Boek over samen delen

25-02-2017 12:57 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een goed boek over het thema samen delen samen spelen? Voor een drie jarige
Alle reacties Link kopieren
Heeft good-old Nijntje niks?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, mijn driejarige heeft ook nogal moeite met delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprietgras schreef op 25 februari 2017 @ 13:04:

Ik lees mee, mijn driejarige heeft ook nogal moeite met delen.Dat is heel normaal op die leeftijd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 25 februari 2017 @ 13:05:

[...]



Dat is heel normaal op die leeftijd.Ben ik helemaal met je eens. Maar leren om dingen niet af te pakken van haar zusje en andere kinderen kan geen kwaad. Bij het kdv schijnt het overigens wel goed te gaan
Alle reacties Link kopieren
Dat kunnen ze dacht ik als kleuters pas echt leren en begrijpen. Pas dan is het brein ertoe in staat.
Alle reacties Link kopieren
Dat leer je pas als je 4-5 jaar bent. Gewoon rustig blijven uitleggen en verder geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bij de action hebben ze boeken van tip de muis. Een heeft de titel 'tip kan niet delen'
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel normaal bij die leeftijd..
Het mooiste visje van de zee?
Dat leren ze echt vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch niet óveral een boek voor te halen? Gewoon herhalen herhalen, opvoeden heet dat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:sprietgras schreef op 25 februari 2017 @ 13:08:

[...]





Ben ik helemaal met je eens. Maar leren om dingen niet af te pakken van haar zusje en andere kinderen kan geen kwaad. Bij het kdv schijnt het overigens wel goed te gaanDat kun je haar toch zelf leren? Heb je geen boekje voor nodig.
quote:Nouschi schreef op 25 februari 2017 @ 14:31:

Je hoeft toch niet óveral een boek voor te halen? Gewoon herhalen herhalen, opvoeden heet dat.Ja dat dus
Jemig de pemig mensen. Het hóeft niet, maar als TO het nou wil? Reageer dan niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 25 februari 2017 @ 14:47:

Jemig de pemig mensen. Het hóeft niet, maar als TO het nou wil? Reageer dan niet.



Nee dit is constructief. Not



Voor to kan het veel zinvoller zijn om tot de ontdekking te komen dat het nou eenmaal bij de leeftind hoort en dat ze nog niet echt in staat is tot delen. Dat to msschien nog wel 1000 moet zeggen dat ze geen speelgoed van zusje af mag pakken.



Dan dat to een bokentip krijgt n dan teursteld is omdat het kwartje niet valt.

Al is voorlezen natuurlijkmaltijd goed en da kan het net zo goed een boek over delen zijn.





Mar ik heb geen tip. Voor een boek.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/ ... u-delen/9200000059983049/



Zelf niet gelezen, dus geen ervaring...
quote:sugarmiss schreef op 25 februari 2017 @ 15:05:

[...]





Nee dit is constructief. Not



Voor to kan het veel zinvoller zijn om tot de ontdekking te komen dat het nou eenmaal bij de leeftind hoort en dat ze nog niet echt in staat is tot delen. Dat to msschien nog wel 1000 moet zeggen dat ze geen speelgoed van zusje af mag pakken.



Dan dat to een bokentip krijgt n dan teursteld is omdat het kwartje niet valt.

Al is voorlezen natuurlijkmaltijd goed en da kan het net zo goed een boek over delen zijn.





Mar ik heb geen tip. Voor een boek.Ik had al eerder een tip voor een boek gegeven. Is lezen net zo moeilijk voor je als schrijven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee_tje schreef op 25 februari 2017 @ 13:56:

Bij de action hebben ze boeken van tip de muis. Een heeft de titel 'tip kan niet delen'Ik zal eens kijken. Bij dochter helpt (naast 10000 keer iets zeggen) refereren aan wat we samen gelezen hebben nog wel eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:MiniMe3 schreef op 25 februari 2017 @ 16:00:

[...]





Ik had al eerder een tip voor een boek gegeven. Is lezen net zo moeilijk voor je als schrijven?Blijkbaar is begrijpend lezen voor jou toch ingewik ik eld want je begrijpt dus niet wat ik met mijn post wilde zeggen. Maar laat maar. Je snapt het of je snapt het niet. Geen zin om uitleg te geven in Jip en Janneke tazl.
quote:sugarmiss schreef op 25 februari 2017 @ 16:27:

[...]





Blijkbaar is begrijpend lezen voor jou toch ingewik ik eld want je begrijpt dus niet wat ik met mijn post wilde zeggen. Maar laat maar. Je snapt het of je snapt het niet. Geen zin om uitleg te geven in Jip en Janneke tazl.Met de manier waarop jij schrijft wordt begrijpend lezen voor iedereen moeilijk. Jij noemde mijn opmerking niet constructief, maar ik had dus al een tip gegeven. Ik leg 't nog maar even uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelofelijk gezellig topic is dit geworden.

Volgens mij zijn er hier een paar die een boek nodig hebben. Niet over samen delen, maar over communiceren.

De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Foei solomio je mg niet reageren want je hebt geen boekentip.



Jemig de pemig snap dat nou.



En dat is het laatste wat ik ga zeggen.

Topic is al genoeg vervuild.



Maar het move duidelijk zijn mensen die vinden dat ze kunnen bepalen of de ander mag reageren of niet en hoe ze dan moeten reageren zitten in mijn allergie zone.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 25 februari 2017 @ 14:31:

Je hoeft toch niet óveral een boek voor te halen? Gewoon herhalen herhalen, opvoeden heet dat.Zo blij dat jij er bent, kan ik tenminste net doen alsof ik vriendelijk ben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mmm mijn vraag heeft heel wat opgeroepen zie ik een boekje in het thema kan een goede aanvulling zijn toch :-) dank voor de action tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven