En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Onze CD's zitten ook in een doos en ik luister nu altijd via Deezer, ideaal vind ik het. Boeken heb ik nog steeds op de plank staan maar ik koop geen nieuwe boeken meer, ik lees alles op mijn kindle of op de Ipad.



Ijsland lijkt me ook leuk, ook nog nooit geweest en ik wil het eigenlijk een keer doen wanneer we naar Nederland vliegen en dan met Icelandair incl. tussenlanding in Ijsland. Maar ik ben niet echt van plan om binnenkort weer naar Nederland te komen, dus het zal wel niet zo snel gaan gebeuren.



De pizza was heerlijk maar het was me niet duidelijk of het Romeins of Napolitaans was en ik ben vergeten te vragen
Alle reacties Link kopieren
Hier net gegeten: quinoa met o.a. linzen, venkel, courgette, tomaat en kipreepjes. Erbij een pitabtoodje en tzatziki.



CD's: staan nog in de woonkamer in een kast, maar worden niet meer gedraaid. De radio staat eigenlijk altijd wel aan in de woonkamer en onderweg of op werkkamer gebruik ik spotify.



Boeken stonden in vorige huis in grote kastenwand in de woonkamer. Nu in mijn werkkamer. Maar sinds dochter is er kom ik niet zoveel meer in mijn werkkamer en lees ik ook niet zo vaak meer. Ik blijf alleen wel boeken kopen. Maar vooral non-fictie dan.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Vanavond aten we een heerlijke ovenschotel met feta en garnalen. Beetje bruin brood erbij om te dippen, hartstikke prima. Nu ik weer lekker binnen zit vind ik het wel gezellig, die storm die om het huis heen loeit.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag begeleidde ik een rondleiding bij 'onze' tentoonstelling. Hij is bijna afgelopen dus meteen afscheid genomen van het projectteam.

Helaas zat ik dus precies in de spits in de auto en ik heb er 2,5 uur over gedaan. Ik was er al op berekend en had een overlevingspakket in de auto gegooid met een appel, boterham geitenkaas en flesje water. Dus dat was mijn diner. Ik had nog een overgebleven brownie meegegrist uit het museum en die net als welverdiend toetje met een kopje thee opgepeuzeld.



Gelukkig morgen een vrije dag en dan gaan we naar Leiden. Wil graag naar de Koninginnen van de Nijltentoonstelling. Blijven daar slapen en zaterdag gaan we naar de hortus. Zin in



Fijn van de goede uitslag, Simarek



Carnaval ze, Dolf. Ik sla weer over. Heb wel uitnodiging om zondag naar de onthulling van Knillis te gaan maar weet het nog niet. Moet het wel goed weer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik had nog naar de tentoonstelling gewild Koor maar het is er helaas niet van gekomen.



Ik moest vanavond werken en ging heen en terug op de fiets, heerlijk vind ik die wind net of ik aan zee ben.
Heel veel plezier Koor, hoop dat je keuze qua eten goed bevalt! De Hortus is altijd leuk daar kom ik graag.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier KV! Wij willen ook graag naar de koninginnententoonstelling. Misschien dit weekend al of anders ergens de komende weken. Ben dus heel benieuwd wat je ervan vindt.



Fijn dat je geen zwangerschapssuiker blijkt te hebben Simarik!



Wij eten vanavond pad thai.
Alle reacties Link kopieren
Fijne dag, koreveen!



Tot nu toe heb ik geen enkele kook-inspiratie voor vandaag. Als dat zo blijft, doe ik de bruchettas van vorige week vrijdag maar in de herhaling. Met verschillend "beleg". En dan een film kijken...



Kom straks nog wel eens kijken. Mss doe ik dan door jullie schrijfsels nog een idee op...
Alle reacties Link kopieren
We eten vanavond zalm met broccoli.

Heb jij een recept voor de pad thai Drift?
Oh stom, KV, helemaal gemist. Had ik nog wel willen zien. Is dit het laatste weekend?



Lekker, Drift, Pad Thai!



Ik kan je in elk geval niet inspireren, Irma, ik heb vanavond kookclub. Dus wat ik eet is nog een verrassing.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben er zelf ook blij om aangezien suiker in onze famillie's wel veel voorkomt.



Het is hier erg rustig, kind logeert weekend bij oma samen met een neefje. Man werkt en komt laat thuis. Zit te denken of ik nou strax voor een salade met pistoletje ga of een patatje zal halen. Het word iig iets makkelijks.
•°: Don't be the same, be better!
De tentoonstelling is nog tot half april, trouwens, voor diegenen die nog willen gaan. Ik wil eigenlijk ook nog .



Vanavond aten we babi pangang à la lief. Was prima voor een keer, al vind ik het eigenlijk wat te zoetig. En nu heb ik weekend, dus ga straks met boek en wijn in bad. Veel zin in!
Kookclub diner was anders dan anders. We hebben afgesproken dat als iemand echt stress heeft dat afhalen is toegestaan. En degene gisteren moest gebruik maken van deze clausule. Ze was wel 7 traiteurs afgeweest geloof ik. Er was teveel om op te noemen. Highlights waren Brioche gevuld met scamorza, paddestoelen en tomaat en linzenpannekoek met avocadocreme en pompoen (wat op papier totaal niet mijn favoriet zou zijn, maar was heerlijk). Verder waren en er veel salades, tortilla, en allerlei soorten taart (veelal raw) als toetje. Lekker gegeten. En het was gezellig.



Voor vandaag liep het anders dan gepland. Ik zou naar Brown om wat in huis te klussen daar. Maar mijn auto had kuren. Dus ik blijf nu thuis. En moet dus nog even iets verzinnen om te eten. Kan nog een soep uit de vriezer halen. Of bijv. spinazie risotto. Of salade bleekselderij/aardappel. Er is in elk geval nog spinazie, een struikje lof en bleekselderij. Dus het wordt wel iets.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn er en we eten kaasfondue. Lekker makkelijk.
Hoi,



Ooit hier een link gezien over recepten van Chili con Carne. Weet iemand die link toevallig nog?



Thanks alvast!
quote:GeorgieBrown schreef op 23 februari 2017 @ 17:40:

Van wat dan, Haaz?

Sorry ik zie je reactie nu pas.

Het was stamppot spruitjes met spekjes en oude kaas.

Was heerlijk!

Vandaag uit eten met schoonfamilie in een Japans restaurant. Zin in! Mmmmm
Ah, klinkt lekker! Veel plezier bij je etentje.



Ik heb besloten dat ik pasta ga maken. Met spinaziepesto. (spinazie | walnoot | feta)
Alle reacties Link kopieren
Ben weer thuis. Was fijn in Leiden. De tentoonstelling was heel mooi en ook nog een deel van de vaste Egypte collectie meegepakt. La Diva was geweldig, Teig. Wat een toptent. We hebben echt genoten en de bijpassende wijnen waren top. Ik wil hen graag die Michelin-ster geven die dat vorige restaurant niet verdiende.



Vandaag naar de Hortus. Het regende dus we hebben voornamelijk de kassen bekeken en de sterrenwacht. Geluncht met een pannenkoek. Sorry, je had zoveel leuke adresjes gegeven maar toen we daar langs liepen, keken we elkaar aan... mjum!



We willen zeker nog een keer terug voor de hortus in een beter jaargetijde en nog een keertje La Diva. Het Museum voor Volkenkunde leek ons ook leuk. Mooie stad!



Vanavond makkelijk: ik maak broodjes hamburger met tomaat, kaas en sla.



GB, slim zo'n traiteur clausule. Balen van je auto.



Dolf, hoe was carnaval?
Misschien kunnen we ons eigen rating systeem opzetten; Abracadabra sterren. Ga zo even de foto's van je etentje bekijken, KV, ben benieuwd.



Had ANWB gebeld. Moet iets laten vervangen. Vervelend, maar niet onoverkomelijk. Was alleen niet slim om er echt ver mee te gaan rijden. Btw, ik ANWB. Hebben me al zo vaak uit de brand geholpen. (en nee, ik word niet gesponsord. Zou wel fijn zijn, haha)
Alle reacties Link kopieren
Hier word carnaval volop gevierd, het was heel erg druk in de stad.



Vandaag eten we noodle tandoori soep en heb pistoletjes, met verschillende belegjes.

Als toetje een stukje rijstevlaai.
•°: Don't be the same, be better!
Oh Koreveen dat vind ik heel leuk om te horen! Ik ben er nu drie keer geweest en word er ook erg gelukkig van elke keer. Je wordt er zo in de watten gelegd en alles is zo goed verzorgd, heerlijk. En ja, het is een hele mooie stad, ik woon er graag . De sterrenwacht ben ik nog nooit geweest!



@Missannemarije: sorry nee, dat weet ik niet.



@GB: ha slim, zo'n traiteurclausule. En zo te lezen was het helemaal geen straf voor de genodigden.



Wij aten vanavond bij vrienden in GB-stad. Zij hadden heel lekker Thais gekookt: vooraf soep (Tom Yam Kung), daarna Pad Thai met tofu, rode rijst en een rode curry. Heerlijk echt. Toe chocoladeijs (B&J). Frut gedroeg zich gelukkig keurig, at goed en was heel lief. Daar was ik erg blij mee. Het was een gezellige avond en we kregen nog bakje eten mee ook, nice.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissAnnemarije schreef op 25 februari 2017 @ 15:21:

Hoi,



Ooit hier een link gezien over recepten van Chili con Carne. Weet iemand die link toevallig nog?



Thanks alvast!



Lukt het ook niet met de zoekfunctie hier?

Wanneer je rechtsboven kijkt, zie je 3 horizontale strepen en als je daar klikt, opent de zoekfunctie.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Onze eerste dag was gezellig, inderdaad friet gegeten maar niet genoeg( ik heb van man meegegeten) en bij thuiskomst nog noedelsoep en worstenbroodjes gegeten. Waren denk ik om een uur of 22.00 thuis.

Nu alweer wakker en hongerklop, altijd de dag na een hoop bier. Vanmiddag gaan we weer en dan zijn we er klaar mee. Morgen een dagje niks en dinsdag ook vrij en dan moet ik de longfuntietest. Nu benauwd want ondanks het rookverbod wordt er volop gepaft.. Irritant vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Net gesport. Zo nog wat rommelen in huis.

Vanavond maak ik een grote schaal courgette lasagna met veel groenten en sugosaus en natuurlijk veel geraspte kaas erop.



Dolf, inderdaad zo balen van dat gepaf. Bij concerten ook. Kom je nog stinkend thuis.



Teig, je word inderdaad in de watten gelegd. Die eigenaresse vond het ook heel leuk om over het eten en de wijnen te vertellen. Ze mogen een locatie in mijn stadje openen.

Het eten bij je vrienden klinkt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen eet heerlijk, zo te lezen !



Wij aten gisteren cardamom butter chicken van de bbc good food site, met rijst en k&k naan en een geïmproviseerde bananenraita. Was heerlijk !



Vanavond wordt het spinaziepasta met walnoten.



Nu even in de tuin bladeren harken. Het is mooi naar fris weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven