Gezondheid alle pijlers

Verkoudheid die blijft hangen?

26-02-2017 03:53 38 berichten
Ik hoop eigenlijk dat iemand mijn verhaal herken en zegt dat het gewoon een virusje is dat heerst.



Het begon namelijk drie weken geleden met een milde snotterneus, dat was binnen twee dagen voorbij, maar twee dagen later voelde ik mij ineens ziek en zaten mijn voorhoofdsholtes vast.

Toen dit voorbij was kreeg ik ineens een kriebekhoestje, een paar dagen later ineens twee dagen hele erge keelontsteking. Het kriebelhoestje werd vervangen door groen slijm wat vast zat.



Nu was ik bijna klaar met hoesten en werd ik ' s nachts wakker en had ik oorontsteking. Super pijnlijk, maar uiteindelijk barst mijn oor open.



Ik ben naar de huisarts geweest en heb antibiotica druppels gekregen en neusspray.

Ik dacht eindelijk na 2,5 week is het voorbij. Eindelijk weer eens een goede nacht slapen.

Maar helaas ik werd wakker van mijn andere oor...



Dit is nu twee dagen geleden, dus ik dacht nu heb ik alles gehad en kan ik vast weer lekker slapen, maar nu lig ik dus wakker en hoest bergen doorzichtig slijm op.



Serieus wat is dit voor verkoudheid, er lijkt geen eind aan te komen. Is dit doorzichtige slijm een eindfase van alles of wordt ik nou weer opnieuw verkouden.



Als het maandag nog zo is ga ik naar de huisarts, maar de weekenddienst bellen lijkt me wat overdreven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al sinds begin november bezig, heb prednison en antibiotica gekregen (vanwege dat ik ging vliegen) het was een paar dagen weg en begon toen opnieuw. Het ene volgt het andere op, er heerst helaas erg veel op t moment... ik ben bang dat er weinig voor je aan te doen is.
quote:Mmm889 schreef op 26 februari 2017 @ 10:59:

Ik ben al sinds begin november bezig, heb prednison en antibiotica gekregen (vanwege dat ik ging vliegen) het was een paar dagen weg en begon toen opnieuw. Het ene volgt het andere op, er heerst helaas erg veel op t moment... ik ben bang dat er weinig voor je aan te doen is.



Dat is ook lang! Het stelt mij vooral gerust dat het blijkbaar heerst. Ik was bang dat er wat anders aan de hand was en dat mijn weerstand gewoon slecht was ofzo.



Nou ja ik hoop dat de lente snel aanbreekt en iedereen weer een beetje opknapt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een jaar verkouden.. en de laatste maanden ook echt extreem, ondanks dat mijn slijmvliezen deels weggebrand zijn..

Dus hoop voor je dat het voor jou anders loopt!

Succes
Alle reacties Link kopieren
Waarom slikken jullie antibiotica bij verkoudheid? Dat helpt niet bij virussen.
quote:parbleumondieu schreef op 26 februari 2017 @ 11:14:

Waarom slikken jullie antibiotica bij verkoudheid? Dat helpt niet bij virussen.Omdat ik midden oorontsteking heb.
Ik ben ook al vanaf november de sjaak. Soms lijkt het een paar dagen wat beter te gaan, maar al snel dient het volgende zich aan. Al 3 antibioticakuren achter de rug (vanwege voorhoofdsholteontsteking en oorontsteking). Vorige week de voorhoofdsholtes weer vol, nu weer sinds vrijdag een blafhoest erbij.



Het irritante is: ik vind dat ik best gezond leef. Ik sport 3-4 keer per week en dan ook nog eens buiten, ik maak regelmatig een lunchwandeling als ik werk, ik eet genoeg groente en fruit, neem multivitamine en vit. C, ik slaap 8 uur per nacht... Wat kan ik dan nog meer doen om mijn weerstand te verhogen?
Alle reacties Link kopieren
De griep van dit jaar is ongelovelijk hardnekkig. Ik heb het ook. Ik loop al maanden te snotteren. Ik dacht ook dat ik ziek was, iets anders dan de gewone griep, of een verkoudheidsvirus maar het is gewoon de snotters hoor. Ik heb geen ontstekingen.



Ik denk zelf dat er gewoon meer vervelende virussen in omloop zijn. Ik ga iig volgend jaar de griepprik halen, dit is gewoon niet leuk meer. Ik maak elke dag een hele rol wc papier op (als ik thuis ben dan) aan snot! En hoeveel pakjes zakdoeken kan ik niet eens tellen. Beterschap. Snif.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieshka schreef op 26 februari 2017 @ 11:27:

Ik ben ook al vanaf november de sjaak. Soms lijkt het een paar dagen wat beter te gaan, maar al snel dient het volgende zich aan. Al 3 antibioticakuren achter de rug (vanwege voorhoofdsholteontsteking en oorontsteking). Vorige week de voorhoofdsholtes weer vol, nu weer sinds vrijdag een blafhoest erbij.



Het irritante is: ik vind dat ik best gezond leef. Ik sport 3-4 keer per week en dan ook nog eens buiten, ik maak regelmatig een lunchwandeling als ik werk, ik eet genoeg groente en fruit, neem multivitamine en vit. C, ik slaap 8 uur per nacht... Wat kan ik dan nog meer doen om mijn weerstand te verhogen? Niks. De virussen muteren. Die krengen! En dus moet je lichaam weer een weerstand maken, elke keer dat er een nieuw virus voorbij komt vliegen. Wees blij dat je fit bent, oudjes krijgen hier een longontsteking van. Dus je doet het goed, als je niet zou doen wat je doet, had je misschien al een bronchitis opgelopen.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook verkouden. Het hoesten is gelukkig stuk minder kan weer slapen snachts. Iedereen wens ik beterschap.
quote:Mieshka schreef op 26 februari 2017 @ 11:27:

Ik ben ook al vanaf november de sjaak. Soms lijkt het een paar dagen wat beter te gaan, maar al snel dient het volgende zich aan. Al 3 antibioticakuren achter de rug (vanwege voorhoofdsholteontsteking en oorontsteking). Vorige week de voorhoofdsholtes weer vol, nu weer sinds vrijdag een blafhoest erbij.



Het irritante is: ik vind dat ik best gezond leef. Ik sport 3-4 keer per week en dan ook nog eens buiten, ik maak regelmatig een lunchwandeling als ik werk, ik eet genoeg groente en fruit, neem multivitamine en vit. C, ik slaap 8 uur per nacht... Wat kan ik dan nog meer doen om mijn weerstand te verhogen? Weerstand is voor een groot deel genetisch bepaald. Je hebt waarschijnlijk gewoon pech.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 26 februari 2017 @ 11:14:

Waarom slikken jullie antibiotica bij verkoudheid? Dat helpt niet bij virussen.Ik had bronchitis en zat tegen longontsteking aan.
Ik ben in december verkouden geweest, de neusverkoudheid viel mee maar het hoesten (met slijm) bleef weken hangen. Nu ben ik afgelopen week weer opnieuw verkouden geworden. Ik baal er zo van. Mijn linkerneusgat heeft 3 dagen zo potdicht gezeten dat ik 'm niet kon snuiten of ophalen. Nu zitten beide verstopt maar kan wel snuiten gelukkig en sinds vanochtend een zeer hoestje met een vieze smaak als ik hoest.



Waarom is er nog geen verkoudheidsprik? Die zou ik ondanks mijn naaldenfobie echt gaan halen. *snuit nog maar eens*
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2017 14:03
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven