Geld & Recht alle pijlers

Hoe doen mensen dit?

19-02-2017 10:32 533 berichten
Wat als je geen spaargeld hebt en maar net rond komt in de maand en je auto gaat kapot of je hebt om een andere dringende reden geld nodig en de bank weigert je een lening te geven en je hebt ook geen ouders meer waar je van kunt lenen of andere familie of vrienden dieje dit kunt vragen?

Wat zou jij doen in deze situatie?
Ik denk niet dat het ligt aan mijn huur die is maar 350 euro als ik de toeslag eraf trek.

Het ligt eerder aan mijn veel te dure gsm abbo van 60 euro in de maand en sportabbo van 50. Maar zit aan een termijn vast die tussentijds niet op te zeggen is.

Na mijn vaste lasten inclusief benzine, houd ik zeg maar ongeveer 400 euro over voor de boodschappen, kleding, onverwachte dingen, uitjes, cadeautjes, verzorgingsspullen en sparen.

Ik kom dus wel juist rond zonder hulp van mijn ouders. Maar helaas altijd maar net net en momenteel is mijn spaargeld op en dat was de reden waardoor ze me geholpen hadden met betalen van reparatie auto.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 10:35:

Ik denk niet dat het ligt aan mijn huur die is maar 350 euro als ik de toeslag eraf trek.

Het ligt eerder aan mijn veel te dure gsm abbo van 60 euro in de maand en sportabbo van 50. Maar zit aan een termijn vast die tussentijds niet op te zeggen is.

Na mijn vaste lasten inclusief benzine, houd ik zeg maar ongeveer 400 euro over voor de boodschappen, kleding, onverwachte dingen, uitjes, cadeautjes, verzorgingsspullen en sparen.

Ik kom dus wel juist rond zonder hulp van mijn ouders. Maar helaas altijd maar net net en momenteel is mijn spaargeld op en dat was de reden waardoor ze me geholpen hadden met betalen van reparatie auto.Ben jij je wel bewust dat er gezinnen zijn die rondkomen met 400 euro in de maand voor de dingen die jij opnoemt? In de schuldsanering krijgt een gezin met 4 kids 90 euro per week om te besteden. En dat is niet alleen voor boodschappen. Dus wees je wel bewust dat 400 euro per maand voor 1 persoon in dat opzicht ruim is.
Alle reacties Link kopieren
400!! Euro per maand? Daarvan moet je makkelijk op zijn minst 100 euro kunnen sparen in de maand en dan kun je nog ruim leven. Wat gebruik je in godsnaam aan verzorgingsproducten en boodschappen dat het allemaal op gaat?
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 10:35:

Ik denk niet dat het ligt aan mijn huur die is maar 350 euro als ik de toeslag eraf trek.

Het ligt eerder aan mijn veel te dure gsm abbo van 60 euro in de maand en sportabbo van 50. Maar zit aan een termijn vast die tussentijds niet op te zeggen is.

Na mijn vaste lasten inclusief benzine, houd ik zeg maar ongeveer 400 euro over voor de boodschappen, kleding, onverwachte dingen, uitjes, cadeautjes, verzorgingsspullen en sparen.

Ik kom dus wel juist rond zonder hulp van mijn ouders. Maar helaas altijd maar net net en momenteel is mijn spaargeld op en dat was de reden waardoor ze me geholpen hadden met betalen van reparatie auto. En je bent alleen??

Jemig, dan zou je rond moeten kunnen komen van 50 euro per week, dus 215 euro per maand aan boodschappen! Met gemak. Dan hou je fantastisch geld over om te sparen voor je eigen risico, onvoorzien en extraatjes...

Straks een heel goedkoop sim only abonnement zonder nieuwe telefoon en de sportschool opzeggen als je sponsor bent in plaats van actief lid van de club.
Ik ben niet alleen heb ook een kind dus zijn met zijn tweetjes.

Per week toch zeker 80 euro kwijt aan boodschappen.. dus maal 4 is al 320 euro blijft 80 over voor de rest...
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 10:58:

Ik ben niet alleen heb ook een kind dus zijn met zijn tweetjes.

Per week toch zeker 80 euro kwijt aan boodschappen.. dus maal 4 is al 320 euro blijft 80 over voor de rest...Wij doen het met 3 vowassenen van 70 euro per week. Ik koop dan ook niet vaak A merken.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 10:58:

Ik ben niet alleen heb ook een kind dus zijn met zijn tweetjes.

Per week toch zeker 80 euro kwijt aan boodschappen.. dus maal 4 is al 320 euro blijft 80 over voor de rest...Wij geven met 2 volwassenen ongeveer 40-50 euro per week uit, en komen niks te kort. 320 euro voor 1 volwassene en 1 kind is absurd veel. Als je het kan missen, prima. Maar dat kun je blijkbaar niet..
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 10:58:

Ik ben niet alleen heb ook een kind dus zijn met zijn tweetjes.

Per week toch zeker 80 euro kwijt aan boodschappen.. dus maal 4 is al 320 euro blijft 80 over voor de rest... Dat is nog 20 euro per week meer dan ik aan alleenstaande moeders geef.

60 x 4,3 = 258 euro. Hou je nog met gemak 142 euro per maand over.
Deze week geprobeerd voor 50 euro maar geen vlees en yoghurt/ kinderyoghurtjes gekocht dan was het echt niet gelukt met 50.

En woensdag inkopen gedaan en nu is het alweer zowat op had twee van die pakjes met plakjes kaas in die zijn nu al op en ook het fruit appels en bananen zijn al volledig op.. heb nu als broodbeleg alleen nog maar nutella en jam in huis en geen fruit meer en geen vlees en geen yoghurt. Nog 1 brood over van de twee broden en zak met pistoletjes.

Enige dat ik wel nog heb is rijst, pasta, strooikaas, pesto, Tomatenblikken, tomatenpuree en groente. En drinkpakjes, koekjes en koffie.. zal morgen echt weer naar

de winkel moeten gaan...
Alle reacties Link kopieren
Als je het echt voor 50 euro wilt doen heb je dus geen geld voor kinderyoghurtjes, plakjes kaas en pakjes drinken. En koekjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 11:17:

Deze week geprobeerd voor 50 euro maar geen vlees en yoghurt/ kinderyoghurtjes gekocht dan was het echt niet gelukt met 50.

En woensdag inkopen gedaan en nu is het alweer zowat op had twee van die pakjes met plakjes kaas in die zijn nu al op en ook het fruit appels en bananen zijn al volledig op.. heb nu als broodbeleg alleen nog maar nutella en jam in huis en geen fruit meer en geen vlees en geen yoghurt. Nog 1 brood over van de twee broden en zak met pistoletjes.

Enige dat ik wel nog heb is rijst, pasta, strooikaas, pesto, Tomatenblikken, tomatenpuree en groente. En drinkpakjes, koekjes en koffie.. zal morgen echt weer naar

de winkel moeten gaan...



1.Wat is het verschil met gewone yoghurt?

2. Drinkpakjes zijn totaal overbodig. Geef gewoon een beker met karnemelk/water mee.



Koop eens een stuk kaas ipv plakken, ook veel voordeliger.



Wat maakt dat je denkt dat anderen wel voor 40-50 euro boodschappen kunnen doen en jij dan honger lijdt?
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 11:17:

Deze week geprobeerd voor 50 euro maar geen vlees en yoghurt/ kinderyoghurtjes gekocht dan was het echt niet gelukt met 50.

En woensdag inkopen gedaan en nu is het alweer zowat op had twee van die pakjes met plakjes kaas in die zijn nu al op en ook het fruit appels en bananen zijn al volledig op.. heb nu als broodbeleg alleen nog maar nutella en jam in huis en geen fruit meer en geen vlees en geen yoghurt. Nog 1 brood over van de twee broden en zak met pistoletjes.

Enige dat ik wel nog heb is rijst, pasta, strooikaas, pesto, Tomatenblikken, tomatenpuree en groente. En drinkpakjes, koekjes en koffie.. zal morgen echt weer naar

de winkel moeten gaan...

Vetgedrukt is allemaal luxe producten. Je kan gewoon pakken val en yoghurt kopen. Doe je makkelijk 3 dagen mee met 2 man en 1 pak. Dus 2 pakken is alweer 6 dagen. Plakjes kaas = stuk kaas en een kaasschaaf. Gaat veel langer mee. Kijk dus eens kritisch naar wát je in je karretje gooit.



En pak een mandje die je niet kan rollen en al helemaal geen karretje. Door het gewicht ben je minder van zins om meer in je mandje te gooien.
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 10:58:

Ik ben niet alleen heb ook een kind dus zijn met zijn tweetjes.

Per week toch zeker 80 euro kwijt aan boodschappen.. dus maal 4 is al 320 euro blijft 80 over voor de rest...



Hier gezin met vijf (bijna) volwassenen. Eten, schoonmaakartikelen en verzorgingsproducten voor 135 per week. Zou zuiniger kunnen maar hoeft momenteel niet. Dat is omgerekend 27 euro per persoon.



Van mij mag jij 80 uitgeven als je dat nodig vindt hoor, maar dan niet klagen dat je iets anders niet kunt.
Ik vind de kinderyoghurtjes er zo leuk uit zien voor hem want is niet dat hij de gewone yoghurt niet lust eigenlijk doe ik het dus zelf blijkbaar.

En hij krijgt sowieso ook twee bekers water mee maar voor erbij doe ik dan altijd ook nog twee drinkpakjes en voor als we ergebs heen gaan onderweg bijvoorbeeld.

De plakjes kaas is toch net zo duur dan de een stuk?

Misschien kan ik idd nog iets leren dus.
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 11:47:

Ik vind de kinderyoghurtjes er zo leuk uit zien voor hem want is niet dat hij de gewone yoghurt niet lust eigenlijk doe ik het dus zelf blijkbaar.

En hij krijgt sowieso ook twee bekers water mee maar voor erbij doe ik dan altijd ook nog twee drinkpakjes en voor als we ergebs heen gaan onderweg bijvoorbeeld.

De plakjes kaas is toch net zo duur dan de een stuk?

Misschien kan ik idd nog iets leren dus.

Jij bent dus het schoolvoorbeeld waarom die dure pakjes dus werken. 'Omdat het zo leuk is'.

Ik vind geld overhouden op mijn bankrekening er ook heel erg leuk uit zien.
Een blok kaas is een stuk zuiniger in gebruik. Dus uiteindelijk goedkoper omdat je er langer mee doet.
Wat geven jullie je kind dan mee naar school voor hun twee kleine pauzes? Ik ben gewend voor beide korte pauzes een koekje/fruit mee te geven plus drinkpakje en voor de lunch twee sneetjes brood met 1 plak kaas en drinkbeker met ranja of water. Na school bij de opvang krijgt hij ook nog n koekje/cakeje/wafel of kaasdipstokjes en drinkpakje. Ben gewoon bang dat hij anders honger heeft en heb geen idee wat ik kan meegeven dat goedkoper is en toch lekker en vullend en houdbaar zonder koeling?
Alle reacties Link kopieren
En TO, voor je nu gaat zeggen dat dat allemaal moet kunnen en dat wij jou (en vooral je kind natuurlijk!) niets gunnen: wat mij betreft mag je kopen wat je wilt en bij je ouders lenen wat je wilt. Maar dit is wel het antwoord op je vraag hoe anderen dit dan doen. Niet méér uitgeven dan je hebt, en dat betekent inderdaad dat je keuzes moet maken en dat bepaalde dingen -hopelijk tijdelijk - niet meer kunnen.



Edit: Sorry, te vroeg geoordeeld. Je komt serieus om tips vragen. Hardstikke goed.
Plakjes kaas zijn per kilo iets duurder dan een stuk kaas. Je moet immers de snijderT ook betalen. Verder zijn die pakjes dikker gesneden dan je met de kaasschaaf zou doen, dus je gebruikt er per boterham meer van. Duurder in gebruik dus.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog van die kinderyoghurtbekertjes over ?

Afwassen en hergebruiken.



Ranja heb je tegenwoordig ook in kleine knijpflesjes.

Passen in je tas en ter plaatse een shotje in een beker water doen.



Plakjes kaas vind ik in gebruik wel goedkoper. Je snijdt dan niet te dik en je hebt geen korstjes over.

En gewoon één verpakking voor een week. Op = op.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tja, als het echt moet, dan kun je natuurlijk flink besparen op je uitgaven. Ik heb een beetje de indruk dat dat wat jou betreft niet zo hoeft, TO. Je komt net rond en als je in de problemen komt (reparatie auto), dan springen je ouders bij.

Ik vind het heel normaal dat je in eerste instantie zorgt voor een buffer. Je hoeft echt geen tonnen op de bank te hebben, maar wel een bedragje waar je op terug kunt vallen als het die maand tegenzit. Dat kunnen nieuwe schoenen voor je kind zijn of een apparaat wat kapot gaat. En automatisch iedere maand een bedrag opzij zetten om deze buffer in stand te houden/aan te vullen. En dan "kun je de rest opmaken". Dus vaste lasten eraf, spaargeld eraf en dat wat je overhoudt deel je door 4/5 weken. Dat is je budget voor die week. Veel moeilijker is het niet, hoor.
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 11:52:

Wat geven jullie je kind dan mee naar school voor hun twee kleine pauzes? Ik ben gewend voor beide korte pauzes een koekje/fruit mee te geven plus drinkpakje en voor de lunch twee sneetjes brood met 1 plak kaas en drinkbeker met ranja of water. Na school bij de opvang krijgt hij ook nog n koekje/cakeje/wafel of kaasdipstokjes en drinkpakje. Ben gewoon bang dat hij anders honger heeft en heb geen idee wat ik kan meegeven dat goedkoper is en toch lekker en vullend en houdbaar zonder koeling?

Mijn kinderen hadden maar één kleine pauze en overblijf of thuis eten.

Kleine pauze: beker aanmaaklimonade en twee digestief biscuits uit een trommelje.

Overblijf: twee boterhammen met beleg en fruit pakje huismerk Fristi tien ze klein waren en te dun. Later beker water.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 11:52:

Wat geven jullie je kind dan mee naar school voor hun twee kleine pauzes? Ik ben gewend voor beide korte pauzes een koekje/fruit mee te geven plus drinkpakje en voor de lunch twee sneetjes brood met 1 plak kaas en drinkbeker met ranja of water. Na school bij de opvang krijgt hij ook nog n koekje/cakeje/wafel of kaasdipstokjes en drinkpakje. Ben gewoon bang dat hij anders honger heeft en heb geen idee wat ik kan meegeven dat goedkoper is en toch lekker en vullend en houdbaar zonder koeling?Hier was maar één kleine pauze, plus de overblijf. Pauze een meelbiscuitje of rozijnen en water, overblijf een plak brood met beleg en een pakje drinken. Dat pakje drinken hoefde van kind niet, die dronk liefst water, maar we hadden dan echt het gevoel dat hij te weinig binnen kreeg op een dag.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Je kind kan een leuke waterfles meenemen met drinken. 2/3 pakjes drinken per dag is overdreven.



Voor in pauzes kun je een extra boterham meegeven. Een cracker met beleg, ontbijtkoek, koekje uit een gewone rol koekjes etc. Het hoeft allemaal voorverpakt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 26 februari 2017 @ 11:47:

Ik vind de kinderyoghurtjes er zo leuk uit zien voor hem want is niet dat hij de gewone yoghurt niet lust eigenlijk doe ik het dus zelf blijkbaar.

En hij krijgt sowieso ook twee bekers water mee maar voor erbij doe ik dan altijd ook nog twee drinkpakjes en voor als we ergebs heen gaan onderweg bijvoorbeeld.

De plakjes kaas is toch net zo duur dan de een stuk?

Misschien kan ik idd nog iets leren dus.



Pfieuw!

Twee drinkpakjes vind ik rijkelijk veel. Ik kreeg dat uberhaubt al niet. Gewoon een beker met karnemelk kon je krijgen. Kijk bij de kaas eens naar kiloprijzen, die staan gewoon in de supermarkt op de prijskaartjes.

Ik werd als kind kei blij van gewone chocoladevla trouwens. Dus gewoon yoghurt of vla en niet aan danoontjes doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven