Gezondheid alle pijlers

De E-sigaret, ervaringen?

25-02-2017 11:36 49 berichten
Ik wil graag wat meerdere ervaringen horen, heb natuurlijk al wel veel gelezen op internet. Maar ben erg benieuwd naar andere ervaringen.



Ik zelf rook 7 jaar en heb sinds gister een e-sigaret, vanaf gister 12u heb ik nog maar een normale sigaret gerookt. Na het opstaan vanmorgen vond ik het wel erg moeilijk om niet met mijn bakje koffie een sigaret aan te steken.



Ik wil er zo graag vanaf.. het liefst ook helemaal geen e-sigaret maar dat gaat me op dit moment echt niet lukken. Mijn moeder is pas geleden overleden aan COPD en dat is wel de grootste reden waarom ik ervan af wil maar vind het ontzettend moeilijk. Wil wel de nicotine langzaam af gaan bouwen.



Ook iemand tips voor Liquids? Ik vind tot nu toe alleen de fruitmix lekker. Heb al mint, tabacco erin gehad maar die vond ik echt vies.
quote:Jejoue schreef op 25 februari 2017 @ 13:18:

https://youtu.be/wpakhd4O6F4



Review van de Innokin t18.

Super simpel en helemaal fijn.

Te koop in Nederland, maar ook bij Aliexpress.Niet erg belangrijk maar het valt me op dat de vloggers van e-sigaretten van die schreeuwerige a-charismatische mannen zijn in een fout t-shirt of/en een petje op.

On-topic, ik heb sinds 4 maanden de beste e-sigaret die ik ooit in handen heb gehad en dat is de Joyetech AIO, handig in gebruik, veel damp en een goede smaakbeleving. Sinds deze e-sigaret heb ik geen papieren sigaret meer gerookt en voel de behoefte daartoe ook eigenlijk niet meer. Dit is zoveel beter en er is een enorme keuze aan e-liquids die ik online bestel omdat dat goedkoper is en je online de recensies kunt lezen over de smaken. Het allerliefst damp ik liquids van Flavourtech, en sinds kort een ander merk maar dan zou ik in mijn e-liquid doosje moeten kijken

Waar je bij deze e-sigaret goed op moet letten is dat je de dop goed aanschroeft anders gaat 'ie spetteren, borrelen en heet worden.



Hoewel de navulbare e-sigaretten goedkoper in gebruik zijn en ook meer keuze heeft in smaakjes heb ik nog wel de smokestik met cartridges op mijn verlanglijstje staan. Dat is een slanke goudkleurige e-sigaret m met een robijn rood ledlampje die oplicht wanneer je er een trekje van neemt. Lijkt me wel chique voor erbij met uitgaan of feestjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Venusss schreef op 25 februari 2017 @ 13:51:

[...]





Hee, die had ik eerst ook, de Eleaf iStick 40W met de Aspire Nautilus mini Goed verkrijgbaar in Nederland btw. Fijn apparaatje!

Sinds een half jaar de Eleaf Pico kit (dus met de Melo 3 Mini clearomizer). Bevalt eigenlijk nog beter omdat het 75W is en dat komt de smaak ten goede.

Ik kies dus juist liever wel voor een grotere, juist omdat die zoveel meer smaak geven. Je kunt zelf instellen hoe je wil dampen. Wil je veel "keelgevoel" ( het prikkelen wat roken ook doet) of niet...allemaal instelbaar.Ook kun je een dag lang voort zonder tussendoor op te hoeven laden.

Zoiets als Zensations vind ik echt niks. In verhouding is het ook erg duur.

75w. Waar heb jij hem op staan als ik vragen mag?

Ik gebruik die van mij op 11.5 watt. Dus vrij laag.

En ja, dat keelgevoel is erg belangrijk voor mij.

Dat is een bijkomende reden dat ik hele scherpe menthols damp, die hebben dat meer.



Oh, laat maar.

Ik heb hen gegoogled en jij zal hem op temperature control hebben.

Het is wel een mooi ding.

Ik word hebberig van dit topic.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ik rookte een pakje per dag. Twintig jaar lang! Ik dacht/geloofde echt dat ik nooit zou kunnen stoppen met roken, maar wilde wel heel graag niet meer roken. (Best sneu eigenlijk)



Sinds een half jaar damp ik met de Justfog J-easy 9 en ik ben er echt heel blij mee. Van de een op de andere dag stapte ik moeiteloos over en heb nooit meer een sigaret aangeraakt. Dampen it is!



Con, heb jij een liquid met een honingsmaak? Lijkt me zalig! Waar heb je die vandaan? Op dit moment zit ik aan de bosvruchten, maar die begin ik zat te worden. Mijn man dampt (sinds dinsdag ) met een combinatie chocola/vanille, maar daar hou ik niet van.
quote:Bobby-Pin schreef op 25 februari 2017 @ 13:55:

[...]





Niet erg belangrijk maar het valt me op dat de vloggers van e-sigaretten van die ischreeuwerige a-charismatische mannen zijn in een fout t-shirt of/en een petje op.

On-topic, ik heb sinds 4 maanden de beste e-sigaret die ik ooit in handen heb gehad en dat is de Joyetech AIO, handig in gebruik, veel damp en een goede smaakbeleving. Sinds deze e-sigaret heb ik geen papieren sigaret meer gerookt en voel de behoefte daartoe ook eigenlijk niet meer. Dit is zoveel beter en er is een enorme keuze aan e-liquids die ik online bestel omdat dat goedkoper is en je online de recensies kunt lezen over de smaken. Het allerliefst damp ik liquids van Flavourtech, en sinds kort een ander merk maar dan zou ik in mijn e-liquid doosje moeten kijken

Waar je bij deze e-sigaret goed op moet letten is dat je de dop goed aanschroeft anders gaat 'ie spetteren, borrelen en heet worden.



Hoewel de navulbare e-sigaretten goedkoper in gebruik zijn en ook meer keuze heeft in smaakjes heb ik nog wel de smokestik met cartridges op mijn verlanglijstje staan. Dat is een slanke goudkleurige e-sigaret m met een robijn rood ledlampje die oplicht wanneer je er een trekje van neemt. Lijkt me wel chique voor erbij met uitgaan of feestjes

De Joytech AIO heb ik ook, maar vind de Innokin t18 veel en veel prettiger.



Hans is wel grappig. Er is een betere reviewer, Amerikaan, maar weet zijn naam niet meer.

EDIT: die Amerikaan heet Busardo. Geeft een heel duidelijke review.
anoniem_299075 wijzigde dit bericht op 10-11-2017 10:45
3.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een enthousiaste damper. Al ruim 3 jaar, en geen sigaret meer gerookt sindsdien.



Mijn tips:

- geen sigaretten en e-sigaret blijven combineren, maar echt alleen nog maar e-sigaret dampen, anders blijf je 'vergelijken'

- geen weggooi e-sigaretten kopen (vies!) maar eentje met losse batterij en losse clearomizer, veel betere beleving/gevoel/smaak

- probeer verschillende smaakjes, dat is echt een kwestie van uitproberen. Zo rookte ik shag en rook ik nu alleen nog maar 'menthol' (vind je een smaakje wel lekker, maar te sterk, je kunt ook de tabakssmaken mengen met een beetje van iets anders)

- googlen! Het lijkt een ondoorzichtig woud van informatie, maar het is echt niet zo heel moeilijk. Lees een 'gids' bijvoorbeeld: http://www.electronisches ... ch-roken-voor-gevorderden



Zelf rook ik menthol 11 mg van Dekang. Met een Kanger Evod 650 MAH batterij, en een Kanger T3D clearomizer.
Als ik al die smaakjes lees zou ik bijna zelf beginnen, en ik rook niet eens.



Het klinkt allemaal gewoon lekker (behalve tabbaco enzo dan)
quote:Jejoue schreef op 25 februari 2017 @ 14:44:

[...]



De Joytech AIO heb ik ook, maar vind de Innokin t18 veel en veel prettiger.



Hans is wel grappig. Er is een betere reviewer, Amerikaan, maar weet zijn naam niet meer.Reviews gelezen van Innokin t18, klinkt als een fijne e-sigaret maar wel een stukje duurder dan de AIO waar ik 2 van heb want is de één leeg dan heb ik de andere nog. Maar vaak zijn ze tegelijkertijd leeg
quote:Bobby-Pin schreef op 25 februari 2017 @ 15:49:

[...]





Reviews gelezen van Innokin t18, klinkt als een fijne e-sigaret maar wel een stukje duurder dan de AIO waar ik 2 van heb want is de één leeg dan heb ik de andere nog. Maar vaak zijn ze tegelijkertijd leeg

21 Euro heb ik bij Ali er voor betaald.

Maar als de AIO voldoet...prima toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 25 februari 2017 @ 14:13:

Ik rookte een pakje per dag. Twintig jaar lang! Ik dacht/geloofde echt dat ik nooit zou kunnen stoppen met roken, maar wilde wel heel graag niet meer roken. (Best sneu eigenlijk)



Sinds een half jaar damp ik met de Justfog J-easy 9 en ik ben er echt heel blij mee. Van de een op de andere dag stapte ik moeiteloos over en heb nooit meer een sigaret aangeraakt. Dampen it is!



Con, heb jij een liquid met een honingsmaak? Lijkt me zalig! Waar heb je die vandaan? Op dit moment zit ik aan de bosvruchten, maar die begin ik zat te worden. Mijn man dampt (sinds dinsdag ) met een combinatie chocola/vanille, maar daar hou ik niet van.



Flavourtec had eerst honingsmaak, maar die is helaas uit de collectie,

Nu heb ik van flavourtec van de american stars lijn de Honey hornet.

Is een combi smaak met honing , die vind ik ook lekker.

Maar is natuurlijk wel kwestie van persoonlijke smaak
Stinkt hij? Mijn man blijkt honing-liquid te hebben gekocht, maar die meurt!
Ik ben vanmiddag snel even naar de primara gereden en daar even een potje menthol liquid gehaald omdat ze niets anders hadden, weet even niet welk merk dat is maar die gaat wel. De fruitmix had ik het vanmiddag ook mee gehad. Ik heb nu flavourtec besteld verschillende smaken, die komen dinsdag binnen, ben benieuwd!



Allerbelangrijkste ik heb nog steeds geen sigaret gerookt!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een damper. Het overstappen naar de e-sigaret vond ik lastig in het begin. Ik bleef maar combineren met gewone peuken, maar ben zo blij dat ik daar vanaf ben nu. Geen stank meer, geen rokershoestje enzo. Die fruitsmaakjes gingen me snel vervelen trouwens. Ik rook nu Flavourart Burley, heerlijk. Maar het is echt een kwestie van uitproberen met die liquids.
Alle reacties Link kopieren
Ik damp met Justfog. Batterijen en clearomizers heb ik een paar keer besteld bij Aliexpress maar die gingen vrij vlot stuk (als ze het al deden) dus dat gok ik niet meer. Ik wil wel zeker weten dat ik nooit zonder kom te zitten dus heb ik zeker 6 batterijen en 4 clearomizers, vloeistof koop ik voor een maand in 1 keer. Ik rook uitsluitend menthol en die maak ik zelf extra sterk met mentholdrops vloeistof idd voor dat extra keelgevoel. Ik rookte een pakje shag per twee (!) dagen en hoestte m'n longen uit m'n lijf, dat is nu over.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kanger evod, toptank... 20 euro bij Zwoofs. De fruitsmaken mango en fruitmix zijn favoriet. En ik zit nu op 6 mg nicotine.
Ik heb een Flavour Vapes wegwerp e-sigaret gekocht vanmiddag als noodoplossing: ik ben al een week gestopt maar klom echt in de gordijnen dus ik dacht nou, dan maar zo'n ding ipv nicotinekauwgom of snoepjes. In de winkel vroeg ik hoeveel nicotine erinzit, ze zeiden nou, net zoveel als in de meest verkochte merken.. maar niet hoeveel precies.

Ik dacht ik lees het thuis wel maar ik heb me suf zitten googelen, de bijsluiter gelezen en ik kom er niet achter hoeveel nicotine je binnenkrijgt met zo'n ding. Heb een paar trekjes genomen en werd helemaal draaierig maar dat kan ook zijn omdat ik al bijna een week niet meer gerookt heb.

500 pufjes zouden erinzitten dat moet genoeg zijn lijkt me om die enkele keer (ik kreeg een vervelend bericht) dat ik echt wil roken op te vangen.

Weet iemand hoeveel nicotine er in zo'n wegwerpding zit? Of hoeveel trekjes gelijk staat aan 1 sigaret bv Marlboro of Camel? Ik wil echt geen gewone sigaretten meer roken en echt stoppen en ben bang dat ik meer nicotine binnenkrijg dan ik denk met dat ding, dat is niet de bedoeling!
Als je een wegwerp e- sigaret hebt met weinig nicotine mg dan denk ik dat je zo ongeveer met het dampen net zoveel als een nicotinepleister binnen krijgt of met een zuigtablet. Maar om dat zeker te weten zou je beter info kunnen vragen op het dampersforum
quote:Bobby-Pin schreef op 26 februari 2017 @ 20:27:

Als je een wegwerp e- sigaret hebt met weinig nicotine mg dan denk ik dat je zo ongeveer met het dampen net zoveel als een nicotinepleister binnen krijgt of met een zuigtablet. Maar om dat zeker te weten zou je beter info kunnen vragen op het dampersforum



Ik heb al op het dampersforum gekeken omdat hier iemand wees op het bestaan van dat forum

Daar stonden wel ervaringen op met deze sigaret maar echt nergens hoeveel nicotine, ook niet op de website van de fabrikant zo raar! Wel dat mensen het een waardeloos ding vonden, er keelpijn van kregen en dat soort zaken. Van die vloeistof lees je wel overal of er 3, 6 of 12 of 18mg nicotine inzit.

Nou ja dan zal het wel 12 of 18 zijn omdat ze in die winkel zeiden: vergelijkbaar met de meestverkochte merken. Van die paar hijsen die ik heb genomen zat ik te tollen haha dus ik moet gewoon alleen in geval van nood 1 of 2 trekjes nemen om de scherpe randjes eraf te halen. Heb nu totaal geen behoefte om te roken; alleen het idee dat ik als het echt moeilijk word kán roken is geloof ik al heel rustgevend.

Voor ik dat ding had gekocht dacht ik telkens zal ik een pakje halen of niet en aangezien ik niet van plan ben om te blijven dampen geloof ik het verder wel; ben iig gestopt met roken
Alle reacties Link kopieren
500 pufjes staan gelijk aan 3 pakjes sigaretten, las ik.
quote:Daaromniet schreef op 26 februari 2017 @ 21:49:

500 pufjes staan gelijk aan 3 pakjes sigaretten, las ik.



Klopt, zo staat het op het pakje, in de winkel zeiden ze dat 2 a 3 pakjes eerlijker is. Ligt er maar aan hoeveel er in een pakje zitten, 19 of 28 en de fabrikant gaat van de kleinste pakjes uit zeiden ze

Wel eerlijk dat ze dat zo zeiden.



Ik weet het al: ik neem voor het gemak aan dat het 60 sigaretten zijn, pakjes van 20: even de rekenmachine erbij en 8,3 pufjes is het equivalent van 1 sigaret Marlboro of Camel. Die namen noemden ze in de winkel.

Kan best kloppen dan dat ik na 3 hijsen duizelig werdt na al een tijdje afbouwen ik rookte er nog maar hooguit 5 p.d. en de afgelopen week niet.

Dankjewel! was er zelf niet opgekomen maar volgens mij klopt dat dan wel, en op het dampersforum zei iemand ook dat hij zo'n 30 sigaretten p.d. rookte en nog geen 2 dagen met 1 e-sigaret deed. Ook dat klopt wel want het schijnt dat je wat minder nicotine binnenkrijgt al dampend.

Afkicken van een groot pakje p.d. is ook heel wat anders dan iemand als ik die sowieso soms maar 1 sigaret p.d. rookte. Alleen helemaal stoppen lukte maar niet. Nu wel gaat goedkomen
Alle reacties Link kopieren
Vlg mij zit er ook veel nicotine in, 12/16 mg ofzo. Dan klopt het wel dat een paar hijsjes genoeg zijn. Ik kreeg hoofdpijn van een hoge dosis nicotine.
quote:Daaromniet schreef op 26 februari 2017 @ 22:21:

Vlg mij zit er ook veel nicotine in, 12/16 mg ofzo. Dan klopt het wel dat een paar hijsjes genoeg zijn. Ik kreeg hoofdpijn van een hoge dosis nicotine.



Dan weet ik waarom ik een uur later naar paracetamol liep te zoeken... hoofdpijn kwam dus niet door drukke week, beetje té toevallig dat het vlak na het dampen op kwam zetten

Dan is het dus 3x niks als je gewoon wilt dampen ipv roken, maar prima om mee af te kicken. Gewoon maar 1 trekje nemen én even psychologie van de kouwe grond van mij: roken = hoofdpijn.



Heb na die paar hijsen van vanmiddag nog steeds totaal geen behoefte aan nog een hijs gehad volgens mij gaat het gewoon echt lukken om te stoppen dit keer. Fijn!!
Alle reacties Link kopieren
Sinds gister een clearomizer. Verschillende fruitsmaakjes. De fruitmix vind ik het lekkerst. Nog andere smaakjes opgezocht en die ga ik later bestellen.
Ik ben helemaal om. Meteen 0% nicotine. Ik mag er nog wel naast roken (ik rook weinig) maar vind dat nu al niet meer lekker. Ik verwacht dus dat dat vanzelf afbouwt.
Heerlijk om lekker lang te dampen. Tijdens een film, wanneer ik maar wil. Eigenlijk is het een miniwaterpijpje. Hartstikke leuk.
Dance, Muses, dance!
Hier nog een enthousiaste damper. De truc zat hem bij mij echt in een goede smaak vinden. Veel geprobeerd (en daarnaast gerookt), uiteindelijk bleek dat ik gewoon de tabaksmaak het lekkerst vind gek genoeg. In Utrecht zit een goede winkel waar je van alles kan proberen en waar ze je goed adviseren.

Eerste paar dagen alleen dampen is wel wennen maar het is echt veel chiller dan roken !! En je hebt alle voordelen van het stoppen!
Alle reacties Link kopieren
moppentrommeltje2 schreef:
25-02-2017 13:15
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 25 februari 2017 @ 12:59:

Ik ben ook aan het twijfelen wat te doen... als een verstokte roker heb ik sinds dinsdag niet meer gerookt. (laten we het erop houden dat een keelonsteking en een voorhoofdsholteontsteking meehelpen). Ik snak naar een sigaret, maar wil er ook wel vanaf.. zou een esigaret het laatste zetje zijn?


Je zou een justfog q16 aan kunnen schaffen,een paar flesjes liquid erbij om te testen.

Het is een betaalbaar apparaatje en de werking is simpel.

Als je even op Google zoekt is het makkelijk te bestellen.

Succes!
Momenteel ook bezig met stoppen! Gaat me nog niet helemaal goed af maar op advies van https://roken.nl heb ik ook de justfog q16 gekocht met greenstar liquid. Dit schijnt een soort biologische vloeistof te zijn. Meer mensen ervaring hiermee? Ik damp zo’n 3 ml per dag met 3 en soms 6 milligram... is dit veel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven