Vanaf oktober 2010 kindvrij-deel 21-

01-09-2014 16:40 2995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel. Klets gezellig mee over van alles behalve vieze luiers, kotsdoekjes en ander kinderongemak
Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 23 februari 2017 @ 15:08:

Blijkbaar definieert het moederschap wie je bent



En toch he... heb ik soms moeite met de 'Vertel eens wat over jezelf' in sollicitatiegesprekken (die heb ik de laatste tijd weer een een paar gehad) Wàt vertel ik dan over mezelf? Ik begin meestal maar over het type medewerker / collega dat ik ben. Maar dan blijkt vaak alweer dat ze willen weten wie ik buiten het werk om ben. En dan ben ik 'partner van' (vind ik ook suf; mijn kerel definieert mij niet!) en blaat ik wat over hobby's en vrijwilligerswerk. Om vervolgend toch maar te noemen dat ik geen kids heb, omdat ik het idee heb dat dat is wat ze willen weten.



Owww, ja! Vond ik ook altijd zo irritant, als mensen het alleen maar over hun partner kunnen hebben. Vind zelf dat ik er ook af en toe te veel over praat. Waar het hart vol van is... Zal met kinderen niet anders zijn, maar ik haal het ook niet in mijn hoofd om een profielfoto van mijn kat te plaatsen van mijzelf, of van mijn vriend!?!



Solliciteren vind ik ook zo lastig, dan vertel ik dat ik nog maar vrij kort een nieuwe relatie heb en samenwoon en dan ben ik bang dat ze me niet aannemen omdat ik gezien mijn leeftijd onmiddellijk aan kinderen ga beginnen. Het liefst zou ik zo snel mogelijk vertellen dat er geen baby in de planning zit en dat dat de bedoeling is, maar dat voelt ook raar. Met mijn cv ook: zet ik nou Samenwonend? Of gewoon niks, dat ze ernaar moeten raden? Zouden ze daar überhaupt op letten bij het uitnodigen?
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst een blog over CV's, met onder andere de bewering dat het vermelden van burgerlijke staat, kinderen, nationaliteit etc. totaal achterhaald is. Als het geen invloed heeft op je functioneren: niet vermelden! En daar ben ik het helemaal mee eens.



Een jaar of negen terug zat ik ook in veel sollicitatierondes en toen was ik 1) begin 30 en 2) net samenwonend. (ik solliciteerde toen, omdat ik naar een ander stad was verhuisd om ... jawel ... te gaan samenwonen) Alarmerende situatie voor werkgevers! Ik had toen heel erg de neiging om mijn afwezige kinderwens zelf ter sprake te brengen.

'Vertel eens, waar zie jezelf over vijf jaar?'

'Nou, in ieder geval niet achter een kinderwagen.'



Nu ben ik de 40 gepasseerd en speelt het volgens mij niet zo'n rol meer.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Doornroosje75 schreef op 23 februari 2017 @ 15:09:

[...]



En mét kind op schoot ofzo kan ik nog wel hebben. Maar serieus een foto van je kind als profielfoto....why?



Ok ok nog eentje dan...







Blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Lux, ja...dan snap ik 't wel
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Elfje112 schreef op 23 februari 2017 @ 15:16:

[...]



Omdat je van ze houdt. Omdat je trots bent dat hij/zij jouw kind is. Weet ik veel?



En mensen weten vaak niet wat over zichzelf te zeggen en zeggen dat je moeder bent trekt waarschijnlijk andere moeders aan.Nou, ze heeft mij in ieder geval goed afgeschrikt
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 23 februari 2017 @ 15:30:

[...]





Ok ok nog eentje dan...



[img]http://cdn.commet-kultajpar.savviihq.co ... 1__605.jpg[/img]



Blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanavond in een McDonalds en heb zo genoten. Er was een orkaan aan kindergeschreeuw dat door de hele tent galmde vanuit het speelparadijs en ik heb mijn oortjes ingedaan en Spotify met vol volume aangedaan en patatjes gegeten. Oeh wat heerlijk om je 100% te kunnen afsluiten omdat er geen koter van mij jodelt.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
quote:Luistervink schreef op 23 februari 2017 @ 15:19:

[...]





Owww, ja! Vond ik ook altijd zo irritant, als mensen het alleen maar over hun partner kunnen hebben. Vind zelf dat ik er ook af en toe te veel over praat. Waar het hart vol van is... Zal met kinderen niet anders zijn, maar ik haal het ook niet in mijn hoofd om een profielfoto van mijn kat te plaatsen van mijzelf, of van mijn vriend!?!



Solliciteren vind ik ook zo lastig, dan vertel ik dat ik nog maar vrij kort een nieuwe relatie heb en samenwoon en dan ben ik bang dat ze me niet aannemen omdat ik gezien mijn leeftijd onmiddellijk aan kinderen ga beginnen. Het liefst zou ik zo snel mogelijk vertellen dat er geen baby in de planning zit en dat dat de bedoeling is, maar dat voelt ook raar. Met mijn cv ook: zet ik nou Samenwonend? Of gewoon niks, dat ze ernaar moeten raden? Zouden ze daar überhaupt op letten bij het uitnodigen?Ik zeg vaak ronduit uit mezelf dat ik de eerstkomende jaren geen baby plannen heb. Ben begin 30 en hou het voor daarna een beetje open voor potentiele werkgevers. Ze hoeven niet gelijk alles te weten voor ik hen ken.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ik zei ook altijd 'geen kinderen en geen kinderwens' als er werd gevraagd om wat van mijzelf te vertellen bij een sollicitatiegesprek.

Zij mogen het niet zo expliciet vragen, ik wel zeggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 23 februari 2017 @ 23:42:

Ik zei ook altijd 'geen kinderen en geen kinderwens' als er werd gevraagd om wat van mijzelf te vertellen bij een sollicitatiegesprek.

Zij mogen het niet zo expliciet vragen, ik wel zeggen.Ik las ooit een onderzoek dat vrouwen zonder kinderwens vaker als onaardig en koud worden gezien, dus vaak durf ik dat dan ook weer niet zo hard te zeggen. (Gelukkig is het maar 1 onderzoek en heb ik er daarna nooit meer iets over gehoord.) Maar waarschijnlijk heb ik me zorgen gemaakt over niks: in een jaar tijd ben ik twee keer glansrijk aangenomen, bij de eerste werknemer wisten ze dat ik geen kinderen wilde, bij de tweede niet. Maakt blijkbaar allemaal geen bal uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij een werkgever een vervanger voor mezelf mogen uitzoeken. Uiteindelijk hadden we nog 2 vrouwelijke kandidaten over; een van 43 met 1 kind en een van 30 die net die week ging trouwen. Toen hebben we dame 1 gekozen omdat mijn vervangster de enige medewerkster in t bedrijf zou zijn.... bij een zwangerschap is ze (als alles gezond is en goed gaat) 4 maanden afwezig. Niet te doen als dit afwezigheid van 50% van je personeel betekent...



Daarna ben ikzelf weggegaan en vervangster bleef... 44 en je gelooft t niet... zwanger na iui en mijn werkgever evengoed met zn handen in t haar



Dus je weet t niet he! We mochten het die sollicitanten uiteraard niet vragen. Maar ik meld t ook uit mezelf om aan te geven dat ik vooral flexibel ben met vakanties en-of overwerk. En ik heb geen wondertje thuis wat ziek kan zijn waardoor ik ineens naar huis zou moeten...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 2 dagen mijn hamsterkind. Een Goudhamster vrouwtje, crème wit. Het zat niet mee. De bestelde kooi was niet binnengekomen na 4 weken in de dierenzaak. Hij was niet op voorraad bij de fabrikant. Mijn geld teruggekregen en ik heb via Internet een andere kooi besteld. Een nog grotere. Binnen 2 dagen had ik die al in huis. Had ik gelijk moeten doen. Bij een 2e dierenzaak had ik een hamster besteld. Dat stelden ze voor. Voorkeur opgegeven en dat werd opgeschreven. Eind van de week zou de hamster al binnen zijn. Ik ging kijken, maar geen hamster. Een miscommunicatie. Mijn bestelling was verkeerd doorgegeven. Ik zou speciaal om een driekleurvrouwtje gevraagd hebben volgens hen. Die waren er niet. Klopt niks van, ik had verschillende voorkeuren opgegeven, waaronder een driekleur. Geslacht maakte niet uit. Ik kreeg een nieuwe kans om te bestelling. Dat hoefde niet meer van mij. Dan moeten ze maar niks beloven. Toen naar de 3e dierenzaak gereden en daar de hamster gekocht waar ik verliefd op werd. Een geluk bij een ongeluk. Ik heb nu echt wat ik wilde.

De eerste dagen moet ik haar nog veel met rust laten om te a-klimatiseren. Maar het is een durfal. Na een uur hing ze al ondersteboven in de tralies.
Alle reacties Link kopieren
quote:hondenmens schreef op 25 februari 2017 @ 23:19:

Ik heb sinds 2 dagen mijn hamsterkind. Een Goudhamster vrouwtje, crème wit. Het zat niet mee. De bestelde kooi was niet binnengekomen na 4 weken in de dierenzaak. Hij was niet op voorraad bij de fabrikant. Mijn geld teruggekregen en ik heb via Internet een andere kooi besteld. Een nog grotere. Binnen 2 dagen had ik die al in huis. Had ik gelijk moeten doen. Bij een 2e dierenzaak had ik een hamster besteld. Dat stelden ze voor. Voorkeur opgegeven en dat werd opgeschreven. Eind van de week zou de hamster al binnen zijn. Ik ging kijken, maar geen hamster. Een miscommunicatie. Mijn bestelling was verkeerd doorgegeven. Ik zou speciaal om een driekleurvrouwtje gevraagd hebben volgens hen. Die waren er niet. Klopt niks van, ik had verschillende voorkeuren opgegeven, waaronder een driekleur. Geslacht maakte niet uit. Ik kreeg een nieuwe kans om te bestelling. Dat hoefde niet meer van mij. Dan moeten ze maar niks beloven. Toen naar de 3e dierenzaak gereden en daar de hamster gekocht waar ik verliefd op werd. Een geluk bij een ongeluk. Ik heb nu echt wat ik wilde.

De eerste dagen moet ik haar nog veel met rust laten om te a-klimatiseren. Maar het is een durfal. Na een uur hing ze al ondersteboven in de tralies.Wat een gedoe met al die wachttijden! Maar wel heel fijn dat ze er nu is (er is geen hamstersmiley, dus dan maar met de kat).
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Proficiat met je ???? hamsterkind!
Alle reacties Link kopieren
Hamsterkind



Mag ik raden naar de naam?



Euhhh... Hammy
Ja en?
Gefeliciteerd Hondenmens, met je hamster(kind)!
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 26 februari 2017 @ 09:42:

Hamsterkind



Mag ik raden naar de naam?



Euhhh... Hammy



Terror-Thor?

Ik heb ooit op de hamster van nichtje moeten passen tijdens de vakantie. Beest had zo'n buizenstelsel, maar wist daar als een Houdini een spleet in te vinden en was ontsnapt. Vond hem de volgende ochtend (had hem nog niet gemist) opgekruld op een sok in de badkamer..



Veel plezier er mee Hondemens!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 26 februari 2017 @ 09:42:

Hamsterkind



Mag ik raden naar de naam?



Euhhh... Hammy Ik heb een hamster gehad die Hammie heette... Alleen is die ontsnapt. Toen woonde ik nog bij mijn ouders op de boerderij....nooit meer terug gevonden. Ik denk dat Hammie er nog steeds woont, en dat ie nou doet alsof ie een muis is.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 26 februari 2017 @ 09:54:

[...]





Terror-Thor?

Ik heb ooit op de hamster van nichtje moeten passen tijdens de vakantie. Beest had zo'n buizenstelsel, maar wist daar als een Houdini een spleet in te vinden en was ontsnapt. Vond hem de volgende ochtend (had hem nog niet gemist) opgekruld op een sok in de badkamer..



Veel plezier er mee Hondemens!Mijn hamsters waren op vakantie bij familie toen wij op vakantie gingen. Een gat in de nieuwe gordijnen en op een ochtend kwamen ze uit de dure piano gewandeld...
Alle reacties Link kopieren
Ze heet Sunny. Vond ik wel bij de kleur passen. Ze is nu 9,5 week oud. Dus inderdaad nog een kind.
Alle reacties Link kopieren
De mijne heette Hamtaro naam dat kinderfilmpje en speelgoed.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:hondenmens schreef op 26 februari 2017 @ 10:52:

Ze heet Sunny. Vond ik wel bij de kleur passen. Ze is nu 9,5 week oud. Dus inderdaad nog een kind. Ik vind hamsters altijd zo leuk. Ze zijn zo lekker avontuurlijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Ik ben er weer eens..heb niet alles gelezen, heb het druk.



Zijn bezig het huis te kopen van de woningbouw, maar wat gaat dat sloom..nog steeds geen vooruitgang. Hoop volgende week samen met vriend de hypotheek te kunnen afsluiten.



Ennnnn schoonmama denkt echt dat er een baby gaat komen bij ons, wat een een giller

En ze hoopt maar dat ik een tweeling krijg, das zo leuk en bla bla bla..en ik zei nou jammer joh er komt er geen een.

En ze zou me wel steunen bij de bevalling en weet ik het, was er al weer helemaal klaar mee. Elke keer dat gezeik over trouwen en kinderen, bah heb ze dan wel weer genoeg gezien. Ga er voorlopig niet meer heen.



Ik zeg altijd maar zo, leef en laat leven.
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, is het goed als ik ook meeschrijf?



Ik ben 25 jaar oud en weet eigenlijk al sinds ik een kind ben dat ik er zelf absoluut geen hoef. Mijn vader gelooft me niet en denkt dat als ik ouder ben 'mijn eierstokken wel gaan rammelen', mijn moeder heeft gelukkig wel door dat ik serieus ben. Ik houd teveel van mijn leven en mijn vrijheid om dat door een 'wondertje' te laten verpesten.



Mijn vriend twijfelt nog helaas, maar heeft gezegd dat hij mij niet gaat verlaten voor mijn kindvrij-wens. dus hopelijk komt dat goed.
Alle reacties Link kopieren
Nog een lijst met redenen trouwens, het doet me al pijn als ik het alleen maar lees



nadelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven