trouwringen

25-02-2017 21:33 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het kijken naar trouwringen, en was benieuwd wat jullie hebben betaald voor ringen.

Heb hele mooie ringen gezien (set) en wou weten hoe jullie je eigen ring hebben , mijn vriend vind een geel gouden gladde ring mooi, simpel en niet teveel gedoe voor hem

Ik wil graag en geelgouden ring met rondom diamanten.



Ben benieuwd wat jullie hebben uitgegeven, ga je voluit of hou je je toch een beetje in?
Baby.It's.My.World.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij super-irritant. De hele dag zo'n duur stuk metaal om je vinger.
Life is fun. Live it.
quote:heavenorhell schreef op 25 februari 2017 @ 22:12:

Ik lees mee, ik ben heel benieuwd. Hier nog geen budget in gedachten, we weten wel dat we allebei een simpele gladde witgouden ring willen. Ik zie zulke ringen zowel van 200 als van 2000 euro. Mensen die een wat goedkopere ring hebben gekozen, hoe is de kwaliteit? De bedoeling is natuurlijk dat de ring het net zolang volhoudt als het huwelijk.Onze trouwringen van destijds 400 gulden voor de set zien er na 21 jaar nog precies zo uit als op onze trouwdag. Nou, ietsje doffer natuurlijk, maar verder nog helemaal gaaf. Gewone gladde ringen, niet breed, niet smal, vrij plattig (dun dus). We hebben ze altijd om, ook tijdens tuinieren, klussen, zwemmen en koken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ringen van LeChic. Mijn ring is geel en witgoud. Het zijn 2 dunne ringen aan elkaar vast met 9 diamanten er tussenin . Mans ring is zelfde maar dan breder en zonder stenen. Kosten destijds 2695 gulden mans was goedkoper We hebben kang gezocht naar de ringen én nagedachtomdat

Ze zo duur waren. Maar ze waren precies wat we zochten en in die tijd niet standaard. Nog steeds blij mee. In mijn ring moeten nog drie stenen bij dan is ie vol maar duur :/ Dus als ik 25 jaar getrouwd ben . Bijna dus
Alle reacties Link kopieren
Diamondsbyme vind ik een echte aanrader. Doordat je online zelf kan designen krijg je veel inspiratie van wat je wel en vooral ook van wat je niet wilt.

Eenmaal een ring designt wordt er een proefdruk gemaakt van een soorr rubber en daarna kan je definitief beslissen.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Samen 1200 Euro witgoud en mijne met een vierkante diamant
Alle reacties Link kopieren
Hier een witgouden ring met 5 diamanten, heeel mooi <3 man ook witgoud maar iets donkerder van kleur! Samen €1800. Geen aanbieding helaas
Alle reacties Link kopieren
M'n verlovingsring is overigens ook witgoud met 1 diamant. Hij was ongeveer €1000
Alle reacties Link kopieren
Hier een geel gouden, bewerkte ( ruwe) ring. Redelijk breed ( 4 mm) Ze zijn handgemaakt. Voor mij zit er nog 1 diamantje in. Ik weet het niet meer precies maar volgens mij waren wij rond de 1200 euro kwijt
Alle reacties Link kopieren
quote:Gaea schreef op 25 februari 2017 @ 22:15:

Goud hoeft niet zoveel te kosten, je moet ze gewoon niet in de commerciele winkels kopen.En op welke niet-commerciële plek heb jij je gouden ring gekocht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:heavenorhell schreef op 25 februari 2017 @ 22:51:

[...]





Dat klinkt gaaf!! Waar doe je dat?Een atelier in Reeuwijk organiseert stellendagen, dan ga je onder zijn begeleiding de ringen maken. Ik vond het idee zo leuk, ook al zouden ze er niet uitzien we hebben ze voor elkaar gemaakt Hoe romantisch ..!
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Alle reacties Link kopieren
Onze ringen waren samen €600. De ring van mij was gratis. Het zijn wit gouden ringen zonder stenen. Wij hebben ze eerst gedragen als verlovingsring. Toen we gingen trouwen heeft man in mijn ring een diamantje laten zetten. Na de geboorte van onze meiden heeft hij ook 2 keer een diamantje erbij laten zetten in mijn ring.
anoniem_132070 wijzigde dit bericht op 26-02-2017 09:12
Reden: Schrijffout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde er niet zoveel geld aan uitgeven dus wij zijn voor titanium gegaan. Mijne met briljantjes erin en man zonder. Geloof dat de mijne rond de 100€ was en die van man 50€.
quote:Zebraa schreef op 25 februari 2017 @ 23:44:

Lijkt mij super-irritant. De hele dag zo'n duur stuk metaal om je vinger.Valt best mee hoor, het is gewoon een ring. Ik draag al jaren dagelijks een ring van 1400 euro (en een horloge dat ruim 2 keer zo duur is). De zetting van de diamanten laat ik elk jaar controleren en dan repareren ze ook meteen eventuele beschadigingen. Nu moet ik wel zeggen dat ik "schoon" werk heb. Als ik automonteur zou zijn en elke dag in een motor zou zitten prutten, zou ik zo'n ring (en horloge) niet dragen en ook niet kopen.
Alle reacties Link kopieren
Onze ringen in Turkije gekocht, omgerekend waren we zo rond de 400 gulden kwijt. Ze zijn nog steeds mooi, misschien wil ik er ooit nog een echt steentje in laten zetten.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Onze ringen waren 12 jaar geleden 620 euro, de herenring was gratis. Ze zijn gekocht bij een juwelier. Normale breedte, van binnen afgerond voor draagcomfort, rood met wit goud, gematteerd en in mijn ring zit een diamantje.



We zijn nog steeds blij met onze keus.
quote:himalaya schreef op 26 februari 2017 @ 07:44:

[...]





En op welke niet-commerciële plek heb jij je gouden ring gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man draagt hem ook niet op het werk. Hij doet geen vuil werk maar wel moet hij soms bedrading checken op lastige plekken. Niet handig dan een ring
Alle reacties Link kopieren
onze ringen waren duur vond ik. 2500. Brede ring in rosegoud en de mijne heeft rondom een rij diamantjes. Die van mijn man is gewoon glad. Maar goed, ik zal deze de rest van mijn leven dragen, daar ga ik van uit
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 25 februari 2017 @ 23:44:

Lijkt mij super-irritant. De hele dag zo'n duur stuk metaal om je vinger.Daar sta je toch niet bij stil als je ze draagt? ik heb oorbellen en andere ringen die duurder waren dan mijn trouwring maar die draag ik ook gewoon en doe er alles mee.
Don't cry, buy a bag and move on.
2 ringen van AuroDesign.

Gekocht bij de plaatselijke juwelier.

Witgoud met een streepje geelgoud.

En bij mijn ring 1 steentje.



Totale prijs: ongeveer 1700 euro



Budget was niet echt bepaald.

We hadden meer iets van "we trouwen maar 1 keer en die ringen gaan hopelijk minstens 40 jaar mee".

(Waarbij we natuurlijk ook weer geen 10.000 euro gingen geven aan 2 ringen.)



Ik draag mijn witgouden verlovingsring overigens ook nog altijd.

Geen flauw idee wat ie heeft gekost, maar "gratis" zal ie ook wel niet geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 26 februari 2017 @ 07:44:

[...]





En op welke niet-commerciële plek heb jij je gouden ring gekocht?



In Antwerpen. Dat zijn geen ketens maar gewoon goudhandelaren waar je betaalt voor de goudprijs en niet voor het concept 'trouw'ringen. De grote ketens verdienen aan het woord trouwen en rekenen hoge bedragen voor ringen die qua goud niet zoveel waard zijn.

En het voordeel is dat je ze ook naar wens kan laten aanpassen of maken.

Je moet wel een beetje kunnen onderhandelen.
Beter overdressed dan underdressed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven