Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Evda, is vaak ook karakter hoor. Mijn oudste had wel weer moeite op de opvang, maar thuis een hoekje om zijn was nooit een probleem. Bij de jongste heb ik gelijk er eentje jammerend achter me aan kruipen als ik even de keuken in ga, terwijl zij op de opvang blijven juist weer geen probleem vind.



Wat geef je als toetje? Vla is vetter dan yoghurt dus dat kan ook verschil maken natuurlijk. Verder heeft mijn dochter alleen een overgevoeligheid voor koemelk, geen echte allergie. Haar darmen reageren er dan hevig op. Maar weer niet bij de flesvoeding dus die krijgt ze gewoon van Hero. Geen ervaring en dus geen advies voor je helaas.



Die ballenbak is leuk Fruzzle! Leuke webshop ook, kende het niet. Veel plezier met je roze staartje vandaag.



Doordeweeks wordt dochter wakker van ons, wij staan rond zessen op. In het weekend wordt het dan 07:00 - 07:30u. Mag niet klagen.



Hier de meisjes naar hun dagbesteding gestuurd in de pakjes. Zo schattig! Keek er al de hele week naar uit. De oudste in d'r feeën jurk en de jongste in d'r roodkapjes kostuum. De jongste is er maar anderhalf uur, de oudste ga ik straks ophalen op school. Kreeg al foto's door van de juf, alle kindjes zo mooi verkleed. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 24 februari 2017 @ 11:01:





Doordeweeks wordt dochter wakker van ons, wij staan rond zessen op. In het weekend wordt het dan 07:00 - 07:30u. Mag niet klagen.





hier ook fleet wij rond 6.30 opstaan, meestal wordt ze dan ook wakker van ons, maar evengoed moeten we haar wakker maken. weekend gaat ze meestal ook later slapen, en is ze ook later wakker...



helaas dochter ziek. mocht gisteren vroeger naar huis gaan om dochter op te pikken die in opvang alles ondergespuwd had :( vannacht koorts gemaakt, dus vandaag een dagje oma&opa... echt ziek lijkt ze niet, hooguit wat hangeriger als normaal... misschien opnieuw tandjes of zo (want ze heeft nog wat "schade" in te halen: 1ste tandje is er nu net doorgekomen)
Ach, arm ding. Baby's knappen doorgaans vrij snel op, dus het kan best dat ze wat onder de leden heeft gehad. Tenminste, heb hier nog nooit spugen meegemaakt vanwege de tandjes. Misschien eerder een buikgriepvirusje?
Alle reacties Link kopieren
@fleet Pff had het me toch warm ! Blij dat thuis het pak uit kon haha

We zijn toenstraks mee naar de high tea gegaan die ik voor mn ouders had gewonnen bij een tuincentrum en meneer deed het perfect, nu lekker slapen zijn ook nog echt opzoek naar een pakje .. heb vanaf alle kanten al wat aanbiedingen en anders rijden we naar Roosendaal daar zit een hele grote feest winkel



@marie wat grappig ik zei toenstraks dus tegen Mn moeder dat ik echt uit kijk naar de zomer tijd haha

Ik denk gewoon dat hij genoeg heeft aan het gemiddelde van 11u slaap per nacht dus Miss gaat het wel over als hij wat ouders is en iets later naar bed kan ? Heb me er maar bij neer gelegd
Hier ook weer snotverkouden ventje van het KDV kunnen halen. Ik hoop dat de nacht een beetje meezit
Alle reacties Link kopieren
De voetjes van zoonlief zijn op het moment 12 centimeter, maar geen enkel slofje of iets dergelijks blijft zitten. Schoentjes zijn vaak zo breed en log. Binnenkort moeten we er echt aangeloven want de uk loopt ondertussen een paar passen los. Op het dagverblijf wil hij graag mee naar buiten maar ze zijn huiverig omdat hij nu alleen af en toe slofjes mee heeft en geen schoenen.



Voor zijn verjaardag krijgt hij een grote Grimms regenboog. Daarnaast hebben we via via een verzameling mega blocs en een houten xylofoon overgenomen. Die krijgt hij ook. Zijn feestoutfit bestaat uit een taartjes t-shirt van Imps and Elfs, met een vestje en broek. De taart wordt een carrotcake en de slingers e.d. zijn fleurig met confettieprintjes .

Wij hebben lang getwijfelt over een keukentje, maar uiteindelijk besloten dat hij die later krijgt. Voor de sint of zijn 2e verjaardag.

Tot nog toe is het speelgoed dat we aanbieden redelijk unisex. Al heeft hij de eerste auto's al gekregen.



Hier schilderen we regelmatig met de uk, gewoon met de handen en een schortje. Laatst probeerde hij te tekenen met een pen. Ook sensomotorisch spelen met allerlei materiaal gebeurt met grote regelmaat. Sorteren van dingen, stokjes in een potje doen, kleine bakjes in grote doen zijn erg populair op het moment. Of met de bal gooien. Deurtjes open en dicht doen, inclusief koelkastdeur. Knopjes indrukken, inclusief timer van de oven.



Zoonlief kan aardig wat drama schoppen als ik de kamer uitloop. Of inderdaad probeer te koken zonder baby op mijn arm. Als papa wil helpen werkt dat juist averechts waardoor hij alleen maar liever bij mij wil zijn. Vriendlief wordt daar dan wee heel neerslachtig van. Gelukkig hebben ze vandaag een leuke papa dag gehad.



Laura; Is hij nog steeds ziekjes of alweer? Ben jij zelf alweer wat opgekrabbeld? Vervelend zeg, die tijdelijke financieele onzekerheid. Hier ook altijd groot fan van gezellige theemiddagen of etentjes bij vrienden thuis. Laten we hopen dat alles snel weer op de rit is.

Balen trouwens dat de zwangerschap nog op zich laat wachten. Wij zijn nog niet officieel aan het proberen. Maar ik merk wel dat ik mij steeds meer bewust ben van het feit dat er maar een paar vruchtbare dagen in een maand zitten. En dat he als het niet lukt alweer een maand verder bent. Voordat je het weet ben je zoals jullie nu een paar rondes verder.

Vriendlief is ondertussen wel zover dat hij de wens voor een 2e uitspreekt, ook naar derden. Hij gaat uitrekenen vanaf wanneer het een mooie tijd is. Gezien de bruiloft van mijn zwager vermoed ik dat wij pas tegen de zomer serieus gaan proberen.



Mistiek; lastig hoor dat drinken. Helaas geen tips, hier een vrij gemakkelijke drinker. Het valt me wel op dat je dochter erg grote flessen drinkt. Wij kregen van het CB het advies van 300 ml per dag aan melkproducten. Helaas redden wij dat ook niet, zeker niet als de yogurt ook meetelt. Misschien dat we maar over moeten gaan op boterhammen bij het ontbijt ipv pap.



Marie; Wat heb jij dan nog je handen vol s avonds. Pfff.. Ik ben echt blij met de 1 a 2 uurtjes tijd voor mijzelf s avonds. Rond half 8 gaat de uk slapen, daarna koken en eten. Spullen opruimen, daarna tv kijken, een DIY projectje oppakken of mijn werk afmaken.

Sinds we gestopt zijn met sussen slaapt zoonlief bijna elke nacht aan een stuk door. Soms baal ik daar stiekem een beetje van omdat ik erg vast slaap en de nacht dan zo snel voorbij is.



Fruzzle; nog een leuk pakje gevonden? Wat fijn dat de high tea goed ging, gezellig! Leuk cadeau ook. Zoonlief is pas geleden in een ballenbad geweest, lachen dat hij deed. De lichtheid van de ballen vind hij ook mega interessant.



Fleet; mooi cadeau! Dat wil ik bijna zelf wel cadeau krijgen.

Normaal sta ik op als zoonlief wakker wordt. Als ik vroeger moet beginnen, zoals vandaag, sta ik eerder op. Vaak is de uk dan ook opeens vroeg wakker.

Wat schattig die verkleedkleertjes!



Wij hebben een nieuwe mijlpaal bereikt! De uk loopt nu echt zonder hulp. En trots dat hij is. Als hij een paar passen gelopen heeft klapt hij voorzichzelf, net als ik vaak doe. Het zijn nog geen kilometers, maar de halve kamer redt hij wel. Nog 1 weekje en dan is hij jarig!

Verder is hij heel vrolijk en energiek op het moment, slaapt goed en "kletst" veel. Daaaaaa-g daaaaa-g, met zwaaien erbij is favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
Fruzzle; dat kan ik natuurlijk ook doen dat mengen, ik mocht al wel op gewone melk overgaan van de KA ipv opvolgmelk.



Fleet; wat leuk dat je meisjes zo mooi verkleed waren! Ze voelden zich vast heel mooi ..

Dochter had wel erg last van de koemelk als pasgeborenen (kwam niks aan, bloed bij ontlasting en hevige krampen ) Ben nu aan t uitproberen met dagelijks klein beetje koemelk.

Goede tip van de yoghurt... Ik geef gewoon wat wij ook eten (met een 2e ben je wat makkelijker hè) beetje vanilleyoghurt ofzo, dat ging goed maar ze moet daarna vaak wel gelijk poepen.. maar ik durf nog niet goed te experimenteren met koemelk.



Bobo wat ontzettend knap dat hij al zo goed stapt!! Echt super leuk om te zien! Ik vind Aapies slofjes ideaal, die gaan hier niet uit (de (winter) laarsjes variant dan .



Misstiek en Laura: beterschap voor jullie kindjes!!



Zou goed kunnen hoor dat die eenkennigheid per kind verschilt... Best lastig, ik mag inderdaad de kamer niet uitlopen van haar en een vreemde mag niet eens naar haar lachen .

Voel me soms stiekem ook wel weer vereerd dat ik momenteel zo belangrijk voor haar ben.



Welke maat zitten jullie kindjes? Hier al maat 80.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 24 februari 2017 @ 14:15:

Ach, arm ding. Baby's knappen doorgaans vrij snel op, dus het kan best dat ze wat onder de leden heeft gehad. Tenminste, heb hier nog nooit spugen meegemaakt vanwege de tandjes. Misschien eerder een buikgriepvirusje?

gisteren weinig eetlust, veel geslapen, klein beetje koorts

vanmorgen flink 200ml gedronken, en geen koorts meer, en weer blij zoals voordien... zal wsl idd wel zoeits geweest zijn..
Alle reacties Link kopieren
@laura: hopelijk valt het ook bij jou mee

@bobo: wow, leuke mijlpaal! net voor z'n verjaardag . hier vlot aan 2 handjes, redelijk aan 1 handje maar nog geen vertrouwen zonder (direct op de poep). ook nog maar 10 maand nu...



mocht haar daarnet wel van de trap plukken... even niet opgelet en mevrouw zat 2 hoog...
Alle reacties Link kopieren
@bobo: in belgie is het minimum 0.5l, dus beetje anders als in nl. die grote flessen waren een teken dat ze ziek werd denk ik (dan eet/drinkt ze vreemd genoeg net er voor altijd mee)

en omdat ze overdag amper water wil drinken, heb ik graag dat ze toch voldoende vocht binnenkrijgt...
Alle reacties Link kopieren
@evda zou hier ookal mogen maar ik wil t eerst met de opvolg melk opbouwen.. heb nu wat k van de normale nutrilon had in de pot van de pepti gegooid en schudden maar haha
Nou, wij hebben een fantastische avond en nacht gehad! We hadden zowaar twee uur tijd voor onszelf, en in de nacht meldde hij zich maar één keer. Of nul keer. Eerlijk gezegd herinner ik het me niet Hij sliep ook opeens op z'n buik. Wie weet is dat de truc... Nu hoop ik toch wel een beetje dat deze lijn zich doorzet, haha.



Ik zal later op iedereen reageren. In ieder geval leuke berichtjes qua mijlpalen en beterschap voor de verkouden kindjes. De winter mag wel eens voorbij zijn!
Alle reacties Link kopieren
hoera marie! hoe leuk als dat plots gebeurt... (wij zijn dat toch al behoorlijk gewoon en klagen als het eens anders is ;) )



dochter heeft deze middag haar eten (pompoen met rijst) er opnieuw volledig uitgespuwd... en ze had nog niet veel op. wist niet dat er zoveel uit dat lijfje kon komen :(

vermoed dus idd griep of buikgriep, ze heeft nu wel weinig koorts meer (of geen), en is actief, maar eten hoeft ze niet op dit moment... het "nee-schudden" is volop aan de gang als ik met iets eetbaars afkom...



ideetjes voor licht verteerbaar eten? rijstwafels gaan er een beetje in, dus ik zal haar daar wat van geven ipv fruit en groente
@bobo: nee, hij is helaas alweer verkouden. hij was net opgeknapt van zijn luchtweginfectie en nu heeft hij het weer te pakken. ging vannacht en vandaag ook iedere keer gillen en overstrekken toen hij moest hoesten. toen bedacht ik me ineens dat hij natuurlijk door het hoesten ook last zou kunnen hebben van reflux. we waren van de refluxmedicatie af, maar net na 36 uur onrust toch een kleine dosis gegeven en hij slaapt nu als een blok. ik bouw na het hoesten direct weer af. Enne, misschien zijn we straks wel gelijk zwanger van de tweede

Als ik jou zo hoor, dan vind ik mezelf een hele luie moeder. Ik denk niet zoveel na over motorische spelletjes. Maar ik speel wel veel met hem, momenteel zijn blokken, lichtknopjes en papieren cupcakevormpjes favoriet
Te snel op enter...



@misstiek: ach wat vervelend voor haar. geen tips, maar sterkte voor jou. en wat knap dat ze al twee hoog zat! hier nog geen kind dat dat kan, maar traphekjes hangen al wel.



@evda: volgens mij mag je toch pas iets met koemelk doen wanneer ze een jaar oud zijn? weet het ook niet zeker hoor, die van mij heeft koemelkallergie en die is dol op sojayoghurt. grappig genoeg is het helemaal geen snoeperd, hij houdt niet van vanille of andere zoete dingen, maar naturel yoghurt is het helemaal!



@marie: hiep hoi, op naar de vooruitgang!



@fleet: hier wel eentje die moest spugen bij de eerste tandjes. hij kreeg zoveel speeksel binnen, dat het er weer uitkwam.



Hier ook kleine mijlpaal: een autostoeltje gekocht omdat hij nu echt niet meer lekker in de MaxiCosi zit. Hij is ook al 78cm en 9,8 kg. Het is uiteindelijk de MaxiCosi Tobi geworden. Bol.com heeft trouwens momenteel 25 procent korting op autostoeltjes
Laura, slaapt je zoon buiten op de opvang? Sinds een paar weken heb ik dochter ook buiten slapen op de opvang en ik mag nu wel hardop zeggen dat het lijkt te werken. Ze heeft nu alleen een loopneusje en dat is het. Waar we eerst van verkoudheid in verkoudheid vielen is het nu een hele tijd rustig geweest.



Beterschap voor je ventje.



En ach, Laura, ik heb al twee kinderen en dat is ook nieuw voor me, die spelletjes.



Evda, ach, wat zielig, bloed bij de ontlasting. Hier zit dochter nu net in maat 86.



Marie, hier is het ook de truc geweest bij het doorslapen! Alleen vanochtend was het vijf uur door kou, denk ik. Straks een extra deken op leggen en kijken wat het weer geeft.



Bobo, wat knap van hem! En wat fijn dat hij nu zo goed slaapt.



Misstiek, veel beterschap voor d'r. Arm dingetje.



Ik was vanmiddag weg met de oudste en man heeft aangekeken hoe lang dochter het nog zonder middagslaap kon volhouden. Ze was om 5 uur wakker vanochtend en heeft een dutje gedaan van 9 tot 10. Opa kwam nog langs maar om kwart voor 7 was de batterij toch echt leeg. 9 uur zonder slaap! Ben eens benieuwd hoe laat ze wakker wordt morgen. Ze was gewoon vrolijk dus man heeft d'r gewoon laten gaan, ze heeft nog flink wat aan de hand staan lopen met papa.
Alle reacties Link kopieren
@laura: hopelijk knapt je ventje snel op! niet leuk als ze zich niet ok voelen hé :(

dochter slaapt veel deze dagen, hopelijk is ze er snel vanaf, en kan ze maandag weer naar opvang.

ze zat idd snel 2 hoog, en hoger, en is er ook al afgevallen. we hebben een moeilijke, open trap, waar geen traphekje tussen kan... we zullen eens creatief moeten zijn met houten planken denk ik, want nu kan ik haar geen seconde uit het oog verliezen...

woe tot het weekend gaat ze bij m'n ouders, zal ze ook maar verwittigen en vragen of ze iets hebben om hun trap te beveiligen... want dat kleine spook steekt vanalles uit :p



@fleet: ja, man is ook van dat principe dikwijls: och, je neemt haar toch wel mee zeker, als ze moe is zal ze wel in de auto slapen... meestal met een overprikkeld en oververmoeid en lastig kind tot gevolg, maar ze kan het idd lang rekken (en vrolijk blijven)... morgen gok ik ook gewoon bij jullie om 4-5u wakker :p dochter slaapt hier ook amper langer als we haar later in bed steken, en is diwkijls ook vroeger wakker als we haar vroeger in bed steken (dat belooft, heb haar om 6u in bed gelegd deze avond omdat ze echt hangerig was, en moe omdat ze zich niet goed voelt) :p
Misstiek: vervelend zeg dat spugen! Beterschap!



Laura: ook nog beterschap .. gebruik je ook nexium? Hier moesten we ook stoppen twee weken geleden maar heb gelukkig ook nog liggen... Dochter wordt wel weer steeds 5x op een nacht wakker sinds een aantal weken, maar geen idee waarvan.. Kunnen natuurlijk ook doorkomende tandjes zijn ofzo..Het is wel vermoeiend..

Klopt hoor wat je zegt over melk vanaf een jaar .Maar van de kinderarts mocht ik het nu al langzaam op gaan bouwen (over een maand is ze een jaar) ..



Fleet: zo lang zonder middagslaapje en hoe heeft ze uiteindelijk geslapen snachts?

Dochter slaapt hier nog wel minstens 3 uur overdag.. Misschien moet ik dat gaan minderen want ze wordt snachts vaak wakker.



Marie: fijn zo'n goede nacht!!



hier ook geen educatieve spelletjes hoor, ja af en toe met zoontje van 4,5 jaar.. maar dochter vermaakt zich nog prima en daar hoef ik totaal niks voor te doen
Kwart over zeven vanochtend... Was wel twee keer wakker geworden, was d'r speentje kwijt. Maar daarna weer snel ingeslapen. Denk dat dat meer door de verkoudheid komt.



Tandjes zorgen hier ook voor onrustige nachten Evda. Zou prima kunnen.



Vanochtend zijn we heerlijk gaan ontbijten bij Van Der Valk. Dochter had gewoon twee broodjes op en roerei. Vreetzakje dat ze is. We hebben soms nog moeite met aftasten waar haar uiteindelijke verzadiging ligt. De oudste vertrouwde ik er blind op, maar de jongste kan zo goed eten en ben ik soms bang dat het er uit komt als we haar maar blijven geven. We hebben die grens nog niet opgezocht. Misschien toch maar eens doen. Was wel heel erg fijn, de meisjes gedragen zich zo ontzettend goed in openbare gelegenheden.



Dochter is ook voor het eerst in het autostoeltje meegegaan. We hebben voor de oudste een Groep 1/2/3 stoel gehaald en de jongste zit nu in het oude Groep 1 stoeltje. Ze vond het geweldig om alles te kunnen zien! En voor mij is het ook gemakkelijker, want eh... de maxi cosi begon best zwaar te worden! Vond dat met 1 kind prima te doen, want dan hield ik die met twee handen vast. Nu heb ik de oudste nog aan de hand en vaak nog wat tassen... Vind het prima zo. Ook de box is verkocht. Langzaamaan gaat het babyspul de deur uit.
Alle reacties Link kopieren
O allemachtig, wat is er veel geschreven! Wel heel gezellig :-)

Qua maat: dochter zit nu in maat 74. Had in de uitverkoop wat leuke setjes van tumble n dry gekocht in maat 80. Die doe ik nu ook alvast aan. Qua breedte kan het al wel, valt mooi smal. Maar alleen de mouwen en broekspijpen even omslaan.



Heb ook even op pinterest gekeken voor sensory play. Daar ga ik ook zeker wat mee doen. Ziet er super leuk uit! We hebben net heerlijk met verf gekliederd. Schort met mouwen aan, en lekker voelen en smeren! Had daarna een klein smurfinnetje aan tafel zitten



Dochter zit nu echt op één slaapje per dag. Merk wel dat ze aan het einde van de dag echt bekaf is. Eten gaat op zich nog prima. Maar merk dat we nu wat in de knoei komen met de fles die ze eigenlijk nog krijgt daarna. We maken die al kleiner, nu nog 120 cc, maar misschien kunnen we hem beter helemaal weglaten. Heb het idee dat ze er last van heeft met inslapen. Dat gaat in de avond nog echt met huilen. Overdag gaat inslapen gelukkig heel vlot.

Afgelopen week pasten de opa's en oma's beide een dag op. Zo leuk om te horen hoe ze van dochter genieten en pret hebben met elkaar!

Net voor het slapen gaan heb ik met dochter nog wat liedjes van woezel en pip op YouTube bekeken. Ben echt een zacht ei, word helemaal emotioneel als ik die liedjes hoor terwijl ze lekker tegen me aan ligt. Nooit gedacht dat moeder zijn dit betekende



Beterschap voor alle kwakkelende kindjes, hopelijk knappen ze snel op!
@fleet: wat heerlijk! ik overweeg ook de box uit elkaar te halen, het ding staat gigantisch in de weg en ik doe zoon er nooit meer in. als ik er even niet bij kan zijn, zet ik hem meestal in z'n kinderstoel. en ik vind het ook lastig om onze lekkerbek af te remmen, gelukkig geeft hij het meestal zelf aan (behalve bij dingen die hij heel lekker vindt)



@evda: ja, wij geven Nexium. hebben ook nog flinke doos staan. het afbouwen ging erg goed, tot het hoesten kwam. hoe is het met je kleintje? gaat het al iets beter?



@misstiek: lastig hoor, zo'n grote kamertrap. wordt dus kwestie van veel corrigeren, anders moet je er een enorm hekwerk omheen bouwen zometeen



@despie: slaapt ze dan wel lang in dat ene slaapje (3 uur ofzo)? en mooi is dat he? als zoon tegen me aan hangt en we lezen samen een boekje, dat is echt genieten
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Laura, nee helaas is twee uur dan wel de max in dat middagslaapje. En dat is dan lang. Vaak zo'n anderhalf uur. Vanmiddag in eerste instantie zelfs maar een half uur, maar ze werd ergens overstuur van wakker en wilde echt niet meer gaan slapen. Gelukkig heeft ze rond drie uur nog een uur geslapen.

Ik vind het zo lastig met inslapen in de avond. Het was altijd zo'n makkelijk meisje, duimpje in de mond en weg. Maar nu dus erg huilen en we moeten er echt bij blijven tot ze slaapt, hand voor haar ogen houden, over neusje aaien...

Zou ze zonder operatie nu ook een lastige slaapfase ingegaan zijn, of zijn dit de naweeën van de operatie? Niemand die het kan vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Despie, lastig dat je dochter nu lastiger inslaapt! De operatie zou een logische oorzaak kunnen zijn. Ik herken het wel van mn zoon. Hij had ook fases van lastiger slapen.

Wat snel al 1 slaapje! Dochter zat nog op 3 slaapjes maar sinds deze week stuur ik aan op 2 slaapjes. Dat gaat wel goed maar eind van de dag is ze wel erg moe. Mijn zoon ging met 18 maanden pas naar 1 slaapje.

Hoe is het met haar gehemelte?!



Hier is de box ook al een tijd weg, dochter vond het toch niks.



Beterschap voor de zieke kindjes! Vooralsnog is dochter gelukkig nooit ziek dus hoop dat ze deze goede weerstand behoudt!

Boven krijgt dochter nu ook tandjes, zo schattig.



Fleet, wat heerlijk zo'n vreetzakje haha! Hier eet dochter nog steeds vrijwel geen brood! Volgende week naar het cb dus ben benieuwd!



Wat leuk hè dat de eerste verjaardagen eraan komen!! Ik denk dat wij de Pukylino loopfiets voor dochter kopen.

Fleet, ik zag jouw topic laatst over een cadeau voor de oudste eventueel. Daar loop ik ook tegenaan. Wij kregen vroeger altijd ook een cadeau als de ander jarig was. Nu doe ik dat nog steeds met mn nichtjes. Vind het eigenlijk onzin maar nu het om mn eigen kind gaat vind ik het ook sneu zoon niks te geven haha. Ik denk er nog even over na .



Hier gaan de nachten erg goed. Laatste tijd komt dochter vaak nog maar 1 keer! Dat is echt een verademing vergeleken met een paar maanden terug. Dochter ligt ook gerust nog een half uur te spelen en brabbelen als ze wakker wordt.



Dochter is nog wel een echte plakkerd maar ze gaat wel steeds beter zelf spelen. Zoon wil nu ook steeds met haar spelen, ze zijn zo lief samen. Hij zegt nu ook steeds dat zn zusje zo lief is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven