Lijf & Lijn alle pijlers

Acne? Roaccutane heeft mij ervanaf geholpen!

16-03-2007 17:06 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na heel veel negatieve recenties wil ik graag een positieve recentie plaatsen over het medicijn Roaccatane.



Jarenlang heb ik last gehad van acne op mijn rug. Ik heb vanalles geprobeerd: benzodynezalf, interm lotion, antibiotica, chinese kruidenpeelling, dure cosmeticaprodukten (Clinique, Sisley), ik heb zelfs alternatieve geneeswijzen geprobeerd zoals biergisttabletten, brandnetelthee (omdat dat zuivert)....



Niets maar dan ook niets hielp, tenminste soms was het tijdelijk minder maar het kwam altijd weer terug.



Uiteindelijk ben ik bij de dermatoloog beland, omdat ik er toch wel graag vanaf wilde. Zij heeft mij Roaccutane voorgeschreven. Na wat lezen op internet zag ik dat veel mensen problemen hebben met dit medicijn vanwege de ernstige bijwerkingen. Hier schrok ik even van. Maar toch besloot ik het te doen.



En wat ben ik blij!!!! Mijn acne is weg, en hoe... Mijn huid is harstikke gaaf en glad en ik heb geen bijwerkingen gehad. Ik moet wel zeggen dat ik een lage hoeveelheid slik, maar 10 MG per dag. Maar dat is voor mijn acne al voldoende (gelukkig). Daarnaast moet ik elke maand voor bloedcontrole naar het ziekenhuis, en om zeker te zijn dat ik niet in verwachting ben. Dat is 1 EIS: je mag absoluut niet zwanger worden. Maargoed los van droge lippen en een droge huid en een "kortjes" neus, heb ik nergens last van.



Ik wil graag dat mensen weten dat Roaccutane - als je er voorzichtig mee omgaat (ik drink bijv. ook geen alcohol i.v.m. combi alcohol en Roaccutane schijnt niet goed te zijn voor je lever) en elke maand je bloed laat controleren en als je een lage hoeveelheid slikt- geen bijwerkingen hoeft te hebben en toch een goed resultaat!



Het kan dus ook goed gaan!! Let wel: blijf altijd voorzichtig. Ik kan me voorstellen dat grote hoeveelheden MG per dag, wel schadelijk(er) kunnen zijn voor je lichaam!



Liefs Pluis
Alle reacties Link kopieren
Pluisje, wat fijn dat je er vanaf bent!! Ik heb zelf ook heel veel middelen geprobeerd van duur tot goedkoop. Ik heb zelf heel veel baat bij de combinatie van bha2% en Benzoylperoxide 5%. Ik heb nu nog maar heel af en toe een puistje en meestal verdwijnt het opkomend bultje al voor dat het echt zichtbaar is.



Heerlijk hè?



Liefs Lyss
Alle reacties Link kopieren
Na deze positieve reactie besloot ik ook maar eesn mijn positieve ervaring erbij te plaatsen!



Vanaf mn pubertijd heb ik al last gehad van acne maar de laatste jaren werd het steeds erger. Ik had t niet alleen op mn rug maar ook op mn gezicht en ik vond dat het maar eens afgelopen moest zijn! mn dokter heeft me doorverwezen naar de dermatoloog en deze schreef me roaccutane voor.

Ook ik was bang voor de bijwerkingen en ik had er ook wel iets last (droge lippen, handen, benen en neus. Daarnaast regelmatig last van mn achillespees. Volgens de bijsluiter kan je last krijgen van je pezen dus ik denk het wel van de roaccutane kwam) maarrrr het was het allemaal waard! Mijn huid is nu superglad! Eerder checkte ik wel 10x op een dag mn make-up om zeker te weten dat ik er nog een beetje uit zag en liep ik met mn hoofd naar beneden. Ik voel me nu een stuk zekerder en loop met opgeheven hoofd!



Ik kan het echt iedereen aanraden! Er zit trouwens ook een voordeel aan! MIjn haar was niet vet te krijgen haha. Daar moet ik nu wel aan wennen!



Nog een vraagje...mijn benen zijn nog steeds behoorlijk droog (slik nu een maand geen roaccutane meer). Is er iemand die hier ook last van heeft? Nu vind ik het nog niet zo erg maar als het straks mooi weer is wil ik toch wel weer een leuk rokje aan kunnen!
Alle reacties Link kopieren
mag je eigenlijk met Roacutane(Isotretioine) wel in de zon..nee toch



ik weet dat mijn neefje dit gebruikt...maar hij gaat wel gewoon de zon in en hij verbrand niet heel erg ofzo..ookal heeft hij echt geen donkere huid....
Alle reacties Link kopieren
ik heb heel veel baat bij Acnaform, dat zijn pillen met brandnetelextract en grote klisextract, daarnaast gebruik ik zo'n roller, acn@stick heet die, daar zitten alllerlei etherische oliën in zoals teatree enzo, dus natuurlijke producten die werken als een tierelier :D dus ik denk ik meld het hier even.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook 9 maandjes Roaccutane geslikt en het heeft me fantastisch geholpen! Ik slikte 40MG per dag en ben nu een week of 4/5 gestopt.



Ik had zelf milde acne maar toch genoeg om me er aan te storen. Vooral zo fijn dat die vette huid weg is, echt een opluchting! Het begint wel weer een beetje vet te worden, maar dat poeder ik gewoon weg en zie je er niets van!



Ik heb zelf niet heel veel last gehad van de bijwerkingen, maar je moet je ook niet laten gek maken door de bijwerkingen. De meest verkomende heb ik wel gehad dus droge lippen, droge ogen, moe etc. Maar als jij een beetje positief in het leven staat kun je dit middel gerust slikken. Je bloed wordt toch elke maand gecontroleerd en je staat onder de behandeling van een dermatoloog.



@Marokaanse-s,



Je mag wel in de zon hoor, je moet alleen oppassen dat je niet zo snel verbrand. Je huid wordt er namelijk heel dun van.
Ik heb nu ook 8 maanden roaccutane geslikt (20 mg per dag) omdat ik graag een keer met de Diane pil wilde stoppen. Ik heb al meer dan 10 jaar last van acne en alleen met de Diane pil was het te hanteren. Ik ben nu helemaal pukkelvrij en hoop dat het ook zo blijft. Tijdelijke bijwerkingen  (droge lippen, gevoelige huid) zijn wel mee te leven. Ik wou dat ik het tien jaar eerder had gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven