Krentebollen bewaren

26-02-2017 09:48 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen belangrijk probleempje hoor maar ik heb nog 2 grote zakken krentebollen in de diepvries liggen. Wil ze meenemen op wintersport voor als de kinderen tussendoor trek krijgen maar als ik ze uit diepvries haal; hoeveel dagen blijven ze dan goed?
Alle reacties Link kopieren
Krentenbollen blijven vaak wel een paar dagen lekker is mijn ervaring. Weet niet of dat ook zo is als ze al een keer ingevroren zijn, maar dat merk je snel genoeg
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook een beetje aan hoe vers de krentenbollen waren toen ze werden ingevroren.



Er zit genoeg suiker in de krentenbollen en door de krenten worden ze niet zo droog, dus blijven ze nog dagen eetbaar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb noten-mueslibrood in de vriezer. Staat op dat het niet ingevroren dient te worden. Toch gedaan. Ik merk verschil met ander brood daar dit brood niet zo hard wordt in vriezer. Toch is het nog goed eetbaar.

Dus denk dat krentenbollen ook tijd houdbaar zijn. Goed per stuk of per twee in aluminiumfolie inpakken scheelt denk ik heleboel qua houdbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Die blijven nog dagen lang goed.
Dag of 3 /4 na ontdooien.
Alle reacties Link kopieren
In mijn tienerjaren kreeg ik altijd zakken met krentebollen mee als ik met mijn school op kamp ging. Dit varieerde van 4 tot 8 dagen, en het eten werd verzorgt maar was meestal niet zo denderend en had ik dus altijd krentebollen achter de hand. Ik kan me niet heugen of ze 8 dagen goed bleven maar krentebollen kan je zeker een tijd goed houden. Gewoon in een goed afgesloten zak bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
Veel wintersportplezier!
Alle reacties Link kopieren
blijft zeker nog een dag of drie goed, maar ik denk wel dat het ingevroren zijn geweest ertoe leidt dat ze wat sneller uitdrogen.
Alle reacties Link kopieren
Er zitten bakverbeteraars in krentenbollen die het brood langer vers houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven