Bindingsangst of gewoon geen zin

25-02-2017 20:10 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een aantal maanden aan het flirten met een man. De gesprekken (via chat en whatsapp) gaan steeds verder.

Ook tref ik hem wel eens een dag persoonlijk om mijn werk (hij is geen collega, maar werkt soms op ons kantoor).



De ene keer is hij cold as ice. De andere keer zit hij bewust hele dagen naast me en slaat zelfs zijn lunchpauze over. Als je vraagt of hij niet moet eten mompelt hij dan iets als 'ik ben toch veel liever hier'. Ook vraagt hij bijvoorbeeld wel eens met een (overdreven) puppy blik om een massage.



Hij weet ondertussen wel dat ik hem heel leuk vind. Dat heb ik hem gezegd. Hij vind dat geloof ik heel lastig. Soms is het een paar dagen stil, dan begint het flirten weer. Donderdag was een hele leuke intieme dag met fijne gesprekken, aanrakingen en geflirt. Maar vrijdag stond hij weer in de 'uit' stand. Hij ging me non-stop berichten sturen in de trent van ' er zijn veel leukere mannen dan ik ' ' wees nou verstandig en zoek een betere man' er zijn anderen die je beter kunnen steunen. Etc. etc etc.



Ik vind hem super leuk dus roepen dat ik hem maar moet vergeten mag best, maar ik ga dat toch niet doen.



Ben eigenlijk maar benieuwd naar 1 ding. Denken jullie dat dit een geval bindingsangst / heeft tijd nodig is? Of vind hij me oprecht niet leuk.



Ik ben al zo vaak heen en weer gegaan dat ik het niet weet. Afgelopen donderdag was voor mij een heel duidelijk teken dat hij ook verliefd is. Ik voel dat gewoon aan hoe hij doet en is. Maar vrijdag ben ik dan weer gelijk helemaal in de war.



Vind het helemaal niet erg om te wachten of geduldig te zijn. Maar ben benieuwd of jullie het met mij eens zijn dat een man die om je geeft niet gaat zeggen dat een ander beter voor mij is? Dan zegt hij toch gewoon 'ik mot je niet' .... maar dan in andere woorden.



Graag advies
Tuurlijk ben je niet dom! Verliefdheid geeft twijfel, onzekerheid, kan een vertroebeld beeld geven, etc. Kan heel lastig zijn.
waarom gebruiken vrouwen/mannen vaak het woord bindingsangt? ik ken genoeg mensen die flirterig overkomen, waardoor vrouwen/mannen denken dat die gene jou wel ziet zitten en dat het de volgende dag anders is komt omdat het bovenstaande gewoon iemands karakter is. een klik met iemand hebben wil ook niet altijd zeggen dat die gene jouw leuk vind, in de zin van verliefdheid maar gewoon vriendschappelijk. ik heb bv ook een klik met me zwager.
Alle reacties Link kopieren
Zelf het initiatief nemen voor een volgende stap, vraag hem mee om wat te gaan drinken ergens. Als hij nee zegt weet je genoeg, zegt hij ja dan heb je misschien een leuke avond.
For whom the bell tolls
quote:Tutjebelletje schreef op 25 februari 2017 @ 21:07:

Zelf het initiatief nemen voor een volgende stap, vraag hem mee om wat te gaan drinken ergens. Als hij nee zegt weet je genoeg, zegt hij ja dan heb je misschien een leuke avond.Hij weet al dat TO hem leuk vindt. Als hij TO echt leuk leuk zou vinden had hij al meer toenadering gezocht.
quote:miss_lipstick_83 schreef op 25 februari 2017 @ 21:07:

waarom gebruiken vrouwen/mannen vaak het woord bindingsangt? ik ken genoeg mensen die flirterig overkomen, waardoor vrouwen/mannen denken dat die gene jou wel ziet zitten en dat het de volgende dag anders is komt omdat het bovenstaande gewoon iemands karakter is. een klik met iemand hebben wil ook niet altijd zeggen dat die gene jouw leuk vind, in de zin van verliefdheid maar gewoon vriendschappelijk. ik heb bv ook een klik met me zwager. Klopt, ik schijn ook nog al is flirterig ver te komen. Terwijl ik me van geen kwaad bewust ben.
quote:Zinerva schreef op 25 februari 2017 @ 21:10:

[...]





Hij weet al dat TO hem leuk vindt. Als hij TO echt leuk leuk zou vinden had hij al meer toenadering gezocht.dit dus!
quote:Zinerva schreef op 25 februari 2017 @ 21:11:

[...]





Klopt, ik schijn ook nog al is flirterig ver te komen. Terwijl ik me van geen kwaad bewust ben.idd, dat zeg ik altijd maar die bindingsangt erbij halen. dat is denk ik om het voor die gene om te hopen dat hij haar stiekem wel leuk vind.
quote:Zinerva schreef op 25 februari 2017 @ 21:11:

[...]





Klopt, ik schijn ook nog al is flirterig ver te komen. Terwijl ik me van geen kwaad bewust ben.Nou, dat zie ik al aan die ava van je hoor... Van mij denkt niemand dat ik flirterig ben.
On topic: het klinkt mij nogal puberaal in de oren. Maar aangezien TO gescheiden is zal ze geen 17 meer zijn. Ik zou kappen met die spelletjes. Of hij gaat mee uit, of niet en dan ook niet meer dat halfbakken geflirt.
quote:miss_lipstick_83 schreef op 25 februari 2017 @ 21:15:

[...]



idd, dat zeg ik altijd maar die bindingsangt erbij halen. dat is denk ik om het voor die gene om te hopen dat hij haar stiekem wel leuk vind.Ja daar zou je best gelijk in kunnen hebben
Alle reacties Link kopieren
6 maanden?

Wow!!!!



En daar heb je zin in?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Wolkig schreef op 25 februari 2017 @ 20:16:

Een man die zegt dat er betere en leukere mannen zijn dan hijzelf moet je geloven. Direct.

Echt hoor, geloof wat hij zegt.

Dit soort mannen weten precies hoe ze in elkaar zitten. Ze weten dat ze niet betrouwbaar zijn, vreemd gaan of anderszins. Ze weten dat ze geen relatiemateriaal zijn. En ze hebben nog net voldoende geweten om je dat te vertellen! Neem afstand!
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 25 februari 2017 @ 21:31:

[...]



Echt hoor, geloof wat hij zegt.

Dit soort mannen weten precies hoe ze in elkaar zitten. Ze weten dat ze niet betrouwbaar zijn, vreemd gaan of anderszins. Ze weten dat ze geen relatiemateriaal zijn. En ze hebben nog net voldoende geweten om je dat te vertellen! Neem afstand!Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 25 februari 2017 @ 21:31:

[...]



Echt hoor, geloof wat hij zegt.

Dit soort mannen weten precies hoe ze in elkaar zitten. Ze weten dat ze niet betrouwbaar zijn, vreemd gaan of anderszins. Ze weten dat ze geen relatiemateriaal zijn. En ze hebben nog net voldoende geweten om je dat te vertellen! Neem afstand!Juist. En met dat gelul over bindingsangst moeten we ook ophouden. Als ie je wil dan wil hij. Punt. Laten we elkaar geen dingen aanpraten.
Waarom geloof je niet wat hij zegt. Hij zegt dat je een ander moet zoeken.

Als hij gezegd had ik wil je zou je het wel geloven.



Snap je wel maar dit soort dingen kunnen mannen net iets beter scheiden. Spanning&liefde
Alle reacties Link kopieren
Hij wil je niet kwetsen omdat je net een scheiding hebt mee gemaakt en daarom trekt hij de het ligt niet aan jou maar aan mij kaart. Er zijn leukere mannen Dan ik



Hij vind het vermakelijk om Te zien hoe ver je gaat voor hem. Maar hij wil niets serieus met je.
quote:Niceday76 schreef op 25 februari 2017 @ 21:47:

Waarom geloof je niet wat hij zegt. Hij zegt dat je een ander moet zoeken.

Als hij gezegd had ik wil je zou je het wel geloven.



Snap je wel maar dit soort dingen kunnen mannen net iets beter scheiden. Spanning&liefdeAls een man je wil hebben, dan laat hij dat echt wel merken.
quote:Wolkig schreef op 25 februari 2017 @ 21:39:

[...]





Juist. En met dat gelul over bindingsangst moeten we ook ophouden. Als ie je wil dan wil hij. Punt. Laten we elkaar geen dingen aanpraten.juist!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 25 februari 2017 @ 21:10:[...]





Hij weet al dat TO hem leuk vindt. Als hij TO echt leuk leuk zou vinden had hij al meer toenadering gezocht.Ja ach, misschien heb je gelijk hoor, maar je hebt ook van die types die niet goed durven of verlegen zijn. Als je dan niet zelf de eerste stap neemt gebeurt er nooit wat
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
quote:Tutjebelletje schreef op 25 februari 2017 @ 23:37:

[...]





Ja ach, misschien heb je gelijk hoor, maar je hebt ook van die types die niet goed durven of verlegen zijn. Als je dan niet zelf de eerste stap neemt gebeurt er nooit wat Dat is echt totaal niet aan de orde hier.
quote:Tutjebelletje schreef op 25 februari 2017 @ 23:37:

[...]





Ja ach, misschien heb je gelijk hoor, maar je hebt ook van die types die niet goed durven of verlegen zijn. Als je dan niet zelf de eerste stap neemt gebeurt er nooit wat Ik lees in de Op en de reacties van TO niet zo'n type.
Alle reacties Link kopieren
Alle mannen die in mijn leven hebben gezegd bindingsangst te hebben hadden nog geen half jaar later een relatie met iemand anders.



Ik geloof zeker dat het bestaat, maar dan flirt je niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven