35+ en zwangerschapswens in 2017

27-12-2016 14:00 1234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Wie is er net als ikzelf 35 jaar of ouder en wil in 2017 graag zwanger worden? Het leek mij leuk om ervaringen te delen met anderen in dezelfde leeftijdsgroep.

Wie schrijft er mee? :)

Inloggegevens voor het aanpassen van de tabel:
Gebruikersnaam: sunflower81
Wachtwoord: zwanger35
Naam Leeftijd Kindje NOD Bijzonderheden
Suusberg 40 Tweede 4x vmk, okt start IUI-traject
Funhouse 37 Eerste
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Zoranya 35 Eerste :heart:
Tasmin 35 Eerste :heart:
IJsblauw 38 Eerste 1 november 2017 :heart:
cosmopolitan 35 Eerste 4 november 2017 :heart:
Zonnebloemetje 36 Eerste 9 november 2017 :heart: Een jongen!
blondekatie 38 Tweede 15 december 2017 :heart:
Happyapple Tweede 5 januari 2018 :heart:
Eenhoorn 39 Tweede 9 maart 2018 :heart:
Sunflower81 36/48 Tweede 12 maart 2018 :heart: Een meisje!
Worteltaart 36 Tweede 21 maart 2018 :heart:
:flirting:
Naam Leeftijd Kindje Bevallen
Daisybelle 38 Derde :love: 20 oktober 2017 bevallen van een zoon!
Mazzel 31/34 Tweede :love: 23 oktober 2017 bevallen van een zoon!
Sunflower81 37 Tweede :love: 10 maart 2018 bevallen van een dochter!
anoniem_322873 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:06
68.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lastig Cosmo, ik hoop met je mee!



Hier alles rustig. Rond 1 maart nod, maar nog geen kwaaltje te bekennen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het raak is deze ronde.



Ik las vanochtend een artikel in het NRC over complicaties bij zwangerschappen van vrouwen met overgewicht. Best heftig! Zelf heb ik ook veel overgewicht, dus toch maar proberen om de komende weken wat af te vallen.



@Daisybelle, is de WW goed vol te houden? Voordeel vind ik (van wat ik lees) dat je grotendeels met de pot mee kan eten.
Het wordt al een mooi lijstje zo met 4 zwangeren!

Hopen dat de rest zich daar snel bij mag voegen.



Over overgewicht heb ik inderdaad ook wel eens gelezen dat dat complicaties kan geven en ook dat je er lastiger zwanger door zou kunnen raken. Nu heb ik gelukkig geen overgewicht meer, ben het afgelopen half jaar zo'n 20 kg afgevallen, maar het zet je wel even aan het denken.



Hier nog geen verandering, nog wel zo'n kruidvat test gedaan vanmorgen, maar nog steeds negatief. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ik binnenkort wel ongesteld zal worden en dat mijn cyclus dus nog niet zo regelmatig is als ik dacht.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou er goed van balen als die kaarten verkocht moeten worden. Het stomme is dat ik 11 jaar geleden ook kaarten had en toen niet kon gaan omdat ik toen echt net bevallen was... Ach, het is voor een goed doel, he



Zonnebloem, ik ben 9 januari begonnen en ben tot aan vanmorgen 7,7 kg kwijt, dus inderdaad een mooi resultaat. Alleen nu gaat het opeens zo hard, vanaf maandag 13 februari tot nu dus 2,6 kg. Dus ik vroeg me af of dat door de lichamelijke veranderingen kwam, denk het haast wel ;)



Eenhoorn, WW is inderdaad makkelijk te doen, vind ik. Je mag en kan alles eten. Soms heb ik zelfs ook moeite om al mijn punten op te eten. Ik zou het je aanraden!



Tasmin, jammer hoor, weer een negatieve test
Dat zou wel echt balen zijn Daisybelle, maar wat je zegt, het is voor een heel goed doel!



Ik ben 2 jaar geleden ook zo'n 12 kg afgevallen met weight watchers, helaas na een ongeluk + revalidatie en daarna 2 verhuizingen zat het grootste deel er vorig jaar weer aan. Het lukte me niet meer om de knop om te zetten naar ww dus afgelopen zomer ben ik begonnen met koolhydraatarm eten en inmiddels 20 kg kwijt. Nu aan het stabiliseren, al hopen we hier allemaal natuurlijk dat we de komende 9 maanden wat aan gaan komen
Alle reacties Link kopieren
Daisybelle, knap. Hoeveel ww punten mag je? Ik 30. Ik schommel rond de 25 qua bmi, geen schandalig overgewicht maar mn vetpercentage ligt echt te hoog. Als ik weer thuis ben, gaat echt de knop om. Had twee weken geleden een aanbieding bij ww. Daarom dacht ik toen nu doen, ondanks de gevulde weekenden weg. Aan de andere kant loop je wel veel.



Hoe voel je je nu verder? Veel symptomen? Je partner ook blij?



Tasmin, wat ontzettend knap. Eet je helemaal geen brood?
Alle reacties Link kopieren
Tasmin, toen ik echt op mijn hoogtepunt was (zwaartepunt, kun je beter zeggen ), was ik begonnen met van die eiwitshakes. Omdat ik best veel moest afvallen, had ik echt snel resultaat nodig in het begin. Als ik me goed herinner, was ik de 1e maand 10 kg afgevallen en daarna nog 25 kg met ww. Maar goed, 5 jaar later zat, op 7 kg na, alles er weer aan. Nu dus voor de langzame, en dus ook gezondere manier, gekozen. Ik voel me er ook beter bij.

En ik vind dat connect ook fijn, om de voor en na foto's te zien, inspiratie voor recepten etc.



Zonnebloem, ik mag 33 punten en soms kom ik daar moeilijk aan hoor en neem ik 's avonds 'dure' dingen om mijn punten op te maken. Vaak is dat wel een handje ongezouten cashewnoten ofzo. Want: gezond, veel punten voor weinig eten (heb vaak ook niet echt trek, dus hoef geen grote hoeveelheden meer). Mijn BMI is nu 34, dus veel te hoog nog, moet nog 13 kg om in het 'gewone' overgewicht te komen.

Veel lopen is goed, als je qua eten misschien iets 'minder goed' gaat, dat compenseert lekker!



En nu ontopic:

Ik heb wel wat kwaaltjes, ja. Borsten worden steeds gevoeliger, tepels ook. Ik ben zelf af en toe misselijk, dat herken ik helemaal niet van de andere zwangerschappen Gisteren vanaf de late ochtend tot begin van de middag was ik best misselijk, later op de dag werd dat snel beter en kreeg ik ook weer wat trek in eten.

Partner is blij. Hij vindt het spannend, maar zeker ook erg leuk. En heeft het er regelmatig over (kan niet altijd met die halve pubers is huis ). En hij verheugt zich op de Zwitsal, haha, want dat vindt hij zo lekker ruiken.
nee dus, weer niet gelukt.

We hebben 24 april vervolgafspraak staan bij gyn voor start met iui. Pff.



Nieuwe NOD 26 maart, ronde tig!

Ik word te oud.
Alle reacties Link kopieren
Potverdorie Suus! Wat balen zeg.

Ik pas de tabel aan...
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, suus, wat balen
Suus, wat balen! Zit ik hier te miepen over onduidelijkheid bij ronde 1..



Zonnebloemetje, ik eet koolhydraatarm brood. Ben veel te gek op brood om dat helemaal te laten staan. Sinds 2 weken weer wat aan het opbouwen met koolhydraten, ook omdat niet helemaal duidelijk is wat nu precies verstandig is tijdens een eventuele zwangerschap, het kha eten bevalt me namelijk eigenlijk heel goed.



Daisybelle, hopelijk blijft het bij deze kwaaltjes, dat klinkt in ieder geval nog goed te doen
Alle reacties Link kopieren
Wat balen, Suus, ik baal met je mee.

Mijn menstruatie is nu goed doorgebroken, ik dacht eerst dat het wel bij spotting zou blijven.

Mijn nieuwe NOD is 25 maart.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Suus en Fun! Fingers crossed voor de volgende ronde!!
Alle reacties Link kopieren
Balen ook voor jou Funhouse !

Hopelijk gauw meer geluk !
Alle reacties Link kopieren
Daisybelle, fijn dat hij ook echt bij is. Super!



Cosmo, hoe gaat met je?



Funhouse, das behoorlijk balen.



Suusberg, snap je verdriet en teleurstelling. Wel een goede stok achter de deur dat je die afspraak al hebt staan bij de gyn.



Tasmin, hoe is het nu bij jou?



Hier geen nieuws. Opgeblazen buik en last van de darmen, pijnlijke borsten en al paar dagen hoofdpijn (al klaart het nu op). Ik vermoed gewoon bijwerkingen van de progesteronpillen. Op dag 8 nu sinds eisprong.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zonnebloemmetje, tja t blijft afwachten hè. De test was vandaag een ietsiepietsie donkerder dan gister maar nog steeds erg licht. Maar m'n temperatuur blijft stijgen, ik zit nu al tegen de 38 aan. Geen spoor van menstruatie maar tegelijk maar hele lichte zw-symptomen voor mijn doen. Ik ben al een paar dagen geleden begonnen met niet drinken en m'n eten aanpassen maar ik vind t wel moeilijk nu. Omdat ik voor m'n gevoel zit te wachten tot m'n miskraam eindelijk eens doorbreekt en naar buiten wordt gewerkt.... Maar goed we houden vol...



Zo te lezen heb je bijwerkingen van de progesteron idd. Nou dan doet 't iig wel iets in je lijf... nog een paar daagjes en je kunt aan de slag
Alle reacties Link kopieren
Cosmo, kan ook dat het gewoon goed gaat hoor. En dat je wacht op iets wat niet gaat komen. Niet te negatief zijn hoor. Niet drinken lijkt me belangrijk.



Over een aantal dagen kan ik aan de slag met een zwangerschapstest. Maar ik verwacht er niets van, al hoop ik iets heel anders natuurlijk. Nod eind van de week.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend jammer, Funhouse :(



Cosmo, symptomen kunnen best anders zijn, toch? Ik heb ook niet bij iedere zwangerschap dezelfde symptomen gehad hoor! De ene heftiger dan de andere. Sowieso had ik bij de eerste 2 nauwelijks kwaaltjes, hoor. Desalniettemin snap ik je onzekerheid natuurlijk, maar ik hoopte dat het je misschien een beetje zou geruststellen!



Spannend, Zonnebloemetje! Ik ga voor je duimen!
Hier geen nieuws, niet ongesteld en test negatief. Ben benieuwd hoe lang mijn lichaam dat gaat volhouden :-)
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, eindelijk wordt de test iets donkerder!!

https://afbeelding.im/NlI6XicU

Ben zo opgelucht!!



Jammer Tasmin, hopelijk gaat je lichaam snel weer door....
Alle reacties Link kopieren
Cosmo, misschien is het juist een goed teken dat de symptomen deze keer voor jouw doen mild zijn! Elke zwangerschap is sowieso anders. Houd de moed en de gezonde leefstijl erin ! Ik duim heel hard voor je!



Tasmin, vind je de onduidelijkheid vervelend of valt het mee? Hopelijk gauw duidelijkheid voor je en het liefst goed nieuws natuurlijk!



Zonnebloemetje, de laatste wachtdagen, spannend weer en succes !



Hier geen nieuws. Zit nu op dag 12 dus binnen nu en een week eisprong, maar we hebben besloten om deze maand over te slaan. Ik zit op het dieptepunt van mijn winterdepressie en de laatste weken echt niet lekker in mijn vel, ben ook een paar kilo aangekomen en dat voelt helemaal niet fijn, ik wil eerst de komende maand even flink met mezelf aan de slag zodat ik me weer fit en blij en mezelf voel. Ik ga de komende maand even extra gezond eten, het hardlopen en fietsen weer oppakken en iets meer tijd voor mezelf nemen. Dat is er het afgelopen jaar weinig van gekomen en dat merk ik nu echt. Kortom, deze maand doen we even rustig aan qua zwanger worden. Als ik daarna mezelf weer goed op de rit heb dan gaan we er vanaf volgende maand denk ik weer voor .
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Sunflower. Was het een lastig besluit? Een ronde overslaan voelt zo gek. Tenminste bij mij wel, wij slaan de volgende ronde over ivm vakantie en dat voelt niet lekker.



Verder hier weinig nieuws. Ik verwacht over een paar dagen mijn menstruatie, er is hier namelijk geen kwaaltje te bekennen.
Alle reacties Link kopieren
Het voelt inderdaad gek! (Vooral omdat mijn eisprong nog moet komen en ik nu steeds denk, toch maar een kansje wagen??).

Maar aangezien ik de afgelopen 2 maanden al steeds heel erg twijfel of ik er NU al klaar voor ben om weer zwanger te zijn, lijkt het me wel verstandig om even een maandje op mezelf te focussen en kijken hoe ik me daarna voel. Het goede nieuws is dan dat er over een ruime maand al weer een nieuwe kans/eisprong aankomt, dat duurt ook niet zo lang en ik geloof dat ik die maand even nodig heb om mezelf terug te vinden !

Het gevoel dat ik een 2e kindje wil, is er wél echt, dat merk ik des te duidelijker zodra ik besluit om nog even te wachten. Dat druist dan tegen dat gevoel in. Maar om heel eerlijk te zijn, ben ik er nu gewoon nog net niet klaar voor, ons 1e kindje is bijna 13 maanden nu en ik zou het erg pittig vinden om nu al weer zwanger te zijn en dit jaar nog een 2e te krijgen. Een paar maandjes later kan net verschil maken, dan is ze in elk geval al 2 als nummer 2 komt (al verwacht ik niet meteen zwanger te zijn eigenlijk). Dus euhm, ik probeer bij mijn besluit te blijven !
Klinkt als een verstandige keus Sunflower! Volgens mij is het belangrijk dat je vooral doet wat goed voelt!



Fijn Cosmo, maakt het toch weer een stukje zekerder!



Ik vind de onduidelijkheid best vervelend ja, voelt alsof ik mijn eigen lichaam niet meer zo goed ken.

Maar ik probeer het maar zoveel mogelijk los te laten, snap er toch niks van
Alle reacties Link kopieren
Balen Funhouse en Suusberg.

Tasmin, voor jou ook hopelijk volgende ronde meer geluk.



Goed zeg Cosmopolitan!



Sunflower klinkt als een goed idee, eerst tijd voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Succes Eenhoorn en Zonnebloemetje.

Hopelijk worden jullie positief verrast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven