Met tent naar Engeland

25-02-2017 20:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind juni, begin juli gaan man en ik met de tent naar Engeland. De boot is inmiddels geboekt, verder nog niets. We hebben ongeveer drie weken en willen globaal een ronde maken van de Cotswolds naar het zuiden, de Jurassic Coast, omgeving Hastings, Londen en misschien nog een paar dagen in de omgeving van Harwich.



Nu zijn we op zoek naar leuke campings die niet al te groot zijn. Het maakt niet uit als er geen voorzieningen zijn als een zwembad. Belangrijk is dat we er met een tent kunnen staan en dat er stroom is. Wie heeft er tips? We zoeken nu nog vooral een locatie in de Cotswolds.



We zijn zelf al de acsi site, de Alan Rogers gids en de ANWB kleine campingsapp aan het uitpluizen, maar ik vind het altijd leuk om van ervaringsdeskundigen te horen....
Alle reacties Link kopieren
Pleasant Stream Camping vlakbij St. Austell in Cornwall.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 2 jaar terug in die regio geweest. Camping Kloof's in Bexhill vlakbij Hastings is ons erg goed bevallen. Niet duur, vriendelijke mensen mooie plekken en goed sanitair.

Een bezoek aan Battle is erg de moeite waard met audiotour en vrij dichtbij.



Aan de Jurassic Coast stonden wij niet op geweldige campings dus niet echt tips voor je daar. Wel een prachtig gebied, beetje heuvelachtig, gezellige dorpjes. En er is veel te doen en te zien.



Ik vond de omgeving van Harwich nou niet echt geweldig. Dan zou ik liever wat langer in het zuiden blijven.
..
Alle reacties Link kopieren
Heb tips, alleen een ordinaire TVP.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er nog niet meer reacties zijn.... Streepjessokken, je heb een tvp bericht gepost. Heb je ook plannen voor een kampeervakantie in Engeland? Zo ja, welke route wil jij gaan doen?



Inmiddels hebben we twee leuke campings in de Cotswolds en aan de Jurassic Coast. We hebben een superleuke camping in Londen, Abbey Wood. Helaas hebben ze daar geen tentplaatsen met electriciteit, beetje lastig met een koelkastje, telefoons en broodrooster... Iemand wel eens op deze camping geweest? Is hier een andere oplossing voor? Heeft iemand een tip voor een andere camping in omgeving Londen?



Bedankt voor de St. Austell tip, maar dit is te ver uit de route. We hebben besloten Hastings en Harwich over te slaan, omdat we anders wel erg vaak moeten verkassen. In het museum in Battle zijn we trouwens al eens geweest. Inderdaad erg de moeite waard!
Alle reacties Link kopieren
Koelkast niet aan doen, iedere dag even naar de winkel voor je vlees. Voor je telefoon een flinke batterypack en als je in de auto zit je telefoon en batterypack opladen. Broodrooster? Serieus, neem je een broodrooster mee in je tent?

Wij vonden cotswolds erg leuk, geen super hoogtepunten, maar gewoon heerlijk Engels.

Voor je terugweg uit jurassic coast: wij vonden New forest geweldig, de paarden lopen daar los, ook in de dorpjes.
Alle reacties Link kopieren
Geen concrete plannen maar staat zeker op mijn wensenlijstje voor over 1 of 2 jaar.

Maar aangezien we afgelopen zomer zowat zijn weggeregend/gewaaid in Zweden hebben we voor komende zomer een zonzekere bestemming gekozen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken nemen wij geen broodrooster mee op vakantie, nee. Maar aangezien onze ervaring is dat in Engelse supermarkten niet altijd 'normaal' brood te krijgen is, nemen we hem nu denk ik wel mee.



@streepjessokken: ik snap wat je bedoelt, maar onze ervaring in Engeland is dat we meestal prima weer hebben. Ik kan me in drie vakanties daar maar 2 echte regendagen herinneren. En door af en toe een dagje regen is het er natuurlijk wel heel mooi groen...
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook kamperen, maar die loodzware broodrooster gaat echt niet mee! Dan maar yoghurt met muesli of iets dergelijks!



Streepjessokken,

Je moet mazzel hebben met het weer. Alle keren dat ik in de UK ben geweest, heb ik prachtig weer gehad, de dagen dat ik regen heb gehad zijn op 1 hand te tellen. Vriendin is twee jaar terug naar Italië geweest en heeft een totaal verregende vakantie gehad......



Wij hebben gisteren geboekt. Gaan met de trein heen en weer. Twee weken kamperen aan de Jurassic Coast en in Cornwall en daarna nog 3 dagen in een jeugdherberg in Londen. Zin in!
Alle reacties Link kopieren
Onze broodrooster weegt gelukkig niet zoveel ;) Yoghurt met musli is natuurlijk ook prima als ontbijt, maar ook dan is een koelkastje wel handig. Nou ja, desnoods gaan we lekker in de stad ontbijten.



Is dat te doen met de trein? Moet je niet heel veel spullen mee als je gaat kamperen? Als ik even bedenk wat wij allemaal mee hebben... tent, luchtbed, slaapzakken, kooktoestel, gasfles, kleding, etc.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook met de rugzak, of zoals wij vaak hebben gedaan met de fiets. Keuzes in wat en hoeveel je meeneemt.

Geen koelkast of broodrooster dus
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Haha, je hebt helemaal gelijk, maar dat is zó niets voor ons, kan me er nauwelijks een voorstelling van maken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon elke ochtend even naar het campingwinkeltje wandelen...



Is prima te doen met de trein, maar een broodrooster (en koelkast) gaat daarom niet in de rugzak!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic. Wij willen ook naar Engeland met de tent deze zomer. Ik heb alleen nog geen idee welke route we gaan nemen
Alle reacties Link kopieren
Tijd om dit topic weer even omhoog te krijgen, gewoon omdat ik het leuk vind om over Engeland te kletsen...

Wij hebben een top-vakantie gehad! Van de drie weken uiteindelijk 1 regendag en 2 wat koelere dagen gehad. Een collega die vlak na ons in Engeland was had precies het omgekeerde: van de drie weken drie mooie dagen. Tja, het is er nu eenmaal wat onvoorspelbaar qua weer, maar wij hebben blijkbaar steeds mazzel!

De camping in de Cotswolds was leuk, klein en eenvoudig maar keurig netjes. Die aan de Jurassic Coast was een stuk groter, maar vlak aan zee, toplocatie! In het noorden van Devon (Heritage Coast) ook een kleinere, maar nette camping en tot slot in de buurt van Harwich ook weer een kleinere. Die omgeving vonden wij trouwens in positieve zin er uitspringen. De meeste mensen rijden denk ik direct door naar de andere kant van het land, maar wij vonden het er verrassend mooi en afwisselend. En vooral op de terugweg relaxt omdat het vlak bij de boot is. Voor herhaling vatbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven