Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
Ha kikker herkenbaar. Ik kan jullie ook nog niet uit elkaar houden hoor.



Bij ons 1e ronde raak. Best onwerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames! Er is alweer veel gekletst! Ook ik hou nog steeds niet iedereen uit elkaar hoor!



Kleine groepen is wel overzichtelijk, maar vind dit ook wel erg gezellig. Het is toch al voor de tweede helft van oktober. En wij kunnen er zelf met onze berekeningen wel naast zitten en dan zou je na een aantal weken weer moeten switchen van forum?



Herkenbaar dat kwaaltjes minder worden. Mijn borsten zijn eigenlijk niet meer gevoelig. Zal er wel bij horen, maar ook ik kijk uit naar de eerste echo. Hopelijk een beetje onzekerheid weg dan.



Kikker, wij zijn ruim een jaar bezig geweest. Hadden net afgesproken nog een maand te proberen en anders maar eens contact op te nemen met de huisarts. Was dus niet nodig. Zijn jullie lang bezig geweest?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vind het juist gezellig zo'n grote groep. Hoe meer hoe beter denk ik altijd. En je zal zien dat er best wel mensen zullen zijn die steeds minder of helemaal niet meer schrijven.



Ik was nu binnen twee maanden zwanger. Bij de vorige was het in een keer raak. Best bijzonder omdat de gynaecoloog had geschat dat het best wel eens lang zou kunnen duren. Ik heb veel littekenweefsel en verklevingen (baarmoeder zit vast aan darmen bijvoorbeeld) Maar blijkbaar zijn we toch erg vruchtbaar.



Appeltaartje ben je nog gaan helpen en hoe is dat gegaan?



Kashri wat vervelend dat je niet meer kon slapen omdat je je zorgen maakte! Het is ook zo spannend allemaal. En zeker in het begin als alles nog zo onduidelijk is!



Ik herken het dat de kwaaltjes komen en gaan. Dat heb ik nu al dagen. Maar mijn man zegt wel dat ik ook al een week sneller geïrriteerd ben... oh jee
Ik denk niet dat het heel handig is om nu nog weer te gaan switchen in 3 groepen, de groep van de eerste helft oktober loopt ook al heel goed zag ik. Maar misschien dat mensen die het hier te druk vinden liever doorschuiven naar het nieuwe topic? Aangezien we nu best met veel zijn snap ik dat best.

(dan wel even laten weten, dan haal ik je uit deze tabel)



@EB05 Wil je nog wel in de tabel blijven staan of zal ik je eruit halen?



Over hoe lang bezig: we hadden eigenlijk net bedacht dat het prima zou zijn als ik komend zomer zwanger zou worden, en vervolgens werd ik nu dus niet ongesteld;).. Ukkiepukkie is heel erg welkom hoor, daar niet van, maar we waren wel even flabbergasted. Aan de andere kant: ik heb een hekel aan hormonen in m'n lijf, dus doe niet aan de pil ofzo, en kan daardoor altijd zwanger worden.



@kwaaltjes: ik ben duidelijk misselijker dan de vorige keer. Mijn eetpatroon is om elk uur iets eten, dan gaat het goed. En ik slik floradix tegen vermoeidheid. Absolute aanrader!

Oh en man vind nu al dat ik teveel klaag
Als TO niet wil houdt het sowieso op natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Dan houden we het toch gewoon op een grote groep. Dat er nog één is geopend scheelt iig dat er een verdeling blijft!



kashri en pink lady, fijn dat het zo ontzettend snel raak was! En B2L, snap dat je dan extra verrast bent. Was er een reden dat jullie anders gingen wachten tot de zomer? En hsharon, wat ontzettend fijn dat het uiteindelijk zo gelukt is, maar pittig hoor een jaar! Stonden jullie er nog relaxed in?



Hier in 1x raak, net als bij de eerste. Echt ontzettend fijn, maar niet iets waar ik zomaar van uitga. Veel mensen in omgeving die lastig zwanger raken en in de medische molen belanden. Ik weet dus heel goed dat ik tot nu toe heel blij mag zijn! En nu hopen op een blijvertje, maar daar gaan we voor!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, misschien moeten we even inventariseren wie er u überhaupt nog meedoet? B.v. even iets laten weten komende drie /vier dagen? Ik heb ook minder kwaaltjes, even soms klein beetje misselijk. Heb zelfs het gevoel dat ik meer energie heb! Ben nu een weekje in de sneeuw en ga denk ik maar bij thuiskomst weer een test doen. MVM komt namelijk ook volgende week maandag en wil niet zenuwachtig zijn voor de test. Slaat waarschijnlijk negens op maarja. ..

Ohja, bij ons was het tegen verwachting in ook in één keer raak.
Ik probeer er eigenlijk gewoon vanuit te gaan dat alles goed komt maar dat is nog best een uitdaging soms.



Hebben jullie ook zo'n honger? Ik eet echt aanzienlijk meer dan normaal. Gelukkig wel vooral gezonde dingen.
Haha verhip, de TO ben ik! Het is het eerste topic dat k ooit geopend heb;)

Ik wil idd wel een beetje in de gaten gaan houden als er mensen helemaal niet meer reageren dat die er dan uit gaan. Let alleen wel dat er ook mensen zijn die bijv alleen in het weekend oid forummen.



We wilden wachten omdat ik echt net weer begonnen was met werken nadat ik een jaar bij de oudste thuis was geweest. Ik had wel graag een jaar aaneen willen werken eerst, maar helaas;)



Ik vind het wel een leuk actief topic zo! Fijn!
Ha B2L bij vrienden van ons ging het ook ongeveer zo. Toen ze net weer aan de pil wilde gaan om toch nog even te wachten had ze een positieve test.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je kwaaltjes weer wat terug zijn, Karshri!



Wij zijn sinds augustus bezig. Ik ben sinds oktober ovulatietesten gaan doen (ongeduldig) en 3 weken geleden had ik voor het eerst een smiley! Niet gedacht dat het toen ook nog raak kon zijn nouja zoals jullie allemaal wel zeggen; onwerkelijk.



Verhuizing vandaag viel wel wat tegen, toch veel moeten sjouwen, door gebrek aan mankracht. En aangezien ik vanmorgen na 4 uurtjes slaap alweer plafonddienstbhad, storte ik aan het eind van de middag helemaal in (misschien ook iets met hormonen). Met piepende bandjes naar huis gegaan. Nu een lekker avondje op de bank.



Heb het boek Liever liefde dan de beste buggy besteld. Iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
B2L wat heerlijk dat je het eerste jaar bij je kindje kon zijn! Dat is een luxe.

Appeltaartjes jammer dat het klussen zo zwaar was. Vanavond even lekker uitrusten. Geen ervaring met dat boek trouwens.
Ah appeltaartjes jammer dat het verhuizen tegenviel.



Dat boek heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb net even gegoogled en klinkt wel interessant. Wie weet voor later.
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Van morgen is moederen voor moeders geweest op ene of andere manier vond wel spannend of test nog steeds goed zou zijn. Ik maar 1 keer getest.maar natuurlijk wel symptomen ;) maar te test knal )

Ik heb omslag doek gekregen

Ik heb het dagboeken van paulin, ik vorig zwangerschap ook. Ik de paar pagina die geschreven had. Met typuex weggehaald ik hou nu eerst bij in. De pc. En schrijf na. 12 weken alles in het boekje.

Hanna, ik blijf graag mee schrijven in tabel !
Vind je dat niet gek marijeens om het boekje nu bij deze zwangerschap te gebruiken?



Ik ben vandaag begonnen met een boekje bijhouden. Nu zit alles nog recent in mijn geheugen dus ik heb alles maar opgeschreven voordat ik dingen ga vergeten.
Ja dat was inderdaad luxe! Maar er ook van geleerd dat ik dat bij Ukkepukkie 2 niet weer ga doen;)

Gelukkig heb ik een hele lieve gastouder die vast ook wel voor dit kleintje wil zorgen:)
Alle reacties Link kopieren
Haha ja het vergt ook heel veel van je. Ik zit nu even thuis voordat ik op mijn nieuwe werk begin. Ik vind het zwaar!
Alle reacties Link kopieren
Balen appeltaartjes dat het toch zo tegenviel. Nu maar heerlijk relaxen en even rust voor jezelf inplannen!



Snap ik B2L dat je eigenlijk langer wilde werken, maar ook fijn dat het zwanger worden makkelijk gegaan is Ik heb ook pas kort een nieuwe functie. Weet zeker dat mijn baas absoluut niet ziet te wachten op een verlof. Maar ja hij zal er toch echt aan moeten geloven!



Voor de meiden die al een kindje hebben, hoe oud zijn jullie kindjes?



En voor alle meiden die werken, watvoor werk doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Tsja Kikker, jammer voor je baas! Lekker met verlof aan het einde van je zwangerschap. Wat doe jij voor werk kikker?



Ik heb 10 jaar voor de klas gestaan maar ik ga nu met mijn man een bedrijf overnemen, en ik heb al een eigen onderwijsbedrijfje.

Mijn dochtertje wordt volgende week 1. Eigenlijk is ze niet jarig want ze is op schrikkeldag geboren!



Bij mijn vorige zwangerschap had ik vanaf het begin heel erg het gevoel dat het een meisje zou worden. Hebben jullie al zo'n voorgevoel?
Ik werk bij een lokale overheidsinstelling. Mijn lg zal ook wel niet blij zijn en sommige collega's ook niet. Maar dat is dan pech voor ze. Dat krijg je met vrouwen tussen de 20 en 40.
Pink lady bijzonder dat je dochter op een schrikkeldag jarig is! En je hebt straks de kindjes best dicht op elkaar.
@geslacht mijn voorgevoel zegt meisje. Wat best gek is want ik heb altijd een jongen gewild
Alle reacties Link kopieren
@pinklady, bijzonder zeg op schrikkeldag!



Mijn dochtertje is eind september 1 geworden dus ze zal net 2 zijn als haar broertje of zusje word geboren.



Wij waren vanaf september begonnen voor een tweede. Mij cyclus was nog erg onregelmatig doordat ik nog borstvoeding geef.

Bij de 1e was het in 1x raak. Nu begon ik al te twijfelen. Respect voor de dames die al lang wachten, wat een hoop en teleurstelling zijn geweest elke maand!



Ik werk in de zorg met jongeren.



Voorgevoel zegt jongen, maar is puur omdat ik al meisje heb en t leuk zou vinden dat het een jongen is.



Willen jullie ook weten wat het word? Bij onze dochter wisten wij het niet.. Wij wilden het niet weten, deze keer twijfel ik of ik t wil weten...



Ohja.. Bij 1e zwangerschap een vertraagde stoelgang.. Nu juist snel werkende.. Meer last van?
Alle reacties Link kopieren
Das inderdaad bijzonder pinklady schrikkeldag! Toch wel iets grappig's ook!



Leuk dat je ook in de zorg werkt lientje57, ik ook maar dan de forensische kant.



Onze eerste is nu 1 jaar en 8 maanden. Twijfelde zelf al of het leeftijdsverschil niet te klein zou zijn, maar het is voor hun ook welleuk als het niet een te groot verschil is!



Ik heb het gevoel dat het een jongetje wordt, net als bij de eerste! En waarom? Geen idee, het maakt me ook weinig uit. Ik voel me wel echt anders dan de vorige zwangerschap. Bij de eerste wisten wij wat het werd, nu willen we het misschien niet weten. Maar of ik mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen is de grote vraag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen gevoel en m`n vriend ook nog niet. Hij hoopt wel een jongetje stiekem. Ik had altijd voorkeur voor een meisje, maar nu ik zwanger ben maakt het me ineens geen klap uit haha.

We willen het wel graag weten straks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven