Man veel aangekomen

25-02-2017 21:11 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is na ons huwelijk heel wat aangekomen, waardoor ik me minder en minder tot hem aangetrokken voel. Ik vind dat oppervlakkig en gemeen van mezelf, maar zo voelt het wel. Ik heb altijd geroepen dat uiterlijk niet het belangrijkste is, maar het begint steeds meer tussen ons in te staan. Ik hoop hier mijn verhaal te kunnen doen en wat herkenning en advies te vinden.



Ik was initieel lichamelijk erg aangetrokken door mijn man. Hij was erg avontuurlijk, we gingen vaak kamperen en hij was handig. Hij droeg veel zorg voor zijn lichaam en uiterlijk en ging zeker drie maal per week sporten. Natuurlijk was zijn lichaam niet het enige waar ik voor gevallen ben, maar het speelde wel een rol.

Door een zware blessure heeft hij een tijdlang niet kunnen sporten. Hij heeft veel beweging nodig om op gewicht te blijven, want hij houdt ook ontzettend veel van eten en in die periode zijn de kilo's er aangevlogen (in totaal zo'n vijftien kilogram). De kilo's storen hem ook. Hij wil graag wat afvallen, maar wil er niet zo veel voor laten. Hij vindt bijvoorbeeld dat hij nog zeker één keer per week 'verdient' om zichzelf te belonen met vettige troep. De blessure is nu reeds twee jaar hersteld en hij kan terug sporten. Hij is in die twee jaar tijd nog maar twee kilo afgevallen.



Het is niet eens zo zeer de kilo's die mij storen, maar vooral zijn passieve en lusteloze houding die hij uitstraalt, alsof hij er zich maar bij neerlegt. Zijn gewicht ontneemt mij een stuk van het plezier in bed. Hij is wat kleiner geschapen en zijn gewicht helpt hier niet bij. Ik vind het jammer dat we niet meer ongestoord kunnen genieten, terwijl dit eigenlijk niet nodig zou zijn, als hij wat harder zijn best zou doen. Ik heb hem proberen steunen. Ik kook gezond, haal geen troep in huis, ga mee sporten en plan activiteiten die hij vroeger fijn vond. Hij weet dat ik het jammer vind dat hij minder moeite doet voor mij, voor zijn lichaam en voor het plezier tussen de lakens. Het klinkt misschien dramatisch, maar het voelt alsof hij zijn wekelijkse zak chips belangrijker vindt dan het fijn hebben met mij in bed.

Ik wil hem niet kwetsen want ik hou van hem. Ik weet niet goed hoe ik dit verder kan aanpakken. Heeft iemand advies?
Alle reacties Link kopieren
Oh jee. Ik zou dat ook vinden.



De vrouw heeft de macht over de keuken dus die bepaalt wat er op zijn bord komt. Van die macht moet je niets laten blijken anders lokt dat tegenstribbelen uit.



Wat je ook niet moet doen is zeuren of beterweten. Dat vraagt ook om weerstand.



Afhankelijk van het karakter van de man zou ik al snel gaan voor samen beslissen. Als helder is dat hij zelf wil afvallen ga je samen dat probleem te lijf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 26 februari 2017 @ 09:58:



De vrouw heeft de macht over de keuken dus die bepaalt wat er op zijn bord komt. Van die macht moet je niets laten blijken De man als kleuter, de echtgenote als zijn moeder. Echt retegeil.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 februari 2017 @ 09:58:

Oh jee. Ik zou dat ook vinden.



De vrouw heeft de macht over de keuken dus die bepaalt wat er op zijn bord komt. Van die macht moet je niets laten blijken anders lokt dat tegenstribbelen uit.



Wat je ook niet moet doen is zeuren of beterweten. Dat vraagt ook om weerstand.



Afhankelijk van het karakter van de man zou ik al snel gaan voor samen beslissen. Als helder is dat hij zelf wil afvallen ga je samen dat probleem te lijf.



De vrouw heeft de macht in de keuken?

Heeft moeder de vrouw ook nog steeds de sleutel van de provisiekast in haar keukenschort zeker? Net als in de meisjesboeken van 50 jaar terug.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Minder standjes mogelijk met die 15 kilo? Wij zijn een kilo per jaar dat we elkaar kennen aangekomen, niet trots op, maar de standjes kunnen nog allemaal.



Moet eerlijk bekennen dat we gisteren vrienden van ons zagen die samen zijn gaan sporten en ben jaloers op hoe ze er tegenwoordig uitzien.



Die knop moet bij ons ook nog om.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook minstens 15 kilo aangekomen. Man geilt nog steeds flink op me. Zelf vind ik het minder en hij vindt strakker ook mooier, maar hij houdt nog evenveel van me.



Is er stiekem iemand anders waar je op valt?
Alle reacties Link kopieren
quote:AnneMarieZ schreef op 26 februari 2017 @ 08:10:

[...]





Wat valt er dan aan te doen?

Ik heb geprobeerd om het een kans te geven, maar het lukt mij niet om voorbij zijn buik te kijken in bed.

De gemakkelijkste oplossing is dat de kilo's er niet zijn. Ik vind het jammer dat ons seksleven nog beperkter is geworden. Er zijn minder standjes mogelijk, zijn libido is ook veel minder, het is voor hem allemaal wel goed zo.



Met een ander standje kun je ook met een kleinere piemel en een dikkere buik heerlijke seks hebben. Zelfs mijn dikkere kont heeft daar weinig invloed op. Een laagje vet op bepaalde plaatsen kan bij bepaalde standjes juist extra stimuleren, kwam ik achter toen mijn man afviel en ik die stimulans ineens miste. Het is zoeken.



Maar je gaat niet in op zijn gedragsverandering, die mij in jullie dynamiek een groter probleem lijkt? Wat gebeurt er buiten de lakens of juist niet meer. En hoe gaan jullie daar mee om.
Later is nu
Heb je je man wel eens gevraagd waarom hij zo passief is geworden? Is hij misschien depressief of werkt hij te hard?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 26 februari 2017 @ 10:01:

[...]



De man als kleuter, de echtgenote als zijn moeder. Echt retegeil.

Okee.



Tegenwoordig staan de mannen ook vaak in de keuken, wat alles dan weer lastiger maakt.

Het hele afvallen is trouwens lastig en meestal een kwestie van foefjes en psychologische trucs, zeker op de lange termijn. Daar wil je niet óók nog een strijd over voeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:elske1975 schreef op 26 februari 2017 @ 10:26:

Heb je je man wel eens gevraagd waarom hij zo passief is geworden? Is hij misschien depressief of werkt hij te hard?Kennelijk is aanspreken en afknappen op gewicht eenvoudiger dan in gesprek gaan over gedrag. Vroeger was hij actief en avontuurlijk, nu zit hij passief op de bank. Daardoor wordt hij dikker. In plaats van aanspreken op dat dikker zijn, wat volgens mij hier een symptoom is, zou je eens in gesprek kunnen gaan over dat gedrag. Waarom sport hij niet meer zoveel. Waarom doen jullie dingen niet meer, die jullie eerst wel deden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 26 februari 2017 @ 10:28:

[...]



Okee.



Tegenwoordig staan de mannen ook vaak in de keuken, wat alles dan weer lastiger maakt.

Het hele afvallen is trouwens lastig en meestal een kwestie van foefjes en psychologische trucs, zeker op de lange termijn. Daar wil je niet óók nog een strijd over voeren.En dat moet hij dus ook zelf willen en doen. Dat staat of valt niet met wat moeder de vrouw 's avonds op tafel zet.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 26 februari 2017 @ 10:31:

[...]Kennelijk is aanspreken en afknappen op gewicht eenvoudiger dan in gesprek gaan over gedrag. Vroeger was hij actief en avontuurlijk, nu zit hij passief op de bank. Daardoor wordt hij dikker. In plaats van aanspreken op dat dikker zijn, wat volgens mij hier een symptoom is, zou je eens in gesprek kunnen gaan over dat gedrag. Waarom sport hij niet meer zoveel. Waarom doen jullie dingen niet meer, die jullie eerst wel deden.Mij lijkt dat ook een betere insteek. Wat vindt je man momenteel echt leuk om te doen? Dat kan best iets anders zijn dan in de periode waarin jullie elkaar leerden kennen. Mensen veranderen nu eenmaal (niet alleen wat betreft hun lichaamsgewicht.)
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 25 februari 2017 @ 21:15:

Hoe heb je het aan hem verteld?



Dit wordt een leuk topic want als jij een man was geweest en vice versa dan was de wereld te klein-:)



Het eerste wat ik dacht bij de topic titel was dat het gemaakt zou zijn door een nieuw account en door iemand die wilde kijken wat de reactie zou zijn als dit om een man gaat.

Verbaast me dus niks dat de eerste reactie hierop daar al over gaat -:)



In het geval dit wel echt is; 13 kilo is hij nu dus zwaarder, geen 30. Is hij heel klein dat dit zo ontzettend opvalt dat het afneemt van je genot in bed?

TO kan ook proberen om hem op leuke wijze te stimuleren om af te vallen (dus zonder hem er steeds op te wijzen), door alleen gezonde dingen in huis te halen en samen actief te zijn. Als hij dan troep wil eten, moet hij het zelf maar halen (=weer een stukje lopen).
quote:Dreamer schreef op 26 februari 2017 @ 10:31:

[...]





Kennelijk is aanspreken en afknappen op gewicht eenvoudiger dan in gesprek gaan over gedrag. Vroeger was hij actief en avontuurlijk, nu zit hij passief op de bank. Daardoor wordt hij dikker. In plaats van aanspreken op dat dikker zijn, wat volgens mij hier een symptoom is, zou je eens in gesprek kunnen gaan over dat gedrag. Waarom sport hij niet meer zoveel. Waarom doen jullie dingen niet meer, die jullie eerst wel deden.+1
Arme dikke mensen die in 2-3 jaar 20-30 kilo zijn aangekomen, daar moeten we vooral niet tegen zeggen dat ze moeten sporten of dat ze minder moeten eten vooral begrip hebben voor zwangerschappen, burn-outs, druk op het werk, druk thuis, zorg voor de kinderen, verbouwingen, sportblessures, weet ik veel wat.

Dat het een logische oorzaak heeft is toch geen reden om maar dicht te groeien op de bank en maar te verwachten dat iedereen je nog steeds aantrekkeljik en een goede sexpartner vindt? Je kan toch wel jezelf inzetten om weer lekker in je vel te komen..



Hoe krijg je nou het beste iemand in beweging die lui en futloos op de bank blijft hangen en alleen maar zwaarder en futlozer wordt?

Is het ooit iemand wel gelukt of zijn we hier aan het pionieren?
[quote]tomcat schreef op 26 februari 2017 @ 10:42:



Hoe krijg je nou het beste iemand in beweging die lui en futloos op de bank blijft hangen /quote]



Die bank wegdoen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:tomcat schreef op 26 februari 2017 @ 10:42:

Arme dikke mensen die in 2-3 jaar 20-30 kilo zijn aangekomen, daar moeten we vooral niet tegen zeggen dat ze moeten sporten of dat ze minder moeten eten vooral begrip hebben voor zwangerschappen, burn-outs, druk op het werk, druk thuis, zorg voor de kinderen, verbouwingen, sportblessures, weet ik veel wat.

Dat het een logische oorzaak heeft is toch geen reden om maar dicht te groeien op de bank en maar te verwachten dat iedereen je nog steeds aantrekkeljik en een goede sexpartner vindt? Je kan toch wel jezelf inzetten om weer lekker in je vel te komen..



Hoe krijg je nou het beste iemand in beweging die lui en futloos op de bank blijft hangen en alleen maar zwaarder en futlozer wordt?

Is het ooit iemand wel gelukt of zijn we hier aan het pionieren?



Hij is 13 kilo zwaarder dan vroeger, geen 20-30.

Bovendien eet hij maar 1 keer in de week zo vet, begrijp ik uit de OP, en sport hij verder wel met zijn vriendin.

Heb dus niet het idee dat hij alleen maar futloos op de bank ligt, maar gewoon niet snel afvalt. Het zou ook kunnen dat hij bang is om zo te sporten als vroeger omdat hij een blessure heeft gekregen en daarom minder wild wil doen. Dat is natuurlijk ook niet stoer om te vertellen.



Misschien is het beter als hij structureel een verandering in zijn leven aanbrengt. Dus ipv een extra dag 's avonds sporten, fietsend naar werk te gaan en niet met de auto bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnneMarieZ schreef op 26 februari 2017 @ 07:34:

[...]





. De kilo's zijn er in een paar maanden aangekomen.



Ik dacht dat dit over jaren ging. 15 kilo in een paar maanden is wel veel ja.

Gaat het wel goed met hem/jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 26 februari 2017 @ 10:32:

[...]





En dat moet hij dus ook zelf willen en doen. Dat staat of valt niet met wat moeder de vrouw 's avonds op tafel zet.

Oh ikzelf had de neiging om streng te gaan natellen wat mijn moeder op tafel zette om daarna te besluiten wat ik ervan at omdat ik nu eenmaal had besloten dat ik op mijn lijn wou letten wat niet begrepen en geaccepteerd werd, maar velen willen niet zover denken en eten het gewoon op. Dus degene die het eten op tafel zet heeft heel vaak de macht, áls de eter geen bezwaar maakt. Het is gewoon heel complex en ik weet er alles van.



Kijk als manlief zegt: wil jij vanavond een 600 kcal-maal op tafel zetten, dan juich ik dat toe, maar vaak speelt zich nog een strijd in hem af tussen lekker veel eten versus slank worden dus dan zou ik onopvallend meehelpen in de richting die ik wil. Helemaal niet op de manier die in zijn nadeel is.



Overigens speelt dit allemaal niet en ben ik de lijner in huis en is hij natuurlijk slank en heeft hij een natuurlijke eetlust waar ik soms jaloers op ben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:AnneMarieZ schreef op 26 februari 2017 @ 08:10:

[...]





Wat valt er dan aan te doen?

Ik heb geprobeerd om het een kans te geven, maar het lukt mij niet om voorbij zijn buik te kijken in bed.

De gemakkelijkste oplossing is dat de kilo's er niet zijn. Ik vind het jammer dat ons seksleven nog beperkter is geworden. Er zijn minder standjes mogelijk, zijn libido is ook veel minder, het is voor hem allemaal wel goed zo.Er zijn minder standjes mogelijk? Daar kan ik me bij 15 kg meer of minder nu werkelijk niks bij voorstellen...
Alle reacties Link kopieren
13 kilo: 15 bijgekomen, weer 2 afgevallen afgelopen jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blaadje84 schreef op 26 februari 2017 @ 10:53:

[...]





Er zijn minder standjes mogelijk? Daar kan ik me bij 15 kg meer of minder nu werkelijk niks bij voorstellen...



Als die 15 kilo allemaal op zijn buik zit...

TO heeft het voornamelijk over zijn buik namelijk.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Het overgrote deel van het overgewicht wordt bepaald door het voedingspatroon, door (veel) sporten gaat je stofwisseling wel omhoog (en krijg je meer zin om te sporten) en kun je ook op gewicht blijven dan wel afvallen, maar dan komen de kilo's er al vrij snel weer aan als je minder sport of stopt.

Ik denk dat TO zelf in de supermarkt verantwoorde keuzes moet gaan maken voor manlief en niet meer inkopen dan nodig is, samen een ander voedingspatroon aanmeten. Natuurlijk zit het hem niet in die ene zak chips per week, maar dan moet je wel de rest van de week consequent zijn, en dat zal niet het geval zijn. Wat hij overigens buiten de deur naar binnen werkt heb je geen controle op.

Als hij er werkelijk geen zin in heeft om te sporten ben je waarschijnlijk voor je gevoel tegen een muur aan het praten, maar teveel nadruk op het afvallen leggen zou bij mij ook averechts werken.



Onderstaande is niet serieus bedoeld:

http://fitgirlcode.nl/7-t ... n-het-sporten-te-krijgen/
Alle reacties Link kopieren
Een relatie heb je met een persoon, niet met een lichaam lijkt me. Die seksuele aantrekkingskracht lijkt me ook iets waar je zelf aan kunt werken, door te kijken naar wat je nog wel aantrekkelijk vindt. Ik zou als deze man zijnde ook minder libido hebben om seks te hebben met een veroordelende, negatieve, koude TO. Wie weet helpt wat extra liefde, begrip en seks hem juist wel uit die funk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 26 februari 2017 @ 10:25:

[...]





Met een ander standje kun je ook met een kleinere piemel en een dikkere buik heerlijke seks hebben. Zelfs mijn dikkere kont heeft daar weinig invloed op. Een laagje vet op bepaalde plaatsen kan bij bepaalde standjes juist extra stimuleren, kwam ik achter toen mijn man afviel en ik die stimulans ineens miste. Het is zoeken.



Maar je gaat niet in op zijn gedragsverandering, die mij in jullie dynamiek een groter probleem lijkt? Wat gebeurt er buiten de lakens of juist niet meer. En hoe gaan jullie daar mee om.



Hij ziet zelf geen graten in zijn veranderde houding. Hij zegt dat andere dingen nu belangrijker zijn en dat hij minder behoefte heeft aan actief zijn/sporten. (Hij sport nog een beetje, maar niet meer zo veel als vroeger).

Ik weet niet wat ik moet zeggen mbt de seks. Ik vind de seks niet fijn nu hij zo dik is. Het is een hoop geklungel en daar ben ik te oud voor, zeker omdat het niet nodig zou moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:elske1975 schreef op 26 februari 2017 @ 10:26:

Heb je je man wel eens gevraagd waarom hij zo passief is geworden? Is hij misschien depressief of werkt hij te hard?Volgens hem is het gewoon zo, is er geen duidelijke reden, zijn zijn behoeftes gewoon veranderd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven