Entertainment alle pijlers

Country liedjes gezocht voor troubadour

23-02-2017 16:08 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo country-liefhebbers

Ik ben een moderne troubadour (zang en gitaar; speel covers op feesten en partijen) en heb een familie waar ik begin april ga spelen toegezegd wat meer country-liedjes te laten horen op hun feest.

Op dit moment heb ik natuurlijk Country Roads en Jolene in het repertoire en twee van Ilse de Lange (I'm not so tough & Miracle). Vorig jaar heb ik ook even 'I loved her first' gezongen (ben nu de naam van de artiest kwijt), dus die pik ik ook wel weer op.

Als ik ga zoeken op internet kom ik teveel tegen om te weten wat populair is of wat een echte country-evergreen is die eigenlijk niet mag ontbreken in mijn repertoire.

Daarom mijn vraag hier voor de country-liefhebbers: welke liedjes zijn geschikt om in mijn repertoire op te nemen?

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen op mijn Country road
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
queen of hearts is ook een makkelijke en ligt lekker in het gehoor/is bekend.
https://www.youtube.com/watch?v=8kAU3B9Pi_U Glen Campbell like a rhinestone cowboy

John Denver- Thank God I'm a Country Boy https://www.youtube.com/watch?v=aRgL92K5zuE

Linda Ronstadt??? https://www.youtube.com/watch?v=stq4-99-J74

You're no good (Deze vind ik wel mooi.) https://www.youtube.com/watch?v=haZPPBJC8Ic



Linda Ronstadt heeft meerdere nummers die je wel tot country kan rekenen. Ik vind die bij de categorie Hotel California van the eagles passen. Zoals Linda Ronstadt - Blue Bayou ( Man on fire ) maar die moet je zoeken op youtube. Is auteursrechtelijk afgeschermd.



Kanaal met moderne https://www.youtube.com/w ... U_MsyMeK8r9Vdv1lnQGtoJaSa
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk me net deze golden oldie. Ik kon het vroeger helemaal zingen met mijn beste vriendin.



The Buoys - Give up your gun
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Pumps_italiaans in "Nu aan het luisteren, deel 3"



niet allemaal country, maar deels wel levenslied.

Er zit misschien wel iets bij dat de jubilarissen bekoort.
Alle reacties Link kopieren
Darius rucker Sorry maar die ken ik dus niet :rofl:[/quote]



Google maar eens! Leuk nummer en leuke clip ????
Wat zing je mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 25 februari 2017 @ 16:29:

Wat zing je mooi. Helemaal eens!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamcatcher99 schreef op 24 februari 2017 @ 23:54:

Ik bedenk me net deze golden oldie. Ik kon het vroeger helemaal zingen met mijn beste vriendin.



The Buoys - Give up your gun



Geweldig! Die hadden wij vroeger op een casettebandje dat we altijd in de auto draaiden.



Ik vind van de moderne country Carrie Underwood, Brad Paisley en Miranda Lambert echt super.
Alle reacties Link kopieren
Kacey Musgraves vind ik persoonlijk echt geweldig. Follow your Arrow is altijd top van haar.

Verder Carrie Underwood, Kelsea Ballerini, Tim McGraw, High Valley (make you mine is zo leuk), Little Big Town, Zac Brown Band, Jana Kramer, Lady Antebellum, The Band Perry, Taylor Swift, Sam Hunt, Raelynn, Dierks Bentley, Kenny Chesney en ik kan nog wel even doorgaan.

Sam Hunt heeft een hitje in Nederland gehad. Lady Antebellum ook.

Ben je op zoek naar hits of wil je gewoon echt country gaan spelen? Country is namelijk niet zo heel bekend in Nederland. De meesten zullen niet luidkeels mee gaan zingen.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Was even druk aan het werk in het weekend (dat krijg je met de muziek ), dus vandaar dat ik nu pas weer reageer.

Echt top al die tips! Bij sommige denk ik echt: ach ja, natuurlijk (Hello MaryLou, BLue Bayou) en bij andere suggesties: JippieYajee (Hou je echt nog van mij Rocking Billy, Thank god I'm a country boy).

En dan nog een hele hoop suggesties die ik nog niet ken en die ik allemaal eens ga luisteren.

Ik waardeer het echt ontzettend dat er zo mee is gedacht, ik denk dat ik er wel een mooi lijstje van kan maken. En de rest zing ik gewoon het gewone repertoire, want bij dit soort gelegenheden blijven nummers als Daar bij de waterkant en Sophietje het ook altijd goed doen

Ik kan even niet op iedereen reageren, maar ik garandeer dat ik elke tip bekijk en beluister. En ik zal proberen in april een klein verslag uit te brengen
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
Ietwat verlaat, maar nu ik lees dat het forum gaat veranderen (en er dus een kans bestaat dat ik niet meer kan inloggen, topics verdwijnen of het hele forum niet meer opstart), toch maar snel even de update die ik al lang had moeten geven



Het is een leuke avond geworden en de countryliedjes waren een succes!

Ik heb het uiteindelijk gehouden bij Jambalaya, Hello Mary Lou, Blue Bayou, Achy breaky heart en de nummers die ik al kende (Jolene, Country roads, One way wind en nog wat). Ring of fire werd door de kleinkinderen vertolkt, dus heb ik maar geschrapt

Hello Mary Lou en Jambalaya staan nu standaard in mijn repertoire, dus dat is een mooie winst.



Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken! Ik heb alle nummers nu in een document staan en mocht ik nog een keer meer country willen, dan heb ik nu een mooie database om uit te putten
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven