Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Helemaal mee eens. Knap dat ze dan toch gewoon door zet. En knap hoe ze die kritiek tegen haar zo neutraal weerlegd, terwijl je toch ook wel ziet dat het haar persoonlijk heeft geraakt. Ze blijft heel goed bij het punt waar het om gaat. Erg knap.



Erg jammer dat de gevestigde politiek dit soort de problemen bagatelliseert. Erg jammer dat anderen de inhoudelijke discussie overschreeuwen en dat de media daar bij aan sluit door vooral de sensatie op te zoeken.



Maar mooi om te zien hoe zo iemand zich wel gewoon staande houdt, consequent blijft in het aankaarten van de problemen en blijft zoeken naar structurele oplossing.
Zeker weten Shifty ik heb veel bewondering voor deze vrouw,daarvan hebben we er meer nodig zowel op lokaal als op landelijk niveau.

Meer meer meer mensen als Juliëtte
quote:YellowDiamond schreef op 25 februari 2017 @ 21:36:

Zeker weten Shifty ik heb veel bewondering voor deze vrouw,daarvan hebben we er meer nodig zowel op lokaal als op landelijk niveau.

Meer meer meer mensen als Juliëtte
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 februari 2017 @ 16:58:

[...]





Ik gooi niks op één hoop. Of Truus nou een modaal inkomen heeft, of een lager, of een ander inkomen, feit blijft dat veel mensen die met name in de wijken wonen die de afgelopen 20-30 jaar zijn volgestroomd met buitenlanders, zich in eigen wijk en dus in eigen leefomgeving niet meer prettig voelen. En dan kan de hele politiek roepen dat je het leuk moet vinden, of moet omarmen, of moet genieten van de kleurrijkheid of van de "verrijking" (wat die verrijking dan inhoudt, heeft nog nóóit een mens verteld), maar dat wordt meestal wél geroepen door mensen die zélf in witte villawijken wonen, en de enige allochtoon die ze ooit zien is de Filipijnse au-pair van de buren en de Turkse werkster van de andere buren, en dat is het dan wel. Van die mensen die dan in hun nieuwe BMW naar de stad zoeven naar die leuke multi-culti-braderie, daar wat lekkere culturele hapjes proeven terwijl ze kijken naar dat o zo leuke ethnische dansgroepje, en terwijl ze dan weer naar huis rijden naar hun witte omgeving, zeggen ze dan: "Snap jij dat nou dat mensen er zo'n probleem mee hebben, toch juist ééénig al die diversiteit"...



Dan zou ik tegen al die mensen willen zeggen: ga er zelf eens 5 jaar tussen zitten, tussen al die ééénige diversiteit. En dan praten we verder.



Dat doe je wel degelijk Pejeka, eigenlijk zelfs continue.

In diezelfde wijken zijn de problemen niet enkel en alleen aan allochtonen te wijden. Je doet net alsof het van elitaire blanke wijk verwonden is tot een wijk vol diversiteits ellende. Je reinste kul! De problemen in "volkswijken zijn niet nieuw"

Armoede,overlast,werkloosheid, gezondheidsissues waren juist vaak te vinden in dit type wijken.Modale Truus woont er 9 van de 10 keer juist niet.



Ga je naar een wijk waar het opleidingsniveau een tikkeltje anders is, waar mensen gemiddeld/ modaal verdienen, waar kinderen naar school gaan en diversiteit er ook gewoon is, zal de ervaring toch echt anders zijn.Volop diversiteit. Tussen de krachtwijk en de villawijk zit nog een hele wereld, die blijkbaar aan je voorbij gaat.



Jij doet nu net alsof de meerderheid van de allochtonen in krachtenwijken woont en niks anders dan ellende veroorzaakt.



Voor het gemak vergeet je dat de mensen die nu zo hard schreeuwen al decennia stemgerechtigd zijn en zelf onderdeel zijn van het veroorzaken van de huidige problematiek waarvan ik zeker niet het bestaan ontken.



Toen de gastarbeiders naar Nederland kwamen en de mensen uit de Koloniën vond de gemiddelde autochtoon in de volkswijk het allemaal best. De gastarbeiders werden bij elkaar gegooid, ze spraken de taal niet en er ontstond een eigen community.

Prima vonden ze het, want die gastarbeiders kwamen toch niet bij ze in de buurt,ze werden ook niet gezien als onderdeel van de samenleving en er ontstonden ook geen warme banden.Niemand die een bijdrage leverde aan de integratie, zie hier de gevolgen van het eigen stemgedrag en het eigen gedrag en nieuwe generaties die de rotzooi mogen oplossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 26 februari 2017 @ 09:12:

[...]





Toen de gastarbeiders naar Nederland kwamen en de mensen uit de Koloniën vond de gemiddelde autochtoon in de volkswijk het allemaal best. De gastarbeiders werden bij elkaar gegooid, ze spraken de taal niet en er ontstond een eigen community.

Prima vonden ze het, want die gastarbeiders kwamen toch niet bij ze in de buurt,ze werden ook niet gezien als onderdeel van de samenleving en er ontstonden ook geen warme banden.Niemand die een bijdrage leverde aan de integratie, zie hier de gevolgen van het eigen stemgedrag en het eigen gedrag en nieuwe generaties die de rotzooi mogen oplossen.





Er wonen ruim 180 nationaliteiten in Nederland. De zeer overgrote meerderheid daarvan integreert prima.

Waarom leg jij de verantwoordelijkheid enkel bij nederland en haar burgers?
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 25 februari 2017 @ 00:18:

[...]





Is dat niet vergelijkbaar? Autochtonen die geen allochtonen erbij willen. Om het even.plat te zeggen. Ik ben dan gewoon benieuwd wat jij daarvan vindt als een soortgelijk proces zich ergens anders afspeelt.



Overigens ook binnen IS bleek zoiets zich af te spelen: oosterse IS rekruten waren niet blij met Europese rekruten, want krijgen de beste huizen etc.



Ja het land dat net van de Apartheid af is als voorbeeld nemen, wat een grap.

Als je Zuid-Afrika zo zwart/wit weergeeft, ken ik er nog wel een paar.



Segratie,in het leven geroepen door diezelfde allochtonen ben je voor het gemak vergeten.

Ik zag van de week nog een docu over Trevor Noah,iemand van mijn generatie nota bene, met een Zwitserse Vader en een Zuid-Afrikaanse moeder.



Zijn geboorte was strafbaar,gemengde gezinnen waren door de allochtonen, ik houd even jouw taalgebruik , verboden.

Dit soort kinderen werden door de overheid afgepakt ,ouders waren gewoon strafbaar.





Voordat je weer wat zegt over allochtonen in Zuid-Afrika of wel ander land dan ook, is het wellicht handig om je erin te verdiepen.



Overigens zijn de mensen die jij allochtonen noemt, geen allochtonen,ze wonen vaak al vele generaties in Zuid-Afrika, het is hun vaderland. Ook dat lijk je volledig te missen, de term allochtoon begrijp je niet eens.



Neemt niet weg dat er veel problemen zijn in Zuid-Afrika,racisme aan de orde van de dag is,een witte huidskleur in sommige gebieden gevaarlijk is.



Het bizarre is dat het huidige racisme niet in de wetgeving is vastgelegd, dat was in de tijd van de Apartheid weer wel zo.

Ik hoop voor Zuid-Afrika dat het een fase is, want na jarenlang wettelijk vastgelegde racisme, een zwart leven was niks(nu is een leven überhaupt niks en ben je wit dan ben in sommige delen echt je leven niet zeker), zal het vertrouwen in elkaar moeten groeien en dat gaat nogal wat tijd kosten. Ik hoop dat wij het nog mee gaan maken,maar ik heb er een hard hoofd in.



Overigens hebben wij Zuid-Afrikaanse familieleden en de racistische taal die daar uitkomt, meine güte.

Dat mensen daadwerkelijk geloven in superioriteit, dat is iets wat ik in Nederland nog nooit ben tegengekomen.

Kortom beide partijen hebben nog een lange weg te gaan en de oudere generaties 55+, zal echt niet meer veranderen.

De nieuwe generaties zijn de toekomst.



Nogmaals je weet niet waar je over praat!
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 26 februari 2017 @ 09:18:

[...]





Er wonen ruim 180 nationaliteiten in Nederland. De zeer overgrote meerderheid daarvan integreert prima.

Waarom leg jij de verantwoordelijkheid enkel bij nederland en haar burgers?



Ja dat weet ik, dat is niet wat Pajeka zegt. Omdat je het samen moet doen, mensen stonden er helemaal niet voor open destijds.

Als mensen nu een eigen dorp hadden gehad waar de Pejeka's van deze wereld geen last hadden van dergelijke problemen hadden velen het wel best gevonden.



Het is ook onze verantwoordelijkheid als burgers,waarvoor gaan we anders naar de stembus?
quote:pejeka schreef op 25 februari 2017 @ 16:58:

[...]





Ik gooi niks op één hoop. Of Truus nou een modaal inkomen heeft, of een lager, of een ander inkomen, feit blijft dat veel mensen die met name in de wijken wonen die de afgelopen 20-30 jaar zijn volgestroomd met buitenlanders, zich in eigen wijk en dus in eigen leefomgeving niet meer prettig voelen. En dan kan de hele politiek roepen dat je het leuk moet vinden, of moet omarmen, of moet genieten van de kleurrijkheid of van de "verrijking" (wat die verrijking dan inhoudt, heeft nog nóóit een mens verteld), maar dat wordt meestal wél geroepen door mensen die zélf in witte villawijken wonen, en de enige allochtoon die ze ooit zien is de Filipijnse au-pair van de buren en de Turkse werkster van de andere buren, en dat is het dan wel. Van die mensen die dan in hun nieuwe BMW naar de stad zoeven naar die leuke multi-culti-braderie, daar wat lekkere culturele hapjes proeven terwijl ze kijken naar dat o zo leuke ethnische dansgroepje, en terwijl ze dan weer naar huis rijden naar hun witte omgeving, zeggen ze dan: "Snap jij dat nou dat mensen er zo'n probleem mee hebben, toch juist ééénig al die diversiteit"...



Dan zou ik tegen al die mensen willen zeggen: ga er zelf eens 5 jaar tussen zitten, tussen al die ééénige diversiteit. En dan praten we verder.Oké, welke politici zeggen dit? Graag namen en rugnummers. Ik vind je manier van discussiëren tegen het hysterische aan.
Alle reacties Link kopieren
@ Pejeka in het FD van dit weekeinde stond een heel artikel over de door jouw gevreesde verrijking.

In de Nederlandse top word gestreefd naar diversiteit, alleen Nederland zelf kan niet leveren.

Geen topvrouwen,topallochtonen of een combinatie ervan, dus halen we de diversiteit steeds vaker uit het buitenland.

De markt sluit gewoon niet aan op de vraag naar diversiteit, want die is er dus wel degelijk in het bedrijfsleven.



Klanten van mij halen steeds vaker mensen naar Nederland, omdat de Nederlandse markt niet toereikend is(geen bestuurders),maar middenmanagement en wat er ondervalt, die halen ze lang niet altijd uit westerse landen. Dit is de wereld, dit is Nederland en dit gaat niet veranderen. Deze mensen werken hard, maar kennen de taal niet,gaan naar de moskee,kerk, of tempel en het werkt prima.





Om samen te leven moet je je samen aanpassen, het kan niet van 1 kant komen of het nou de autochtone kant of de allochtone kant is die het af laat leven, als het het niet samen doet,werkt het niet.



Je kunt stil staan in de jaren 50 maar de wereld gaat door, met ongekende snelheid.



In krachtenwijken draait het vooral om kleur, de kleur maakt de mens niet.

De kleur zorgt niet voor de overlast. Het is het gebrek aan opvoeding,ambitie, gebrek aan interesse in het land ,opleidingsniveau, te nauwe banden met het land van voorouders die het gedrag bepalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 26 februari 2017 @ 09:57:





Klanten van mij halen steeds vaker mensen naar Nederland, omdat de Nederlandse markt niet toereikend is(geen bestuurders),maar middenmanagement en wat er ondervalt, die halen ze lang niet altijd uit westerse landen. Dit is de wereld, dit is Nederland en dit gaat niet veranderen. Deze mensen werken hard, maar kennen de taal niet,gaan naar de moskee,kerk, of tempel en het werkt prima.

.Die mensen vragen een Bleucard aan, dat is een soort werkvergunning voor de EU

http://www.eubluecard.nl/eu-blue-card/



En dat is prima, werkgevers selecteren op basis van noodzakelijkheid mensen van buiten de EU mochten deze arbeidskrachten binnen de EU niet te vinden zijn.



Dat is een andere tak van sport dan honderdduizenden ongeschoolde en kansarme Afrikanen die door alle gaten en kieren de EU binnen komen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 26 februari 2017 @ 17:02:

[...]





Die mensen vragen een Bleucard aan, dat is een soort werkvergunning voor de EU

http://www.eubluecard.nl/eu-blue-card/



En dat is prima, werkgevers selecteren op basis van noodzakelijkheid mensen van buiten de EU mochten deze arbeidskrachten binnen de EU niet te vinden zijn.



Dat is een andere tak van sport dan honderdduizenden ongeschoolde en kansarme Afrikanen die door alle gaten en kieren de EU binnen komen.



Eens, maar krachtenwijken bestaan natuurlijk niet voor 50% uit ongeschoolde Afrikaanse Asielzoekers en die andere groep, die groep waar ik het over heb, haalt dus netjes zijn boodschappen in de wijken waar exotische producten worden verkocht,ze wonen er niet.DIe mensen die daar wonen die zien het verschil niet eens, er zit immers een kleurtje op, Als de Pejeka's nu 5 niet Nederlands sprekende expats zien lopen of 5 allochtonen, er zit een kleurtje op en het zorgt voor diversiteit. Pejeka's weten op dat moment niet meer dan dat ze geen Nederlands spreken en er een kleur op zit, genoeg reden om in de stress te schieten natuurlijk.





Ook die krijgen natuurlijk gewoon een scheve blik toegeworpen door de Pejeka's van deze wereld inclusief alle vooroordelen.

Daar gaat het mij om.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 26 februari 2017 @ 17:02:

[...]





Die mensen vragen een Bleucard aan, dat is een soort werkvergunning voor de EU

http://www.eubluecard.nl/eu-blue-card/



En dat is prima, werkgevers selecteren op basis van noodzakelijkheid mensen van buiten de EU mochten deze arbeidskrachten binnen de EU niet te vinden zijn.



Dat is een andere tak van sport dan honderdduizenden ongeschoolde en kansarme Afrikanen die door alle gaten en kieren de EU binnen komen.



Eens, maar krachtenwijken bestaan natuurlijk niet voor 50% uit ongeschoolde Afrikaanse Asielzoekers en die andere groep, die groep waar ik het over heb, haalt dus netjes zijn boodschappen in de wijken waar exotische producten worden verkocht,ze wonen er niet.DIe mensen die daar wonen die zien het verschil niet eens, er zit immers een kleurtje op, Als de Pejeka's nu 5 niet Nederlands sprekende expats zien lopen of 5 allochtonen, er zit een kleurtje op en het zorgt voor diversiteit. Pejeka's weten op dat moment niet meer dan dat ze geen Nederlands spreken en er een kleur op zit, genoeg reden om in de stress te schieten natuurlijk.





Ook die krijgen natuurlijk gewoon een scheve blik toegeworpen door de Pejeka's van deze wereld inclusief alle vooroordelen.

Daar gaat het mij om.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 26 februari 2017 @ 17:28:

[...]





Eens, maar krachtenwijken bestaan natuurlijk niet voor 50% uit ongeschoolde Afrikaanse Asielzoekers en die andere groep, die groep waar ik het over heb, haalt dus netjes zijn boodschappen in de wijken waar exotische producten worden verkocht,ze wonen er niet.DIe mensen die daar wonen die zien het verschil niet eens, er zit immers een kleurtje op, Als de Pejeka's nu 5 niet Nederlands sprekende expats zien lopen of 5 allochtonen, er zit een kleurtje op en het zorgt voor diversiteit. Pejeka's weten op dat moment niet meer dan dat ze geen Nederlands spreken en er een kleur op zit, genoeg reden om in de stress te schieten natuurlijk.





Ook die krijgen natuurlijk gewoon een scheve blik toegeworpen door de Pejeka's van deze wereld inclusief alle vooroordelen.

Daar gaat het mij om.



Fijn om me 20 keer verkeerd aan te halen in je post, maar waar het om gaat is dit:



Hele wijken zijn in de afgelopen 20-25 jaar verworden tot wijken waar alleen maar mensen uit het buitenland wonen, die geen Nederlands spreken, of nauwelijks, die dat ook nooit gáán doen, en die ook niet deelnemen aan ons arbeidsproces. Om welke reden dan ook. Mensen die levenslang in Nederland onderhouden gaan worden door de mensen die wél werken. Want het geld moet wel ergens vandaan komen.Dat juffrouw M. uit Somalië die geen woord Nederlands spreekt, maar wel met twee kinderen hier zit en hardnekkig in haar eigen tradionele dracht blijft lopen, tóch elke dag weer haar levensmiddelen kan bekostigen bij de supermarkt, een dak boven haar hoofd heeft en haar energierekening kan betalen, dat geld komt natuurlijk wél ergens vandaan. En dat komt onder andere van mij en vele andere mensen zoals ik, die elke dag om half acht op hun fietsje zitten in weer en wind om aan de slag te gaan. Want er zal toch iémand moeten zijn die de schoorsteen laat roken.



Ik zou zeggen: geef nou eens een extra subsidie aan mensen die wél werken. Elk jaar een leuke meevaller als dankjewel voor het feit dat ze wéér een jaar hebben bijgedragen aan de economie en de staat, in plaats van het geld te geven aan mensen die nooit iets hebben bijgedragen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
[quote]pejeka schreef op 25 februari 2017 @ 16:58:

[...]





Ik gooi niks op één hoop. Of Truus nou een modaal inkomen heeft, of een lager, of een ander inkomen, feit blijft dat veel mensen die met name in de wijken wonen die de afgelopen 20-30 jaar zijn volgestroomd met buitenlanders, zich in eigen wijk en dus in eigen leefomgeving niet meer prettig voelen. En dan kan de hele politiek roepen dat je het leuk moet vinden, of moet omarmen, of moet genieten van de kleurrijkheid of van de "verrijking" (wat die verrijking dan inhoudt, heeft nog nóóit een mens verteld), maar dat wordt meestal wél geroepen door mensen die zélf in witte villawijken wonen, en de enige allochtoon die ze ooit zien is de Filipijnse au-pair van de buren en de Turkse werkster van de andere buren, en dat is het dan wel. Van die mensen die dan in hun nieuwe BMW naar de stad zoeven naar die leuke multi-culti-braderie, daar wat lekkere culturele hapjes proeven terwijl ze kijken naar dat o zo leuke ethnische dansgroepje, en terwijl ze dan weer naar huis rijden naar hun witte omgeving, zeggen ze dan: "Snap jij dat nou dat mensen er zo'n probleem mee hebben, toch juist ééénig al die diversiteit"...



Dan zou ik tegen al die mensen willen zeggen: ga er zelf eens 5 jaar tussen zitten, tussen al die ééénige diversiteit. En dan praten we verder.[/quote]



Dat zou je je zelf ook eens moeten doen.

Je praat nu vooral in clichés.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 26 februari 2017 @ 09:12:

[...]





Dat doe je wel degelijk Pejeka, eigenlijk zelfs continue.

In diezelfde wijken zijn de problemen niet enkel en alleen aan allochtonen te wijden. Je doet net alsof het van elitaire blanke wijk verwonden is tot een wijk vol diversiteits ellende. Je reinste kul! De problemen in "volkswijken zijn niet nieuw"

Armoede,overlast,werkloosheid, gezondheidsissues waren juist vaak te vinden in dit type wijken.Modale Truus woont er 9 van de 10 keer juist niet.



Ga je naar een wijk waar het opleidingsniveau een tikkeltje anders is, waar mensen gemiddeld/ modaal verdienen, waar kinderen naar school gaan en diversiteit er ook gewoon is, zal de ervaring toch echt anders zijn.Volop diversiteit. Tussen de krachtwijk en de villawijk zit nog een hele wereld, die blijkbaar aan je voorbij gaat.



Jij doet nu net alsof de meerderheid van de allochtonen in krachtenwijken woont en niks anders dan ellende veroorzaakt.



Voor het gemak vergeet je dat de mensen die nu zo hard schreeuwen al decennia stemgerechtigd zijn en zelf onderdeel zijn van het veroorzaken van de huidige problematiek waarvan ik zeker niet het bestaan ontken.



Toen de gastarbeiders naar Nederland kwamen en de mensen uit de Koloniën vond de gemiddelde autochtoon in de volkswijk het allemaal best. De gastarbeiders werden bij elkaar gegooid, ze spraken de taal niet en er ontstond een eigen community.

Prima vonden ze het, want die gastarbeiders kwamen toch niet bij ze in de buurt,ze werden ook niet gezien als onderdeel van de samenleving en er ontstonden ook geen warme banden.Niemand die een bijdrage leverde aan de integratie, zie hier de gevolgen van het eigen stemgedrag en het eigen gedrag en nieuwe generaties die de rotzooi mogen oplossen.



Gastarbeiders waren destijds een tijdelijk gegeven, zo was de insteek ook. Men gaf mensen van buiten Nederland de mogelijkheid hier te komen werken tegen een salaris wat ze in hun thuisland nog in geen jaar verdiend zouden hebben, en de bedoeling was ook dat die na verloop van tijd weer naar het eigen land terug zouden keren. Dus integratie was destijds helemaal geen issue. Want daar was geen noodzakelijkheid toe, want men zou toch immers na een x-aantal jaren hier gewerkt te hebben, weer terugkeren.



De narigheid begon pas toen de politiek begin jaren '80 vond dat zij ook hun familie moesten laten overkomen en vooral hier moesten blijven.



Maar dat is dan nog een heel ander issue dan de vele zogenaamde asielzoekers die Nederland in de afgelopen 20 jaar over zich heen heeft gekregen en die niks met uitgenodigde gastarbeiders te maken hebben. Die mensen hebben veelal geen opleiding, komen ook niet aan een niveau waarop ze in Nederland aan het werk kunnen en die kunnen en moeten we gewoon hun leven lang onderhouden hier.



En tegelijkertijd moeten wij onze AOW-leeftijd opschuiven omdat het niet meer betaalbaar is, en worden pensioenen bevroren, en kan je je als (veelal) autochtone Nederlander straks tot je 70e krom werken, terwijl nieuwkomelingen gewoon 40 jaa rop hun lauweren rusten en elke maand hun hand ophouden.



Nou, welke rechtvaardigheid zit dáár dan in?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 26 februari 2017 @ 17:59:

[quote]pejeka schreef op 25 februari 2017 @ 16:58:

[...]





Ik gooi niks op één hoop. Of Truus nou een modaal inkomen heeft, of een lager, of een ander inkomen, feit blijft dat veel mensen die met name in de wijken wonen die de afgelopen 20-30 jaar zijn volgestroomd met buitenlanders, zich in eigen wijk en dus in eigen leefomgeving niet meer prettig voelen. En dan kan de hele politiek roepen dat je het leuk moet vinden, of moet omarmen, of moet genieten van de kleurrijkheid of van de "verrijking" (wat die verrijking dan inhoudt, heeft nog nóóit een mens verteld), maar dat wordt meestal wél geroepen door mensen die zélf in witte villawijken wonen, en de enige allochtoon die ze ooit zien is de Filipijnse au-pair van de buren en de Turkse werkster van de andere buren, en dat is het dan wel. Van die mensen die dan in hun nieuwe BMW naar de stad zoeven naar die leuke multi-culti-braderie, daar wat lekkere culturele hapjes proeven terwijl ze kijken naar dat o zo leuke ethnische dansgroepje, en terwijl ze dan weer naar huis rijden naar hun witte omgeving, zeggen ze dan: "Snap jij dat nou dat mensen er zo'n probleem mee hebben, toch juist ééénig al die diversiteit"...



Dan zou ik tegen al die mensen willen zeggen: ga er zelf eens 5 jaar tussen zitten, tussen al die ééénige diversiteit. En dan praten we verder.[/quote]



Dat zou je je zelf ook eens moeten doen.

Je praat nu vooral in clichés.Ik heb in een dergelijke wijk gewoond. En jij?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 februari 2017 @ 18:03:

[...]





Gastarbeiders waren destijds een tijdelijk gegeven, zo was de insteek ook. Men gaf mensen van buiten Nederland de mogelijkheid hier te komen werken tegen een salaris wat ze in hun thuisland nog in geen jaar verdiend zouden hebben, en de bedoeling was ook dat die na verloop van tijd weer naar het eigen land terug zouden keren. Dus integratie was destijds helemaal geen issue. Want daar was geen noodzakelijkheid toe, want men zou toch immers na een x-aantal jaren hier gewerkt te hebben, weer terugkeren.



De narigheid begon pas toen de politiek begin jaren '80 vond dat zij ook hun familie moesten laten overkomen en vooral hier moesten blijven.



Maar dat is dan nog een heel ander issue dan de vele zogenaamde asielzoekers die Nederland in de afgelopen 20 jaar over zich heen heeft gekregen en die niks met uitgenodigde gastarbeiders te maken hebben. Die mensen hebben veelal geen opleiding, komen ook niet aan een niveau waarop ze in Nederland aan het werk kunnen en die kunnen en moeten we gewoon hun leven lang onderhouden hier.



En tegelijkertijd moeten wij onze AOW-leeftijd opschuiven omdat het niet meer betaalbaar is, en worden pensioenen bevroren, en kan je je als (veelal) autochtone Nederlander straks tot je 70e krom werken, terwijl nieuwkomelingen gewoon 40 jaa rop hun lauweren rusten en elke maand hun hand ophouden.



Nou, welke rechtvaardigheid zit dáár dan in?





gelukkig geloof je zelf wat je schrijft, mijn god zeg.

Het pensioen probleem, de arme autochtone hard werkende oudere?



Hoe oud is de AOW?

Hoe zit dat met al die vrouwen die niet werkten vanwege de traditionele rolverdeling?

Allochtonen hebben het probleem niet, omdat ze toch niet werkten?



Mens, houd toch op! Ga iemand anders voor de gek houden, ineens zijn blanke ouderen massaal slachtoffer van alles waar ze notabene jarenlang zelf op gestemd hebben. Jij maakt er een etnisch issue van, wat een kul zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 februari 2017 @ 18:03:

[...]





Ik heb in een dergelijke wijk gewoond. En jij?



och arme, in een achterstandswijk met diversiteit, misschien moet je in een gemiddelde wijk met diversiteit proberen.

In plaats van te doen alsof het de standaard is.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 26 februari 2017 @ 18:25:

[...]





gelukkig geloof je zelf wat je schrijft, mijn god zeg.

Het pensioen probleem, de arme autochtone hard werkende oudere?



Hoe oud is de AOW?

Hoe zit dat met al die vrouwen die niet werkten vanwege de traditionele rolverdeling?

Allochtonen hebben het probleem niet, omdat ze toch niet werkten?



Mens, houd toch op! Ga iemand anders voor de gek houden, ineens zijn blanke ouderen massaal slachtoffer van alles waar ze notabene jarenlang zelf op gestemd hebben. Jij maakt er een etnisch issue van, wat een kul zeg.



Ik maak nergens een ethnisch issue van. Daar heb je mij niet voor nodig. Dat doet de politiek zelf wel.



Inmiddels is er 10 miljard naar de falende economie van Griekenland gegaan, en ondanks het feit dat ons toch herhaaldelijk werd voorgehouden dat het écht een lening zou zijn (wat toen al geen normaal denkend mens geloofde), wordt nu wel duidelijk dat we dat geld nooit meer terug gaan zien.



Jaarlijks gaan er miljarden naar nieuwe lidstaten als Bulgarije en Roemenië, die zo corrupt zijn als de pest en waar ons geld in het putje wordt gegooid.



Miljarden en miljarden zijn weggegooid aan de onwettige oorlog tegen Irak en Afghanistan, en wat heeft het gebracht?



Maar in eigen land moet je dan keer op keer horen dat er "geen geld meer is", om de zorg op peil te houden, of ouderenvoorzieningen.



En we halen gewoon nog eens een hele stad aan mensen binnen die nog eens éxtra levenslang op die voorzieningen gaan teren.



Nou, vertel mij dan maar hoe je dat gaat uitleggen aan een gewoon mens, iemand die altijd netjes heeft gewerkt en bijgedragen, maar die nu het deksel op de neus krijgt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 februari 2017 @ 18:03:

[...]





Ik heb in een dergelijke wijk gewoond. En jij?



Ik woon sinds eind jaren 70 in een wijk waar veel gastarbeiders met hun gezinnen kwamen wonen.

Ondanks de problemen die er zeker waren, woon ik nog steeds graag in een wijk met een diverse bevolkingssamenstelling.
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 26 februari 2017 @ 18:53:

[...]





Ik woon sinds eind jaren 70 in een wijk waar veel gastarbeiders met hun gezinnen kwamen wonen.

Ondanks de problemen die er zeker waren, woon ik nog steeds graag in een wijk met een diverse bevolkingssamenstelling.Dat kan. En stel dat die "diverse bevolkingssamenstelling" er niét was geweest, welk geluk had er dan aan je leven ontbroken, of welke verrijking was je daadwerkelijk misgelopen in je leven? Geluk en verrijking die je niet had kunnen meemaken als er gewoon autochtone aardige mensen hadden gewoond?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
https://www.nd.nl/nieuws/ ... dde-fortuyn.2516749.lynkx



Ah kijk, hij denkt: wat Trump kan, kan ik ook...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 februari 2017 @ 18:57:

[...]





Dat kan. En stel dat die "diverse bevolkingssamenstelling" er niét was geweest, welk geluk had er dan aan je leven ontbroken, of welke verrijking was je daadwerkelijk misgelopen in je leven? Geluk en verrijking die je niet had kunnen meemaken als er gewoon autochtone aardige mensen hadden gewoond?Ik zou misschien de ervaring hebben gemist dat mijn manier van leven en denken minder universeel en ''normaal'' is dan vroeger gedacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 februari 2017 @ 18:57:

[...]





Dat kan. En stel dat die "diverse bevolkingssamenstelling" er niét was geweest, welk geluk had er dan aan je leven ontbroken, of welke verrijking was je daadwerkelijk misgelopen in je leven? Geluk en verrijking die je niet had kunnen meemaken als er gewoon autochtone aardige mensen hadden gewoond?



Wie had die vacatures dan opgevuld? Hebben die gastarbeiders niet gewerkt en belasting afgedragen?

Want met jou logica hebben alle mensen die erbij zijn gekomen alleen maar geld gekost,prima, maar kom dan ook met cijfers i.pv. je eigen"ik fiets door mijn oude wijk " theorie.



Die diversiteit is al eeuwen oud Pejeka, mede mogelijk gemaakt door o.a. kolonisatie en later door mensen die zich te goed voelde voor bepaalde banen.

Je gaat nooit in op het stemgedrag van o.a. jouw generatie door de jaren heen.

Ja het was niet de bedoeling dat gastarbeiders bleven, om vervolgens toch weer links te stemmen in het hokje .



Het is niet de politiek die er een etnische discussie van maakt dat ben jij wel degelijk.

Daarnaast haal je van alles door elkaar, allochtonen,vluchtelingen, Griekenland, EU.



Nederland is echt een verschrikkelijk land om te wonen begrijp ik, waarom niet ergens anders kijken?

Ik ben trots op het land waar ik woon, ben trots op hoe goed we het hebben, hoe we uit de crisis zijn gekomen en hoe wij in mijn leefomgeving als burgers met elkaar omgaan.



We hebben het zo verdomd goed in dit land, ik vind het niet erg om meer verantwoordelijkheid te dragen voor mezelf en voor mijn oude dag. Ik vind de zorgkosten die ik zelf draag nog steeds laag, belasting betaal ik met liefde. Het feit dat ik 4 maanden niet hoef te werken en de overheid mijn werkgever tegemoet komt, wat een geld zeg. Er is geen dankbaarheid meer, alles is maar vanzelfsprekend.



Ik geniet van de diversiteit, ook al woon in niet in omgeving waar veel diversiteit is.

Ik vind het bijzonder om te zien in mijn werkomgeving en in mijn vriendenkring.

Je leert van elkaar,verschillend maar toch veel overeenkomsten, iets wat jij niet zal begrijpen. Jij denkt alleen in de verschillen.
Alle reacties Link kopieren
quote:quiaquia schreef op 26 februari 2017 @ 19:13:

[...]





Ik zou misschien de ervaring hebben gemist dat mijn manier van leven en denken minder universeel en ''normaal'' is dan vroeger gedacht.



Want om dingen mee te krijgen van het universum heb je vooral een straat vol mensen nodig die jouw taal niet spreken en zich niet wensen aan te passen? Dat had je niet meegekregen door alle media tegenwoordig, de mogelijkheden om zélf landen te bezoeken, enz?



En wegen de kosten van het geheel dan op tegen het feit dat jij af en toe een leuke vleug van een andere cultuur meekrijgt? Ofwel: die ene vleug andere cultuur die je van tijd tot tijd meekrijgt, is die een paar honderdduizend euro per persoon waard die we betalen om mensen hier levenslang te onderhouden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven