Gezondheid alle pijlers

Meer bewegen. Wie doet mee?

05-02-2017 13:49 225 berichten
Hallo allemaal!



In de tijd dat ik in een depressie zat, bewoog ik ineens niet meer, ik was alleen nog maar thuis en zat de hele dag aan de zoete koffie en nu heb ik dus diabetes en om dat van me af te vechten moet ik niet alleen op mijn dieet letten, maar ook bewegen, maar dat rondhangen in huis is een ding geworden waar ik niet meer van af lijkt te komen.

Het is me tot nu toe niet gelukt om mezelf uit de stoel te hijsen en erop uit te gaan en dat terwijl wandelen een levenslange hobby van me is geweest.



De afgelopen tijd las ik op het forum dat er meerdere van jullie zijn die moeten bewegen maar ook de fut niet op kunnen brengen en zichzelf moeten dwingen om het huis te verlaten. Vaak gaat het dan om een depressie of burnout of een andere oorzaak dat de moed in de schoenen doet zinken bij het idee naar buiten te gaan en te bewegen, dus dacht ik zo...



Als we elkaar nu stimuleren om lekker te gaan douchen en dan een wandeling te gaan maken, dan komen we allemaal aan ons trekken en we hebben elkaar om het in stand te houden, daar worden we gezonder en actiever van, door elkaar op te peppen en te stimuleren en misschien achteraf elkaar te vertellen wat we hebben gedaan. Lijkt me een stuk gezelliger dan het allemaal maar alleen te moeten doen, dus, wie doet mee?
Ik ben volop aan het wandelen hoever geen idee zal wel aardig wat kilometers zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de app runkeeper geïnstalleerd op mijn telefoon Single, die houd bij wat ik wil. Ik heb 'm zo ingesteld dat de afstand zegt die ik per 10 minuten afleg en ook elke nieuw afgelegde km meldt. Ik vind dat prettig en motiverend werken.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Cato, dat je zegt snel terug te zijn: Heb je lichamelijk moeite met het lopen of is het meer mentaal, het buiten zijn, de prikkels, verlangen naar je warme huis?



Gewoon nieuwsgierigheid hoor. Tijdens mijn depressies (en erna) was het meer psychisch: Moeilijk van huis kunnen komen (forum, klusjes, uitstellen) of geen zin hebben in drukte/mensen/etc.

Maar hoorde laatst iemand die bij wijze van spreken naar de bushalte en terug tussendoor moest gaan zitten omdat het lichamelijk echt niet te doen was.



Heb nog steeds dat op sommige dagen naar de vuilcontainer al te ver is. Dan wil ik gewoon een dagje niet aankleden/haar doen/praatje maken met de buren etc. Heeft dus niet echt met mijn conditie te maken, gewoon met de behoefte om soms te cocoonen.

En nu gun ik mezelf die dagen ook. Meestal doet het me goed, even bijtanken.



Morgen dus 14 km lopen. Het is hier in de buurt. Gebied waar ik als kind vaak geweest ben, maar het is nu erg veranderd. Leuk dus om het nu met 'nieuwe ogen' te bekijken. Gaan met een groep.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Heb er weer een uurtje wandelen erop zitten... met de hond stuk gelopen stappen weer gehad boor vandaag en mijn ingestelde doel weer gehaald en zn 1.5 kilo afgevallen zinds ik begonnen ben haha



Blij dat ik weer wat doe om in beweging te komen k was meer een cocon die achter de geranieums geplakt zat
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
quote:Moon-Alisa schreef op 18 februari 2017 @ 21:25:

Cato, dat je zegt snel terug te zijn: Heb je lichamelijk moeite met het lopen of is het meer mentaal, het buiten zijn, de prikkels, verlangen naar je warme huis?



Gewoon nieuwsgierigheid hoor. Tijdens mijn depressies (en erna) was het meer psychisch: Moeilijk van huis kunnen komen (forum, klusjes, uitstellen) of geen zin hebben in drukte/mensen/etc.

Maar hoorde laatst iemand die bij wijze van spreken naar de bushalte en terug tussendoor moest gaan zitten omdat het lichamelijk echt niet te doen was.



Heb nog steeds dat op sommige dagen naar de vuilcontainer al te ver is. Dan wil ik gewoon een dagje niet aankleden/haar doen/praatje maken met de buren etc. Heeft dus niet echt met mijn conditie te maken, gewoon met de behoefte om soms te cocoonen.

En nu gun ik mezelf die dagen ook. Meestal doet het me goed, even bijtanken.



Morgen dus 14 km lopen. Het is hier in de buurt. Gebied waar ik als kind vaak geweest ben, maar het is nu erg veranderd. Leuk dus om het nu met 'nieuwe ogen' te bekijken. Gaan met een groep.

Niets boeit. Ik heb geen doel. Als ik een doel heb dan loop ik er zo naartoe en dat is de laatste dagen gebeurt, dan hoefde ik maar een stukje te lopen en was zo weer thuis. Natuurlijk kan ik dan wel buiten blijven, maar dan loop ik met mijn ziel onder de arm en dat vind ik vreselijk, vermoeiend ook.

Helaas heb ik er geen plezier meer in. Ik ga nu wel zonder brommer, dat wel.
Takkentrol ik heb de app edmundo er op zitten maar afgelopen week liep ik omdat ik mijn emoties niet onder controle had en dan kijken ik niet naar afstanden.



Ga zo ook weer sporten
Alle reacties Link kopieren
Herken dat wel hoor Cato. Misschien heeft het ook wat tijd nodig voor je weer plezier ervaart. Heb ook weleens gehad dat eigenlijk niks boeide, al heel lang niet en ineens vond ik buiten iets heel móói. Dan weet je: Er komt iets terug, gevoel.



Heb ergens in de nacht mijn wekker uitgezet voor t wandelen. Was zo moe. Gisteravond ook beetje hyper geweest, er viel een glas wijn om... alles snel wassen etc.

Ik moet ff slow-downen en wist niet zo goed of ik dan juist wel of niet moest gaan lopen.



Toen ik wakker werd dacht ik: Nee laat maar. Om vervolgens te denken: Ja ik ga toch. Nu bijna klaar voor vertrek.



Had overigens mooie droom, iemand met wie ik niet goed uit elkaar gegaan ben IRL, kwam naar me toe, bedankte me voor alles en gaf me een zoen. Was heel fijn
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Yes ik heb het gedaan. Terwijl ik bij het wakker worden even heel stellig bedacht had dat ik niet ging... t Was erg gezellig

Mooi gebied ook, ik kenden wel stukken maar niet het deel waar we vandaag waren.



Die voldoening is ook zo fijn
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een half uur gefietst en een uur gewandeld..
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Vanmiddag de zon opgezocht en best een aardig stuk gewandeld. Stijve bovenbenen.

Kon wel merken dat de lente onderweg is, het zat echt in de lucht. Nog vier weken en dan is het echt zover. Ik kan niet wachten
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet Cateautje! Ben er zo aan toe!

Ik heb mijn uurtje wandelen er ook weer op zitten voot vandaag.

Deze maand al 95,8 km gewandeld!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag met het mooie weer de hele dag op pad heweest... moet zeggen nu met dat vieze weer kan ik me niet stimuleren om de fiets te pakken met van goh ik zal eens een half uur gaan fietsen buiten in de regen.. wat zou ik blij zijn als het mooie weer eraan komt dan gaat t allemaal een stukje makkelijker
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens hoor Richelle. En regen maakt me niet eens zo veel uit, ik word sowieso heel blij van het wandelen, maar vandaag laat ik even aan me voorbij gaan. En ik hoop dat het snel lekker weer wordt!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Is het bij jullie ook zo blauw. Ik ga straks lekker naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van mijn wandeling: 12,75 km in 2 uur en 19 minuten. Het leek wel voorjaar!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Ben deze week lekker in beweging geweest voelt erg goed
Ik ben deze week ook dagelijks een uurtje buiten geweest. Was wel lekker, maar het gaat nog niet van harte.
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt het wél gedaan Cateautje!!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
quote:Cateautje schreef op 24 februari 2017 @ 19:12:

Ik ben deze week ook dagelijks een uurtje buiten geweest. Was wel lekker, maar het gaat nog niet van harte. Gefeliciteerd! Ik voel me echt altijd beter als ik buiten ben geweest. Heb jij dat ook?
quote:elske1975 schreef op 24 februari 2017 @ 19:49:

[...]





Gefeliciteerd! Ik voel me echt altijd beter als ik buiten ben geweest. Heb jij dat ook?Lichamelijk voel ik me wel beter, maar als ik thuiskom overvalt me een groot gevoel van zinloosheid.
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend niet wandelen, broer en schoonzus kwamen klussen. En nog even een vriend. Zijn super opgeschoten en het was ook echt gezellig. Heb in twee vertrekken nu andere vloer, twee lampen zijn opgehangen en rolgordijn. Verder had ik een kast van de kringloop, zij bezorgden hem niet verder dan de berging maar nu eindelijk is ie naar mijn verdieping getild door broer en vriend.



Ben niet gewend om hier in huis hele dag mensen om me heen te hebben. Vond het prettig. Dan pas voel ik dat normaal de weekenden thuis best eenzaam zijn. Vind het vaak ook wel lekker, maar toch. Mensen om me heen is ook gezellig.



Huis wordt steeds leuker dus ik moet gewoon wat vaker mensen uitnodigen.



Hebben jullie nog gewandeld? Hier was het vanmorgen heel vies weer. Vanmiddag ging het wel.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag heb ik lekker even gewandeld Moona, toen de regen weg trok. Gewoon even mijn dagelijkse rondje.

Maar jij hebt volgens mij evengoed ook genoeg beweging gehad als ik je zo lees
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ja al moet ik zeggen dat ik ook anderen veel werk heb laten doen



Haha had best een pittig weekje qua werk en nog iets privé wat ff vervelend was. Dus ik had broer al laten weten dat ik blij was met zijn komst alleen dat de voorbereiding niet top was.

(vind het zelf beetje vervelend als ik bij anderen kom klussen of verhuizen en er is geen eten in huis of de materialen zijn er niet...) Broer zei al: We doen rustig aan, kunnen altijd nog dingen bij halen.



Eén ding heb ik door broer en een vriend dus laten sjouwen. Paste ook echt maar net door het trappenhuis. En op gegeven moment liep ik echt in de weg bij het vloer leggen (drie is gewoon teveel daarvoor) en ben ik gaan zitten mailen, hahaha. Ik kon gewoon echt even niks doen en dan heeft het geen zin om te gaan staan kijken. Broer en zijn vriendin kunnen goed samen klussen zonder gemopper, heel vredig. Dat is wel fijn



Zit nu nog wel met stof en zooi maar heb echt geen energie meer. Komt andere keer wel.
Je kunt méér.
Nou zeg, we hebben nog tijd zat hoor, welke leeftijd we ook hebben. Kijk dit nou!



http://www.gofifty.nl/als-ooit-denkt-oud-iets-lees-dan/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven