Gezondheid alle pijlers

Pijn rechterheup

25-02-2017 16:27 19 berichten
Ik voel/weet al jaren dat ik iets aan m'n heup(en) ga krijgen. Wat precies weet ik niet, ben geen dokter. Ik vraag niet om een diagnose, aangezien dat niet mag.



Gister zijn we naar de motorbeurs geweest. Hele dag gelopen. Motor op motor af, vanaf de linkerkant dus met m'n rechterbeen erover zwaaien. En ik ben maar klein, dus ik moet best hoog, ook als ik via de stepjes opstap. En aan het einde van de dag deden m'n heupen (vooral rechts) zo'n zeer. Ik lag in bed in de avond en hoopte dat ik überhaupt in slaap zou vallen van de pijn.



Mijn vriend ging soms buiten roken en dan gingen op op een kleine verhoging zitten en als ik dan opstond leek ik wel een 80-jarige qua stijfheid en lopen. Ik kan dan niet normaal lopen voor even. Het lijkt alsof de pijn langs m'n dijbeenbot straalt, want in het midden van m'n dijbeen voel ik het ook.



Jaren geleden eens gehad dat ik een dag nauwelijks kon lopen van de pijn in de heupen. Daarna is dit niet meer voorgekomen (dat het dus al vanaf het opstaan aanwezig was). Ik kreeg toen ook opmerkingen van collega's dat ik zo raar liep, wat er aan de hand was enzo.



En het is soms ook aanwezig als ik gewoon op de bank heb gezeten. Ik zit graag met m'n benen opgetrokken en zijwaarts weglopend (moeilijk uit te leggen), voeten naar links wijzend, knieën op elkaar. Als ik dan gewoon op de bank wil gaan zitten en mijn rechterbeen over m'n linkerbeen wil gooien moet ik 'm vaak helpen omdat het uit mezelf niet zonder pijn lukt. En ook als ik thuis van de bank opsta, loop ik als een bejaarde.



Ik ben er al eens voor bij de dokter geweest, maar het is nog niet zo ernstig dat het een doorverwijzing naar iemand behoeft.



Is er iemand die dit herkent, zonder een diagnose te plakken?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor! Heel herkenbaar. Ik weet in mijn geval alleen wel waardoor het komt.

Heel vervelend, maar het enige wat je denk ik kunt doen is opletten met je bewegingen en goed zitten.
If you can dream it, you can do it.
Tip: Maak eens een afspraak bij ceasar- of mensendiecktherapeut voor je houding. Heeft mij ontzettend geholpen in ieder geval!
Ik herken het ook!

Ben er (nog) niet voor bij de huisarts geweest, want het komt en gaat.

Het voelt vaak ook alsof er dan een spier of zenuw klem zit...

Heel vervelend, vooral idd het gevoel dat je net een bejaarde bent
Alle reacties Link kopieren
Hoezo weet/denk je dit?
Geen.
Ook veel last gehad van pijn in mijn heupen.

Nu heb ik sinds een jaar het spiraaltje eruit laten halen en ik ben meer

gaan fietsen (cardio).

Sinds die tijd geen "oud wijf" meer als ik opsta.
Je kunt zonder verwijzing terecht bij een fysiotherapeut of cesartherapeut/mensendieck. Daar kijken ze naar je houding en je bepaalde dingen aan kunt passen om andere spieren te trainen en of overbelasting te voorkomen. Ben onlangs ook geweest voor mijn rug en heupklachten en heb advies en oefeningen gekregen waar ik voor mijn gevoel echt wat mee kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch voor een doorverwijzing gaan als de dokter het niet weet en je last hebt!

Ik heb het ook wel eens. Maar mijn heupen 'klikken' ook soms, alsof ze soms fout zitten zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
De fysiotherapeut laat je bewegingen maken en uit jouw reactie kunnen ze dan opmaken welke spierengroep het meest waarschijnlijk is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het doet mij het meeste denken aan klachten die ik had n.a.v. bekkeninstabiliteit. Dus inderdaad, ga eens naar een professional en laat die er naar kijken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
ga naar de fysio, maar waarschijnlijk is het na een paar dagen over. Als je de hele dag met je been heen en weer zwaait is het eerder raar dat je geen pijn krijgt
Ben je gevallen een keer op je heup?
Ik heb ook af en toe last van mijn linker heup, het komt en gaat.

Ik heb een foto gemaakt, maar niks raars op te zien. Het is waarschijnlijk een slijmbeursontstekking, aangezien de pijn met vlagen terug komt, wacht ik nog even met medicatie.
quote:deerke schreef op 25 februari 2017 @ 16:37:

Ik herken het ook!

Ben er (nog) niet voor bij de huisarts geweest, want het komt en gaat.

Het voelt vaak ook alsof er dan een spier of zenuw klem zit...

Heel vervelend, vooral idd het gevoel dat je net een bejaarde bent



Bij mij is het er elke dag. Als ik ga verzitten op de bank of opsta dan "steun en kreun" ik soms. Niet overdreven hard ofzo, maar wel een "Oef ahh" zegmaar.



quote:rmvdt schreef op 25 februari 2017 @ 16:53:

Hoezo weet/denk je dit?



Omdat ik het al jaren aanvoel en het langzaam, maar zeker, verergerd. Ik voel ook mijn linkerschouder en linkerelleboog is sinds kort ook vervelend gaan doen.



quote:poeziewoezie schreef op 25 februari 2017 @ 16:58:

Ook veel last gehad van pijn in mijn heupen.

Nu heb ik sinds een jaar het spiraaltje eruit laten halen en ik ben meer

gaan fietsen (cardio).

Sinds die tijd geen "oud wijf" meer als ik opsta.



Ik heb al jaren geen spiraaltje meer, maar toen ik nog een abonnement bij BF had en ik daar en ook thuis veel fietste had ik last van m'n heupen.



quote:Foodsandbeats schreef op 25 februari 2017 @ 17:06:

Je kunt zonder verwijzing terecht bij een fysiotherapeut of cesartherapeut/mensendieck. Daar kijken ze naar je houding en je bepaalde dingen aan kunt passen om andere spieren te trainen en of overbelasting te voorkomen. Ben onlangs ook geweest voor mijn rug en heupklachten en heb advies en oefeningen gekregen waar ik voor mijn gevoel echt wat mee kan.



Ik ga eens kijken of er hier eentje in de buurt zit.



quote:chentolove schreef op 25 februari 2017 @ 17:16:

Ik zou toch voor een doorverwijzing gaan als de dokter het niet weet en je last hebt!

Ik heb het ook wel eens. Maar mijn heupen 'klikken' ook soms, alsof ze soms fout zitten zeg maar.



Ik moet soms mijn heupen knakken, dan zitten ze idd even niet goed en dat knakken is ook pijnlijk, maar het verlicht wel.



quote:S-Meds schreef op 25 februari 2017 @ 18:50:

ga naar de fysio, maar waarschijnlijk is het na een paar dagen over. Als je de hele dag met je been heen en weer zwaait is het eerder raar dat je geen pijn krijgt



Dat denk ik niet aangezien ik er al jaren last van heb. Ik heb overigens niet ontzettend veel motoren geprobeerd. Denk een stuk of 10-15. De meesten zijn toch te hoog voor mij.



quote:maylo schreef op 25 februari 2017 @ 18:54:

Ben je gevallen een keer op je heup?



Ik ben weleens gevallen, gestruikeld, uitgegleden, maar echt vol op m'n heupen weet ik niet.



quote:Kumiko schreef op 25 februari 2017 @ 19:34:

Ik heb ook af en toe last van mijn linker heup, het komt en gaat.

Ik heb een foto gemaakt, maar niks raars op te zien. Het is waarschijnlijk een slijmbeursontstekking, aangezien de pijn met vlagen terug komt, wacht ik nog even met medicatie.



Bij mij is het er elke dag. Maar gister door het vele lopen en zitten op lage stukken voelde ik het even extra 's avonds.



Ik heb overigens vorig jaar plinten zitten schilderen, met m'n benen in kleermakerszit en toen bij het opstaan elke keer kon ik ff echt bijna niet meer lopen van de pijn. Zo dicht op de grond zit ik niet vaak. Maar hoe dichterbij de grond, hoe lastiger het lopen na het opstaan is.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een bekkenscheefstand/beenlengteverschil waarbij het bekken naar rechts lager zit en je dus "scheef" staat waardoor je dus ook last kan hebben door aan de linker schouder uitstralend naar de elleboog doordat er een spiertje ingeklemd word. De pijn in de heup word veroorzaakt door ingeklemde bil/beenspieren. Maar om het zeker te weten kun je het beste naar de huisarts of fysio gaan, die kunnen aan de hand van je houding zien of het een houdingsprobleem is.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Ja ik herken dit wel, ik heb het ook vaak op m'n heupen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook vaak.

Ik weet dat mijn ene been iets langer is dan mijn andere.

Vroeger, toen ik nog groeide, was het zo erg dat ik er Mensendieck voor gehad heb.

Nu komt en gaat het.



Maar ik heb zowieso rottige gewrichten. Veel pijn in mijn knieën, teveel ruimte in mijn polsen...

Ik vraag me wel eens af hoe het over 20 jaar is.

Ik strompel nu, op mijn 44ste, al heel wat af.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zit ik ook graag op de bank zoals jij dat omschrijft, maar dat doet bij mij ook zeer.

Ik heb een poef gekocht, en zit nu heerlijk comfortabel met mijn beentjes vooruit. Scheelt een stuk.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 25 februari 2017 @ 22:18:

Klinkt als een bekkenscheefstand/beenlengteverschil waarbij het bekken naar rechts lager zit en je dus "scheef" staat waardoor je dus ook last kan hebben door aan de linker schouder uitstralend naar de elleboog doordat er een spiertje ingeklemd word. De pijn in de heup word veroorzaakt door ingeklemde bil/beenspieren. Maar om het zeker te weten kun je het beste naar de huisarts of fysio gaan, die kunnen aan de hand van je houding zien of het een houdingsprobleem is.Precies dit had ik dus na mijn bevalling. Een paar simpele oefeningen van de fysio brachten toen al heel veel verlichting.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven