Pil vergeten, MAP, voorvocht

25-02-2017 22:19 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Vrijdag 17 februari begon ik met mijn nieuwe strip. (Ik zit 2 jaar aan de pil, ben al meer als 5 maand mijn pil niet vergeten te slikken)

Op woensdag 22 februari vergat ik mijn pil te slikken. Donderdag nam ik direct mijn pil, maar dat was 16 uur te laat. Aangezien ik 19 februari seks had gehad, en dat dus binnen de 7 dagen voor je het bent vergeten valt. Heb donderdag avond de MAP genomen (EllaOne aangezien die na 120 uur nog ingenomen kon worden) ik heb donderdag, vrijdag en vandaag netjes de pil weer genomen.



Vandaag hadden mijn vriend en ik seks, zonder condoom. Hij zat er 3 minuten in en daarna heb ik het met mijn hand verder gedaan wat nog een aantal minuten duurde. Alleen, aangezien ik lees dat je door voorvocht zwanger kan worden ben ik nogal stresserig.



Mijn vraag is dus:

- Is de kans groot dat ik zwanger ben?

- Een 2e MAP slikken is niet goed, maar moet ik

Er toch een nemen in zo'n korte tijd?

- Beschermd die MAP pil van 2 dagen terug me

niet?



Ik weet dat het dom was. Maar we waren zo ik de mood, totdat ik er na een paar minuten achter kwam dat ik helemaal geen seks mocht hebben onbeschermd voor 7 dagen.



Hopelijk kan iemand mij adviseren want de dokter zegt dat de keuze aan mij is.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, je eierstokken doen een dansje door al die hormonen van de laatste dagen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 25 februari 2017 @ 23:22:

Kort genoeg dat je zeker weet dat hij in de tussentijd niet gemasturbeerd heeft bedoelde ik





Ik weet het 1000% zeker dat hij na het plassen niet meer gemasturbeerd heeft... ...

Dus eigenlijk moet ik me geen zorgen maken? En kijken wat er gebeurt in de stopweek? ... ik ben gelukkig wel rustiger dan net.. Net raakte ik helemaal in paniek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 25 februari 2017 @ 22:57:

Kans is zeer onwaarschijnlijk.

Als je het niet vertrouwde waarom hebben jullie dan niet even een condoom gebruikt?Ik ben aan de pil en zijn allereerste geweest en enigste sexpartner. Ik had er na donderdag niet meer aan gedacht. Waardoor ik vandaag vergat dat ik 7 dagen moest wachten. Gelukkig is hij niet in me gekomen, en kwam ik er snel genoeg achter.
Alle reacties Link kopieren
Als je in jouw stopweek geen onttrekkingsbloeding krijgt, niet in de stress schieten

Door de MAP kan de boel ontregeld worden.
Alle reacties Link kopieren
De MAP is geen anticonceptie, het antwoord op je laatste vraag is absoluut:

nee, de MAP beschermt niet.



Voor de bescherming moet je de gebruiksaanwijzing van je anticonceptiepil dus raadplegen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Je bent 99,9999999% niet zwanger. Voorvocht is voornamelijk een probleem als er nog zaad in de buis zat. Ik zou het erop wagen en in je stopweek goed testen, dan kun je altijd nog een overtijdbehandeling doen.
Voorvocht bevat geen zaadcellen; het kan domweg niet.



Hier staat het uitgelegd: http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htm
Vooral de eerste week van de pil moet je erg opassen. Het advies is dan dat je een MAP moet nemen als je meer dan 2 pillen vergat of meer dan 12 uur te laat innam. Het beste is dan even advies vragen aan je HA of huisartsenpost want hangt wel af van welke pil je hebt. Die eerste MAP was wellicht niet eens nodig geweest. Dat naast het feit dat je vriend niet in jou klaar kwam maakt de kans op zwangerschap zeer klein. Vanaf de 2e week kan je zelfs wel tot 3 pillen vergeten zonder consequenties. Vrouwen die door de pil heen zwanger worden zijn vaak echt wel meer dan 2 pillen in de eerste week of meer dan 3 vanaf de 2e week vergeten in te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven