3 weken rondreizen Kroatië, onrealistisch plan?

25-02-2017 20:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi Lieve Viva'ers



In de zomer wil ik samen met vriend lief zo'n 3 weken gaan rondreizen in Kroatië met de auto.

Nu heb ik dit in het verleden al eens gedaan en dit is ontzettend goed bevallen, ik wil graag terug en het mijn vriend allemaal laten zien.

Er zijn een aantal bezienswaardigheden/plaatsen waar ik heel graag weer naar toe wil maar ook dingen die ik zelf nog niet gezien heb en die ik wil ontdekken, dus er komt als het ware in dezelfde periode een stukje Kroatië bij!



Ons plan is als volgt:



- 2 nachten in oostenrijk ( heen en terug reis, ik heb zelf ervaren dat een tussenstop wel heel prettig is.)

- 5 nachten in Pula

- 3 nachten in Trogir

- 4 nachten in Hvar

- 5 nachten in dubrovnik



Dan zijn we in totaal dus 19 nachten weg. Ik heb Pula en Dubrovnik wat langer gedaan omdat ik zelf nog niet in Dubrovnik ben geweest en die omgeving dus nog helemaal moet verkennen en daar graag de tijd voor wil namen. In pula heb ik wat langer gedaan omdat ik hier dus al wel ben geweest en weet dat hier ook veel dorpjes etc in de omgeving zitten die mooi zijn om te bezoeken waardoor wat meer tijd wel prettig is.



De vraag die ik nu even heb is als volgt: Is dit een realistisch plan in die periode? Natuurlijk willen we graag veel van Kroatië zien maar het moet ook wel leuk blijven en niet alleen maar reizen zijn.



Natuurlijk ben ik ook benieuwd of jullie nog tips/adviezen hebben überhaubt over Kroatië zelf!



Liefs,



PS. Als jullie dingen van mij willen weten, zeker vragen want kan wel het een en ander over Kroatië vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk plan, Kroatië is prachtig. Ik denk dat je plan goed te doen is hoor, ben vaak ongeveer de route gereisd die jij gaat doen en qua afstanden en verblijfsduur lijkt het me goed haalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Goed plan, leuk!! Van Pula naar Trogir is best een afstand. Je zou een tussenstop van twee dagen kunnen doen in Sibenik en dan naar de Krka watervallen. En dan zou ik in Split gaan zitten en niet in Trogir.



Hvar is inderdaad leuk. Brac vind ik wat authentieker en zou je kunnen overwegen?

Dubrovnik is prachtig. Ik zou dan een dagtripje maken naar Mostar in Bosnie en voor het gevoel naar Montenegro. De baai van Kotor is echt fantastisch.



Heeeeel veel plezier. Ik ga komende zomer naar Cres en Losinj. Nog nooit geweest, maar ik vind Kroatie overal mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dit is prima haalbaar zonder te hoeven haasten Veel plezier!
En ik zou zeker ook naar Zadar gaan, erg leuk stadje met een prachtig waterorgel.



Vijf dagen Dubrovnik lijkt mij wat veel. De stad zelf is leuk, maar heb je gauw gezien. En de omgeving is niet zo groot, aangezien Dubrovnik in de punt van Kroatië ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:stokst@@rtje schreef op 25 februari 2017 @ 22:14:

En ik zou zeker ook naar Zadar gaan, erg leuk stadje met een prachtig waterorgel.



Vijf dagen Dubrovnik lijkt mij wat veel. De stad zelf is leuk, maar heb je gauw gezien. En de omgeving is niet zo groot, aangezien Dubrovnik in de punt van Kroatië ligt.Wat wel ook een optie is ipv 5 dagen Dubrovnik is een bezoek aan het schiereiland Peljesac, zo'n halve dag rijden van Dubrovnik. Erg mooie natuur, kleine dorpjes, leuke restaurantjes en elke nacht kun je de jakhalzen horen huilen. Vond ik zo gaaf, jakhalzen in Europa.
Alle reacties Link kopieren
Niet onrealistisch. In 2005 ben ik in 2 dagen naar Kroatië gereden en dat land is zo klein dat je er prima met 2,5 week rondtrekken veel van kan zien zonder alleen maar te hoeven reizen. Ik zou zelf trouwens een ook Mostar in Bosnië meenemen. Vond ik het hoogtepunt.
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Zadar zou ik ook aandoen is heel erg mooi idd
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
5 dagen Dubrovnik is denk ik wat veel..maar Dubrovnik is wel mooi.

Pula zou ik ook niet zo lang blijven, maar dat is omdat ik Pula niet geweldig vind.

Ik zou er zelf denk ik eerder voor kiezen om wat langer op één van de eilanden te blijven, zoals Dugi Otok (vertaald; lang eiland), zijn eigenlijk 2 eilanden, door elkaar verbonden met een brug, en er zijn allerlei leuke kleine dorpjes, en het is nog erg authentiek.

Vanuit daar kun je de trajekt (veerboot) naar bv Zadar nemen. Maar je kunt vanuit daar ook een mooie dagtrip maken naar de Kornati-eilandengroep, de bootreis daarnaartoe is erg mooi.

(deel van mijn familie woont op dugi otok- Pasman, dus ja ik ben bevooroordeeld,maar het is er echt heel mooi
Alle reacties Link kopieren
Ja de reden dat we 5 nachten in pula willen doen, is omdat ik hier eerder ben geweest en vind dat er in de omgeving veel te doen is.

( Kamenjak, Rovinj, Porec, Brijuni eilanden, Film festival ) !



Trogir vond ik zelf een heel mooi plaatsje en vanuit hier kunnen we ook een uitstapje naar Split en een uitstapje naar Plitvice maken
Alle reacties Link kopieren
Ons plan ziet er nu als volgt uit:



1 nacht Salzburg

6 nachten Pula

3 nachten Trogir

4 nachten Hvar

5 nachten Dubrovnik

1 nacht Salzburg



Ik zit heel erg in twijfel over dubrovnik en Trogir. Bij Trogir weet ik dat er verschillende leuke dingen te doen zijn zoals boottripjes, Plitvice meren, dagje split en Trogir zelf.) Bij dubrovnik heb ik tot nu toe vooral gevonden dat dubrovnik zelf heel mooi is en dat een uitstapje naar Mostar bijvoorbeeld ook een aanrader is maar dat er verder niet zo veel te doen is in de omgeving.



Is het wellicht beter om 4 nachten dubrovnik en 4 nachten Trogir te doen?



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ik wou inderdaad korter naar Dubrovnik gaan en dan die twee nachten die je extra hebt in Zadar of Sibenik doorbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Goed te doen en erg mooi. Ga vooral ook naar een paar nationale parken tussendoor. Die kun je eventueel ook op een reisdag doen als de afstand niet te groot is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven