Dat heeft hij/zij van de melkboer

24-02-2017 19:22 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedere vrouw heeft denk ik wel tijdens de zwangerschap gefantaseerd over hoe je kindje eruit zou gaan zien. Mijn blonde haren en wipneus, papa zijn kuiltjes en donkere ogen, nou ja kent het wel.



Dan word je kindje geboren en dan hebben ze uiterlijke kenmerken die zowel papa als mama niet hebben, m.a.w. dat hebben ze van de melkboer



Dus de vraag: Welke uiterlijke kenmerken hebben jullie kinderen die jullie niet hebben?



TO trapt uiteraard af.



Dochter heeft kastanjebruin/rood haar. Mama heeft asblondhaar/papa zwart haar.



Zoon heeft blauw/grijze ogen. Papa donkerbruin/mama groen.
anoniem_206074 wijzigde dit bericht op 24-02-2017 19:23
Reden: Typo
% gewijzigd
Zoon lijkt exact op z'n vader. Soms denk ik vaags iets van mijzelf te zien, maar dan zie ik ze naast elkaar, en dan: o nee hij heeft alles van z'n vader. Niks van mij!

Enige wat hij van de melkboer heeft zijn z'n oortjes. Schattige flapoortjes, hebben wij beide niet....
quote:Bianchi schreef op 24 februari 2017 @ 22:05:

Oh en dochter is nogal een lekkere dikke bolle baby. En ik ben nogal klein en dun. Onze baby was wat vroeg, en klein en dun. Werd al snel klein en héél bol haha. Vriend van mijn man noemde baby een Wopper (man lag in een deuk, ik was hormonaal boos ). Zelf zijn we allebei lang en slank. Baby is inmiddels een gemiddeld lange kleuter en gemiddeld dik/dun, wel een stuk robuuster dan wij. Kind lijkt daarin op zn overgrootvader ^^
Bij mij werd gezegd dat ik van de melkboer kwam. Mijn ouders hebben beide felblauwe ogen. Ik heb zelf groene ogen met een bruine rand.
Wij zeggen hier altijd dat onze kinderen diep in de genenpoel gedoken hebben voor hun uiterlijke kenmerken. Er zit veel in van de grootouders en hun broers en zussen. Ze zijn ook een opvallende mix geworden (jep, ben er retetrots op zonder er enige invloed op te hebben gehad ).



Mijn oudste is blond, met flinke Hobbit krullen en bruine ogen.



Mijn jongste heeft donkerbruin haar met slag, met enorme blauwe ogen (waar we nog steeds niet de origine van weten).



Man en ik: bruin haar, bruine ogen. De oren van mijn man en mijn bos haar zijn eigenlijk enkel onze opvallende features. Blijf het bijzonder vinden dat ons dominant DNA zo uitgepakt heeft.
quote:calenzia schreef op 25 februari 2017 @ 17:50:

[...]





Donkerbruine ogen kan zeker bij blanke kinderen. Mijn man heeft ze, zijn moeder en zus hebben ze en ook mijn kinderen zijn er mee gezegend. En dan niet een beetje bruin, maar echt opvallend bijna zo donker als de pupillen. Ik vermoed dat er ergens bij man spaans of Italiaans bloed verstopt zit ver terug in de familie geschiedenis.Ze is ermee geboren. Schijnbaar komt dat weinig voor.
quote:MinkeDeWit schreef op 25 februari 2017 @ 21:11:

[...]



Ze is ermee geboren. Schijnbaar komt dat weinig voor.Lijkt me heel bijzonder dan, dat eerste moment dat je kind je aankijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ze lijken niet echt op ons en ze lijken niet op elkaar



Allebei donkere ogen, die hebben ze nog van mijn man. Maar voor de rest? Jongste leek als baby akelig veel op een wat vreemde oom van man. Dat is er gelukkig uit gegaan.

De oudste heeft blond/ros haar. Ik donkerblond, man donkerbruin. Maar een broer van mijn schoonmoeder heeft dat blond/rosse dan weer.

De jongste werd trouwens ook geboren met zo'n 'ik kom net terug van 14 dagen Spanje'-kleurtje. Hij bruint nog altijd vlot. Man niet echt en ik echt niet.

Hoewel ik mijn man nu er niet in herken, zag ik laatst een foto van toen hij ongeveer zo oud was als jongste nu en toen leken die 2 weer wel erg op mekaar. Man is gewoon erg veranderd doorheen de jaren. Je herkent hem niet meer op zijn kinderfoto's. Misschien zal het met de jongste ook zo gaan.



Qua karakter hebben we wel 2 kopietjes: de jongste lijkt op dat vlak op mij, de oudste is helemaal mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste had knalrood haar toen hij geboren werd. Man en ik zijn allebei blond. Onze andere kinderen zijn ook blond. Het grappigste was dat de man van mijn zusje ook rood is en ik haar altijd had geplaagd dat ze vast rooie kinderen zou krijgen. En toen had ik er zrlf een haha. Dat leverde wel wat grappen in de familie op natuurlijk.

Hij is inmiddels wat opgebleekt naar rossig, maar heeft ook de huid van een roodharige.



Verder lijken de oudste en jongste sprekend op mij als kind en de middelste op mijn man. Heel ander koppie al vanaf het begin.
..
Alle reacties Link kopieren
Maar waar vind je tegenwoordig nog een melkboer? Met echt melkboerenhondenhaar?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mijn man komt uit Suriname. Maar onze kinderen zijn ontzettend blank. Dan hebben ze ook nog oerhollandse Namen dus niemand gelooft dat ze half Surinaams zijn. Maar behalve de kleur zie ik niks van mij terug.

Qua karakter dan weer wel. Ze zijn ontzettend koppig en eigenwijs
Ik wist 2 dingen zeker; zoon zou bruine ogen en blond haar krijgen omdat vriend en ik als kind hoogblond waren en beiden bruine ogen hebben. Hoogblond is hij, maar met blauwe ogen (waar hij heel blij mee is want blauw is zijn lievelingskleur). Wist natuurlijk dat het kon maar had het echt niet verwacht.



Verder is het echt een combi. Als je al zijn kenmerken 1 voor 1 opnoemt, dan lijkt hij het meest op mij (korte benen en lang lijf, kuiltje boven bilspleet, mijn lippen/haar/vorm ogen, temperament en helaas allergieen, etc), maar het totaalplaatje is vooral een kopie van vriend.
Alle reacties Link kopieren
Hier twee jongetjes met krullen. Die hebben wij beiden niet.
quote:Solomio schreef op 26 februari 2017 @ 05:38:

Maar waar vind je tegenwoordig nog een melkboer? Met echt melkboerenhondenhaar?Mijn opa was een echte melkboer vroeger. Dus mijn moeder komt inderdaad van de melkboer
Mijn zoontje is een donkerdere versie van mij. Krijg vaak opmerkingen over zijn grote bruine ogen, maar dat is omdat zijn vader er dan niet bij is. Elk dingetje is wel te herleiden naar één van zijn familieleden. Dus hij is zeker niet van de melkboer.
quote:madelon21 schreef op 26 februari 2017 @ 06:27:

Mijn man komt uit Suriname. Maar onze kinderen zijn ontzettend blank. Dan hebben ze ook nog oerhollandse Namen dus niemand gelooft dat ze half Surinaams zijn. Maar behalve de kleur zie ik niks van mij terug.

Qua karakter dan weer wel. Ze zijn ontzettend koppig en eigenwijs





Ken idd geen oerhollandse mensen die zo zijn
Ik heb qua uiterlijk een kopie, maar dan rustig, bedachtzaam, en vanuit zichzelf stijlvol en gericht op harmonie.

Geen flauw idee waar ze dat van heeft is, dat bizarre gedrag is ons geheel onbekend
Alle reacties Link kopieren
Als we het over karakter gaan hebben dan is die van ons helemaal van de melkboer én de melkmeid.
Alle reacties Link kopieren
Oudste is een mini-me in alles. Wil het zelf soms niet toegeven, vooral dat eeuwige geratel dat hij van mij heeft. Karma, hè. Maar hij kan eigenlijk net zo goed van de melkboer zijn dus.
Mijn twee jongste lijken sprekend op mijn man qua uiterlijk. De oudste op de melkboer . Het lijkt me heel leuk om een kind te hebben die sprekend op je lijkt. Stiekem ben ik dus wel is jaloers op mijn man.

Qua karaktet lijken er weer twee op mij. Maar of ik daar zo blij mee ben.......... De andere dochter heeft het karakter van mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Wij 2 kaaskoppen allebei donkerblond en blauwe ogen, kregen ook een prachtig bruin Costa del sol gekleurd jongetje met een enorme bos pikzwart haar en fel blauwe ogen. Kreeg vaak de vraag of ik een Indische of Surinaamse man had als ik alleen over straat liep met de kinderwagen. Nu is meneer 9 en altijd een beetje getint gebleven, insmeren in de zon hoeft bijna niet hij verbrand nooit en wordt poepie bruin in de zomer.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven