Reservesleutel / Jezelf Buitensluiten

25-02-2017 12:09 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een beetje een onzintopic; de dingen waar je over nadenkt midden in de nacht



Ik zat gister op de fiets naar huis en had eenmaal voor de deur een klein stressmomentje toen ik mijn sleutels zo snel niet kon vinden. Ik woon in een flat met afgesloten hal, en daarna kan je pas de galerijen op. Ik bedacht me dat ook al zou er midden in de nacht iemand thuis komen om me de hal in te laten, ik dan alsnog m'n huis niet in zou kunnen. Familie heeft wel een sleutel van mij (woont op een half uur treinen maar niet 's nachts) en om nu bij vrienden aan te gaan staan bellen of je mag blijven slapen... En die reservesleutel kan ik dus ook niet onder een steen leggen.



Hoe hebben jullie dat geregeld? Buren? (En zou je dan midden in het nacht aanbellen? In mijn geval was het 3 uur) Sleutel uiteindelijk gevonden gelukkig en ik heb heerlijk geslapen maar vroeg me toch af wat de rest doet
Ik heb zo'n sleutelkluisje aan de muur naast de buitendeur hangen. Met een cijferslot. Ben al zo vaak mijn sleutels vergeten, echt een redding dit ding. Ook als een vriendin bijv komt logeren en ik ben er zelf niet, dan kan ze er toch in.



quote:oldschoolchic schreef op 25 februari 2017 @ 15:12:

Ik heb zo'n sleutelkluisje aan de muur naast de buitendeur hangen. Met een cijferslot. Ben al zo vaak mijn sleutels vergeten, echt een redding dit ding. Ook als een vriendin bijv komt logeren en ik ben er zelf niet, dan kan ze er toch in.



[afbeelding]Mijn moeder heeft die ook. Dus als ik mijn sleutels vergeten ben kan ik daarmee bij haar binnen en mijne pakken.
Helaas vergeet ik regelmatig mijn sleutels, al gaat het de laatste tijd beter. Ik woon in de binnenstad en ga regelmatig even lopend de deur uit om iets te halen oid en trek dan zonder nadenken de deur achter me dicht. Terwijl ik verder toch behoorlijk gestructureerd ben. Maar goed, om die reden hebben onze buren, ouders en schoonouders (wonen in de buurt) een sleutel van ons.
Mijn kinderen hebben de huissleutel aan hun fietssleutel, en ik aan mijn autosleutel.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 25 februari 2017 @ 15:00:

Ik vind een setje sleutels in je portemonnee best onverstandig, tenzij je geen adresgegevens in je portemonnee hebt. In mijn portemonnee bewaar ik ook mijn id-kaart. Mijn adres is dan bekend en de sleutel hebben ze dan ook.Je adres staat niet op je ID kaart
quote:miedo schreef op 25 februari 2017 @ 16:16:

[...]





Je adres staat niet op je ID kaartJa, je hebt gelijk, geen idee waarom ik dat dacht.
Alle reacties Link kopieren
Beide hebben een voordeur sleutel aan de auto bos hangen en ook aan de fietsensleutelbos. En ik heb er eentje in mijn telefoonhoesje zitten.



Buren krijgen geen sleutel. Buurvrouw heeft al iets te vaak laten doorschemeren dat ze ons een leuk stel vind en graag vrienden wil worden. Nouja. Wij vinden buurvrouw nogal uhm. buurvrouw genoeg
bats!
quote:oldschoolchic schreef op 25 februari 2017 @ 15:12:

Ik heb zo'n sleutelkluisje aan de muur naast de buitendeur hangen. Met een cijferslot. Ben al zo vaak mijn sleutels vergeten, echt een redding dit ding. Ook als een vriendin bijv komt logeren en ik ben er zelf niet, dan kan ze er toch in.



[img]http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.4 ... 471977.jpg[/img]Wat een topper dit!
Mijn schoonmoeder (5 km) en mijn ouders (50 km) hebben een sleutel.



Als het 's nachts gebeurt ... dan maar op hotel of in de auto slapen.

Want schoonmoeder wakker bellen is geen optie (ze zou het geeneens horen) en mijn ouders zitten te ver.
Alle reacties Link kopieren
Een setje sleutels, ligt eraan hoe je bij je berging komt. Als je daarvoor alleen een schuursleutel nodig hebt kan je het met een enkele sleutel af, als je in de berging weer een huissleutel hebt liggen. Als een of andere onverlaat je sleutel met adres in handen krijgt komt ie niet zo gauw je huis in.
quote:Marana_ schreef op 25 februari 2017 @ 12:58:

Bedenk me net dat we ook nog allebei een sleutel in onze portemonnee hebben zitten.Ik heb ook een sleutel in mijn portemonnee zitten, t moet toch wel raar lopen dat ik en mijn tas en mijn sleutel vergeet mee te nemen. Mijn zus heeft wel een sleutel voor het geval dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een reservesleutel in mijn auto liggen. En bij de buren.

Mijn autosleutel heb ik altijd op zak, een van die vaste dingen die ik altijd bij me heb.

En ik heb een extra afstandsbediening van mijn elektrische garagedeur in mijn auto. Dat is een lomp groot ding, dus niet zo'n klein sleutelhangertje, maar de garage is tevens de hal van mijn huis, dus als die garagedeur opengaat ben ik binnen. Auto staat nooit binnen.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
quote:Draakje90 schreef op 25 februari 2017 @ 16:22:

Beide hebben een voordeur sleutel aan de auto bos hangen en ook aan de fietsensleutelbos. En ik heb er eentje in mijn telefoonhoesje zitten.



Buren krijgen geen sleutel. Buurvrouw heeft al iets te vaak laten doorschemeren dat ze ons een leuk stel vind en graag vrienden wil worden. Nouja. Wij vinden buurvrouw nogal uhm. buurvrouw genoeg Vervelend hoor, zo'n vriendelijke buurvrouw
Alle reacties Link kopieren
M'n buurman heeft er 1. Met de verdieping hebben we een whats app groep. Heel soms wil het voorkomen dat iemand de sleutel verheugen is, dan wordt er even gevraagd waar er aangebeld kan worden.



M'n ouders hadden er 1 in de tuin verstopt.

In m'n studentenhuis hadden we een envelop in de brievenbus geplakt met een sleutelpas erin.
Alle reacties Link kopieren
Alleen onze ouders (en de schoonmaakster) hebben een sleutel maar zij wonen dichtbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven