Gehorigheid woning bij lift nieuwbouwappartement

25-02-2017 10:03 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwt of er mensen zijn die ook een nieuwbouwappartement hebben en de ingang vlak tegenover de lift en of je daar geluidsoverlast van hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 12:32:

[...]





Het is een normale vraag en daar kan je ook normaal op antwoorden al dan nietHaha bedoelt ze jou nou of mij? Ik dacht dat ze mij bedoelde?
Alle reacties Link kopieren
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 12:32:

[...]





Het is een normale vraag en daar kan je ook normaal op antwoorden al dan nietVond ik dus ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 12:36:

Als ik af en toe geluiden hoor is dat echt geen probleem, maar als ik de hele dag de lift hoor en mensen hoor praten bij de lift is dat minder prettig. Dus vandaar dat ik vraag naar ervaringen. dat mensen mij panisch vinden dat mag en geen enkel probleem maar dat is niet mijn vraag. Er zijn dus mensen die blijkbaar alles horen en mensen die vrijwel niets horen, dus er zit een groot verschil inTO hoeveel woningen zijn er per etage? Ik heb 2 buren. Die werken net als wij. Dus 's ochtends hoor ik buurman 1 wel eens zijn deur met een klap dichtrtrekken. Maar hij staat echt niet in zijn eentje te praten. Hetzelfde met buurman 2. En af en toe hebben ze bezoek en wordt er gekletst bij de lift als het bezoek weggaat. Als ik toevallig in mijn hal ben hoor ik dat. Duurt 3 minuten tot de lift er is en dan is het weer klaar. Helemaal niets ververvelends aan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 25 februari 2017 @ 11:52:

Wil niet lullig doen maar ik vind dat je nu wel erg panisch doet over leef geluiden die je wel eens zou kunnen horen van anderen. Als je daar zo niet tegen kan dan moet je dus niet in een appartementen complex gaan wonen maar in een vrijstaand huis. Want als je zo erg met geluid bezig bent dan zul je alles horen ook al is de isolatie goed. Zou je niet als buurvrouw willen want dan sta je hier vast iedere dag aan de deur als ik weer eens iets laat vallen, met de stoel schuif of muziek heb aan staan op een normaal volume.



Als je goed had gelezen had je ook gelezen dat ik het niet heb over leefgeluiden en een stoel aanschuiven, of iets laat vallen..

Jouw aanname is blijkbaar als je bezorgd bent over geluiden van de lift en pratende mensen voor de deur dat ik dan zou komen klagen.

Bijzonder is het wel dat je denkt mij te kennen..

Als ik last mag krijgen van de lift ed wil dat nog niet zeggen dat ik ook ga klagen
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 25 februari 2017 @ 12:41:

[...]



TO hoeveel woningen zijn er per etage? Ik heb 2 buren. Die werken net als wij. Dus 's ochtends hoor ik buurman 1 wel eens zijn deur met een klap dichtrtrekken. Maar hij staat echt niet in zijn eentje te praten. Hetzelfde met buurman 2. En af en toe hebben ze bezoek en wordt er gekletst bij de lift als het bezoek weggaat. Als ik toevallig in mijn hal ben hoor ik dat. Duurt 3 minuten tot de lift er is en dan is het weer klaar. Helemaal niets ververvelends aan.Er zijn totaal 10 woningen op de etage, waarvan 4 deuren die uitkomen op de hal waar de lift en het trappenhuis is, daar zijn dan ook 2 deuren met een smallere gang waar er ook 3 woningen zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Gotfan schreef op 25 februari 2017 @ 12:39:

[...]



Haha bedoelt ze jou nou of mij? Ik dacht dat ze mij bedoelde?haha geen idee maar volgens mij is het aan mij bedoeld
Alle reacties Link kopieren
TO toen wij er wel uit waren dat we deze flat wilden kopen hebben we gevraagd of we er een dag en een nacht mochten logeren precies om te ervaren hoeveel 'geluid' (ook van overvliegende vliegtuigen) er was. Dat wilden de verkopers niet. Maar toen bleek dat we dan ons bod meteen in zouden trekken, kon het toch.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 25 februari 2017 @ 12:59:

TO toen wij er wel uit waren dat we deze flat wilden kopen hebben we gevraagd of we er een dag en een nacht mochten logeren precies om te ervaren hoeveel 'geluid' (ook van overvliegende vliegtuigen) er was. Dat wilden de verkopers niet. Maar toen bleek dat we dan ons bod meteen in zouden trekken, kon het toch.Dit gaat om huurappartementen dus proefwonen gaat niet helaas. Er komt wel een kijkdag en dan kan ik alles wat beter overzien hoop ik, mocht ik het echt niets vinden kan ik er altijd nog vanaf alleen de gemaakte kosten moet ik dan betalen
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 12:36:

Als ik af en toe geluiden hoor is dat echt geen probleem, maar als ik de hele dag de lift hoor en mensen hoor praten bij de lift is dat minder prettig. Dus vandaar dat ik vraag naar ervaringen. dat mensen mij panisch vinden dat mag en geen enkel probleem maar dat is niet mijn vraag. Er zijn dus mensen die blijkbaar alles horen en mensen die vrijwel niets horen, dus er zit een groot verschil in

Op zich is de vraag misschien niet vreemd, maar de manier waarop je het benadert komt mij ook wel een beetje vreemd over. Mensen op de galerij die langslopen mogen jou niet horen als je in de gang aan het bellen bent? Dat klinkt wel alsof je wel erg specifiek dingen opzoekt en onrealistische verwachtingen hebt.



Wat dan weer eigenlijk opvallend is omdat je nu ook in een apartment woont. Dus misschien is het gewoon de manier waarop het over komt.



In elk geval zijn specifiek de geluidseisen de afgelopen jaren behoorlijk omhoog geschroefd (bouwbesluit). Dus als je nu een nieuwbouwappartement krijgt dan is dat beter geïsoleerd dan een bestaand appartement van 10 jaar oud of ouder. Met name ook specifiek geluid van liften (installatiegeluid). Dus daar zou ik wat dat betreft me helemaal geen zorgen over maken.



Het gaat er daarnaast natuurlijk wel om hoe het appartement in elkaar steekt en hoe jij er mee om wil gaan. Een appartement dicht bij de lift of het trappenhuis heeft nou eenmaal meer buren die voorbij lopen dan een appartement wat op het einde van de galerij zit. En als jij een harde vloerafwerking toepast dan draagt dat geluid verder dan als je zachte vloerbedekking neemt. En als je in de gang gaat staan bellen dan is de kans natuurlijk een stuk groter dat passanten je horen, dan als je lekker op de bank in de kamer gaat zitten, enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 25 februari 2017 @ 14:19:

[...]



Op zich is de vraag misschien niet vreemd, maar de manier waarop je het benadert komt mij ook wel een beetje vreemd over. Mensen op de galerij die langslopen mogen jou niet horen als je in de gang aan het bellen bent? Dat klinkt wel alsof je wel erg specifiek dingen opzoekt en onrealistische verwachtingen hebt.



Wat dan weer eigenlijk opvallend is omdat je nu ook in een apartment woont. Dus misschien is het gewoon de manier waarop het over komt.



In elk geval zijn specifiek de geluidseisen de afgelopen jaren behoorlijk omhoog geschroefd (bouwbesluit). Dus als je nu een nieuwbouwappartement krijgt dan is dat beter geïsoleerd dan een bestaand appartement van 10 jaar oud of ouder. Met name ook specifiek geluid van liften (installatiegeluid). Dus daar zou ik wat dat betreft me helemaal geen zorgen over maken.



Het gaat er daarnaast natuurlijk wel om hoe het appartement in elkaar steekt en hoe jij er mee om wil gaan. Een appartement dicht bij de lift of het trappenhuis heeft nou eenmaal meer buren die voorbij lopen dan een appartement wat op het einde van de galerij zit. En als jij een harde vloerafwerking toepast dan draagt dat geluid verder dan als je zachte vloerbedekking neemt. En als je in de gang gaat staan bellen dan is de kans natuurlijk een stuk groter dat passanten je horen, dan als je lekker op de bank in de kamer gaat zitten, enz.Ik woon nu in een flat, dat is wat anders dan een appartement.. het gaat mij erom of het heel gehorig is en wat de ervaringen zijn, als ik andere mensen hoor, horen ze mij ook binnen..begrijp je>, dus nu heb ik wel een galerij maar daar niet, daar heb je een centrale hal
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 14:55:

[...]





Ik woon nu in een flat, dat is wat anders dan een appartement.. het gaat mij erom of het heel gehorig is en wat de ervaringen zijn, als ik andere mensen hoor, horen ze mij ook binnen..begrijp je>, dus nu heb ik wel een galerij maar daar niet, daar heb je een centrale hal



Als ik het goed begrijp bedoel je dat je nu in een galerijflat woont (voordeur komt uit in een gang aan de buitenzijde) en verhuist naar een portiekflat (voordeur komt uit in een gemeenschappelijk centrale hal). In principe is de woning het appartement en het gebouw de flat, maar dat om even de helder te krijgen (ook voor anderen) zodat we het over hetzelfde hebben (niet om betweterig te doen over de termen )



Zeker als het een nieuw complex is, dan is er ongetwijfeld goed aandacht besteed aan de geluidsvoorzieningen, puur alleen al omdat daar strenge eisen onder liggen vanuit het bouwbesluit.



Daarnaast is er zeker een verschil in wat je hoort in de hal van het geluid in een woning en wat je hoort in een woning van het geluid in een hal. Een hal heeft een hele andere akoestiek dan een woning en er galmt bijvoorbeeld meer in een hal waardoor dat geluid ook verder draagt. In een woning wordt het geluid wat daar geproduceerd wordt veel snellen gedempt. Dus sowieso hoor je in de woning meer van de hal dan andersom. En daarnaast kan je zelf heel veel doen om het geluid in je woning nog beter op te vangen. Bijvoorbeeld door zachte materialen te gebruiken (tapijt/gordijnen/meubels/planten/etc). Aan het geluid in de hal zelf kan je weer wat minder makkelijk wat doen, omdat dat gemeenschappelijk is.



Dus als je luidruchtige dingen wil doen waarvan je niet wil dat die in de hal gehoord worden (telefoneren bijvoorbeeld ) dan kan je daar dus zelf best veel aan doen. En ja het helpt ook extra als je die dingen dan niet specifiek in de gang gaat doen.



helpt dit een beetje?
Hier tegenover de lift gewoond. Nooit iets gehoord. Mijn hal, wasmachinehok en keuken waren aan de kant van de lift. Dus nooit iets gehoord. Pratende mensen wel eens, maar die hoor ik voor mijn huidige huis (vrijstaand) ook.

Ideaal juist. Hoef je niet zo te sjouwen met je boodschappen....
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 25 februari 2017 @ 16:37:

[...]





Als ik het goed begrijp bedoel je dat je nu in een galerijflat woont (voordeur komt uit in een gang aan de buitenzijde) en verhuist naar een portiekflat (voordeur komt uit in een gemeenschappelijk centrale hal). In principe is de woning het appartement en het gebouw de flat, maar dat om even de helder te krijgen (ook voor anderen) zodat we het over hetzelfde hebben (niet om betweterig te doen over de termen )



Zeker als het een nieuw complex is, dan is er ongetwijfeld goed aandacht besteed aan de geluidsvoorzieningen, puur alleen al omdat daar strenge eisen onder liggen vanuit het bouwbesluit.



Daarnaast is er zeker een verschil in wat je hoort in de hal van het geluid in een woning en wat je hoort in een woning van het geluid in een hal. Een hal heeft een hele andere akoestiek dan een woning en er galmt bijvoorbeeld meer in een hal waardoor dat geluid ook verder draagt. In een woning wordt het geluid wat daar geproduceerd wordt veel snellen gedempt. Dus sowieso hoor je in de woning meer van de hal dan andersom. En daarnaast kan je zelf heel veel doen om het geluid in je woning nog beter op te vangen. Bijvoorbeeld door zachte materialen te gebruiken (tapijt/gordijnen/meubels/planten/etc). Aan het geluid in de hal zelf kan je weer wat minder makkelijk wat doen, omdat dat gemeenschappelijk is.



Dus als je luidruchtige dingen wil doen waarvan je niet wil dat die in de hal gehoord worden (telefoneren bijvoorbeeld ) dan kan je daar dus zelf best veel aan doen. En ja het helpt ook extra als je die dingen dan niet specifiek in de gang gaat doen.



helpt dit een beetje?



Wij noemen de woningen waar ik nu woon een flat, flatgebouw, met galerij. Die worden niet meer gebouwd en de woningen die nu gebouwd worden noemen wij appartementen, appartementencomplex.

Nee bellen in de gang ga ik daar maar niet doen nee, en of het gehorig is dat wordt afwachten.

Er zit wat in ja dat je meer hoort vanuit de woning naar de hal toe dan andersom. Verder denk ik dat ik een valdorpel neem wat ook geluiddempend is. In de hal komt pvc en de woonkamer tapijt
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 25 februari 2017 @ 17:16:

Hier tegenover de lift gewoond. Nooit iets gehoord. Mijn hal, wasmachinehok en keuken waren aan de kant van de lift. Dus nooit iets gehoord. Pratende mensen wel eens, maar die hoor ik voor mijn huidige huis (vrijstaand) ook.

Ideaal juist. Hoef je niet zo te sjouwen met je boodschappen....Dat dan weer wel ja, hoef niet ver te lopen...:) en nog een voordeel dat ik nog geen 200 meter bij het winkelcentrum vandaan zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:mmetje001 schreef op 25 februari 2017 @ 11:02:

[...]





Als ik de hele dag mensen hoor praten zou ik dat inderdaad echt niet prettig vinden. Ook niet als ze mij horen praten als ik bijv in de hal aan het bellen ben en mensen staan bij de lift bijvoorbeeld. Het is lastig



waarom zou je in de hal staan bellen? neem een draadloze telefoon en installeer je gezellig in de woonkamer.

als je bezorgd bent om kieren onder je voordeur, dan leg je er een tochthond voor.



ik begrijp niet goed wat er storend aan is als je in je hal af en toe geluiden van op de gang opvangt.

in je hal loop je meestal toch gewoon van a naar b, je woont er toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Ooit een nieuwbouw appartement gehad. Onze slaapkamer grensde aan de lift. Hoorde 'm wel maar geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn toilet is recht tegenover de voordeur, en ons halletje is enorm gehorig. En of de duvel ermee speelt, altijd als ik moet kakken krijgen de buren visite

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven