20 worden geschat, terwijl je 32 bent

25-02-2017 09:17 567 berichten
Dat gebeurde mij dus 2 keer op vakantie. En daar ben ik best blij mee.



Wie word er ook jonger geschat en hoeveel jaar jonger?
Ik ben bijna 30 en moet vrijwel altijd mijn id laten zien bij het kopen van alcohol. Als er nieuwe collega's of patienten op mijn werk komen vragen ze in het begin meestal of ik al klaar ben met mijn studie. Als later dan op 1 of andere manier mijn ervaring aan bod komt dan zie je ze denken en rekenen en uiteindelijk vragen: maar hoe oud ben je dan?!



Meestal schatten ze me 23 ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 31 en word altijd 18 jaar geschat. Vind het behoorlijk vervelend
quote:jellybelly schreef op 25 februari 2017 @ 11:13:

Maar zijn mensen hier er ook vooral blij mee?



Want naast dat het aan je uiterlijk kan liggen, kan het natuurlijk ook liggen aan je gedrag, of gewoon je uitstraling, hoe je overkomt. Of hoe je je kleedt. Ik word zelf namelijk ook fiks jonger geschat (en zou dat zelf ook doen als ik mezelf niet zou kennen), maar eigenlijk ben ik daar niet zo heel blij mee. Het is vooral omdat ik me niet echt volwassen weet te kleden, en me eigenlijk sowieso nog heel jong voel. Ik loop tegen de 30, en moet binnenkort toch maar eens mijn garderobe aan gaan passen. Want er komt een dag dat ik niet meer als tiener wil overkomen, en mezelf ook niet meer zo wil voelen.



Ik vind het echt niet erg. Het ligt aan mijn uiterlijk (ik zie eruit als een jongen (dus geen man, echt een jongen)). Ik gedraag me jonger dan m'n leeftijd (vooral als ik ergens enthousiast over ben). Daarbij kleed ik me niet volwassen (spijkerbroeken, hoodies en sportieve schoenen).



quote:Opoe_Vectra schreef op 25 februari 2017 @ 11:16:

[...]





Dat is wel erg extreem.

Een kleine meid is niet ouder dan iets van 8 of 10.

Ik geloof er niks van dat je op je 32ste het uiterlijk van een 10 jarige hebt.

Raar figuur die dat zei of die had zijn bril niet op.



Dat was in het begin van onze relatie, toen was ik een jaar of 26. Maar heel waarschijnlijk was hij idd net die dag z'n bril vergeten, want zo jong zie ik er niet uit.



quote:aquariusje7700 schreef op 25 februari 2017 @ 11:37:

[...]



Had je je haar in vlechtjes en een lolly vast?

Mijn broer heeft het tegenovergestelde. Hij was al met 25 kaal en als hij dan in de supermarkt met mijn moeder liep, dachten mensen dat hij haar man was.. Voordeel voor hem is wel dat hij nu al 20 jaar uiterlijk hetzelfde is gebleven.



Ik had kort haar, een bril en ik ben heel klein.



quote:Calamitycat schreef op 25 februari 2017 @ 11:41:

[...]



Nou. Hilarisch Ja! Want een "kleine meid" zie ik als een meisje van ongeveer 10 a 12. Dus in die zin vond ik het hilarisch, omdat ik toen al ruim 25 was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 30, wordt nog regelmatig om mn id gevraagd bij het kopen van sigaretten

Vind ik wel leuk
quote:JezebeI schreef op 25 februari 2017 @ 11:31:

[...]



waarom dan?

Omdat ik best een lekker wijf ben (al zeg ik het zelf )

En ze bij een moeder van een al volwassen student, toch een ander type verwachtte dan een jonge vrouw met hip haar, tattoos en gescheurde broeken



(En nee ik probeer niet krampachtig me jonger te kleden, ik ben gewoon echt zo)



Nee ik zie er niet uit als 18, mijn lijf zonder kleren verraad ook echt wel dat ik meerdere kinderen heb gebaard. En dat is oké.

Maar ik zie er absoluut niet uit conform kalender leeftijd en natuurlijk vind ik dat kicken. Heej; ik ben ook maar eens mens he?
Ik werd 13 à 14 geschat toen ik 18 was.

Ik werd 17 geschat toen ik 25 was.

Intussen ben ik 32 en word ik geschat op een hogeschool student.



Ik ben het intussen gewend.



Als puber haalde ik er overigens wel voordeel uit.

"Gratis inkom tot 15" en geen controle?

Dan ging ik als 18-jarige ook nog gratis binnen.
Mijn man is overigens 46 en ze hebben mij ooit aanzien als "zijn dochter".

Of als "de babysit van zijn kinderen".



Beide keren allebei kreupel gelegen van 't lachen .



(Vooral omdat die "dochter" kwam van 't nieuwe vriendje - nummer 96 in de rij - van een nicht.)
Iedereen wordt altijd jonger geschat. Logisch wel. Als iemand mij vraagt: "Hoe oud denk je dat ik ben" noem ik ook een véél lagere leeftijd dan ik echt denk. Kleine moeite!
quote:MsWhiskers schreef op 25 februari 2017 @ 09:26:

Er wordt altijd om m'n ID gevraagd als ik m'n haar omhoog heb en alcohol koop. Ben bijna 30. Dus oog dan blijkbaar heel jong.Ik heb dat ook, maar dat zijn ze verplicht tot 25 jaar. Schatten is nou eenmaal moeilijk dus daarom vragen ze er bijna altijd om, omdat ze anders boetes kunnen krijgen
Laatst vroeg iemand aan mij hoe oud ik was.

ik zei, dat ik tegen de 70 liep (ben 58)

Zei die vent: joh, dan zie jij er nog jong uit, mijn moeder is 68 en die ziet er veel ouder uit dan jou.

Ik had je eind 50 geschat.
quote:karin12345 schreef op 25 februari 2017 @ 20:06:

Laatst vroeg iemand aan mij hoe oud ik was.

ik zei, dat ik tegen de 70 liep (ben 58)

Zei die vent: joh, dan zie jij er nog jong uit, mijn moeder is 68 en die ziet er veel ouder uit dan jou.

Ik had je eind 50 geschat.

Geniaal idee, ik ben 34, ik ga er als ze het vragen ook iets heel anders zeggen,

21 of zo...
Alle reacties Link kopieren
quote:gucciguilty schreef op 25 februari 2017 @ 16:33:

Ik ben 30, wordt nog regelmatig om mn id gevraagd bij het kopen van sigaretten

Vind ik wel leuk



same here hoop dat het nog lang zo blijft



toen ik 27 was moest ik drank halen voor oudjaar en bij de gall & gall werd om me ID gevraagd dus ik geef netjes me ID ... de dame achter de balie wist niet hoe snel ze het terug moest geven en ze bleef maar sorry zeggen.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik word ook altijd wel iets jonger geschat, een jaar of 5.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe oud/jong ik word geschat. Komt nooit (meer) ter sprake. En zelf vraag ik ook niet: 'hoe oud denk je dat ik ben?' (Geen vragen stellen waarop je het antwoord niet wilt weten.)

Toen ik 15 was, leek ik ouder, toen ik in de twintig was, jonger. Heb er heel lang hetzelfde uitgezien. Zie zelf wel dat ik de laatste jaren wat getekender ben in m'n gezicht. Ben eind dertig en voor een twintiger kan ik vast niet meer doorgaan. Maar hoop ook niet dat ze me 45 schatten
Ik werd heel lange tijd altijd wat jonger geschat maar word de laatste tijd ook wel ouder geschat. Volgens mij zie ik er gewoon moe uit. Ik vond het eerst niet leuk maar nu ook niet meer heel erg. Ik ben er. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 25 februari 2017 @ 18:46:

[...]



Omdat ik best een lekker wijf ben (al zeg ik het zelf )

En ze bij een moeder van een al volwassen student, toch een ander type verwachtte dan een jonge vrouw met hip haar, tattoos en gescheurde broeken



(En nee ik probeer niet krampachtig me jonger te kleden, ik ben gewoon echt zo)



Nee ik zie er niet uit als 18, mijn lijf zonder kleren verraad ook echt wel dat ik meerdere kinderen heb gebaard. En dat is oké.

Maar ik zie er absoluut niet uit conform kalender leeftijd en natuurlijk vind ik dat kicken. Heej; ik ben ook maar eens mens he? Krijg hier spontaan 'hotter than my daughter'- visioenen bij. Je kunt er best goed uitzien voor je leeftijd, maar erop kicken dat de vrienden van je zoon een lekker wijf vinden (wat hier doorschemert), vind ik wel een beetje op het randje. Daar zou ik me zelf ongemakkelijk bij voelen, denk ik.
quote:LieveMona schreef op 25 februari 2017 @ 20:35:

[...]





Krijg hier spontaan 'hotter than my daughter'- visioenen bij. Je kunt er best goed uitzien voor je leeftijd, maar erop kicken dat de vrienden van je zoon een lekker wijf vinden (wat hier doorschemert), vind ik wel een beetje op het randje. Daar zou ik me zelf ongemakkelijk bij voelen, denk ik.



Hahaha ik moet eerlijk bekennen dat het zo 'lijkt' haha

Maar ik ben oprecht niet zo.

Ik draag enkellaarsjes, gescheurde broeken, grote vesten, mijn haar is granny grey/wit blond. Ik heb een sleeve en ben slank en zonder rimpels.

Ik ben echt geen hotter than my dayghter type. By far!!!

:-)



En ik heb niks met studenten jongens.

Ik heb juist een veel ouders man!
Alle reacties Link kopieren
Ik stond met 22 in een discotheek en kreeg de vraag; `mevrouw, weet u hoe laat het is?`



Voordeel; ik werd al jong serieus genomen door werkgevers, collega´s en klanten. Gelukkig ben ik blijven steken tussen de 35 en 40. Bij jeugdiger vriendinnen gaat het verval nu veel harder. Dus; al zijn de rimpels nog zo snel, de puistjes achterhalen ze wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Bij mij word m'n ID niet gevraagd bij het kopen van drank, maar ik koop altijd in de supermarkt waar ze me kennen. Als ik het wel ergens anders koop is m'n vriend er vaak bij.
Gescheurde broeken voor een volwassen vrouw is toch armoe?

Wil je dan niet wat meer kwaliteit i.p.v. de Primarklook?

Mooie rok met top en goede hakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ook in gescheurde broeken en ben 42. Word al mijn hele leven ouder geschat en met rok en mooie hakken wordt dat alleen maar meer. Op kantoor heb ik die rok en hakken aan als het moet, maar in mijn vrije tijd bevallen de jeans met scheuren heel goed. Tattoos heb ik dan weer niet.
quote:Yggdrasil- schreef op 25 februari 2017 @ 18:46:

[...]



Omdat ik best een lekker wijf ben (al zeg ik het zelf )

En ze bij een moeder van een al volwassen student, toch een ander type verwachtte dan een jonge vrouw met hip haar, tattoos en gescheurde broeken



(En nee ik probeer niet krampachtig me jonger te kleden, ik ben gewoon echt zo)





Maar ik zie er absoluut niet uit conform kalender leeftijd en natuurlijk vind ik dat kicken. Heej; ik ben ook maar eens mens he?

Die jongens zien echt wel, dat je gewoon een vrouw van middelbare leeftijd bent.

Maar omdat jij probeert de stijl van een veel jongere vrouw na te apen, begrijpen ze dat jij graag voor veel jonger aangezien wordt.

En dat honoreren ze dus.
quote:karin12345 schreef op 26 februari 2017 @ 00:08:

[...]



Die jongens zien echt wel, dat je gewoon een vrouw van middelbare leeftijd bent.

Maar omdat jij probeert de stijl van een veel jongere vrouw na te apen, begrijpen ze dat jij graag voor veel jonger aangezien wordt.

En dat honoreren ze dus.Wat jij wil
quote:sinnombre schreef op 25 februari 2017 @ 21:32:

Gescheurde broeken voor een volwassen vrouw is toch armoe?

Wil je dan niet wat meer kwaliteit i.p.v. de Primarklook?

Mooie rok met top en goede hakken?

Oh god alsjeblieft niet!



Hoewel, ik heb hele sexy kokkerrokken, met hoge hakken en strak shirt best sexy



En mijn laatste skinny broek, versleten antraciet, driekwart, met vale plekken en scheur, kostte met 60€ bij river island



Bij de primark shop ik niet of nauwelijks voor mezelf.

Hoe dan ook, ik ben nog steeds heel girly en meisjesachtig (absoluut niet ordinair)

Ik kleed me modern omdat het (nog) kam, en ik het hebben kan.

Ik val echt niet op hoor in het straatbeeld . Omdat het allemaal vrij netjes is.

Deze nonchalante styl had ik altijd al wel.



En ja de vrienden van de oudste hebben meer dan eens daar wat over gezegd en dat ik wel mee mocht feesten.

Nou nee Dankje. Gaat niet gebeuren.
Ik ben in juni jarig, maar soms denken mensen dat ik in juli jarig ben en zijn ze verbaasd dat dat niet zo is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven