Moeder verkracht door vader?

24-02-2017 01:38 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn al jaren geleden gescheiden. Een echte vechtscheiding waarin 1 van mijn tantes ooit riep " je broer is van je opa want die verkracht je moeder gewoon zo is die familie van je". Ik dacht dat is onzin want er werd wel meer met modder gegooid en nam het totaal niet serieus.



Tot vandaag. Mijn moeder is inmiddels dementerend en zei ineens " * naam broer* is het kind van mijn vader". En daarna keek ze geschrokken om zich heen wat ze normaal nooit doet en ineens kwam die opmerking van jaren geleden weer naar boven en ben ik verder gaan denken.



Ik kom uit een zeer groot gezin maar wij zijn allemaal best klein ( 1.60-1.80) maar die broer is 1.95. We lijken allemaal best wel op elkaar behalve die ene broer en zo ben ik best wel aan het denken gezet dat het misschien wel echt zo is.



Mijn opa is al 20 jaar dood, mijn moeder dementerend en mijn andere broers en zussen weten hier niets van dus ik ga hier ook helemaal niets mee doen maar het houdt mij wel wakker. Wat ik verder hiermee wil dat weet ik eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 24 februari 2017 @ 14:08:

[...]





Wat is de waarheid dan? Dat een paar mensen die niet helemaal bij hun volle verstand zijn/waren iets roepen .

Nee die waarheid zou ik mijn broer besparen. Hij gaat ook echt geen voordeel halen uit deze waarheid. Soms is een doofpot het beste wat er is, en dit lijkt mij nu echt zo'n geval. En inderdaad: het is ook niet de doofpot van TO.



En TO, als je iets zou willen doen: vraag het dan aan je vader. Hij is de enige die kan bepalen of zijn zoon recht heeft op de waarheid of niet.soms is inderdaad beter wat niet weet wat niet deert, maar besef je wel dat mocht de waarheid incest zijn dan heeft dit wel daadwerkelijk gevolgen voor de broer. Plus als ik hem was zou ik willen weten wie mijn vader is....
Alle reacties Link kopieren
quote:laurence1 schreef op 25 februari 2017 @ 01:00:

[...]





soms is inderdaad beter wat niet weet wat niet deert, maar besef je wel dat mocht de waarheid incest zijn dan heeft dit wel daadwerkelijk gevolgen voor de broer. Plus als ik hem was zou ik willen weten wie mijn vader is....

Dat weet je niet of dat gevolgen heeft. En bovendien is dat ook niet meer te veranderen.

En TO weet niet wie de vader is. Ze heeft alleen twee vage verhalen. In mijn ogen te mager om iemands leven op z'n kop te zetten.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 25 februari 2017 @ 01:21:

[...]



Dat weet je niet of dat gevolgen heeft. En bovendien is dat ook niet meer te veranderen.

En TO weet niet wie de vader is. Ze heeft alleen twee vage verhalen. In mijn ogen te mager om iemands leven op z'n kop te zetten.In mijn ogen bepaal je dat niet voor een ander.
quote:laurence1 schreef op 25 februari 2017 @ 01:00:

[...]





soms is inderdaad beter wat niet weet wat niet deert, maar besef je wel dat mocht de waarheid incest zijn dan heeft dit wel daadwerkelijk gevolgen voor de broer. Plus als ik hem was zou ik willen weten wie mijn vader is....

Ik ook. En ik zou razend boos zijn op mijn zus als ze zoiets verzwijgt onder het mom 'leven niet op zijn kop zetten/wat niet weet wat niet deert'.



Dat je dit voor een ander denkt te kunnen beslissen vind ik werkelijk zo misselijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je het wel vertelt, beslis je óók voor een ander. Met vérstrekkkende gevolgen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 25 februari 2017 @ 01:21:

[...]



Dat weet je niet of dat gevolgen heeft. En bovendien is dat ook niet meer te veranderen.

En TO weet niet wie de vader is. Ze heeft alleen twee vage verhalen. In mijn ogen te mager om iemands leven op z'n kop te zetten.TO dacht toch dat opa dan de vader was? In ieder geval kunnen de verhalen wel vaag zijn, TO is er van slag van. En als broer het hoort, dan kan hij altijd zelf nog bepalen of hij het te vaag vindt om er iets mee te doen. Ik zou geloof ik zelf niet in mijn eentje met deze wetenschap rond willen lopen en het alleen al om die reden aan broer vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Broer kan dan niks meer bepalen. Je plant een zaadje bij hem dat gaat uitgroeien en dat kun je niet meer ongedaan maken. Hij ook niet.
.
Alle reacties Link kopieren
Als het allemaal waar is (en je kan met DNA-testen duidelijkheid krijgen las ik) kan het ook voor het nageslacht van je broer van belang zijn.

Waarom toch allemaal zo geheimzinnig? Praten jullie nooit eens echt met elkaar in de familie?
quote:aquariusje7700 schreef op 25 februari 2017 @ 11:26:

Als het allemaal waar is (en je kan met DNA-testen duidelijkheid krijgen las ik) kan het ook voor het nageslacht van je broer van belang zijn.

Waarom toch allemaal zo geheimzinnig? Praten jullie nooit eens echt met elkaar in de familie?Op incest zit normaal gesproken nogal een taboe en een kind zijn van misbruik en incest maakt het toch extra lastig.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk, dat maakt het inderdaad erg beladen allemaal. Ik gun alleen ook die broer de waarheid. Lastig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft recht op de waarheid en dat mag je je broer niet ontnemen.



Kijk, nu weten jullie de waarheid nog niet zeker. Maar het is aan je broer of en wat hij er mee wil.



Voor mijn moeder is het dus tientallen jaren verzwegen, en dat heeft haar veel verdriet gedaan.



Overigens heeft ze het haar zussen enzo vergeven en snapt ze het ook wel waarom ze dat deden. Maar ze had het veeel eerder willen weten, en terecht.
Alle reacties Link kopieren
In het algemeen is het misschien goed om te weten dat incest nooit op zichzelf staat.

In gezinnen waar incest plaatsvindt, is altijd meer aan de hand.

Misbruik vindt plaats in het geheim. In gezinnen waar incest wordt gepleegd, wordt niet open over van alles en nog wat gepraat. Als er wel openheid in het gezin was, was de incest eenmalig geweest en dat is zelden het geval.



Je kunt dus niet zeggen: maar dan práát je daar toch over?!

Communicatie is verziekt in zo'n gezin en wat voor iedereen 'normaal' is, is voor de meeste leden van een incest-gezin niet normaal.

Dat vergt vaak een hoop therapie.
Alle reacties Link kopieren
quote:RedBaron schreef op 25 februari 2017 @ 16:23:

Iedereen heeft recht op de waarheid en dat mag je je broer niet ontnemen.



Kijk, nu weten jullie de waarheid nog niet zeker. Maar het is aan je broer of en wat hij er mee wil.



Voor mijn moeder is het dus tientallen jaren verzwegen, en dat heeft haar veel verdriet gedaan.



Overigens heeft ze het haar zussen enzo vergeven en snapt ze het ook wel waarom ze dat deden. Maar ze had het veeel eerder willen weten, en terecht.Nogmaals, de situatie van jouw moeder is niet vergelijkbaar. Dat beaamde je, en nu kom je toch weer hiermee??
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 26 februari 2017 @ 00:58:

[...]



Nogmaals, de situatie van jouw moeder is niet vergelijkbaar. Dat beaamde je, en nu kom je toch weer hiermee??Het is haar mening dat iedereen recht heeft op de waarheid losgekoppeld van de beschreven situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 25 februari 2017 @ 07:22:

[...]



Ik ook. En ik zou razend boos zijn op mijn zus als ze zoiets verzwijgt onder het mom 'leven niet op zijn kop zetten/wat niet weet wat niet deert'.



Dat je dit voor een ander denkt te kunnen beslissen vind ik werkelijk zo misselijk.@perzina nou hehe eindelijk meer mensen die zo denken.... de harde waarheid is beter dan iemand maar in de comfort zone laten met een leugen. Ik vind dus ook dat zij dit niet voor hem mag beslissen, hij moet beslissen wat hij daarmee wil. Ik zou net zoals jij zegt heel erg boos zijn als mijn zus of broer dit voor mij zou verzwijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:laurence1 schreef op 26 februari 2017 @ 02:43:

[...]





Het is haar mening dat iedereen recht heeft op de waarheid losgekoppeld van de beschreven situatie.Dit dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven