Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Rot Anna dat je hoofd zo met je aan de haal gaat door die buik. Maar heel goed te begrijpen natuurlijk.

Ik stuur alle zen die ik vinden kan jullie kant uit! En wat Elfje zegt: als man weer thuis is aan jezelf denken en zoveel mogelijk rusten.

Je oorzaak en gevolg opsomming leest weer leuk trouwens
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ja, doe je wel rustig aan? Krijg je ook nog huishoudelijk hulp? Zou graag zien dat jou wat huishoudelijk taken uit handen worden genomen. Fijne dag schat.
Alle reacties Link kopieren
Zp, net nog even half geslapen. Hoorde jongste nog binnen komen en weer naar beneden gaan. Vervolgens 2 olifanten de trap op stampen die voor de slaapkamerdeur druk fluisterend stonden te overleggen. Daarna komt oudste naar binnen geslopen en vraagt heel zachtjes "lieve mamma, mogen we op de wii?".

Heb een soort ja hoor kreun gegeven en me weer omgedraaid.



Kom ik net beneden: hele eettafel ligt weer vol met speelgoed, waaronder een half in elkaar gezet reuzenrad van knex..... zucht.....

Zo maar weer even een opruimopdracht geven. Mischien moet ik nog even een favoriete pokemonkaart verstoppen



Bblientje: huishouden zit wel goed hoor. Het is af en toe een zooi, maar niet vies. Sterker nog, mijn huis is nog nooit zo schoon geweest, met dank aan mijn moeder, zus en schoonmoeder. Heb geen recht op thuiszorg, want ik heb gewoon een gezonde man (die ook heel veel doet trouwens). Mijn enige 'taak' is als ik me goed genoeg voel wat (af)was in machines stoppen en opruimen. Oh, en de boodschappen bestellen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren




Super inspirerend hoeveel kracht je vindt onder deze omstandigheden.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
Lieve Anna, ook via mijn beeldscherm worden je verhalen nog steeds gelezen.

Je klinkt als een geweldige moeder en vrouw...met jou is de wereld echt een stukje mooier.

Dankjewel, dat wij met je mee mogen lezen en voelen. Hoop dat je een fijne zaterdagavond mag hebben.
quote:SubterraneanHomesickAlien schreef op 25 februari 2017 @ 19:27:





Super inspirerend hoeveel kracht je vindt onder deze omstandigheden.Eens!
Alle reacties Link kopieren
En we hebben er weer 1: een ik-kan-niet-slapen-nacht....

Nog iemand wakker?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ja, ik. Maar dat zal wel te laat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Te laat waarvoor?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik dacht dat je misschien alweer in slaap was gevallen
Waarom kun je niet slapen? Lig je te piekeren?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik lig niet eens te piekeren. Dat zo nog logisch zijn. Ik kan gewoon niet slapen, heel frustrerend.

Waarom ben nog wakker? Lig jij te piekeren?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Dat is zo vervelend, zonder reden niet kunnen slapen.



Ik had zo'n vervelende droom dat ik huilend wakker werd. Lief getroost door man, maar nu niet meer kunnen slapen. Mss straks.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat zijn nare dromen! Wel lief van je man.



Als ik niet kan slapen en maar opsta verheug ik me stiekem altijd al een beetje op het moment dat ik weer naar bed ga. Dan kruipt man altijd in zijn slaap tegen me aan en slaakt dan zo'n intens tevreden zucht. Vind hem dan altijd zo lief
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Dat is ook lief! Doet die van mij ook.
Ben je gisteren nog goed de dag doorgekomen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, was een leuke dag gisteren!

Hebben rustig in huis rondgerommeld. Spelletjes gedaan, gekleurd, geknutseld. Kinderen hadden bedacht dat ze hun pokemonkaarten gingen kopiëren, en dat ze die dan konden ruilen voor echte die ze nog niet hadden. Ben benieuwd of andere kinderen daar in zouden trappen .

Heb ze alleen verteld waar de printer (die ook kan kopiëren) stond en ze de rest helemaal zelf uit laten zoeken. Ze zijn echt uren bezig geweest met kopiëren, knippen, achterkant ook kopiëren en knippen en dan op elkaar plakken. Morgen moet de lamineermachine worden uitgegraven .

Ze bedachten halverwege dat ze dit ook met echt geld konden doen, want dan konden ze een tablet kopen. Helaas mocht dat niet van mij.



Tijdens het avondeten wilden ze rad van fortuin spelen. Categorie waren dingen als 'ijzersoort pokemon' en ik draaide alleen maar verliesbeurt of bankroet.... Jongste daarentegen juist de publieksprijs en de bonus.

Toen man thuiskwam moest hij Stephanie spelen, waarop jongste (die inmiddels André mocht zijn) steeds tegen hem zijn " Oh, wat zie je er mooi uit vandaag!"

Misschien moet ik ze toch maar wat minder vaak mee laten kijken
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wat schattig en grappig van die Pokemonkaarten! Daar zijn ze dus mooi een hele poos zoet mee geweest.



En om dat laatste moest ik echt heel erg lachen!
Nog leuke plannen voor vandaag? Of wil je lekker luieren?
Alle reacties Link kopieren
Vooral luieren denk ik. Ik ga er vast mee beginnen en nog even m'n bed opzoeken voordat iedereen alweer beneden zit.

Welterusten alvast!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Jij ook en alvast een fijne dag
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een goed weekend (op de slechte nacht na).

Ik snap je kinderen wel hoor, spelen is een stuk leuker dan opruimen. Vooral de knex die moet je zoveel mogelijk verspreiden dan krijg je de beste ideeën (lijkt in ieder geval de theorie van mijn vriend, de al ruim volwassen ingenieur)



Wel schattig hoe ze voor de deur kunnen overleggen en pokemon kaarten printen. Heb jij ook al pokemon van de nieuwe generatie gevangen?



Hier bestellen we (af en toe) boodschappen via picnic. Ik ben fan, maar helaas zitten ze nog jie overal.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Een hele rustige, relaxte dag gewenst Anna. Hier is het 'vies' weer en ik kruip met een boekje op de bank.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anna_C, hopelijk heb je afgelopen nacht een betere nachtrust gehad - je bent wel op de gekste momenten wakker :-)

Hebben de jongens nu ook vakantie? Hopelijk hebben jullie relatief lekker weer en kun je even een frisse neus halen.



Inderdaad de tip van huishoudelijke hulp is een goede, of vind je dat juist vervelend, een vreemde in je huis? Anders kijken of je in je vriendenkring mensen kunt inschakelen? Hebben wij ook voor een zieke vriendin gedaan, om de beurt koken/badkamer poetsen/ramen zemen en andere grote(re) klussen.



Fijne dag vandaag!

Och AnnA vanmorgen pas kwam ik je topic tegen, zojuist je hele verhaal gelezen. Wat een verhaal en wat een mooi mens ben jij! Sterkte met alles, maar vooral krijg je heel veel ook van mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven