Stemmen op de PvdD

31-01-2017 15:14 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan degenen die op de Partij voor de Dieren gaan stemmen en/of in het verleden hebben gestemd: waarom?

Let op, ik bedoel dit niet als anti-PvdD-topic! Het is een serieuze vraag, ik snap het namelijk oprecht niet en ben heel benieuwd wat voor motieven mensen hebben om de PvdD te stemmen.



Ik ben een groot dierenliefhebber en vind ook echt dat we in Nederland fatsoenlijker met dieren moeten omgaan. Maar er zijn toch veel meer, (in mijn ogen) belangrijkere issues waar we in Nederland mee bezig moeten zijn? Economie, veiligheid & justitie, buitenlands beleid, defensie....noem maar op.



Dus waarom stem jij desondanks op de PvdD?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 09 februari 2017 @ 08:34:

[...]





Dat laatste klopt maar dan weten we ook dat Calimero 4 jaar gaat janken omdat ze niet met hem willen spelen.Maar met wie wil hij dan spelen? Hij kan wel in de slachtofferrol gaan zitten, maar volgens mij heeft hij zelf ook zo'n beetje iedere andere partij uitgesloten. Misschien dan niet die splinterpartijtjes van Jan Roos enzo, maar ik ken geen grotere partij met wie hij samen wil. VVD wil hij bijv absoluut niet en die staat dan van de grotere partijen het dichtste bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem ook al jaren voor de PvdD. Idd de enige partij die zich niet afvraagt hoe we na de crisis weer op dezelfde voet verder kunnen, maar hoe het wezenlijk anders kan.
Na de zoveelste stalbrand heb ik nu besloten dat ik toch weer op de PvdD ga stemmen (ik wilde eerst op een grote partij stemmen als tegenstem tegen Greet).
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 25 februari 2017 @ 11:43:

Na de zoveelste stalbrand heb ik nu besloten dat ik toch weer op de PvdD ga stemmen (ik wilde eerst op een grote partij stemmen als tegenstem tegen Greet).Typefout of expres? (Ik vind m wel leuk)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lid van de PvdD. Maar dat wil niet zeggen dat ik er altijd op gestemd heb. Maar nu ga ik er wel op stemmen, hoewel ik het niet met alle punten met ze eens ben. Maar zo is er geen een partij waarmee ik het overal eens ben.



Ik kom uit een vvd nest, maar ik ga geen vvd meer stemmen. PvdA heeft mijn afkeer, dus die wordt het ook niet. Groen Links is in beeld gekomen bij mij en D66. Maar Groen Links valt af omdat ze anti auto zijn en Nederland voert al genoeg anti auto beleid. Dat moet nu een keer ophouden. Maar ik vind de punten die de PvdD aanhangt gewoon ontzettend belangrijk. En ik vind dieren ook belangrijk. VVD en CDA richten zich alleen op de economie, maar de mens leeft niet bij economie alleen. Ons stelsel is er op gemaakt dat de economie het goed doet bij bevolkingsgroei. Maar dat kan niet! Niet meer tenminste. Er zijn veel te veel mensen. Onze wereld gaat gewoon kapot. Het stelsel zal moeten veranderen want de wereld zal niet kunnen groeien en de grondstoffen gaan ook niet toenemen maar afnemen.

En misschien is de PvdD idealistisch, maar idealisme heeft veel goede kanten en bevordert bepaald niveau van bewustzijn en dat is nodig.



We moeten een manier zien te vinden dat we tevreden zijn met wat we nu hebben en niet moeten verlangen naar meer en beter en groter. En het moet mogelijk worden gemaakt om daarmee verder te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 25 februari 2017 @ 11:43:

Na de zoveelste stalbrand heb ik nu besloten dat ik toch weer op de PvdD ga stemmen (ik wilde eerst op een grote partij stemmen als tegenstem tegen Greet).

100 koeien en een wist er uit te komen maar die bezweek ook achteraf!

Ik vind dat echt heel erg! Er verbranden jaarlijks veel meer dieren dan mensen. Want voor zichzelf bouwen mensen wel veiligheid in. Maar met dieren wordt wel risico genomen. Schandalig!

Er waren wel voorstellen om dit te voorkomen maar uiteraard moesten CDA en VVD dit weer torpederen. Dat doen ze trouwens altijd als het gaat om verbetering van dierenwelzijn. Daarom zal ik daar ook nooit meer op stemmen.
quote:Zinerva schreef op 24 februari 2017 @ 21:34:

[...]





Je stelt je niet aan, ik kan daar ook niet naar kijken.Dank je! Het is echt niet zo dat wanneer ik nu een palingvisser tegenkom ik voor zijn voeten op de grond spuw of zo, maar ik zal er nooit een woord mee wisselen. Mensen die leven van de dood van dieren zijn toch een slag apart.
Alle reacties Link kopieren
quote:Auditor schreef op 08 februari 2017 @ 18:24:

Tot mijn redelijke verbijstering kwam de stemwijzer bij mij ook uit op de PvdD.

En als tweede 50Plus.

Twee partijen waarvan ik nooit had gedacht dat ze in mijn lijn zaten.

Ik ben eigenlijk een hypocriete linksstemmer. Gevoelsmatig ben ik links. Samen delen, compassie met anderen, het gevoel hebben niet alleen voor mezelf te leven. Rechts vind ik toch een beetje " ikke ikke ikke en de rest kan stikke". Dus veel SP en PvdA gestemd.



Maar dan terwijl ik wel ruim boven modaal verdien, bij voorkeur een zeer bovenmodale auto rij voor de bijna 50.000km per jaar, graag strak in het pak zit en een milieuvervuilende hobby heb (motorrijden). Dus daar zit het hypocriete gedeelte. Als je me alleen aan de buitenkant waarneemt zou je denken: VVD' er. Misschien CDA of D66.



Maar PvdD had ik nooit gedacht. SP en PvdA zaten zelfs tamelijk laag in mijn lijst. PVV als laatste, en dat klopt met mijn gevoelens over die partij.

Nou moet je niet alleen van een stemwijzer uitgaan, maar voor mij is het zeker een reden mezelf meer te verdiepen in die partij. Zo ben ik destijds ook bij de SP uitgekomen. Ik was stomverbaasd, maar na lezen van het partijprogramma was ik het met veel dingen eens.

Bij de stemwijzer komt 30% van de mensen uit bij de Pvvd. Ik vind dat wel een positieve ontwikkeling. Kennelijk vinden de mensen hun stellingen toch wel belangrijk.



Zelf vind ik ook milieu belangrijk en dan vooral groene energie. Maar helaas is iedereen tegen in de praktijk. Want niemand wil windmolens in de buurt hebben. In Duitsland zeuren ze niet zo, daar hebben ze er vlot 25 bij elkaar staan. Hier zeuren ze al over twee want het "bevuilt de skyline". Flauwe kul! We zijn met te veel mensen, en dat is een feit! En we hebben allemaal elektriciteit nodig. En dit moet op een gunstige manier.

Veel mensen, waaronder wij zelf hebben al zonnepanelen op het dak. Maar dat is een duur grapje waarvoor nog geen subsidie is, dus veel mensen kunnen dat nog niet betalen. Daarnaast heeft Nederland meer wind dan zon. Dus uit windenergie halen we veel meer.
quote:bossanova schreef op 25 februari 2017 @ 15:08:

[...]





Dank je! Het is echt niet zo dat wanneer ik nu een palingvisser tegenkom ik voor zijn voeten op de grond spuw of zo, maar ik zal er nooit een woord mee wisselen. Mensen die leven van de dood van dieren zijn toch een slag apart.Ik denk er precies zo over. Ik heb totaal geen behoefte om ook maar 1 woord te wisselen met zo iemand
quote:titta schreef op 25 februari 2017 @ 12:04:

[...]



Typefout of expres? (Ik vind m wel leuk)Express. Greethaters noemen 'm zo
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 25 februari 2017 @ 20:34:

[...]





Express. Greethaters noemen 'm zo Mijn 2 tienernichtjes hebben het ook altijd over Greet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 10 februari 2017 @ 23:24:

Ik denk zelf dat áls jongere stemmers naar de stembus gaan, we GroenLinks ook niet uit moeten vlakken. Die kan zomaar wel eens flink worden.



VVD en PvdA hebben het samen - vind ik- prima gedaan, maar in Asscher heb ik niet zo'n vertrouwen.



Strategisch stemmen is echt zonde. Stem gewoon op de partij die jouw idealen vertegenwoordigt, ook díe stem blijft dan gewoon uit handen van de partij die je niet wil zien winnen.



Eens!

Een vriend van mij, woonachtig in Nijmegen en altijd GL stemmend, is afgeknapt op het semi-amicale gedrag van JK. Dat is leuk voor 20'ers, maar als je boven de 35 komt, tellen andere dingen...



Zelf stem ik PVVD. Ben al zolang vegetarier. Ik ben het niet met alles eens, maar vind wel dat in de kamer ook aandacht voor dierenrechten moet zijn. Meeregeren hoeft totaal niet.



Maar ach. Waarschijnlijk over een paar maanden weer stemmen...ik verwacht geen lang zittend kabinet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 25 februari 2017 @ 20:34:

[...]





Express. Greethaters noemen 'm zo Volgens mij is Geenstijl ermee begonnen...
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 25 februari 2017 @ 15:01:

Ik ben lid van de PvdD. Maar dat wil niet zeggen dat ik er altijd op gestemd heb. Maar nu ga ik er wel op stemmen, hoewel ik het niet met alle punten met ze eens ben. Maar zo is er geen een partij waarmee ik het overal eens ben.



Ik kom uit een vvd nest, maar ik ga geen vvd meer stemmen. PvdA heeft mijn afkeer, dus die wordt het ook niet. Groen Links is in beeld gekomen bij mij en D66. Maar Groen Links valt af omdat ze anti auto zijn en Nederland voert al genoeg anti auto beleid. Dat moet nu een keer ophouden. Maar ik vind de punten die de PvdD aanhangt gewoon ontzettend belangrijk. En ik vind dieren ook belangrijk. VVD en CDA richten zich alleen op de economie, maar de mens leeft niet bij economie alleen. Ons stelsel is er op gemaakt dat de economie het goed doet bij bevolkingsgroei. Maar dat kan niet! Niet meer tenminste. Er zijn veel te veel mensen. Onze wereld gaat gewoon kapot. Het stelsel zal moeten veranderen want de wereld zal niet kunnen groeien en de grondstoffen gaan ook niet toenemen maar afnemen.

En misschien is de PvdD idealistisch, maar idealisme heeft veel goede kanten en bevordert bepaald niveau van bewustzijn en dat is nodig.





Mooi verwoord.

Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar het is ook goed om een dergelijk geluid te hebben in de politiek.
quote:papparoel schreef op 31 januari 2017 @ 21:44:



ik snap best dat je het verkiezingsprogramma niet hebt gelezen, maar ik snap het niet zo goed dat je blijkbaar niet verder kijkt dan slechts de nam van de partij (CU & CDA staan ook meer dan alleen voor mensen een christelijk geloofje en de 10 geboden)/Marianne Thieme is aangesloten bij de Zevendedagsadventisten en die streven de Tien Geboden ook strikt na .
Alle reacties Link kopieren
Iemand toevallig de livestream van de PvdD nu aan het kijken? Er wordt erg inspirerend gesproken, bevestigt mijn keuze voor deze partij maar weer eens!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Ik stem sowieso PvdD
quote:elske77 schreef op 13 maart 2017 @ 20:36:

Ik stem sowieso PvdDIk ook
Alle reacties Link kopieren
Ik ook.
Geloof niet alles wat je denkt.
ik stem ook al sinds de partij bestaat op PvdD. Ben een trouwe aanhanger
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! Heb ook nog meegeholpen met campagne voeren in het noorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar ook (voor het eerst) op de PvdD stemmen. In het verleden heb ik me nooit zo in ze verdiept omdat het een kleine partij is en, ik geef eerlijk toe, ook vanwege de naam. Maar toen ik erachter kwam dat Ewald engelen op de kieslijst staat ben ik me in hun standpunten gaan verdiepen. Zo kwam ik erachter dat ze inderdaad absoluut geen one issue partij zijn, maar juist ook opkomen voor de mens. Ze hebben in mijn ogen een compleet wereldbeeld, zien hoe zaken met elkaar verbonden zijn (ook mens en dier. Waar zouden wij bv zijn als de bijen zouden uitsterven?), en ze durven kritisch te zijn, bv over de EU en de huidige economie, zonder inderdaad gelijk anti alles te zijn. Daarin vind ik ze heel realistisch en vooruitstrevend t.o.v andere partijen. Ik lees en kijk al een tijdje van alles wat met de financiële crisis te maken heeft en ken Ewald engelen hier ook van. Ik heb op het moment het idee dat de PvdD de enige betrouwbare partij is die zich, naast het bekommeren om dieren, ook echt bekommert om mensen. Ze kiezen niet de makkelijkste weg, onderbouwen hun standpunten goed en staan voor hun idealen. Ik kan hier uren over doorgaan, zal ik niet doen want daar zit niemand hier op te wachten :p maar ik ben ook maar gelijk lid geworden en ga me nu oriënteren op een actief lidmaatschap
Verbaas u niet, verwonder u slechts
Alle reacties Link kopieren
quote:marshmallowfluff schreef op 14 maart 2017 @ 19:51:

Ik ga dit jaar ook (voor het eerst) op de PvdD stemmen. In het verleden heb ik me nooit zo in ze verdiept omdat het een kleine partij is en, ik geef eerlijk toe, ook vanwege de naam. Maar toen ik erachter kwam dat Ewald engelen op de kieslijst staat ben ik me in hun standpunten gaan verdiepen. Zo kwam ik erachter dat ze inderdaad absoluut geen one issue partij zijn, maar juist ook opkomen voor de mens. Ze hebben in mijn ogen een compleet wereldbeeld, zien hoe zaken met elkaar verbonden zijn (ook mens en dier. Waar zouden wij bv zijn als de bijen zouden uitsterven?), en ze durven kritisch te zijn, bv over de EU en de huidige economie, zonder inderdaad gelijk anti alles te zijn. Daarin vind ik ze heel realistisch en vooruitstrevend t.o.v andere partijen. Ik lees en kijk al een tijdje van alles wat met de financiële crisis te maken heeft en ken Ewald engelen hier ook van. Ik heb op het moment het idee dat de PvdD de enige betrouwbare partij is die zich, naast het bekommeren om dieren, ook echt bekommert om mensen. Ze kiezen niet de makkelijkste weg, onderbouwen hun standpunten goed en staan voor hun idealen. Ik kan hier uren over doorgaan, zal ik niet doen want daar zit niemand hier op te wachten :p maar ik ben ook maar gelijk lid geworden en ga me nu oriënteren op een actief lidmaatschap Heel mooi gezegd en helemaal mee eens
quote:marshmallowfluff schreef op 14 maart 2017 @ 19:51:

Ik ga dit jaar ook (voor het eerst) op de PvdD stemmen. In het verleden heb ik me nooit zo in ze verdiept omdat het een kleine partij is en, ik geef eerlijk toe, ook vanwege de naam. Maar toen ik erachter kwam dat Ewald engelen op de kieslijst staat ben ik me in hun standpunten gaan verdiepen. Zo kwam ik erachter dat ze inderdaad absoluut geen one issue partij zijn, maar juist ook opkomen voor de mens. Ze hebben in mijn ogen een compleet wereldbeeld, zien hoe zaken met elkaar verbonden zijn (ook mens en dier. Waar zouden wij bv zijn als de bijen zouden uitsterven?), en ze durven kritisch te zijn, bv over de EU en de huidige economie, zonder inderdaad gelijk anti alles te zijn. Daarin vind ik ze heel realistisch en vooruitstrevend t.o.v andere partijen. Ik lees en kijk al een tijdje van alles wat met de financiële crisis te maken heeft en ken Ewald engelen hier ook van. Ik heb op het moment het idee dat de PvdD de enige betrouwbare partij is die zich, naast het bekommeren om dieren, ook echt bekommert om mensen. Ze kiezen niet de makkelijkste weg, onderbouwen hun standpunten goed en staan voor hun idealen. Ik kan hier uren over doorgaan, zal ik niet doen want daar zit niemand hier op te wachten :p maar ik ben ook maar gelijk lid geworden en ga me nu oriënteren op een actief lidmaatschap Mooi geschreven
quote:marshmallowfluff schreef op 14 maart 2017 @ 19:51:

Ik ga dit jaar ook (voor het eerst) op de PvdD stemmen. In het verleden heb ik me nooit zo in ze verdiept omdat het een kleine partij is en, ik geef eerlijk toe, ook vanwege de naam. Maar toen ik erachter kwam dat Ewald engelen op de kieslijst staat ben ik me in hun standpunten gaan verdiepen. Zo kwam ik erachter dat ze inderdaad absoluut geen one issue partij zijn, maar juist ook opkomen voor de mens. Ze hebben in mijn ogen een compleet wereldbeeld, zien hoe zaken met elkaar verbonden zijn (ook mens en dier. Waar zouden wij bv zijn als de bijen zouden uitsterven?), en ze durven kritisch te zijn, bv over de EU en de huidige economie, zonder inderdaad gelijk anti alles te zijn. Daarin vind ik ze heel realistisch en vooruitstrevend t.o.v andere partijen. Ik lees en kijk al een tijdje van alles wat met de financiële crisis te maken heeft en ken Ewald engelen hier ook van. Ik heb op het moment het idee dat de PvdD de enige betrouwbare partij is die zich, naast het bekommeren om dieren, ook echt bekommert om mensen. Ze kiezen niet de makkelijkste weg, onderbouwen hun standpunten goed en staan voor hun idealen. Ik kan hier uren over doorgaan, zal ik niet doen want daar zit niemand hier op te wachten :p maar ik ben ook maar gelijk lid geworden en ga me nu oriënteren op een actief lidmaatschap helemaal mee eens. En idd mooi beschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven