Vocht rondom het hele lijfje

18-02-2017 11:04 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat waren mijn vriend en ik blij toen de zwangerschapstest positief was 14 weken geleden.

Ik voelde me helemaal goed en ook alle echo's tot 12 weken zagen er goed uit.

Tot we afgelopen dinsdag bij de verloskundige waren, ze kon het hartje niet goed horen maar het was vast niks ergs dacht ze, dit kwam vaker voor omdat het kindje dan teveel naar achteren ligt.

We konden een uur later terrecht voor een echo, er werd een kloppend hartje gezien. Wat waren we opgelucht. Maar toen werd ons verteld dat ons kindje rondom het hele lijfje vocht vast houd.

Dit was geen goed teken.

We werden doorverwezen naar het ziekenhuis om een echo te laten maken door een gynaecoloog.

Gelukkig konden we smiddags al terecht.

Helaas bevestigde de gynaecoloog het vocht en vertelde dat dit in veel gevallen wijst op een ernstige aandoening of een hart aandoening. In de meeste gevallen zou het hartje er vanzelf mee op houden.

Wat waren we verdrietig, dit kon toch niet waar zijn. Alles was 2 weken terug nog helemaal goed, zelfs de nekplooimeting. De verloskundige belde savonds op dat eruit het bloedonderzoek wat hoorde bij de nekplooimeting ( van de bloedtest hadden we nog geen uitslag gehad namelijk) een verhoogde kans is op het syndroom van down 1:61. We zijn nu doorverwezen naar het wkz voor een vruchtwaterpunctie.

Eigenlijk kan dit pas vanaf 16 weken maar omdat het vocht duidde op iets ernstigs mocht dit een week eerder. We kunnen nu volgende donderdag terecht. Wat gaan we kapot van het afwachten en van de onzekerheid wat er aan de hand is met ons kindje.

Wellicht dat iemand zoiets heeft meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
mijn meisje had ook een gat in middenrif! wat erg pat!!:hug:



ik maak morgen een groep aan. probeer wat te slapen pat ook al valt dat niet mee
Alle reacties Link kopieren
Lisetje heel veel sterkte vandaag!!



Slapen kan ik idd niet Piene.

Wat spookt er veel door mijn hoofd en wat voel ik mij intens verdrietig.

We hebben onze keuze gemaakt en kunnen hem dit niet aandoen.

Uit liefde laten we hem gaan...

Maar verdomme wat doet dit pijn en wat zie ik tegen de bevalling op
Alle reacties Link kopieren
probeer je ieder geval daar aan te blijven denken!

je doet het voor hem en uit liefde

een betere moeder kan hij zich niet voorstellen <3
Alle reacties Link kopieren
willen jullie mij een prive berichtje je fb doorgeven dan pas kan ik toevoegen
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meiden, met tranen in mn ogen lees ik jullie berichten, wat een vreselijk moeilijke keuzes!

Vervolgens denk ik, wat ben ik blij (ondanks dat het ook vreselijk was) dat mijn lichaam er zelf 2x (wel erg laat) een einde aan heeft gemaakt ipv voor een verdomd moeilijke keuze te komen staan. Wel een hele andere situatie overigens, hier waren de kindjes gezond.

Ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte toewensen, en hopelijk kunnen jullie het ooit een plek geven!
Alle reacties Link kopieren
Pat, ik wilde je een privé-bericht sturen, maar die optie staat niet aan bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk moet dat ook zijn Vanessa!!!



Piene bedankt voor de lieve woorden..
Alle reacties Link kopieren
Nedella ik zal eens kijken of ik dat kan veranderen
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende pat..
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Piene heeft gelijk je doet het uit liefde Pat.

Wat is het soms toch oneerlijk allemaal.

Ook voor jou heel erg verdrietig Vanessa.

Ik zit ook maar op mijn telefoon te kijken wanneer ze nou eens bellen.

Hoe moeilijk ik het ook vind als er een syndroom uitkomt, dan weet ik in ieder geval wel waar we aan toe zijn.

Anders is het wachten tot ik een medische echo kan doen,dat is pas met 19/20 weken.

Dan zou ik nog 5 weken in onzekerheid zitten, terwijl het vocht alleen maar toeneemt en ze de kleine geen eens 5% levenskans geven. Het hartje zou er vanzelf mee ophouden waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 24 februari 2017 @ 09:48:

Wat een ellende pat..



flip ik heb de groep gemaakt. zal ik jou ook toevoegen?

Alle reacties Link kopieren
Lisetje al iets gehoord?
Alle reacties Link kopieren
quote:piene_1987 schreef op 24 februari 2017 @ 12:25:

[...]





flip ik heb de groep gemaakt. zal ik jou ook toevoegen?

Is goed.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:lisetje1986 schreef op 24 februari 2017 @ 10:07:

Ik zit ook maar op mijn telefoon te kijken wanneer ze nou eens bellen.

Hoe moeilijk ik het ook vind als er een syndroom uitkomt, dan weet ik in ieder geval wel waar we aan toe zijn.

Ik hoop dat je snel die duidelijkheid krijgt lisetje.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Piene lukt mij niet om je een privé bericht te sturen?
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas een vergelijkend verhaal... woensdag termijn echo gehad met 11 weken. Leek in eerste instantie allemaal goed, mooi kloppend hartje alleen de kleine lag net verkeerd om mooi op te kunnen meten.

Dus een inwendige echo en daar zag ze eigenlijk direct dat het niet goed is. Een ernstig verdikte nekplooi, verdikte navelstreng en een vocht schil rondom het kindje.



Gisteren vervolg onderzoek gehad in het radboud. Daar moesten ze dit helaas bevestigen. We moeten rekening houden met een chromosoom afwijking of andere aangeboren afwijking. Dit wisten ze met 80 procent zekerheid te zeggen. Nu afwachten op woensdag, dan krijgen we een vlokkentest.



We zijn heel verdrietig, in 1 keer is die prachtige zwangerschaps bubbel voorbij...
Alle reacties Link kopieren
@ pat heb je een prive berichtje gestuurd ik weet niet welke ????

@flip ik heb je toegevoegd

@ lovelynoukske o wat erg zeg :( als je wil kun je ook bij de fb groep praat wat fijner! het is een geheime groep niemand kan hem vinden en zien dat je er lid van ben ????
Alle reacties Link kopieren
Ja is goed. Wil ik wel..
Alle reacties Link kopieren
Pffff nog zo'n treurig verhaal... Heel erg veel sterkte noukske.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovelynoukske schreef op 24 februari 2017 @ 17:31:

Ja is goed. Wil ik wel..stuur me maar een priveberichtje ik kan jou niks sturen
Alle reacties Link kopieren
Ach meiden wat een verschrikkelijke berichten allemaal

Ik weet waar jullie doorheen gaan.. het is echt een verschrikkelijk donker gat waar je in valt. Heel erg veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je lieve berichtje Medjouldadel.
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden, hoe gaat het nu allemaal met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven