Entertainment alle pijlers

Fort Oranje, camping of krottenwijk ?

22-02-2017 21:33 96 berichten
Wie kijkt ook ?
quote:Gatti schreef op 24 februari 2017 @ 09:36:

Ik verbaas me erover dat hij SBS6 wel toestemming heeft gegeven om de reportage te maken. Hij moet toch ook weten dat dit zou gebeuren.Daar zal vast wat geld tegenover hebben gestaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:[Habbekratz schreef op 24 februari 2017 @ 10:33[/message]:

[...]



Hoeveel m2 grond is het?

En dat maal de grondprijs dan kunnen ze er woningen op bouwen.





Rotterdam betaalde hem 13 miljoen aan oprotpremie.



voor deze camping wil hij een marktconform bedrag.
wij slapen nooit.
De Gemeente medeschuldig aan de toestand?



Door de pogingen van de burgemeester om op oneigenlijke gronden de camping te sluiten, is de neergang van Fort Oranje definitief ingezet. De goedwillende recreanten zijn vanaf dat moment definitief van de camping verdwenen. De achtergelaten inboedel en leegstaande woonwagens vormen de basis van een vergaande verpaupering die de actuele beeldvorming beheersen.

Sindsdien is er een toestroom geweest van nieuw cliënteel. Fort Oranje is verworden tot een laatste toevluchtsoord voor mensen die vaak met multidisciplinaire problemen en uitzichtloze schuldsituaties dakloos dreigen te worden. Vanuit de gemeentes Den Haag, Rotterdam maar ook Breda en Zundert zijn kansloze gevallen op grote schaal naar Fort Oranje doorgestuurd. Er ontstaat daarmee op Fort Oranje een concentratie van mensen uit de onderkant van de samenleving met bijbehorende hulpbehoevendheid.

Tegelijkertijd was Fort Oranje een uitkomst voor justitie die er vanuit Rotterdam en Den Haag veroordeelde criminelen huisvestte, waaronder de Haagse Dakmoordenaar. Een aanzienlijk deel van de criminaliteit op Fort Oranje, met inbegrip van een groot aantal brandstichtingen, is gerelateerd aan deze groep. Fort Oranje heeft van meerdere brandstichtingen aangifte gedaan met bewijsmateriaal zoals camerabeelden en namen van daders. Justitie heeft hiermee wederom niets gedaan. Toch zijn juist deze criminaliteit en de vele brandstichtingen op het terrein door de burgemeester in de media regelmatig aangehaald als argument voor sluiting.
Conflict



http://fortoranjenieuws.nl/?page_id=289
quote:valentinamaria schreef op 24 februari 2017 @ 10:38:

[...]



voor deze camping wil hij een marktconform bedrag.



En dat is?



Alleen de m2 tellen nog. De rest is 1 grote rotzooi dus de bulldozers kunnen het platgooien er zit geen goodwill meer in.
Alle reacties Link kopieren
Dit programma maakt weer pijnlijk duidelijk hoe gewetenloos sommige mensen zijn als het om geld gaat. Geld verdienen is prima, maar áltijd weer over de rug van de zwakkeren in de samenleving. Ik vind dat soort mens echt de walgelijkste in zijn soort. Meedogenloos misbruik maken van andermens' ellende.





Zelfde geldt voor bv. Primark en hun uitbuiterij, of die veelvuldig beboete aspergeboerin die oostblokkers onder erbarmelijke omstandigheden voor zich liet sloven en slaven. Hoog tijd dat dit soort misstanden keihard wordt aangepakt. Pak zulke figuren maar keihard in hun portemonnee, de enige plek waar het echt pijn doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:[mienbillekesjeuken schreef op 24 februari 2017 @ 11:24[/message]:

Dit programma maakt weer pijnlijk duidelijk hoe gewetenloos sommige mensen zijn als het om geld gaat. Geld verdienen is prima, maar áltijd weer over de rug van de zwakkeren in de samenleving. Ik vind dat soort mens echt de walgelijkste in zijn soort. Meedogenloos misbruik maken van andermens' ellende.





Zelfde geldt voor bv. Primark en hun uitbuiterij, of die veelvuldig beboete aspergeboerin die oostblokkers onder erbarmelijke omstandigheden voor zich liet sloven en slaven. Hoog tijd dat dit soort misstanden keihard wordt aangepakt. Pak zulke figuren maar keihard in hun portemonnee, de enige plek waar het echt pijn doet.helaas krijgen ze enorm veel geld en gaan elders verder met hun praktijken.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:[Habbekratz schreef op 24 februari 2017 @ 10:49[/message]:

[...]





En dat is?



Alleen de m2 tellen nog. De rest is 1 grote rotzooi dus de bulldozers kunnen het platgooien er zit geen goodwill meer in.





hij hoort zelfs geen cent te krijgen, hij heeft genoeg binnen geharkt daar.

per slot van rekening wist hij wat hij kocht.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 24 februari 2017 @ 11:30:

[...]





helaas krijgen ze enorm veel geld en gaan elders verder met hun praktijken.Ja, verschrikkelijk. Tuig met geld. Je snapt niet hoe dit rioolsoort zichzelf in de spiegel aan kan kijken. Zal dat lekker genieten, van je centen die je je van de állerzwaksten en hun kinderen afhandig hebt gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:[mienbillekesjeuken schreef op 24 februari 2017 @ 11:33[/message]:

[...]





Ja, verschrikkelijk. Tuig met geld. Je snapt niet hoe dit rioolsoort zichzelf in de spiegel aan kan kijken. Zal dat lekker genieten, van je centen die je je van de állerzwaksten en hun kinderen afhandig hebt gemaakt?is gewoon onbegrijpelijk.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 februari 2017 @ 10:45:

Conflict



http://fortoranjenieuws.nl/?page_id=289



Dat had ik ook gelezen en ik geloof zeker dat de gemeente er mede debet aan is, maar de eigenaar probeert nu wel een beetje veel de schuld af te schuiven naar de gemeente.

Als de recreanten al weggegaan zijn dan laten die meestal caravans achter die in redelijke staat zijn, Ook is het zo dat als iemand weggaat en een oude caravan achterlaat die geen waarde heeft dat daar normaal gesproken een verwijderingsbijdrage voor moet betaald worden of dat je hem zelf moet verwijderen.

Verder is hij als eigenaar natuurlijk ook zelf verantwoordelijk wie hij op de camping toelaat hij kan ook al heeft de gemeente ze doorverwezen ze natuurlijk ook gewoon weigeren.
Alle reacties Link kopieren
In de link die ik had neer gezet is ook de gemeente aan het woord.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 24 februari 2017 @ 10:38:

[...]





Rotterdam betaalde hem 13 miljoen aan oprotpremie.



voor deze camping wil hij een marktconform bedrag.Dat is mijn inziens 10 euro.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 februari 2017 @ 10:35:

[...]



Ben wel benieuwd wat hij met die 13 miljoen heeft gedaan voorheen. Dit voormalige 5 sterren camping gekocht en verder?hij is ergens in 2013 met een vastgoed onderneming de fles op gegaan had wat met een belastingschuld te maken
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat er nu een serie over is. Ik heb geloof ik e.e.a. gemist (net terug uit buitenland) Ik woom in de omgeving van deze camping. Ik heb er hele vele jaren dag in dag uit langsgefietst. Bijzondere plek wel. Bijzonder dat het nu landelijk in de media komt. Ik geloof dat ze al heel vaak invallen hebben gedaan en proberen het boeltje te sluiten.

Als kind ben ik er vaak gaan zwemmen, toen was het nog een luxe camping met een goede reputatie.
Ik bied 100 euro

Alles ff met de grond gelijk maken en ik maak er een tentenkamp van.

1000 tenten a 10 euro pd= 10.000 euro per dag KASSA
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 februari 2017 @ 10:43:

De Gemeente medeschuldig aan de toestand?



Door de pogingen van de burgemeester om op oneigenlijke gronden de camping te sluiten, is de neergang van Fort Oranje definitief ingezet. De goedwillende recreanten zijn vanaf dat moment definitief van de camping verdwenen. De achtergelaten inboedel en leegstaande woonwagens vormen de basis van een vergaande verpaupering die de actuele beeldvorming beheersen.

Sindsdien is er een toestroom geweest van nieuw cliënteel. Fort Oranje is verworden tot een laatste toevluchtsoord voor mensen die vaak met multidisciplinaire problemen en uitzichtloze schuldsituaties dakloos dreigen te worden. Vanuit de gemeentes Den Haag, Rotterdam maar ook Breda en Zundert zijn kansloze gevallen op grote schaal naar Fort Oranje doorgestuurd. Er ontstaat daarmee op Fort Oranje een concentratie van mensen uit de onderkant van de samenleving met bijbehorende hulpbehoevendheid.

Tegelijkertijd was Fort Oranje een uitkomst voor justitie die er vanuit Rotterdam en Den Haag veroordeelde criminelen huisvestte, waaronder de Haagse Dakmoordenaar. Een aanzienlijk deel van de criminaliteit op Fort Oranje, met inbegrip van een groot aantal brandstichtingen, is gerelateerd aan deze groep. Fort Oranje heeft van meerdere brandstichtingen aangifte gedaan met bewijsmateriaal zoals camerabeelden en namen van daders. Justitie heeft hiermee wederom niets gedaan. Toch zijn juist deze criminaliteit en de vele brandstichtingen op het terrein door de burgemeester in de media regelmatig aangehaald als argument voor sluiting.Wie gebruikt nu wie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 februari 2017 @ 10:38:

[...]



Daar zal vast wat geld tegenover hebben gestaan.



Wie weet wil de gemeente er nu zo graag vanaf dat ze met een smak geld over de brug komen?

Die engel lijkt me niet achterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de uitzending Danny zoekt problemen gekeken, maar wat had hij een moeite om daar te filmen.

Dat was nu wel anders, wonderlijk....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:[tvandattum schreef op 24 februari 2017 @ 16:59[/message]:

[...]





Wie gebruikt nu wie?





dit was al in 1997, kan je zien wat voor ellendeling die Engel is;



http://www.volkskrant.nl/ ... an-huisjesmelker~a485415/
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Vond het wel een vreemd verhaal van die man die in de caravan woonde waarvan hij zijn dat hij er maar liefs t 17000 euro voor betaald had met de belofte dat Engel de nodige herstelwerkzaamheden zou uitvoeren wat hij volgens de man niet heeft gedaan. Ik kan echt niet voorstellen dat hij zoveel geld daarvoor betaald heeft er echt die mankementen allemaal waren, denk eerder dat hij hem totaal uit geleeft heeft .

De caravan van de mensen met de beperking zag er eigenlijk best wel netjes uit en die hadden er 5000 voor betaald kan best zijn dat hun die van iemand anders hebben gekocht en engel die ander man een oor aan genaait heeft maar vond het toch een beetje raar verhaal.

Ook zijn juist de 2 gezinnen die in deze aflevering in beeld kwamen ook 2 die een flinke schuld bij engel hebben. dat gezin met de beperkingen geloof ik 3500 euro dan hebben ze toch 1 jaar niks betaald.

Dit doet natuurlijk niks af van enorme rotzooi die er camping is en de criminaliteit die er is maar vind het programma toch wel erg oppervlakkig
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 24 februari 2017 @ 17:46:

[...]





dit was al in 1997, kan je zien wat voor ellendeling die Engel is;



http://www.volkskrant.nl/ ... an-huisjesmelker~a485415/Ik leg het niet alleen bij engel hoor. Genoeg partijen.en mensen die zo'n vrijplaats zo optimaal mogelijk benutten....
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopp17 schreef op 26 februari 2017 @ 03:06:

Vond het wel een vreemd verhaal van die man die in de caravan woonde waarvan hij zijn dat hij er maar liefs t 17000 euro voor betaald had met de belofte dat Engel de nodige herstelwerkzaamheden zou uitvoeren wat hij volgens de man niet heeft gedaan. Ik kan echt niet voorstellen dat hij zoveel geld daarvoor betaald heeft er echt die mankementen allemaal waren, denk eerder dat hij hem totaal uit geleeft heeft .

De caravan van de mensen met de beperking zag er eigenlijk best wel netjes uit en die hadden er 5000 voor betaald kan best zijn dat hun die van iemand anders hebben gekocht en engel die ander man een oor aan genaait heeft maar vond het toch een beetje raar verhaal.

Ook zijn juist de 2 gezinnen die in deze aflevering in beeld kwamen ook 2 die een flinke schuld bij engel hebben. dat gezin met de beperkingen geloof ik 3500 euro dan hebben ze toch 1 jaar niks betaald.

Dit doet natuurlijk niks af van enorme rotzooi die er camping is en de criminaliteit die er is maar vind het programma toch wel erg oppervlakkig



Dat ook. Eens.

Die plek is een verschrikkelijke plaats, maar er zijn meer van dit soort plekken en heel wat partijen profiteren van zo'n plek. Het is niet dat mensen in fort Oranje komen en dan in de ellende komen. Ze zitten al diep in de ellende en komen daardoor daar.

Die mensen met beperking hadden al hulpverlening.



Los daarvan verschrikkelijke plaats. Triest voor kinderen om daar op te groeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 24 februari 2017 @ 10:43:

De Gemeente medeschuldig aan de toestand?



Door de pogingen van de burgemeester om op oneigenlijke gronden de camping te sluiten, is de neergang van Fort Oranje definitief ingezet. De goedwillende recreanten zijn vanaf dat moment definitief van de camping verdwenen. De achtergelaten inboedel en leegstaande woonwagens vormen de basis van een vergaande verpaupering die de actuele beeldvorming beheersen.

Sindsdien is er een toestroom geweest van nieuw cliënteel. Fort Oranje is verworden tot een laatste toevluchtsoord voor mensen die vaak met multidisciplinaire problemen en uitzichtloze schuldsituaties dakloos dreigen te worden. Vanuit de gemeentes Den Haag, Rotterdam maar ook Breda en Zundert zijn kansloze gevallen op grote schaal naar Fort Oranje doorgestuurd. Er ontstaat daarmee op Fort Oranje een concentratie van mensen uit de onderkant van de samenleving met bijbehorende hulpbehoevendheid.

Tegelijkertijd was Fort Oranje een uitkomst voor justitie die er vanuit Rotterdam en Den Haag veroordeelde criminelen huisvestte, waaronder de Haagse Dakmoordenaar. Een aanzienlijk deel van de criminaliteit op Fort Oranje, met inbegrip van een groot aantal brandstichtingen, is gerelateerd aan deze groep. Fort Oranje heeft van meerdere brandstichtingen aangifte gedaan met bewijsmateriaal zoals camerabeelden en namen van daders. Justitie heeft hiermee wederom niets gedaan. Toch zijn juist deze criminaliteit en de vele brandstichtingen op het terrein door de burgemeester in de media regelmatig aangehaald als argument voor sluiting.http://fortoranjenieuws.nl/?page_id=289



Even voor alle duidelijkheid . Dit is de promotie site van Fort Oranje . Het ligt aan iedereen maar niet aan de eigenaar , C Engel.

Iedereen krijgt de schuld en die arme C .Engel wil het alleen maar opknappen en wordt door iedereen tegengewerkt. Arme arme Cees!



Zover ik zie, staat er geen ene kritische opmerking t,a.v de eigenaar.

Ik denk dat de "Engeltjes" een tekst schrijver hebben ingehuurd om wat goodwill en twijfel te kweken





Maar Cees is wel duidelijk van de recycling ,Dennis zegt : Daar moet een bulldozer overheen maar Cees vind het nog wel goed om op te knappen.
Dat gezin met 125.000 euro schuld..... Nu kunnen ze daar weg en zullen wel in de schuldhulpsanering komen, maar daar zal altijd iemand over hun schouders moeten kijken, want zodra ze eruit zijn begint de ellende opnieuw. Die hebben niet het vermogen om de gevolgen van hun daden in te zien.

Hoe komen ze aan zoveel schulden? Huur niet betalen, zorg niet betalen, kopen in webwinkels en dan op de knop "afterpay" drukken? Spul op MP gooien en dan hebben ze weer geld.

Maar wel 3 of 4 honden en allemaal stug doorroken.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven