Wakker na 1 uur slapen?

25-02-2017 07:23 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



8 weken geleden ben ik, na een loodzware bevalling voor mij maar ook voor hem, bevallen van een gezond jongetje.



Na een hele zware eerste weken gaat her nu allemaal redelijk goed. Even voor de volledige info: hij heeft reflux en daar sinds kort medicatie voor, we bezoeken de osteopaat ( die alleen de spieren masseert en los houd ) vanwege de vaccuum bevalling,hij heeft heel veel last van krampjes gehad en we bakeren hem in met de Pacco.



Nu slaapt hij gewoon in z'n wiegje op zijn eigen kamer en dat gaat gelukkig behoorlijk goed. Overdag slaapt hij zo'n 4 uur achter elkaar krijgt fles, luier even knuffelen en dan weer slapen. Wederom een uur of 4. Vanaf de fles van ongeveer 19.00 s'avonds krijgt hij de geest en slaapt zo 7 uur achter elkaar. Eigenlijk de "nacht" dus. Dan wordt hij dus wakker begin van de nacht krijgt fles en slaapt 3 uur.



Nu komt mijjn vraag vanaf de fles van een uur of 04.00/ 05.00 is het hommelles. Slaapt een uur begint te huilen, sussen knuffelen niks helpt waarsoor 1 van ons dus dan maar beneden met hem gaat zitten...



Iemand enig idee wat dit is? En 1 van jullie ervaren moeders een tip om de nacht slaap ook echt in de nacht te laten plaats vinden?
Zo te lezen heb jij een goede slaper! Wat ik deed was zo veel mogelijk bijslapen als mijn baby een tukkie deed. Ook hadden mijn man en ik de nachten in shifts verdeeld: de een ging heel vroeg naar bed en was vanaf twee uur 's nachts degene die de voedingen deed (meestal was ik dat, omdat ik overdag nog bij kon slapen), de ander ging rond middernacht slapen tot het tijd was om op te staan en te gaan werken (man dus). Gezellig was anders, maar we werden nog ongezelliger van te weinig slaap!
Wat een luxe dat hij zo goed slaapt!

Enne.. luier knuffelen?

Je bedoelt het anders maar zonder komma staat het nogal vreemd
Dan is de baby rond 5/6 uur wakker elke dag. Dat klinkt mij als super normaal in de oren. Ben blij voor je dat je baby zo veel slaapt overdag en doorslaapt... dat is met mijn reflux baby nooit gebeurd.



De periode dat ik elke dag al om 5 uur met koffie in mijn badjas met de baby in de woonkamer zat terwijl de wereld sliep.... deze fase gaat weer voorbij echt. Binnenkort is het weer zomertijd. Dan ben je weer op een wat christelijker tijdstip op als de klok vooruit gaat



In deze tijden ging ik zelf al om 21 of zelfs om 20 in bed liggen om te voorkomen dat ik uitgeput raakte. En ik zou alle slaapjes van je baby overdag lekker meepakken!
Jemig, wat een gedokter en gedoe allemaal voor een baby van 8 wkn....

Waarom voor alles een oorzaak zoeken?

Kind slaapt 7 uur achter elkaar! Knijp je handen dicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:yolo2013 schreef op 25 februari 2017 @ 07:53:

Oke ja misschien laat ik me ook gek maken door moeders, ook hier, waarvan hun " 6 weken oude baby al doorslaapt".



En inderdaad hij krijgt om 04.00 gewoon de fles hoor. Het cb gaf aan dat hij in principe qua voeding gewoon goed zit.



Het 's morgens na 1 uur weer een fles geven is dus niks. dan gewoon geen honger en misschien is hij wel gewoon wakker inderdaad? Dat voor hem de dag begint?



O en s nacht ben ik heel saai haha. Geen gezelligheid hoor. Flesje schone luier en weer naar bed. En overdag slaapt hij met licht doorlatende gordijnen dicht. En s nachts met verduisterende rolgordijnen en gordijnen dicht.



En vanaf zijn laatste voeding gaat ook zijn pyjama aan.



Nou geloof dat ik maar savonds ga proberen de fles wat te rekken in de hoop dat het lange slapen beetje verschuift en voor de rest maar in m'n achterhoofd houden dat hij pas 8 weken is!



Laat je niet gek maken hoor. Die van mij sliep ook met 6 weken door, om daar vervolgens na 12 weken weer mee op te houden en nu met 2.5 komt ze nog ergens midden in de nacht bij ons slapen. Dat laatste weet de wereld echter niet.



Ze sliep overdag trouwens ook een stuk minder, ik liep de godgansedag met een baby op de arm, dat weet de rest ook al niet.
Alle reacties Link kopieren
Echt hoor. Je kind slaapt super veel. Ik snap niet wat je klaagt. Dat het niet op voor jou handig tijden is. Tja. Tis 8 ! Weken oud
Alle reacties Link kopieren
Serieus doe normaal. Verwacht niet zoveel van een newborn. Hij doet het niet om jou te pesten. Je hebt echt luxe dat hij al zoveel slaapt. Ook in nacht.

De eerste 6mnd was dochter om 5 uur wakker (na ook elke 1,5 uur borstvoeding, gewoon 24/7). Ze is nu 2 jaar en 4mmd. Is nog steeds om 6-6:30 wakker en slaapt niet door. En dat is prima. Ik zie de vroege ochtenden als extra qualitytime.

Zou je ook eens moeten proberen. Niet zo klagen en zuchten en zo egoïstisch alleen aan jezelf te denken. Maar gewoon meegaan in flow en genieten van moment..

Ik bedoel als hij overdag 8 uur slaapt pak jij dan extra rust mocht het nodig zijn.



En reflux? Of te overvoerde baby die flessen op klok leeg moet drinken?
Alle reacties Link kopieren
Zo : tjadatwiljewelweten, hoe smaakte die fles azijn?



Jij denkt dat een kinderarts medicijnen gaat geven aan een baby die nergens last van heeft? Of wacht! Ben je zelf dokter?



Ik heb overigens genoeg quality time met mijn kind. En nee het is niet gek dat ik dat liever om 16.00 s middags heb dan om 05.00 s nachts. Verder krijgt hij niet op de klok de fles maar als hij wakker word en dat is dus om de 4 of 3 uur. En nee niet eerder dan 3 uur om die overvoerde baby te voorkomen.



Tevens als je dit al klagen en zuchten vind, succes met alles dan!



Snap sowieso niet dat mensen dit als klagen ervaren. Ik vraag tips om het wat makkelijker te krijgen. Vanwege alle verhalen die ik gehoord en gelezen heb twijfelde ik aan mezelf.



Maar goed, nogmaals dank voor de feedback
Alle reacties Link kopieren
@mevrouw75



Dankje voor je reactie! Lief dat je even toelicht hoe het dus ook kan. Mensen vertellen inderdaad niet alles aan de buiten wereld of laten dingen weg in hun " mijn kind slaapt door" verhaal.



Ging gewoon aan mezelf twijfelen maar nu ik de soms pittige reacties lees in dit topic is dat blijkbaar onzin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven