Rare eigenschappen van jezelf of je gezinsleden

23-02-2017 14:26 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer zo'n ding. Van te voren krijg ik al de kriebels en ja hoor..



De serviceman van de ketel kwam zijn jaarlijkse onderhouds ding doen. Hij doet zijn klus en halverwege checkt hij via de badkamer of alles goed warm wordt etc. Daarbij krijg ik al de kriebels want de badkamer is wat mij betreft zo enorm privé. Hij is klaar en vraagt dan: mag ik nog even van t toilet gebruik maken? Ik kan t hem moeilijk weigeren want ja, anders moet hij bij de boom tegenover mijn huis maar ik denk tegelijkertijd: ieuwwww



En dus ga ik zodra hij weg is de wc te lijf en poets hem van boven tot onder. Ik kan er niks aan doen, kan t niet laten maar ik vind het smerig. Een wild vreemde op mijn wc. Toch zal ik nooit iemand weigeren naar t toilet te gaan.



Heb je ook van die gekke dingen? Deel ze hier
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:safrat schreef op 24 februari 2017 @ 21:27:

[...]







Dat vind ik best schattig.Hihi dank je. Mijn omgeving is er aan gewend en negeert het. Nouja soms plagen ze me ermee. Of ze praten terug, namens het ding wat ik aanspreek.
Alle reacties Link kopieren
-Ik controleer elke avond of mijn wekker het doet van mijn telefoon. Hij is al paar x stil afgegaan.

-Ik moet altijd mijn voeten buiten de dekens hebben als ik op bed lig.

-Alles moet geordend staan in de kasten en bij elkaar

-Ik loop thuis graag in pyama rond,ook als het pas 15:00 uur is en ik heb al gedouched.

-Slaapkamer moet pikdonker zijn anders kan ik niet slapen,zelfs de wekker staat omgedraaid anders "zie" ik dat licht van de cijfers.

-ik kan niet slapen zonder oordoppen

-ik kan niet zonder mn deken op de bank
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 25 februari 2017 @ 21:29:

Ooh ik moet altijd plassen als ik net in bed lig, ookal ben ik net geweest Ik ook, soms nog wel een paar keer. En altijd komt er wel een straaltje uit. Als ik het negeer kan ik niet slapen of word elk uur wakker. Ik ben gewoon een zeikerd.
Alle reacties Link kopieren
We hebben hier thuis twee setjes ikea kinderschaaltjes. 1 setje bestaat uit 6 schaaltjes in de kleuren paars-roze-oranje-geel-groen-blauw. Die moeten dus ook op die regenboogkleur gestapeld de kast in, anders 'klopt het niet'.

Ik heb een bepaalde manier van handdoeken vouwen, als mijn man de handdoeken niet zo vouwt doe ik het opnieuw. Dat heeft ook wel te maken met dat het anders niet in de kast past, maar voel me toch een controlerende, overheersende trut als ik het opnieuw doe.

Diezelfde handdoeken worden first-in-first-out gebruikt. Mijn man verklaart me voor gek, maar anders vind ik dat ze niet gelijk slijten. En dat kan natuurlijk niet.

En ik ben altijd alles kwijt.
I don't know what that means.
quote:TemperanceB schreef op 26 februari 2017 @ 18:52:

We hebben hier thuis twee setjes ikea kinderschaaltjes. 1 setje bestaat uit 6 schaaltjes in de kleuren paars-roze-oranje-geel-groen-blauw. Die moeten dus ook op die regenboogkleur gestapeld de kast in, anders 'klopt het niet'.

Ik heb een bepaalde manier van handdoeken vouwen, als mijn man de handdoeken niet zo vouwt doe ik het opnieuw. Dat heeft ook wel te maken met dat het anders niet in de kast past, maar voel me toch een controlerende, overheersende trut als ik het opnieuw doe.

Diezelfde handdoeken worden first-in-first-out gebruikt. Mijn man verklaart me voor gek, maar anders vind ik dat ze niet gelijk slijten. En dat kan natuurlijk niet.

En ik ben altijd alles kwijt.Dat van die handdoeken doe ik ook....en ik voel me dan ook zo
quote:Monday_Lisa schreef op 23 februari 2017 @ 15:58:

In de supermarkt pak ik nooit het voorste pakje/zakje, maar die erachter.Hé wat leuk, ik dacht dat ik de enige was!
quote:RikM schreef op 26 februari 2017 @ 19:28:

[...]



Hé wat leuk, ik dacht dat ik de enige was! Ik doe het ook, behalve wanneer er iemand op mijn vingers staat te kijken
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik in het weekend een ander kleur kopje dan doordeweeks. En mijn wekker heeft in het weekend een andere melodie.



Ik vraag me al twee pagina's af waarvoor wattenstaafjes eigenlijk gebruikt worden.
Ik vind hier dingen van.
Kleding voor man hangt altijd links op de lijn, voor mij rechts en de wasknijpers moeten bij elkaar horen.In de winkel pak ik nooit het voorste product, maar altijd het derde.Ik kan niet met mijn voeten buiten het dekbed slapen, bang dat er iets aan zal zitten/in zal bijten (je reinste onzin, maar toch).Als ik alleen thuis ben en ik ga 's avonds naar boven doe ik eerst de lampen boven aan voordat ik die beneden uitdoe.In supermarkten zet ik altijd producten terug die door anderen willekeurig ergens verlaten zijn.Croissants en ander kruimelig voedsel geef ik vaak halverwege aan mijn man, omdat ik het gekruimel zat ben .Ik ga altijd twee keer plassen voordat we ergens heengaan. Heel irritant, maar anders heb ik telkens het gevoel te moeten plassen.In vakantiehuisjes en restaurants is er absoluut geen mogelijkheid dat ik op vervaalde gebloemde stof ga zitten. Ik leg altijd mijn jas of iets anders neer op stoelen en banken met zo'n stof en ga dan op mijn jas of iets dergelijks zitten.Ik kan geen enge films/series kijken zonder man. Ik probeer het wel eens, maar vervolgens ben ik heel het huis aan het checken op potentiële seriemoordenaars (geen idee wat ik zou doen als ik er opeens één in de kledingkast of achter de deur aan zou treffen).Als het bestek verkeerd in de lade ligt moet dat absoluut gefixt worden (komt denk ik doordat wij vroeger altijd twee maten bestek hadden, dat lag altijd door elkaar en ik kon als kind niet goed inschatten welk bestek nou het grote en welk bestek nou het kleine was en ik telkens op m'n kop kreeg dat ik het verkeerde bestek neer had gelegd bij het tafel dekken).
quote:RikM schreef op 26 februari 2017 @ 19:28:

[...]



Hé wat leuk, ik dacht dat ik de enige was! Ik doe dat ook. Ik pak nooit de eerst, meestal de een na laatste.
Als ik bij de kapper geweest ben eerst douche en mijn haar normaal doen.



Als ik weet dat mijn vingers "ruiken" eraan blijven ruiken. Geen idee waarom maar het moet.



Als ik een pizza eet, haal ik eerst de bovenkant eraf en eet ik op, daarna de bodem zonder de korst die bewaar ik voor laatst. En daarna alle korsten die vind ik het lekkerst met gevolg dat ik altijd baal omdat ik vol zit.



Ik heb eigenlijk heel veel gekke eet gewoontes, mijn man vind dit altijd heel grappig als wij uit eten zijn, ik eet normaal maar ik wil eigenlijk op mijn manier eten.
Och en de ergens van mijn man m&ms eet ik bij kleur. Ik wordt altijd woest omdat mijn man er gewoon een paar pakt en mijn kleurtjes niet uitkomen.
quote:mimimouse schreef op 26 februari 2017 @ 20:02:

Och en de ergens van mijn man m&ms eet ik bij kleur. Ik wordt altijd woest omdat mijn man er gewoon een paar pakt en mijn kleurtjes niet uitkomen.Ik heb dat ook! Ik sorteer ze eerst en eet ze dan een voor een op zodat ik overal een gelijk aantal over heb
Alle reacties Link kopieren
quote:Saz schreef op 23 februari 2017 @ 18:51:

[...]





Ik vind juist kleding uit de winkel het fijnst zitten.





Ik ook ., echt niet dat ik het ga wassen want het is nieuw!

Vooral lange broeken en lingerie. Heerlijk dat nieuwe. Maar eigenlijk alles wel.
Alle reacties Link kopieren
Al ik nieuwe kleding koop trek ik het direct de volgende dag aan. Of diezelfde week nog.



Wat hierboven allemaal genoemd wordt , herken ik helemaal niet .
Ik had op vakantie een trui gekocht want het was de eerste dagen best koud. Ik had wel een trui mee, maar die is na 2/3 dagen dragen "vies" (ondanks shirtje eronder aan). En ja die nieuwe trui kon ik niet wassen, dus die heb ik zo aangetrokken. Maar ik was nooit iets eerst, voordat ik het draag.
quote:JaneJane38 schreef op 25 februari 2017 @ 17:32:

Ik kan niet tegen 'afval"op tafel. Een ingedeukt blikje, verscheurde post, verfrommeld leeg sigarettenpakje, lege koffiemelkcups, ze moeten gewoon meteen in de vuilnisbak. Staat er een leeg blikje, leeg sigarettenpakje waar niks mee is gebeurd, dan mag het er gerust de hele avond liggen en is er niks aan de hand, maar zodra het 'beschadigd'is , is het afval en MOET het meteen wegOoooww dat heb ik ook! Nog extremer dan jij denk ik, viese borden, glazen en bekers moeten ook meteen in de vaatwasser. Anders krijg ik echt kriebels.
quote:Alicemorgan82 schreef op 26 februari 2017 @ 21:29:

[...]



Ooooww dat heb ik ook! Nog extremer dan jij denk ik, viese borden, glazen en bekers moeten ook meteen in de vaatwasser. Anders krijg ik echt kriebels.Wha, die was ik vergeten te noemen! Natuurlijk gaat dat meteen van tafel, behalve als het nog gebruikt gaat worden. Koffie op en geen koffie meer, dan moet het weg. Glas leeg maar we nemen er nog eentje dan hoeft het niet.
quote:JaneJane38 schreef op 27 februari 2017 @ 10:07:

[...]





Wha, die was ik vergeten te noemen! Natuurlijk gaat dat meteen van tafel, behalve als het nog gebruikt gaat worden. Koffie op en geen koffie meer, dan moet het weg. Glas leeg maar we nemen er nog eentje dan hoeft het niet.

Oww dat vind ik dan nog lastig, ik kan er echt niet tegen als dat vies op het aanrecht staat.

Het vreemde is wel dat ik koffie en theekopjes voor mezelf meerdere malen afspoel en opnieuw gebruik.



Niet het voorste pakje of flesje pakken doe ik ook vaak.

Vroeger een tijdje in een supermarkt gewerkt dus ik neig ook nog te kijken of het goed op datum staat en moet me inhouden om dat goed te zetten als het niet goed staat
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee schreef op 26 februari 2017 @ 20:03:

[...]



Ik heb dat ook! Ik sorteer ze eerst en eet ze dan een voor een op zodat ik overal een gelijk aantal over heb

Ik hoorde deze week op de radio dat er nu ook een handig hulpmiddel daarvoor is. Een M&M/Skittles kleursorteermachine.

Dé gadget voor een aantal mensen in dit topic.



http://www.ed.nl/eindhove ... -de-wereld-over~a05bfb9b/
Nog een hele rare:

Ik kan er niet tegen als in tablet of smartphone allemaal apps en dingen 'actief' staan, bovenaan het schermm dat moet meteen weg.

Vooral bij Facebook is dat irritant ( als iemand weet hoe die meldingen uitzetten moet, geef een gil..) want dat melden ze 3 x. Geen idee waarom.
quote:Matisse schreef op 27 februari 2017 @ 10:33:

[...]



Ik hoorde deze week op de radio dat er nu ook een handig hulpmiddel daarvoor is. Een M&M/Skittles kleursorteermachine.

Dé gadget voor een aantal mensen in dit topic.



http://www.ed.nl/eindhove ... -de-wereld-over~a05bfb9b/ het is niet waar.....
quote:Alicemorgan82 schreef op 27 februari 2017 @ 10:34:

Nog een hele rare:

Ik kan er niet tegen als in tablet of smartphone allemaal apps en dingen 'actief' staan, bovenaan het schermm dat moet meteen weg.

Vooral bij Facebook is dat irritant ( als iemand weet hoe die meldingen uitzetten moet, geef een gil..) want dat melden ze 3 x. Geen idee waarom.OOOO, heb ik ook! Ben jij stiekem mijn zus?( die ik niet heb, maar toch)
quote:Matisse schreef op 27 februari 2017 @ 10:33:

[...]



Ik hoorde deze week op de radio dat er nu ook een handig hulpmiddel daarvoor is. Een M&M/Skittles kleursorteermachine.

Dé gadget voor een aantal mensen in dit topic.



http://www.ed.nl/eindhove ... -de-wereld-over~a05bfb9b/Geweldig!!
Alle reacties Link kopieren
Afwijkend van de dingen die al genoemd zijn:



- ik slaap in de winter altijd met het licht aan anders kan ik in de ochtend niet wakker worden.

- ik heb de Harry Potter boeken al minstens 10 keer gelezen en doe dit nog steeds. Als ik in boek 1 begonnen ben kan ik ook geen ander boek lezen voordat ik boek 7 weer uitgelezen heb.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven