Liefdesverdriet

25-02-2017 15:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.



Een jaar geleden is mijn relatie van 4 jaar beïndigd. Ik sprak hem sinds 2011 elke dag in en uit en zag hem meerdere malen in de week. In het begin had ik geen moeite om hem te vergeten. We spraken elkaar namelijk nog dagelijks. Sinds de kerstvakantie heb ik het er erg moeilijk mee. Ik krijg geen hoogte meer van hem en het contact is gestopt. Ik ben er achter gekomen dat ik het moeilijk vind om hem los te laten. Elke ochtend word ik zenuwachtig wakker en overdags heb ik geen zin meer om iets te doen. Ik voel mij nu al enkele weken verdrietig en heb het gevoel dat ik hier niet meer overheen kom.



Ik heb het er met mijn vriendinnen over gehad en zij vertelde mij dat ik al het contact met hem moet stoppen. Dat heb ik gedaan: geblokkeerd op al het social media en ook zijn nummer verwijderd. Dit hou ik slechts maar 1 à 2 weken vol en dan heb ik al weer de neiging om een bericht naar hem te sturen. De eerste paar dagen ben ik ontzettend blij dat hij reageert op mijn berichtjes maar al na enkele dagen doe ik hier mijzelf pijn mee omdat hij niet meer reageert. Hierdoor stop ik dan weer met berichtjes sturen voor 1 à 2 weken en dan begint het weer van voor af aan...



Kortom, ik wil hem graag vergeten omdat ik weet dat het niet goed meer komt. Ik weet alleen niet wat ik moet doen als ik van die neigingen krijg om een bericht naar hem te sturen. Ik heb al zo vaak geprobeerd om niks te sturen naar hem...
Nou blijf er lekker in hangen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Door in het begin in contact te blijven, heb je de gebroken relatie nooit verwerkt. Wanneer een relatie verbroken is, mag je daar in het begin mega verdrietig over zijn. Je gaat je realiseren dat je diegene niet meer gaat zien, en dat doet pijn. Door in contact te blijven, heb je dat verdriet gewoon omzeild en uitgesteld. Dus als ik jou was zou ik eens gaan beginnen met die realisatie dat je hem nooit meer gaat zien, het wordt nou eenmaal nooit meer zoals het was. Huil daarom, gooi het eruit. Praat er met vriendinnen over en huil bij ze uit. Na een tijdje zul je gaan merken dat je gaat helen, dat je hem helemaal niet meer nodig hebt in je leven. Vervolgens kan je ook verder met je leven, in plaats van in het verleden blijven hangen, zoals nu.

Sterkte!
Klinkt een beetje alsof je je liefdesverdriet hebt uitgesteld. Gewoon heel lief voor jezelf zijn, veel leuke dingen doen en eraan denken dat je voor jezelf moet kiezen (en dus niet aan hem moet blijven hangen). Veel succes!
Simpel: wis zijn nummer.
Alle reacties Link kopieren
Ja alles wissen foto"s enz is echt het beste! sterkte....
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, zoals hierboven al gezegd, nu pas ga je door je liefdesverdriet heen.

Probeer vooral ook met andere mensen het contact te vinden, dat je tot nu toe bij hem vond. Wanneer je merkt dat je dit ook met iemand anders kan delen, dan heb je ook door dat je hem daar niet meer voor nodig hebt.



Sterkte !
Alle reacties Link kopieren
Oeiii na een jaar nog liefdesverdriet. Ga op het moment dat je contact wil zoeken jezelf met iets afleiden. Bel een vriendin ga chatten met leuke mogelijk nieuwe vriendjes. Tinder desnoods.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Besluit van te voren wat je gaat doen als je de meting krijgt. Schrijf bv op een briefje alle voor en nadelen op van contact zoeken. Spreek met jezelf af dat je voor je appt oid eerst dat briefje moet lezen. Hopelijk remt dat je af.

Een andere optie is vragen of hij niet meer reageert.

Of anders afspreken met vriendin, zus of iemand anders dat je haar appt of belt ipv je ex.

Ga evt op Tinder als afleiding

Het is net als minder willen eten: slim omgaan met zwakke momenten. Ik denk dat helpt je te realiseren wat de kosten op langere termijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij heel erg hielp bij die neiging was alles wat ik wilde appen, vertellen, kwijt wilde in een bestandje op pc tikken. Leek het toch alsof ik even contact had, ik was het kwijt en meestal ging t toch nergens over. En je hoeft niet op antwoord te wachten want je weet toch al dat je dat niet zal krijgen ;)
quote:LieDieJa schreef op 25 februari 2017 @ 18:27:

Wat mij heel erg hielp bij die neiging was alles wat ik wilde appen, vertellen, kwijt wilde in een bestandje op pc tikken. Leek het toch alsof ik even contact had, ik was het kwijt en meestal ging t toch nergens over. En je hoeft niet op antwoord te wachten want je weet toch al dat je dat niet zal krijgen ;)Goeie tip! Of stuur het naar een vriendin, To.
Alle reacties Link kopieren
Liedieja: wat een goeie tip zeg!!
Alle reacties Link kopieren
Denk elke keer als je de neiging krijgt: ik doe het niet, ik hou van mezelf en WIL er overheen komen.

Helemaal geen contact totdat het je niet meer raakt. Misschien wil je dan ook niet meer.



Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven