Zwanger worden na miskramen...

29-04-2015 18:25 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik schrijf hier vaker en open soms een nieuw topic omdat oudere topics uitsterven.

Mijn situatie: Ik probeer zwanger te raken vanaf januari 2014. Daarvoor al een jaar gestopt met de pil.. In september 2014 deed ik na een menstruatie een test omdat ik pijnlijke borsten hield. Deze bleek positief te zijn.. Na een echo in het ziekenhuis bleek ik een hele vroege miskraam te hebben gehad.. Afgelopen februari had ik weer een positieve test.. Helaas, na een paar dagen een bloeding en twee weken later weer een bloeding. De laatste bloeding is de miskraam geweest.. Heb hiervoor nog verschillende echo's gemaakt en alles was verder goed! Nu weer twee maanden verder.. Ik zoek vooral hulp in de alternatieve wereld.. Acupunctuur en ben nu ook twee keer bij een osteopaat geweest! Ik wil vooral meer rust in mijn lijf en hoofd krijgen.. Ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken en dat de volgende keer weer een miskraam is.. Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die dit hebben gehad. Wel vriendinnen die in de medische molen terecht zijn gekomen, vanwege slecht zaad van hun man.. Beide zijn nu moeder :)! Ik heb eerder een gesprek gehad met een gynaecoloog en deze geeft aan dat ik gewoon zwanger kan raken en het dus gewoon zelf kan proberen (en dat wil ik ook het liefste natuurlijk...)! Het is dus vooral een kwestie van geduld! Voor wie is deze situatie herkenbaar en wie is alsnog succesvol zwanger geraakt??
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Madelief! Succes en heel veel geluk, hopelijk gaat het steeds een stukje beter met jouw prachtmeiden!
Alle reacties Link kopieren
Madelief, gefeliciteerd! Wat een indrukwekkende en spannende tijd voor jullie.. Hoop dat het goed met ze gaat! Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Wauw... heftig en bijzonder Madelief. Gefeliciteerd met jullie dochters. Wat rot dat het ademen nog niet gelijk vanzelf ging. Inmiddels wel van de beademing en snorretjes af? Een intensieve tijd gaan jullie tegemoet, hopelijk gaan ze snel goed verder groeien en straks ook zelf drinken en mogen ze snel naar een medium care of gewone neonatologie en dan over een paar weken naar huis, ik ga duimen voor een couveusetijd zonder tegenslagen! Voor nu gefeliciteerd en heel veel sterkte, pas heel goed op jullie zelf ook. Herstellen van een bevalling met je kindjes in het ziekenhuis is niet makkelijk. Zet hem op!!!
Alle reacties Link kopieren
Ps. Wederom liggen onze ervaringen dicht bij elkaar. Ik uiteindelijk bij 31.4 bevallen, jongens waren 1570 en 2050 gram. Ik hoop dat jullie meiden verder net zo gezond zijn als onze jongens, die zoals het er nu naar uitziet het helemaal goed doen en geen nare dingen hebben gehad/overgehouden aan het hele verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal. Veel van jullld kennen mij niet (alleen Laura en Bloem nog wel volgens mij) maar ik heb in 2015 en begin 2016 veel aan fit forum gehad. Ik heb na de volkomen probleemloze zwangerschap van mijn oudste zoon (nu ruim 3,5) 4 miskramen gehad voordat ik zwanger werd van mijn nu jongste zoon van bijna 7 weken. Ik lees af en toe nog mee.. Laura, wat fijn dat jij een gezonde zoon hebt gekregen! En lieve Bloem, ik hoop zo dat er voor jou ook heel snel een goede zwangerschap aan komt. Wat een onwijs heftige tijd maak jij nog steeds mee.

Iets wat hierboven stond triggerde me om toch wat te posten nu: ik ben uiteindelijk weer blijvend zwanger geworden na allemaal onderzoeken in het LUMC en Gent waaruit bleek dat mijn baarmoederslijmvlies veel te dun was na curretage in de maand nadat ik op aanraden van De Sutter Silicium ben gaan slikken (daarnaast kreeg ik utrogestan, hele hoge dosering tarwekiemolie, vitamine D en B12 en heb ik acupunctuur gedaan..). Mijn gevoel heeft altijd gezegd dat de silicium de doorslag gaf. Misschien kunnen jullie er iets mee ?.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Doortje, jou ken ik ook nog natuurlijk ?
Hoi meiden, bedankt voor het meeleven en de felicitaties!

De meiden mochten gelukkig allebei al binnen 12 uur van de beademing af. Op woensdag zijn ze verplaatst van Leiden naar Utrecht omdat dit dichterbij is en ze stabiel genoeg waren.

We gaan nu 2x per dag bij ze langs om te buidelen en leren ze te verschonen ed. De grootste baby mocht na 3 dagen al van het infuus af en krijgt nu alle voeding via de sonde. De iets kleinere baby heeft helaas nog wel een infuus waardoor ze deels voeding (glucose) krijgt. De rest krijgt ze ook via de sonde. Hopelijk mag een dezer dagen het infuus eruit! Ze maken het naar omstandigheden goed! De eerste dagen hadden ze nog dipjes in de ademhaling, maar dat is nu al 2 dagen niet meer voorgekomen!

Ze mogen ongeveer tussen week 36 en 40 naar huis. Dat duurt helaas nog wel even, maar die dag komt ooit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mafelief,



Dat is echt heel fijn om te horen, dat ze het zo goed doen! Nu steeds meer de voeding ophogen en dan uit een flesje leren drinken, stap voor stap en dan komt inderdaad opeens die dag dat ze naar huis mogen. En dat is dan opeens zo bijzonder! Geniet van het buidelen en laat je lekker verwennen door familie en vrienden door voor jullie te koken e.d. Lukt het kolven een beetje? Ik had lange tijd te weinig productie maar uiteindelijk werd het toch meer en nog steeds hebben we nutrilon nodig ter aanvulling maar het is wel gelukt! Heel veel sterkte in deze pittige tijd.



Liefs
Hoi Anniez, bedankt voor he lieve en bemoedigende woorden!

Ik kolf 7x per dag en mijn productie is sinds deze week voldoende. De ene baby krijgt 8x40 en de ander 8x50 cc.

Sinds deze week beginnen ze aan de borst te drinken. Nog maar kleine beetjes (10cc) per keer maar het begin is er.

Met hoeveel weken mocht je jouw jongens mee naar huis nemen? Hoe gaat het nu je ze thuis hebt? Ik kan niet wachten om ze thuis te hebben, maar zal helaas nog wel een paar weken duren ben ik bang (ze zijn nu 35 weken).

Liefs
Alle reacties Link kopieren
XuXa ik dacht al waar ben jij gebleven. Wat een goed nieuws zeg, gefeliciteerd met je zoontje.



Madeliefje wat fijn dat het beter gaat met de borstvoeding. Mag je bij ze blijven in het ziekenhuis of ga je steeds heen en weer? Lijkt mij wel lastig dat je ze nog niet mee naar huis mag nemen. Gelukkig komt dat moment vanzelf weer dichterbij!



Ik ben vandaag naar Gent geweest en het was heel fijn. Ze hebben echo gemaakt en meteen bloed afgenomen en het zaad van mn man gecheckt (is goed) en over een paar weken krijg ik een hysteroscopie. Dan hebben we in maart het gesprek waar de resultaten besproken worden en ik een behandelplan krijg. Ik ben erg benieuwd en ben blij dat het zo snel gaat. Keep u posted
Alle reacties Link kopieren
Spannend hoor Madelief, maar fijn dat alles nog voorspoedig gaat. Borstvoeding ook al opgestart, telkens toch weer een mijlpaaltje! Hou vol, vind dat je het dapper doet.



@Bloem, goed dat je zo'n fijn gevoel hebt bij Gent. Dat is toch het allerbelangrijkste he, dat je je ergens prettig en begrepen voelt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de hysterscopie gehad en helaas zag ze restweefsel zitten voor de uitgang van mn linker eileider wat verwijderd zal moeten worden. Een behoorlijk domper, omdat ik verwachtte wel ziek te zijn. Ik vraag mij nu af of dit restweefsel van afgelopen miskraam is of al van eentje ervoor omdat het voor de uitgang van mn linker eileider zat en AL mn zwangerschappen van rechts komen. Als zo'n eitje mn eileider uitkomt en meteen in dat restweefsel vast komt te zitten (want het zat er zo ver voor dat de ingang van mn eileider niet eens te zien was) dan maak ik dus regelmatig geen kans. Maargoed, daar zal ik nooit achterkomen, het moet in ieder geval verwijderd worden. Ik word volgende week gebeld wanneer ik opgenomen kan worden zodat ze het kunnen verwijderen. Dus dat wordt een extra ritje heen en weer Belgie. Ik baal er enorm van, alsof het allemaal al niet genoeg tegen zit. Gelukkig is dit probleem wel op te lossen.



Halverwege maart krijgen we dan de uitslag van alle andere onderzoeken en hopelijk een behandelplan.



Hoe is het met de dames hier?
lieve Bloem, wat een domper helemaal omdat de artsen je ook geen antwoord kunnen geven op waar het mogelijk van is...



Xuxa: nog van harte! gaat alles goed met jullie?



@madelief: hoe is het nu met de tweeling? zijn ze al thuis?



Hier alles goed, zoon wordt volgende maand alweer 1 jaar en weegt bijna 10kg. Verder heeft hij helaas wel een aaneenschakeling van verkoudheidsvirussen. Maar ik klaag niet
Alle reacties Link kopieren
Wat een domper Bloem: hou je taai! Er gebeurt in ieder geval wel iets en wellicht dat dit uiteindelijk wel de aanzet tot een blijvende zwangerschap is.



@Xuxa: gefeliciteerd!



Hier gaat alles zijn gangetje. Jongste is alweer acht maanden oud en is al een actieve, brabbelende, hapjes etende grote baby. De combi werken en twee kinderen was even wennen, maar bevalt nu goed.



@Laura: al nieuws op het zwangerschapsfront?
Nee, helaas nog niet. Nu ronde 4, maar heb niet het idee dat het raak is. Mijn gevoel zegt dat het wederom nog wel eens een tijdje kan gaan duren. Maar ik sta er nu wel relaxter in, ik ben dankbaar dat het al een keer is gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Pff Bloem, het kan ook nooit een keer mee zitten he lijkt wel.. Ik lees nog af en toe mee op jouw topics en heb elke keer weer de hoop op goed nieuws.. Zo ontzettend oneerlijk dat het tot nu toe nog steeds afwachten is.. Wat wordt jouw geduld op de proef gesteld.. Nu weer wachten, weer een ingreep en dan weer hopen op n snelle en goede zwangerschap.. Man man man wat hoop ikvoor jou dat het nu een keer opschiet! Ik blijf aan je denken en voor je duimen meis...



@Laura, he jammer nog niet gelukt! Ik denk dat ik dan stiekem zou hopen en denken dat het voor een tweede meteen raak is of zo.. Maar garanties krijg je natuurlijk niet! Kan me wel goed voorstellen dat het idd wel iets relaxter is zo voor een tweede.. Hopelijk snel n positieve test voor jou! En je zoontje gewoon al bijna 1!!



@ Lisa, leuk ook van jou weer even te horen! Mooi dat het werken goed bevalt.. Ik vond het in t begin ook heel zwaar, maar het went he..



@ Sophie: hoe is het met jou?



@ Madelief en Anniez: ben ook benieuwd hoe het met de tweelingen is!



Hier: zoontje ook veel ziek geweest, maar gelukkig nu beter en volgende week lkkr een weekje naar de zon met zn drietjes! Dat ziek zijn vind ik wel enorm sneu hoor, kan er niet goed tegen merk ik ;) en verder ben ik eigenlijk nog steeds elke dag dankbaar dat hij er is
Ja he, Rosalinde? Hier ook weer van 05:15-06:00 met baby in weer die snotverkouden en benauwd is. Maar zou niet anders willen.



@bloem: ik wilde nog zeggen, wel fijn dat je naar België bent gegaan. en ze mogen daar sowieso meer dan in Nederland, voor als je straks een behandelplan krijgt
Alle reacties Link kopieren
Oei ik heb lang niet gekeken hier! Wel benieuwd hoe het met jullie is. Even snel bijgelezen. Bloem wat spannend allemaal. Weet je al meer, is er een plan, hoe voelt het nu? En Madelief, dan zullen de meiden nu toch wel thuis zijn waarschijnlijk! Hoe is het?!



Bij ons mochten ze precies op de dag van de 36 weken naar huis. Ze waren toen ook precies een maand oud en vandaag precies vijf maanden alweer. Het was mega bijzonder en bizar om met twee maxi-cosi's naar de neo te gaan en ze gewoon mee te mogen nemen. Eindelijk! Thuis zo onwijs genoten en geprobeerd de kraamtijd na te bootsen met pyjama's aan en de hele dag alleen maar knuffelen met ze. Nu gaat het nog steeds goed. Heb ze vandaag denk ik voor het laatst de borst gegeven na een paar weken afbouwen. Ook wel weer een emotioneel momentje. Het vele voeden en kolven brak me op, in combinatie met werken, en wilde de periode fijn afsluiten juist omdat ik zo blij ben dat het gelukt is tijdens die extra kwetsbare tijd.



Laurab ik kan me voorstellen dat je er nu anders in staat. Toch zou ik het nog steeds moeilijk vinden denk ik, vanwege het mogelijke verdriet dat er misschien weer komt. Maar de angst nooit moeder te zullen worden speelt niet mee natuurlijk, en er is meer vertrouwen dat het wel kan, die combinatie scheelt een hele hoop lijkt me.
Sorry even egobericht. Laura je had het over verborgen reflux bij je mannetje. Sinds anderhalve week zijn onze meisjes thuis uit het ziekenhuis, maar ze huilen zo veel en hebben dan zichtbaar pijn. We hebben ook het vermoeden dat ze dat hebben. Welke medicatie heb je gekregen voor hem?
Ow nee Madelief, en dan heb je er ook nog twee... wij hebben Nexium gekregen van de huisarts, toen was het met twee-drie dagen over. niet iedere arts geeft het zo makkelijk en het was nog een heel gevecht om het van de kinderarts te krijgen. but it saved my sanity, zullen we maar zeggen. veel sterkte!
Bedankt voor je snelle reactie laura!

We hebben vandaag de kinderarts gesproken en mogen met zantac beginnen. Dit us een maagzuurremmer. Hopelijk helpt het!
Ook gebruiken we nutriton om de voeding in te dikken. Heb jij dat er ook bij gebruikt?
Nee, want daar zitten sporen van koemelk in en zoon heeft koemelkallergie. We hebben even johannes broodpitmeel van de eco-winkel geprobeerd, maar dat was niks. zoon kreeg het niet weg en raakte er vreselijk verstopt van.



Ik heb trouwens zelf heel veel aan een fijne besloten FB-groep gehad over refluxbaby's. Er zijn daar heel veel ervaringsdeskundigen en je bericht is altijd afgeschermd voor je FB-vrienden (tenzij ze ook een refluxbaby hebben): https://www.facebook.com/groups/6923162 ... 4/?fref=ts
Lieve Bloem, ik ben heel benieuwd hoe het met je is
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat jullie naar mij vragen. Ik heb net een update geplaatst in een ander topic en zet hem ook even hier neer:



Belgie was helaas niet wat we gehoopt hadden. Alle bloedonderzoeken zijn goed, dus dat betekent dat ze geen afwijkingen hebben gevonden en ik 'gezond' ben. Ik had er eigenlijk wel op gehoopt dat er iets uit zou komen waardoor we verder konden, dat ik stuk was en ze mij konden repareren, maar helaas. Dat was best wel een knal om te verwerken.



Uiteindelijk zijn er natuurlijk wel twee dingen die niet kloppen. Ten eerste mijn korte luteale fase. Ik ben vrijdag ongesteld geworden en huij was nu zelfs 7 dagen. Ik ga nu heel veel utro gebruiken, meer dan eerst. Ze denken dat ik mogelijk ook progesterontekort heb tijdens mijn zwangerschappen, ook omdat ik toen ik geen utro gebruikte bloedverlies had. Ik heb de eerste twee zwangerschappen geen utro gebruikt dus dat kan een reden zijn voor miskramen...



Verder is er natuurlijk restweefsel gevonden waarvan ze niet weten of dat van nu is of dat het er al vanaf mn eerste miskraam zit en welke invloed dat heeft gehad op mn laatste zwangerschap(pen). Het weefsel wordt aankomende vrijdag weggehaald.



We hoeven daarna niet meer terug. Mocht het weer fout gaan dan maak ik een nieuwe afspraak en dan gaan we een nieuw plan bedenken. Ik vind het moeilijk om vertrouwen te houden, ben zo bang dat het weer mis gaat, maar ik probeer ook positief te blijven en ik weet dat het ook mogelijk is dat het wel goed gaat. Maar man man wat duurt het lang. De tijd tikt echt voorbij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven