Kopen jullie weleens producten bij een Turkse winkel?

01-03-2017 19:11 149 berichten
Alle reacties Link kopieren


Op aanraden van een Turkse vriendin van mij ging ik naar de Turkse winkel bij ons om de hoek voor verse munt. Bij de Ah of Lidl koop ik vaak verse munt wat soms al verlept is of de volgende dag stinkt.. de munt bij die Turkse winkel zag er alleen al beter uit!

Ik was er nog nooit geweest maar keek Mn ogen uit naar de producten en verse groentes etc..

ik hoorde dat de eieren van een Turkse winkel ook vaak verser zijn als van een supermarkt, vandaag eieren wezen halen. 30 eieren voor 3 euro! Eitje gebakken voor Mn kids, heeerlijk!



Ik ben benieuwd wat jullie er zoal halen, misschien kan ik zo wat tips op doen!
Alle reacties Link kopieren
Sucuk en witte kaas en kruiden en olijfolie en pasta. En baklava.

Maar het lijkt me meer een onderwerp voor onder eten dan actueel.
Alle reacties Link kopieren
Munt, koriander, peterselie, avocado's, limoenen, citroenen, artisjokken, tomaten, noten, peulvruchten, kappertjes, diepvries-vis, kruiden, olijven, brood.......
Brood

Groente en fruit

Zuivel
Alle reacties Link kopieren
Lamsvlees en kip, soms ook rundvlees.

Een lekker karbonaadje zal je er niet vinden
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Marokkaanse winkel op het plein zitten. Idd verse munt, verse koriander. Maar ook kip. Veel lekker dan die met vocht ingespoten kipfilets van de supermarkt
Alle reacties Link kopieren
Turkse brood

Vlees haal ik er weleens

Knoflook saus

Koekjes

De eieren

Bepaalde groente die supermarkt niet heeft



Ga binnen kort eens voor de munt. .
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Nee nooit ik koop wel regelmatig in de toko en de Aziatische supermarkt..

Misschien moet je de mods even vragen om dit topic naar een andere pijler te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik fietste vroeger (lees: 25 jaar geleden) speciaal naar de stad voor een vers turks brood. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Denk je wel ook na over waar de producten vandaan komen?

Zoals Merel hierboven, hoe het dier geleden heeft wanneer het halal geslacht is? (Zeer vaak zijn de turkse slagers halal)

En in wat voor omstandigheden die kippen worden gehouden als 30 eieren voor 3 euro weggaan?

Qua groente en fruit haal ik er wel eens wat, maar dierlijke producten zou ik er NOOIT halen en raad ik iedereen zeer sterk af.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter vragen wie er niet bij de Turk komt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik haal regelmatig boodschapjes bij de "turkse" supermarkt. Groentes etc vooral.

Ook bij de Russische supermarkt ben ik te vinden...

Heerlijk andere producten...
quote:Nouschi schreef op 01 maart 2017 @ 19:22:

Je kunt beter vragen wie er niet bij de Turk komt.Nou ik dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 01 maart 2017 @ 19:22:

Je kunt beter vragen wie er niet bij de Turk komt.



Hier ben ik!



Althans, sinds ik in dit dorp zonder Turk woon.
Ik vind het fruit, zoals bv druiven, er vaak niet zo fris ogen, helaas
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er in de zomer wel eens, voor pruimen, meloen en ander zomerfruit dat uit de supermarkt gewoon echt niet lekker is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 01 maart 2017 @ 19:22:

Je kunt beter vragen wie er niet bij de Turk komt.Ik! Hier zit dat niet in de buurt hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik koop er sucuk(worst), peynir (witte kaas), olijven, maïs snacks en soms groenten en fruit als ik er toch ben.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Groenten, fruit, kruiden, brood. Geen dierlijke producten, om de door Elisabethrose genoemde reden



Trouwens ook niet-eetbare producten zoals hennapoeder om haarverf te maken en hars.
eieren, brood, vlees, kruiden en olijven.
30 eieren?

Hoe lang doe je daar over! Gaan die niet giga over hun houdbaarheidsdatum heen zo?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Turken in alle soorten en maten, kwaliteiten en prijzen. De duurste is een soort groentejuwelier. Die heeft werkelijk álles wat je maar kan bedenken.

Eieren koop ik er dan weer niet. Ik wil graag een doosje met een datum erop.
.
Kwee-peren!

En bulgur en dat soort dingen, kruiden en specerijen die ze bij de ah niet hebben. Rozenwater, oranjebloesemwater.
Turks brood en kruiden. Verpakt snoep zoals koekjes, olijven. Verse producten zoals eieren, vleeseter wil ik er niet kopen. Dat heeft geen verpakking, ik weet niets van komaf, bereiding, product zelf. Uitl eg krijg je matig, dus daar vertrouw ik niet op.
Alle reacties Link kopieren
quote:taxi87 schreef op 01 maart 2017 @ 19:25:

[...]





Ik! Hier zit dat niet in de buurt hoorWaar is hier?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven