Corsica/Mallorca (of wat anders)

25-02-2017 21:28 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,



Graag willen wij op vakantie naar een betaalbare bestemming. Het liefst een bestemming met witte stranden.



Nu zijn Corsica, Sardinië en Mallorca op het lijstje. Welke is volgens jullie beter/voordeligst?



En hebben jullie misschien ook andere suggesties voor mooie en betaalbare bestemmingen? Misschien hebben jullie zelfs betere ideeën!



Alvast heel erg bedankt!
Huh? Tropisch? Europa heeft geen tropen hoor. Dat is meer rond de evenaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:hannaeva schreef op 25 februari 2017 @ 21:43:

Huh? Tropisch? Europa heeft geen tropen hoor. Dat is meer rond de evenaar.Met tropisch bedoel ik palmbomen en witte stranden, zoals Mallorca bijvoorbeeld..
quote:SnoopyLove schreef op 25 februari 2017 @ 21:44:

[...]





Met tropisch bedoel ik palmbomen en witte stranden, zoals Mallorca bijvoorbeeld..Vind ik toch echt Mallorca niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:SnoopyLove schreef op 25 februari 2017 @ 21:44:

[...]





Met tropisch bedoel ik palmbomen en witte stranden, zoals Mallorca bijvoorbeeld..Sorry, ik heb het aangepast. Hoop dat het nu duidelijker is.
Alle reacties Link kopieren
De oostkust van Corsica heeft zandstrand, de westkust woeste rotsen.



Het mooiste eiland dat we al drie keer drie weken bezocht hebben. Ga in het voorjaar of eventueel in het najaar. 40+ graden Celsius in de zomervakantie is niet leuk meer. In het voorjaar staat de maquis in bloei en ruikt het hele eiland heerlijk. In het najaar is de zee nog heerlijk warm.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 25 februari 2017 @ 21:52:

De oostkust van Corsica heeft zandstrand, de westkust woeste rotsen.



Het mooiste eiland dat we al drie keer drie weken bezocht hebben. Ga in het voorjaar of eventueel in het najaar. 40+ graden Celsius in de zomervakantie is niet leuk meer. In het voorjaar staat de maquis in bloei en ruikt het hele eiland heerlijk. In het najaar is de zee nog heerlijk warm.Dankjewel voor deze nuttige tips! Zal dit zeker onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Sardinië heeft echt stranden die tropisch aandoen. Google eens plaatjes en het klopt echt! Bijvoorbeeld spaggia Tahiti op Maddalena. Echt een aanrader! En de hele oostkust trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op Corsica. Ik vind het zoooo mooi.

Ik hou echter absoluut niet van op het strand liggen, maar ik heb elk weggetje, geitepaadje en stadje gezien.

Verrassend veel te doen, voor zo'n klein eilandje.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mega fan van Corsica. Vind het veel mooier dan Sardinie en Mallorca.

Corsica heeft alles, mooi binnenland, geweldige dorpjes, azuur blauwe zee, je kunt er heerlijk wandelen, met de auto rondtoeren.



De west kust is het mooiste. Ook in het zuiden richting Bonifacio ontzettend mooi. Boven in het noorden richting Calvi en st. florent ook de moeite waard. En dan capcorse ook een bezoek waard.



Wij gaan ieder jaar 3 weken daarheen, we zijn echt verliefd geworden op Corsica.
Alle reacties Link kopieren
Sartène is ook een prachtig plaatsje op Corsica.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Lefkas, een Grieks eiland. Heeft schitterende stranden, niet erg toeristisch en heerlijk kneuterig. Na vele jaren haalt geen één bestemming het hierbij. Mallorca en Corsica halen het niet vergeleken bij dit eiland.



Je kunt er mooie excursies doen, makkelijk een dagje naar Kefalonia of Corfu en het is er prachtig groen. Voorbeelden van mooie stranden zijn Porto Katsiki en Egremni. Ook kun je vanuit Vasiliki een bootje nemen naar een afgelegen strandje.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Corisica heeft plekken die absoluut tropisch aandoen. En ja, ik ben de seychellen geweest, de malediven, het caribisch gebied, maar corsica heedt baaien waar de stranden net zo wit nog niet witter zijn dan op de seychellen, water wat helderder blauw is ook. Hadden ze me er geblindoekt heengebracht en me er neer gezet had ik gegokt dat ik ergens in de indische oceaan stond... Maar dan met de voordelen van heerlijk frans/italaans eten, bergen, watervallen, rivieren etc etc. Google eens op corsica beaches.... zegt meer dan genoeg



Wij gaan dit jaar weer
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties! Erg leuk om jullie ervaringen te lezen en heb zeker wat aan jullie tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven