Eigen internet: wat is beste keus?

25-02-2017 20:33 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verhuisd, tot nu toe via wifi van de buren (met toestemming).

Maar het wordt tijd voor een eigen aansluiting. Ik wil alleen internet, ik heb geen tv en geen vaste telefoonaansluiting. En zo goedkoop mogelijk wegens beperkt budget. Ik woon in een redelijk grote stad.



Nu ben ik aan het kijken en zie bijv. deze:

Bij Tele2, 20 Mb voor 22 euro per maand (1 jaar).

Bij Online.nl 30 Mb voor 24 euro per maand (2 jaar).



Nu heb ik een paar vragen:

- Bij 1 jaar: betekent dat dat je na een jaar evt. kunt overstappen?

- Is glasvezel veel beter (ik zie dat dat ook duurder is)?

- Is zoiets later nog uit te breiden als ik een tv zou kopen?



Wie kan EV op weg helpen met ervaringen, tips, aanraders, aanbiedingen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Glasvezel is stabieler dan adsl of kabel. Maar als adsl/kabel goed werkt dan is dat ook prima.



Wat wil je ermee doen? Al overwogen om alleen 4g te gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Glasvezels is niet nodig wel prima internet. die van Tele2, 20 Mb voor 22 euro per maand (1 jaar) is een aanrader.
Vriendschap is echte liefde
Alle reacties Link kopieren
Online.nl waren een tijdje geleden héél veel slechte reviews van op het internet. Slechte verbinding, slechte klantenservice, gezeur met rekeningen. Misschien dat het inmiddels beter is, dat zou kunnen...
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Ja, die van 22 euro per maand heb ik ook gezien.

Tot nu toe de goedkoopste. Ben in de tussentijd weer aan het verder kijken geweest.



Glasvezel is hier overigens wel.



Sushilala, wat bedoel je met alleen 4g gebruiken?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen internet wil is 20 mbit over een telefoonlijntje trouwens prima hoor. Glasvezel is super, maar vooral fijn voor grotere bandbreedtes.
For whom the bell tolls
Als je al een mobiel abonnement hebt dan kun je overwegen om een grotere databundel te nemen en alleen daarmee te internetten. En dus verder helemaal geen adsl/glasvezel.

Alleen als je veel video's/programma's kijkt dan gaat dat wel snel op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen mobiel abonnement, ben overgestapt naar prepaid (ook uit budgettaire overwegingen).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ok....
Bij een jaar betekent dat je idd daarna kunt overstappen.

Je kunt bij de meeste providers je abonnement uitbreiden met digitale tv.

Al kun je op een tablet/pc al heel veel zien met uitzending gemist.



Adsl/kabel is voor de meeste huishoudens goed genoeg.
Op 20 mbits kan je goed streamen. Blijft totaal niet hangen.

Zou persoonlijk nooit voor 2 jaar gaan dan zit je er zo lang aan vast.



Zitten nu op Vodafone/T-Mobile thuis.

Maar ook zere goede ervaringen met tele2.
Alle reacties Link kopieren
Alleen een laptop in huis hier, en inderdaad kijk ik ook tv via uitzending gemist.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oké, dus ik begrijp dat ik met een gerust hart voor Tele2 kan gaan met dat 22 euro abonnement?

Ik lees hier goede ervaringen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 25 februari 2017 @ 21:55:

Oké, dus ik begrijp dat ik met een gerust hart voor Tele2 kan gaan met dat 22 euro abonnement?

Ik lees hier goede ervaringen.



Check eerst even op de site van Tele2 of internet wel beschikbaar is op jouw huisadres.

Er verder rekening mee houden dat tot 20 mb internet inhoudt dat je die 20 mb per seconde (vrijwel) nergens haalt. Snelheid ligt (vrijwel) altijd lager.
Tele2 is prima, je kunt eventueel nog bijkomende kosten checken als aansluitkosten, modemkosten, installatiekosten die vaak in de kleine lettertjes staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat er nu een internet abonnement op je mobiel is voor € 35, dan kun je dus onbeperkt internetten. Dan zou je via je telefoon dus ook op de computer kunnen internetten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Via oa providercheck.nl kun je met het invullen van je postcode zien wat de afstand tot de wijkcentrale is.

Hoe verder je van een wijkcentrale afwoont, hoe langzamer het internet via adsl is.

Daar kun je dus ook gelijk kijken welke providers internet leveren op jouw adres.



En kijk toch ook even naar het verschil tussen alleen internet en een alles-in-één pakket.

Soms maakt het in prijs niks uit en er zijn zelfs providers waarbij alles-in-één goedkoper is.
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 26 februari 2017 @ 07:31:

Tele2 is prima, je kunt eventueel nog bijkomende kosten checken als aansluitkosten, modemkosten, installatiekosten die vaak in de kleine lettertjes staan.Maar bijkomende kosten heb je overal, neem ik aan.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Yasha schreef op 26 februari 2017 @ 11:50:

Via oa providercheck.nl kun je met het invullen van je postcode zien wat de afstand tot de wijkcentrale is.

Hoe verder je van een wijkcentrale afwoont, hoe langzamer het internet via adsl is.

Daar kun je dus ook gelijk kijken welke providers internet leveren op jouw adres.



En kijk toch ook even naar het verschil tussen alleen internet en een alles-in-één pakket.

Soms maakt het in prijs niks uit en er zijn zelfs providers waarbij alles-in-één goedkoper is.Oké, ga ik doen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven