Werk & Studie alle pijlers

Een baan zoeken met autisme

01-03-2017 12:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

ik heb een vraagje, ik ben al een jaar lang bijna elke dag opzoek naar een baantje. Alleen heb ik een probleempje ik kan niet goed tegen drukke ruimtes omdat ik autisme heb en ben het liefste de hele dag buiten. Maar ik kan niks vinden. hebben jullie misschien ideeën?



M.V.G.

dierenlover03
Alle reacties Link kopieren
Post bezorgen?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Hoi! Heb je een Wajong, of zoek je een bijbaantje naast school?



In het eerste geval zou ik bij het uwv aankloppen. In het tweede geval zou ik eens informeren bij de kinderboerderij en de bibliotheek. Daar heb ik als autist en scholier ook gewerkt. Was heel fijn, lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
quote:borboletas schreef op 01 maart 2017 @ 12:17:

Post bezorgen?ja daar dacht ik ook al aan maar ik heb geen rijbewijs en geen enkel postkantoor in de buurt heeft plek...
Idd postbezorger.



Anders:



hondenuitlaatservice (gezien je nick)

hovenier

glazenwasser

parkeerwachter

marktkoopvrouw
quote:dierenlover03 schreef op 01 maart 2017 @ 12:20:

[...]





ja daar dacht ik ook al aan maar ik heb geen rijbewijs en geen enkel postkantoor in de buurt heeft plek...

'Mijn' postbode komt altijd op de fiets.



En postkantoren zitten hier niet meer. Je al ingeschreven op postnl.nl?
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 01 maart 2017 @ 12:19:

Hoi! Heb je een Wajong, of zoek je een bijbaantje naast school?



In het eerste geval zou ik bij het uwv aankloppen. In het tweede geval zou ik eens informeren bij de kinderboerderij en de bibliotheek. Daar heb ik als autist en scholier ook gewerkt. Was heel fijn, lekker rustig.een bijbaantje ik zal kijken bij de kinderboerderij.
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij heeft autisme en hij vind het werk super leuk. Ik werk in een plantenkwekerij. Lekker veel buiten tussen de planten
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 01 maart 2017 @ 12:20:

Idd postbezorger.



Anders:



hondenuitlaatservice (gezien je nick)

hovenier

glazenwasser

parkeerwachter

marktkoopvrouwhonden uitlaten lijkt me wel wat maar hovenier ook
Alle reacties Link kopieren
quote:Onbevangen schreef op 01 maart 2017 @ 12:23:

Een collega van mij heeft autisme en hij vind het werk super leuk. Ik werk in een plantenkwekerij. Lekker veel buiten tussen de planten

ook al een leuk idee!

dat ik hier niet zelf op gekomen ben zeg...
Alle reacties Link kopieren
quote:dierenlover03 schreef op 01 maart 2017 @ 12:20:

[...]





ja daar dacht ik ook al aan maar ik heb geen rijbewijs en geen enkel postkantoor in de buurt heeft plek...Niet vervelend bedoeld maar ben je echt naar het postkantoor geweest om het te vragen? Die gaan daar namelijk niet over. Je kunt op de website kijken van PostNL, maar ook Sandd of Netwerk VSP.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
quote:borboletas schreef op 01 maart 2017 @ 12:25:

[...]





Niet vervelend bedoeld maar ben je echt naar het postkantoor geweest om het te vragen? Die gaan daar namelijk niet over. Je kunt op de website kijken van PostNL, maar ook Sandd of Netwerk VSP.oh raar, ze zeiden zelf dat ze geen plek meer hadden voor bezorgen
quote:dierenlover03 schreef op 01 maart 2017 @ 12:20:

[...]





ja daar dacht ik ook al aan maar ik heb geen rijbewijs en geen enkel postkantoor in de buurt heeft plek...Hier doen ze post rondbrengen op de fiets. Mss is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
quote:dierenlover03 schreef op 01 maart 2017 @ 12:26:

[...]





oh raar, ze zeiden zelf dat ze geen plek meer hadden voor bezorgenJe kunt voor de zekerheid nog even hier kijken: https://www.postnl.nl/ove ... -postbezorging-sortering. Even je postcode invullen en dan zie je wat er bij jou in de buurt is.



Of anders hier: https://werkenbijsandd.nl/vacatures/



Of anders hier: https://www.foldersbezorgen.com/
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
quote:dierenlover03 schreef op 01 maart 2017 @ 12:20:

[...]





ja daar dacht ik ook al aan maar ik heb geen rijbewijs en geen enkel postkantoor in de buurt heeft plek...Folders dan? Of de krant? Kinderboerderij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 maart 2017 @ 12:59:

[...]





Folders dan? Of de krant? Kinderboerderij?ik ga kijken bij de kinderboerderij dat lijkt me wel wat
Alle reacties Link kopieren
Hier bij de bieb werken 'vakkenvullers'. Studenten die 's avonds teruggebrachte boeken in de rekken zetten.



In welke regio zoek je werk?
Alle reacties Link kopieren
Als het niet zelf lukt; zoek een jobcoach en/of kijk op Internet eens naar de mogelijkheden voor mensen met een psychische beperking. Die kwam ik laatst tegen.. succes!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Werken bij een tuincentrum (een hele grote bv), in een magazijn, sommige soorten productiewerk (zou je bij een uitzendbureau moeten vragen naar een bedrijf zonder herrie met weinig personeel), op een benzinepomp (dan krijg je te maken met 1 klant tegelijk en meestal heb je 1 collega of je werkt alleen), bij een boer (oogsten bv, die tijd komt er weer aan).



Succes, hoop dat ze werk voor je hebben bij de kinderboerderij, dat lijkt me geweldig.
Bij een benzinestation kan het nog best wel heel hectisch zijn en heb je veel verschillende taken. Prioriteiten stellen, zeurende klanten, etc. Ik heb toevallig laatst met iemand met ASS gebrainstormd over een baantje, en dit zijn toch wel belemmeringen (maar ik weet niet of dat voor iedereen met ASS geldt). De bibliotheek is ook voorbij gekomen, of een administratieve functie (al zal dat als bijbaan lastig te vinden zijn). Krantenwijk heeft ze geprobeerd maar dat vond ze te inspannend en er gingen vreemden tegen haar praten (als in 'goedemorgen, lekker weertje'). Orderpicken vonden we juist wel weer een goede, maar dan niet in een lawaaierige hal natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ongedierte bestrijder.

Prachtig beroep.
Alle reacties Link kopieren
Jellienke Winters, van Asspirecoaching.nl kan je vast ook verder helpen. Zet m op! En leuk als je hier even laat weten hoe je vervolg gaat lopen..
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Bij een boerderij helpen? Nu kunnen ze wel wat extra handjes gebruiken lijkt me, overal zitten lammetjes, kuikens..
Alle reacties Link kopieren
Weet je misschien wat ook leuk is? Werken op een zorgboerderij. Dan kom je ook met gelijkgestemden in aanraking.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb ook autisme ik heb nu via job coach moet je even bij gemeente aanmelden voor re integratie project soms krijg je zelfs voorrang vanwege subsidie die bedrijven krijgen



Sommige bedrijven willen juist mensen met autisme heb ik begrepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven