Zwanger worden in 2016 na miskraam/miskramen

24-02-2016 21:51 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe lezers zijn van harte welkom om mee te schrijven!

Waar blijf je nou, kleine pruts?

NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenBijzonderheden
Bloempje30030/-1e?5 miskramen
Bjorg32/341e1 augustus4 miskramenAPS
xEefje91x26/261e?jun 2016, feb 2017
tara8235/351e11 julijun 2016***
Vanessakusje198730/431e?dec 2015 (18wk), okt 2016 (13wk)
Marijeens2530/371e16 augustusjul 2016, mrt 2017
mssfiddler29/291e? mei 2016, okt 2016
Dorien_8532/331e?aug 2016, feb 2017, mrt 2017
flipje229/411e?jun 2016 (18wk), dec 2016 (12wk), juli 2017

2016
NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenPositieve test
jmzwolle29/361ezwangerjun 2015, okt 201526 februari
hallohann*8828/302ezwangerdec 201511 maart
Goudlokje01327/321ezwangerjan 2015, mei 2015, nov 20152 mei
Moonmonkey29/321ezwangerdec 20158 mei
Tummietummie27/301ezwangernov 2015, feb 2016**14 mei
zus198729/301ezwangeraug 2014, feb 201623 mei
phlox3924/282ezwangerjan 2016, apr 20169 juli
KimJ2525/251ezwangerjan 201618 juli
assepoester8431/342ezwangerjun 201628 september
Lize8432/351ezwangerdec 20158 oktober
appelstroop_8827/291ezwangermrt 2016, jun 2016 jul 2016, aug 201616 oktober
Pietje8432/322ezwangeraug 20167 november
ICRD080639/362ezwangerapr 2016, okt 201621 november

2017
NaamLeeftijdenKindjeNODMiskramenPositieve test
SaskiaViva22/301ezwangerapr 201628 januari
Baggal34/-1ezwangerjul 2016, okt 20164 februari
bloempje300 wijzigde dit bericht op 21-07-2017 07:16
61.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heftig Bloem, restweefsel bij je eileider? Dat klinkt niet fijn. Enig idee waar dat vandaan komt? Heftig dat je daar voor onder het mes moet. Ik hoop ook dat je het deze ronde kan "afhandelen" en hopelijk volgende ronde weer door. Fijn dat je baarmoeder er verder goed uit ziet. Dikke knuffel meis, we gaan ons er allebei doorheen slaan!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een beetje dubbele berichtgeving Bloem. Enerzijds fijn dat je lichaam weer doet wat het moet doen, maar dat rest weefsel is gewoon rot. Is er een datum wanneer dit kan worden weggehaald? Wat Bjorg ook terecht zegt: het is te hopen dat dit z.s.m. kan worden afgehandeld. Wat fijn trouwens dat er niets mis lijkt te zijn met je baarmoeder. Wordt er wel nader onderzoek gedaan naar de oorzaak van de miskramen?



Bjorg, dat is het juist uitgangspunt. Ik ben erg benieuwd naar jouw volgende echo - al ga ik zeker niet uit van een kloppend hartje. Maar meer wat er nu eigenlijk aan de hand is daarbinnen. Dat je zwanger kan worden is een mooi gegeven, maar het zou zo fijn zijn als de volgende zwangerschap een doorgaande is zonder al die extra onzekerheid.



Tara: hoe is het met jou? En dan meer hoe voel je je? Hoop dat het goed gaat met de studie van je man. Op naar een nieuwe ronde! Denk aan je. Volgens mij had ik het al geschreven (kan ook in het 'maar niet zwanger worden topic deel 3' zijn trouwens) dat mijn broer ook een Clomid baby is? Bij mijn moeder was het toen heel snel raak (ik geloof in 3 rondes) na een dubbele dosis Clomid en zij was - voor die tijd (eind jaren '70) een oudere moeder. Ze was uiteindelijk 30 bij mijn broer en 32 bij mij, maar ook zij is bang geweest. Nu is in de 30 helemaal niet meer zo oud, maar voor die generatie wel. Hoop dat Clomid bij jou hetzelfde effect heeft!



ICRD: Hoe gaat het met jou? Is je misselijkheid wat afgenomen?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 25 februari 2017 @ 12:13:

Bloem, is dat dan zo'n hysteroscopie? Dat zou ik namelijk moeten als ik de volgende maand weer vocht in de baarmoeder heb. Geen idee wat ik daarvan moet verwachten...Huh? Ik had ook bij een echo (sta onder controle voor iets anders) een keer vocht in m'n baarmoeder. Maar de gynaecoloog zei dat dat normaal was. Wat zou dat kunnen betekenen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nelladella1 schreef op 25 februari 2017 @ 17:51:

[...]





Huh? Ik had ook bij een echo (sta onder controle voor iets anders) een keer vocht in m'n baarmoeder. Maar de gynaecoloog zei dat dat normaal was. Wat zou dat kunnen betekenen dan?

Ik had bij een naderende eisprong een dun bms (op het dikste punt 6.1 mm) en er zat vocht. Volgens de arts zou een terugplaatsing nu gelijkstaan aan "het embryo in een bak water gooien" en zou het geen schijn van kans hebben voor een succesvolle innesteling.

Mogelijk komt dat door een beschadiging door de curettage. Als het volgende maand weer zo is dan willen ze een kijkoperatie doen om eventueel 'fout' weefsel te verwijderen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 25 februari 2017 @ 18:33:

[...]



Ik had bij een naderende eisprong een dun bms (op het dikste punt 6.1 mm) en er zat vocht. Volgens de arts zou een terugplaatsing nu gelijkstaan aan "het embryo in een bak water gooien" en zou het geen schijn van kans hebben voor een succesvolle innesteling.

Mogelijk komt dat door een beschadiging door de curettage. Als het volgende maand weer zo is dan willen ze een kijkoperatie doen om eventueel 'fout' weefsel te verwijderen.Nu ik er nog eens over nadenk, had ik dat een maand na de curettage. Inclusief dun baarmoederslijmvlies. Maar daarna heb ik er nooit meer iets over gehoord. Misschien moet het zichzelf nog allemaal herstellen na een curettage? Wel weer spannend dus voor je. Het zou nou zo heerlijk zijn als alles een keer vlekkeloos verliep. Je hebt je portie wel gehad nu.
Alle reacties Link kopieren
Ja flipje dat is een hysterscopie. Je hebt ze waarbij ze alleen kijken (zonder narcose) en waarbij ze dingen weghalen (met narcose).

Ik had er nu 1 zonder. Gaat een beetje net zoals bij een inwendige echo, alleen dan gaan ze door je baarmoedermond naar binnen en kan je op een scherm meekijken (super cool) en zie je heel duidelijk de binnenkant van je baarmoeder. Het onderzoek duurt een paar minuten. Ik voelde amper wat, alleen daarna wel even een uur pittige menstruatiekramp.



Appelstroop ze hebben in NL een paar bloedonderzoeken gehad maar verder niet.



In Belgie kijken ze naar 5 oorzaken van miskramen

* Chromosomen (dat was bij ons al getest met bloedtest in NL, dat is goed)

* Afwijkende vorm baarmoeder (daarvoor krijg je een hysterscopie) Dat is dus bij ons goed, alleen vonden ze wel het restweefsel van een miskraam

* Stolling (dat is deels onderzocht in NL en wordt nu uitgebreider onderzocht)

* Schildklier (dat is onderzocht in NL maar wordt nu wat uitgebreider onderzocht in Belgie, waarbij ze ook kijken naar antistoffen)

* Immuunproblemen (dat testen ze niet in NL, doen ze door middel van bloedtesten).



Als optie 1 afwijkend is kan je IVF-PGD krijgen. Als optie 2 afwijkend is kan je een baarmoederoperatie krijgen. Dat hoeft dus bij mij allebei niet. Ik moet wel een hysterscopie onder narcose om het restweefsel weg te laten halen, dat doen ze met een tangetje volgens mij.



Als optie 3, 4 en/of 5 afwijkend is krijg je medicatie voorgeschreven dat je vaak al na eisprong moet gaan nemen of na positieve test. Daar krijg ik sowieso half maart de uitslag van.



Flipje hoe is het nu met jou?



Bjorg trek je het allemaal nog een beetje meis?
Hè balen wat een domper Bloem van het restweefsel. En dat terwijl de rest van het nieuws eigenlijk heel goed klinkt. Ik hoop voor je dat ze het snel kunnen verwijderen zodat je verder kunt!



Bjorg ik hoop dat jouw lichaam het zelf opruimt en je geen curretage nodig hebt. Ik snap wel dat je daar heel erg tegenop ziet. Ik wilde dat ook echt niet maar kwam er na de laatste miskraam niet onderuit, moet wel zeggen dat het me toen uiteindelijk 100% meegevallen is.



Tara balen Ik hoop dat de chlomid wat voor je gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
@nella het kwam voor ons erg onverwacht, want de vorige keer was alles gewoon goed en kregen we wel meteen een tp.

Toen zijn ook resten verwijderd, maar ik bedacht me later dat ik toen geen zuigcurettage heb gehad maar dat ik ben na getast (met de hand). Dus daar zit wel een belangrijk verschil.

Ik zit intussen al 2,5 maand na de curettage, dus ik hoop dat het nog bij trekt.



@bloempje Klinkt een beetje zoals de vlokkentest. En heleboel gefrunnik en af en toe en vervelend gevoel maar niet pijnlijk. Al zullen ze bij mij zeer waarschijnlijk iets weg willen halen als ze het gaan doen, dus dan vrees ik toch voor narcose. Dat zou wat zijn: 2x zwanger geweest en nog steeds geen kind, maar dan wel al voor de derde keer onder narcose... Ik haat dat. Ik hoop écht dat dat niet hoeft.



Maar laten we hopen dat deze ietsjes stroeve start dit keer het grote issue voor ons is, en dat ze deze keer eens een gezond embryo uit de vriezer weten te toveren, dan vind ik het allemaal prima.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
.
flipje2 wijzigde dit bericht op 26-02-2017 04:25
Reden: Één zo'n verhaal is meer dan genoeg
% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Flipje: als je uiteindelijk met een gezonde baby in je armen staat, is het voortraject ook iets makkelijker te accepteren. Natuurlijk blijft het ontzettend droevig, en zeker ook de situatie met F en het hele traject er omheen, echter een gezonde baby maakt zo veel goed.

Nu zit je naar mijn idee gewoon weer in zo'n rottige tussen fase van meer onzekerheid en nog steeds geen blijvende zwangerschap en dat maakt het extra lastig lijkt me - naast het lange wachten. Ik hoop vurig op een gezonde baby, een broertje/zusje voor F. bij de volgende zwangerschap
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Oooooh meiden, ik heb echt zo weinig tijd om uitgebreid te reageren. Ik denk veel aan jullie en lees ook iedere dag mee.



Bjorg wat onwijs rot weer zo'n bericht. Ik hoop dat je lichaam het zelf opruimt en je gauw verder kunt! Knuffel.



Eefje ik herken je onzekerheid wel hoor maar probeer niet zoveel te lezen. Dat deed ik bij mijn eerste zwangerschap ook en dan lees je vooral de negatieve dingen. De kans dat het nu mis gaat is vele malen kleiner dan aan het begin. Denk ook dat je nu wel een uitwendige echo krijgt want het kindje is prima te zien. Heel veel plezier met de echo!



Baggal ondanks mijn heftige verkoudheid en zware hoofdpijn gaat het best goed. De namiddagen en avonden zijn nog steeds wel een probleem. Als ik maar eet dan gaat 't wel goed. Knuffel.



Bloem ppppf ook nog een operatie. Hopelijk valt het allemaal mee en kun je snel verder. Fijn dat het zo positief is in Gent! Dikke knuffel.



Hier inmiddels alweer 19w3d zwanger. Op 7 maart de 20 weken echo. Toch wel spannend want dan horen we eindelijk het geslacht. Werken mag ik maar 15u op advies van de bedrijfsarts. Wat wel leuk nieuws is dat we eindelijk naar een ander huis kunnen kijkrn. We krijgen een hypotheek. Dit was ons grootste stresspunt nog. Ik heb een intentieverklaring gekregen van mijn werk dus nu kan t feest beginnen. Helemaal blij!



Voor alle andere dames een dikke knuffel!
Blijf vertrouwen hebben in je dromen dan komen ze vast uit
Alle reacties Link kopieren
Wachtse Klein!



Succes vandaag Eefje!



Jeetje Bloem, dat is iets waar je natuurlijk niet gehoopt had! Wat vervelend dat je moet worden opgenomen. Hopelijk gaat het allemaal heel snel.

Wel goed nieuws dat de rest van je bm er goed uitziet.



Jeetje ICRD al bijna op de helft! Wat een goed nieuws allemaal verder.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat alles ok is met de echo Eef!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hier net klein beetje oud bloed bij het afvegen
Alle reacties Link kopieren
quote:Nelladella1 schreef op 27 februari 2017 @ 10:42:

Hier net klein beetje oud bloed bij het afvegen Oh bah nella. Laten we hopen dat het bij een heel klein beetje blijft.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 27 februari 2017 @ 10:52:

[...]



Oh bah nella. Laten we hopen dat het bij een heel klein beetje blijft. Dit is natuurlijk niet goed
Nelladella, ik had bij mijn tweede zwangerschap ineens heel veel bloedverlies bij 5w4d (echt alles zat eronder) en bleek op dat moment geen miskraam te zijn. Achteraf heeft dit er ook niets mee te maken gehad dat het wel mis ging. Dus het is niet per definitie over



Hier, geen bloed en een omo witte test. Lichaam is overduidelijk nog steeds van slag. Had gisteren ongesteld moeten worden maar het is in nog geen velden of wegen te bekennen
Alle reacties Link kopieren
Nella ik heb met deze zwangerschap ook een veegje bruin bloed gehad. En toch al ruim 19w. Het hoeft niets te betekenen. Hoe ver ben je nu? Ik kreeg net 6w4d een echo toen. Konden ze ook een hartje zien.
Blijf vertrouwen hebben in je dromen dan komen ze vast uit
Alle reacties Link kopieren
quote:ICRD0806 schreef op 27 februari 2017 @ 11:54:

Nella ik heb met deze zwangerschap ook een veegje bruin bloed gehad. En toch al ruim 19w. Het hoeft niets te betekenen. Hoe ver ben je nu? Ik kreeg net 6w4d een echo toen. Konden ze ook een hartje zien.Ik ben nu 6w3d. De zwangerschapssymptomen zijn niet afgenomen, maar ik heb er natuurlijk helemaal geen vertrouwen in. Bij mijn twee gezonde zwangerschappen had ik dit niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mssfiddler schreef op 27 februari 2017 @ 11:18:

Nelladella, ik had bij mijn tweede zwangerschap ineens heel veel bloedverlies bij 5w4d (echt alles zat eronder) en bleek op dat moment geen miskraam te zijn. Achteraf heeft dit er ook niets mee te maken gehad dat het wel mis ging. Dus het is niet per definitie over



Hier, geen bloed en een omo witte test. Lichaam is overduidelijk nog steeds van slag. Had gisteren ongesteld moeten worden maar het is in nog geen velden of wegen te bekennen Pfff ook frustrerend. Is er een kans dat je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
Nella: kan echt alles zijn. Ook een geknapt adertje of "gewoon" wat oud bloed. Begrijp dat je het eng vindt, maar probeer nog niet te wanhopen. In principe zou je volgende week een echo kunnen laten doen he?!



Mssfiddler: Zie andere topic!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:Nelladella1 schreef op 27 februari 2017 @ 12:23:

[...]





Pfff ook frustrerend. Is er een kans dat je zwanger bent?Ja, kan wel, we hebben deze maand gewoon iui gedaan. Maar bij mijn 2 zwangerschappen had ik op 16 dpo wel echt een streep en nu niet eens iets wat in de buurt komt
Alle reacties Link kopieren
Je kunt nu ook al een echo laten maken maar de kans dat het hartje al klopt en of dit regelmatig is die is klein... je kunt het wel vragen. Sterkte!
Blijf vertrouwen hebben in je dromen dan komen ze vast uit
Alle reacties Link kopieren
He bah Nelladella. Hopelijk betekend het niets.



Irritant Mssfiddler hopelijk snel duidelijkheid.
Hè jak Nelladella, daar schiet je meteen van in de stress natuurlijk. Ik heb het bij 3 van de 4 zwangerschappen meerdere keren gehad in het eerste trimester. Bij de huidige zwangerschap en die van mijn eerste kind wel een keer of drie. Het hoeft dus echt niks te betekenen, maar ik snap dat je er gestrest van raakt want dat had ik ook iedere keer meteen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven