Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Sorry, dit is geen ergernis, maar ik wilde het toch met jullie delen
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 25 februari 2017 @ 15:41:

Leuk topic!

Ik ben een paar jaar geleden opgelicht voor €200,- aan festivalkaartjes als arme studentzijnde. Dat is me altijd bijgebleven, dus ik ben sindsdien (vooral met kaartjes) erg voorzichtig.

Vorig jaar wilden we met de verjaardag van mijn nichtje een dag naar Duinrell met de hele familie, ik zou deze kosten op me nemen. Gezien het best duur is om ze daar te kopen, zocht ik kaartjes in de buurt op Marktplaats. Kaartjes gevonden voor in totaal €150,- (!). Ik vroeg of ik ze op kon halen, maar dit wilde meneer niet. Hij had e-tickets en wilde ze gewoon mailen. "Jaja", dacht ik, "die smoes ken ik". Ik stelde voor om hem een tientje extra te geven om het uit te printen, zodat ik het toch op kon halen. Nee, hij wilde ze echt per mail sturen. Ik heb hem uitgelegd dat ik al eerder opgelicht ben en dit niet meer aandurfde, dus van de koop af zag. Een uur later kreeg ik ineens alle e-tickets naar me toegemaild met een begeleidend mailtje: veel plezier morgen. Maak het geld maar over als je terug bent op xxx.

Was op dat moment ook wel weer bang dat er ook mensen zouden zijn die misbruik van deze man zouden maken, niet iedereen heeft normen en waarden meegekregen in de opvoeding.

Ik kreeg toen wel alle vertrouwen in hem en had zelfs meteen het geld overgemaakt en een ontzettend leuke dag gehad!

Mijn vertrouwen in de mensheid is weer terug, wat een ontzettend lieve en goedgelovige man was dat Mooi verhaal! Al vraag ik me af, als hij het uitprint had hij toch alsnog de tickets naar anderen kunnen mailen? Anyway prachtig zulke mensen!
quote:lisa198 schreef op 25 februari 2017 @ 16:37:

[...]





Mooi verhaal! Al vraag ik me af, als hij het uitprint had hij toch alsnog de tickets naar anderen kunnen mailen? Anyway prachtig zulke mensen!



Had inderdaad gekund, maar ik dacht meer aan het feit dat ik dan de tickets in handen zou hebben. Ik ben me pas na dit topic bewust geworden van het feit dat kaartjes vaak meerdere keren verkocht worden

Al schrok ik wel toen de kaartjes niet gepakt werden bij de kassa, maar dat kwam doordat de printjes vaag waren bij de code. Prima opgelost door de tickets vanaf m'n mobiel te scannen
Ik heb trouwens wel een ergernis:

Ik spaarde voor de Vivo pannen van AH, vooral de wokpan wilde ik heel graag hebben, maar als het me zou lukken om meer kaartjes vol te krijgen, zouden de andere pannen ook welkom zijn.

Helaas deden wij zo weinig boodschappen bij AH (dirk om de hoek) dat ik maar een halve kaart had toen de actie bijna afliep. Ik dacht: laat ik eens op MP kijken, er zullen vast wel mensen zijn die die kaarten te koop aanbieden voor €1,- p.s. ofzo en dat had ik er wel voor over, ook al krijg je die zegels gratis bij je boodschappen. Nou, paaaagina's vol met boekjes, maar zeker niet voor €1,-. De prijzen varieerden van €5,- per boekje tot €20,- per boekje. Bij 1 advertentie stond bieden, ze had 5 boekjes. Ik bood €15,-. Krijg ik een mail: voor 1 boekje neem ik aan?

Ik heb teruggemaild: nee hoor, voor alle 5. Voor gratis gekregen zegels zou €15,- per boekje absurd zijn.

Antwoord: dan gaat het over.



Ok. Doei.



Uiteindelijk heb ik de complete set bij elkaar gekregen door de Facebookgroepen

Maar echt absurd wat mensen durven te vragen voor die dingen.. Of van die mensen die zegels hebben gespaard, pannen hebben gekocht en deze vervolgens voor het dubbele op MP zetten. Waarom!?
Ik snap dat je 15 euro veel vindt maar 1 euro is dan ook wel weer erg weinig.

Je moet toch voor 600 euro boodschappen doen om 1 kaart vol te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Maar die boodschappen doe je toch wel!
quote:srs schreef op 25 februari 2017 @ 18:02:

Ik heb trouwens wel een ergernis:

Ik spaarde voor de Vivo pannen van AH, vooral de wokpan wilde ik heel graag hebben, maar als het me zou lukken om meer kaartjes vol te krijgen, zouden de andere pannen ook welkom zijn.

Helaas deden wij zo weinig boodschappen bij AH (dirk om de hoek) dat ik maar een halve kaart had toen de actie bijna afliep. Ik dacht: laat ik eens op MP kijken, er zullen vast wel mensen zijn die die kaarten te koop aanbieden voor €1,- p.s. ofzo en dat had ik er wel voor over, ook al krijg je die zegels gratis bij je boodschappen. Nou, paaaagina's vol met boekjes, maar zeker niet voor €1,-. De prijzen varieerden van €5,- per boekje tot €20,- per boekje. Bij 1 advertentie stond bieden, ze had 5 boekjes. Ik bood €15,-. Krijg ik een mail: voor 1 boekje neem ik aan?

Ik heb teruggemaild: nee hoor, voor alle 5. Voor gratis gekregen zegels zou €15,- per boekje absurd zijn.

Antwoord: dan gaat het over.



Ok. Doei.



Uiteindelijk heb ik de complete set bij elkaar gekregen door de Facebookgroepen

Maar echt absurd wat mensen durven te vragen voor die dingen.. Of van die mensen die zegels hebben gespaard, pannen hebben gekocht en deze vervolgens voor het dubbele op MP zetten. Waarom!?



Idd,

hier via de lokale facebookgroepen vaak wel mijn kaarten vol gekregen, maar geef daar dan ook regelmatig wat weg, bv spullen of zegels waar ik zelf niets mee doen.

Zo stopte de etos met de papieren babyzegels. Via facebook mijn kaart en die van een vriendin nog vol gekregen. Andersom deed ik niets met de pannenzegels van de jumbo hier (lokale actie) deze geruil voor ah pannenzegels die mijn zusje weer nodig had.
quote:seba1315 schreef op 25 februari 2017 @ 14:17:

Men wat zijn er toch domme mensen. ...quote:seba1315 schreef op 25 februari 2017 @ 14:18:

Mijn hemel wat zijn er toch domme mensen. PffffZo erg ja?
quote:moonlightdreamer schreef op 25 februari 2017 @ 21:37:

Maar die boodschappen doe je toch wel!



Dit.

Ik vind dat zo'n kulargument. Alsof je speciaal voor die zegels (meer) boodschappen gaat doen. Die krijg je gewoon gratis bij de boodschappen die je toch al doet.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een positieve ervaring gehad, had nog een ongeopende dure blik babyvoeding die wij niet gebruiken, had t voor €5 op mp gezet. Kreeg al gelijk een reactie, mevrouw wilde het vandaag ophalen. Vanmiddag mailde ze dat ze het even moest overleggen met man. Nou mailde ik haar dat ik boodschappen ging doen en buiten geen wifi had, ik gaf haar mijn nr voor als t wel zou lukken. Mevrouw belde mij netjes van tevoren op, dat het wel zou lukken. Nou, was man thuis en hoefde ik hem alleen te bellen dat ze het kwam ophalen. Heel fijn, als bieders zo snel reageren en zich aan de afspraken houden.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 25 februari 2017 @ 23:52:

[...]





[...]





Zo erg ja?



Ik zie nu mijn dubbele reactie pas

Kreeg een foutmelding bij het plaatsen
Alle reacties Link kopieren
Zit me nu te ergeren. Groot item te koop staan. Zou vorige week zondag opgehaald worden tegen de vraagprijs. Sms dat hij plotseling moest werken en dat het niet lukte die dag. Of het volgende dag kon. Nou gingen we maandag voor een paar dagen op vakantie, dus afgesproken dat hij vandaag (zondag) om 11 uur zou komen. Gisteravond nog even contact gehad, ja hij kwam echt vandaag 11 uur. Het is nu half 1 geweest en hij is er nog steeds niet Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat niet. Als je geen interesse meer hebt prima. Maar laat dat dan even weten! Dat niet op komen dagen is echt een enorme ergernis vind ik! Zo moeilijk is afzeggen toch niet.....
Alle reacties Link kopieren
juf_deetje, daar heb ik dus echt zo'n ontzettende hekel aan. Van die mensen die niet meer op komen dagen.

Ik zeg dan altijd achteraf van oh je had zeker geen interesse meer? Mooiste reactie die ik een keer terug kreeg was ja ik ben halverwege maar weer omgedraaid want de wijk waar in je woont is echt een doolhof en ik was lopend en moe dus terug naar huis gegaan...
Hoe doen jullie het met adressen geven als iets op "ophalen" staat? Het gebeurt me wel vaker dat iemand ineens geen interesse heeft, en ik vind het niet zo'n fijn idee dat zij dan allemaal toch m'n adres hebben.



Nu zeg ik dat ik mijn adres geef als ze bevestigen dat ze echt willen komen ophalen, en dan cash betalen. Maar ik heb het idee dat ze daardoor juist zeggen dat ze geen interesse meer hebben (omdat ze waarschijnlijk snel snel het ding willen hebben en het langer duurt).
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 25 februari 2017 @ 18:02:

Ik heb trouwens wel een ergernis:

Ik spaarde voor de Vivo pannen van AH, vooral de wokpan wilde ik heel graag hebben, maar als het me zou lukken om meer kaartjes vol te krijgen, zouden de andere pannen ook welkom zijn.

Helaas deden wij zo weinig boodschappen bij AH (dirk om de hoek) dat ik maar een halve kaart had toen de actie bijna afliep. Ik dacht: laat ik eens op MP kijken, er zullen vast wel mensen zijn die die kaarten te koop aanbieden voor €1,- p.s. ofzo en dat had ik er wel voor over, ook al krijg je die zegels gratis bij je boodschappen. Nou, paaaagina's vol met boekjes, maar zeker niet voor €1,-. De prijzen varieerden van €5,- per boekje tot €20,- per boekje. Bij 1 advertentie stond bieden, ze had 5 boekjes. Ik bood €15,-. Krijg ik een mail: voor 1 boekje neem ik aan?

Ik heb teruggemaild: nee hoor, voor alle 5. Voor gratis gekregen zegels zou €15,- per boekje absurd zijn.

Antwoord: dan gaat het over.



Ok. Doei.



Uiteindelijk heb ik de complete set bij elkaar gekregen door de Facebookgroepen

Maar echt absurd wat mensen durven te vragen voor die dingen.. Of van die mensen die zegels hebben gespaard, pannen hebben gekocht en deze vervolgens voor het dubbele op MP zetten. Waarom!?Zo zag ik gisteren op MP iemand die een kortingsbon voor Landal aanbood. De waarde van de kortingsbon was maximaal 45 euro. Vraagprijs: 15 euro
quote:Valeriaansnoepje schreef op 27 februari 2017 @ 10:08:

Hoe doen jullie het met adressen geven als iets op "ophalen" staat? Het gebeurt me wel vaker dat iemand ineens geen interesse heeft, en ik vind het niet zo'n fijn idee dat zij dan allemaal toch m'n adres hebben.



Nu zeg ik dat ik mijn adres geef als ze bevestigen dat ze echt willen komen ophalen, en dan cash betalen. Maar ik heb het idee dat ze daardoor juist zeggen dat ze geen interesse meer hebben (omdat ze waarschijnlijk snel snel het ding willen hebben en het langer duurt).



Ik geef mijn adres pas als we een tijd hebben afgesproken.

Er zijn makkelijkere manieren om aan adressen te komen voor snode plannen dan nep-interesse via Marktplaats, denk ik dan maar.



Maar hoezo duurt het langer als je niet meteen je adres geeft?

Ik heb wel eens dat ze willen weten waar het is vóórdat ze zeggen het op te willen halen, maar dan zeg ik dat ze op het locatie kunnen klikken voor een kaartje. Ik heb wel het idee dat dat te ingewikkeld is voor sommige mensen, maar ja, jammer dan. Heel vaak hoor ik dan niks meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:fanatic schreef op 27 februari 2017 @ 09:44:

Mooiste reactie die ik een keer terug kreeg was ja ik ben halverwege maar weer omgedraaid want de wijk waar in je woont is echt een doolhof en ik was lopend en moe dus terug naar huis gegaan...Hahaha ik vind dat toch wel hilarisch en nog begrijpelijk ook. Zie ook voor me hoe die persoon steeds gefrustreerder en chagrijniger wordt. Maar ik had het zelf niet gedaan omdat ik toch afspraak is afspraak vind. Gewoon bij mensen aanbellen en hulp vragen.
quote:2koffie schreef op 27 februari 2017 @ 11:11:

[...]





Ik geef mijn adres pas als we een tijd hebben afgesproken.

Er zijn makkelijkere manieren om aan adressen te komen voor snode plannen dan nep-interesse via Marktplaats, denk ik dan maar.



Maar hoezo duurt het langer als je niet meteen je adres geeft?

Ik heb wel eens dat ze willen weten waar het is vóórdat ze zeggen het op te willen halen, maar dan zeg ik dat ze op het locatie kunnen klikken voor een kaartje. Ik heb wel het idee dat dat te ingewikkeld is voor sommige mensen, maar ja, jammer dan. Heel vaak hoor ik dan niks meer.Meestal gaat het contact per dag. Dus dan duurt het tot de volgende dag dat diegene iets terug mailt, dan mail ik terug, en dan duurt het weer een dag. Dat was ook zo toen ik een paar jaar geleden m'n boeken op marktplaats had staan. Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn adres pas als ze onderweg zijn . Ze bellen maar als ze in de auto stappen. dan is het vroeg genoeg. Te vaak al mijn gegegevens gestuurd en niks meer gehoord. Ik zeg altijd maar zo.

Je hebt pas iets verkocht als je de centen in je zak hebt.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn adres meestal 1 dag van tevoren (maar dat is meestal via die FB regiohoekjes)
Argh. We hebben inmiddels 5 mensen gestuurd dat hun bod akkoord is en niemand die reageert. Biedt dan niet
Mag ik jullie advies over het volgende?

Er staat een hometrainer op mp. Ziet er goed uit en de vraagprijs is € 75,- (optie tot bieden staat aan en er is al een bod gedaan van € 30,-). Ik doe een bod van € 32,50 (leek me reëel, maar verder geen idee, dit is voor mij de eerste keer dat ik op mp iets koop). Krijg ik als reactie terug dat de hometrainer meer waard is en dat ie voor niet minder dan € 75,- weggaat. Heb er zelf geen goed gevoel bij over de manier waarop dit gecommuniceerd wordt. Wat zouden jullie doen?
anoniem_220157 wijzigde dit bericht op 27-02-2017 23:18
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Kiezen of delen. Lijkt me vrij duidelijk.

De verkoper wil 75 euro.

Jij bepaalt of je het er voor over hebt.
Ik vind niet zo veel mis met duidelijke communicatie. Die 30 en 32,50 liggen ook wel erg ver van de vraagprijs af.

Koper heeft vast geen zin aan mensen die met 2 euro gaan opbieden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven