Kopen jullie weleens producten bij een Turkse winkel?

01-03-2017 19:11 149 berichten
Alle reacties Link kopieren


Op aanraden van een Turkse vriendin van mij ging ik naar de Turkse winkel bij ons om de hoek voor verse munt. Bij de Ah of Lidl koop ik vaak verse munt wat soms al verlept is of de volgende dag stinkt.. de munt bij die Turkse winkel zag er alleen al beter uit!

Ik was er nog nooit geweest maar keek Mn ogen uit naar de producten en verse groentes etc..

ik hoorde dat de eieren van een Turkse winkel ook vaak verser zijn als van een supermarkt, vandaag eieren wezen halen. 30 eieren voor 3 euro! Eitje gebakken voor Mn kids, heeerlijk!



Ik ben benieuwd wat jullie er zoal halen, misschien kan ik zo wat tips op doen!
Ik kom er helaas niet meer, want de Turk ging failliet. Was best leuk en Turkse winkel in onze wijk, helaas is de wijk 45 jaar oud en wonen hier nog heel veel mensen gewoon al 45 jaar in hetzelfde huis. De wijk is eigenlijk heel blank, met veel ouderen die niet heel erg openstaan voor nieuwe dingen in de keuken.
Ik, groente en fruit ziet er altijd beter uit

Ze hebben ook lekkere nootjes
Alle reacties Link kopieren
Nee, want dan moet ik naar teveel winkels.



Lidl, AH, Action, talrijke fruit- en groentestalletjes (acht in de buurt), Zeeman, Kruidvat, Wibra, Big Bazar moeten allemaal worden bezocht. Van Lidl, Action, Zeeman, Kruidvat zijn er zelfs meerdere. Die kan ik onmogelijk laten schieten voor een onbekende winkel die behoorlijk ver weg ligt. Ik mis niks als ik er niet kom.



Edit: ik sluit niet uit dat sommige fruitstalletjes Turks, Surinaams of Marokkaans zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik haal er Sucuk, turks brood, baklava, groente.
Alle reacties Link kopieren
elke week (al zijn de eigenaren van 'mijn' Turk volgens mij Marokkanen )

groente en fruit

verse kruiden voor een habbekrats

heerlijke feta, olijven etc.

hummus, baba ganoush etc.

halloumi

allerlei soorten gedroogde bonen/linzen

specerijen

couscous/rijstsoorten

noten en gedroogd fruit

gist



vlees eet ik niet, zuivel en eieren haal ik alleen biologisch
Alle reacties Link kopieren
Peynir, verse kruiden, Ajvar, Turkse tomatenpuree,gedroogde kruiden, linzen,bonen, feta, en niet te vergeten Haci Sakir zeep. Nooit meer iets anders onder de douche.
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 01 maart 2017 @ 19:14:

Sucuk en witte kaas en kruiden en olijfolie en pasta. En baklava.

Maar het lijkt me meer een onderwerp voor onder eten dan actueel.Kan ik dat nog veranderen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoewel het hier een Armeniër is. Heeft altijd heel lekkere hapjes; zelfgemaakte pesto, halfgedroogde tomaatjes, gevulde abrikozen etc. Voor de lijn doe ik het dus niet te vaak..



Hou sowieso van dat soort winkeltjes, duik ook graag (nog onbekende) toko's in om nieuwe dingen te ontdekken.
Natte tosti..
quote:pino4 schreef op 01 maart 2017 @ 19:56:

Peynir, verse kruiden, Ajvar, Turkse tomatenpuree,gedroogde kruiden, linzen,bonen, feta, en niet te vergeten Haci Sakir zeep. Nooit meer iets anders onder de douche.



Die Haci Sakir zeep is toch olijfoliezeep?

Zelf gebruik ik Allepozeep, maar denk erover om die Haci Sakir ook een keertje uit te proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 01 maart 2017 @ 19:40:

30 eieren?

Hoe lang doe je daar over! Gaan die niet giga over hun houdbaarheidsdatum heen zo?Haha nou dat dacht ik dus ook! Ik heb er dus ook 10 mee mogen nemen in een kleine eierdoos ????
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er vooral voor dingen die voorverpakt in de super belachelijk duur zijn en/of te veel of gewoon niet te koop. Pepers, verse gember, verse laos, thaise basilicum, tauge. Verse kruiden. Gedroogde kruiden en specerijen. Losse mandarijnen, sinaasappels en aardappels. Granaatappels. Avocado. Walnoten. Kastanjes.
.
Alle reacties Link kopieren
Wij halen oa.

platte peterselie, munt

turkse rijst

bulgur

dolmalik biber

sucuk

corek otu (nigellazaad)

'verse' yufka

turkse koekjes (bleh veel te zoet)

en in het seizoen karpuzzzzzzzzzzzzzzz (watermeloen)
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, als ik verse kruiden wil ga ik hier ook altijd naar de toko. 75 cent voor een dikke bos verse munt terwijl je bij AH 1,50 betaalt voor iets van 30 gram?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
oja ook granaatappels en kastanjes
if we all light up, we can scare away the dark...
Vroeger zat ie om de hoek.

En hij was veel later open dan de andere winkels in de buurt + ook de hele zondag open.

Toen kwamen we er dus minstens wekelijks voor allerlei zaken (groenten, fruit, vlees, ...).



Degene die nu in de buurt zit, is veel minder goed.

Smeerde mijn man overlaatst nog kalkoen aan, terwijl ie beweerde dat het kippegyros was.

(Thuis zag ik toch écht wel het verschil.)
Alle reacties Link kopieren
Rundergehakt. Wordt gemalen waar je bijstaat. Halal geslacht of niet maakt me niet veel uit. Zo diervriendelijk is gewoon slachten ook niet
.
Alle reacties Link kopieren
Vooral verse kruiden (grote bos munt/koriander/selderij voor een fractie van de prijs bij de AH, en veel verser) , maar ook gedroogde kruiden, kouseband, kip, kalfkoteletjes, knoflook, rotiplaten.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Verse kruiden (munt, peterselie, koriander)

Brood

Jalapeno pepers (grote pot voor €1,50 ipv een miniscuul potje bij de super voor €2)

Helaas is de turk in mijn buurt een groentejuwelier met zelfs een volledig biologisch filiaal dus echt goedkoop is het niet. Het brood en de jalapenopepers koop ik als ik in bij een veel goedkopere in de.buurt moet zijn of bij een turkse bakker in de stad.
Alle reacties Link kopieren
@renaissance, ja dat is olijfoliezeep. Heerlijk spul. Nooit meer droge huid of jeuk.Ook ideale make-up remover...
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethrose schreef op 01 maart 2017 @ 19:21:

Denk je wel ook na over waar de producten vandaan komen?

Zoals Merel hierboven, hoe het dier geleden heeft wanneer het halal geslacht is? (Zeer vaak zijn de turkse slagers halal)

En in wat voor omstandigheden die kippen worden gehouden als 30 eieren voor 3 euro weggaan?

Qua groente en fruit haal ik er wel eens wat, maar dierlijke producten zou ik er NOOIT halen en raad ik iedereen zeer sterk af.



Halal vlees is meer dan alleen de wijze van slachten. Vlees is pas halal als het ook van dieren komt die met respect zijn gefokt en gehouden.

Daarnaast is het idee dat halal slachten dieronvriendelijker zou zijn dan gewoon slachten, al lang achterhaald.
Alle reacties Link kopieren
Wij halen er oa;



Vlees

Groente/fruit

Sucuk/broodbelegjes/olijven

Eieren

Kruiden/harissa/pepertjes in pot

Koekjes/baklava



Ligt eraan in welke winkel we zijn, we hebben er hier meerdere.
•°: Don't be the same, be better!
quote:pino4 schreef op 01 maart 2017 @ 20:23:

@renaissance, ja dat is olijfoliezeep. Heerlijk spul. Nooit meer droge huid of jeuk.Ook ideale make-up remover...Ik ga het binnenkort een keer proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 01 maart 2017 @ 20:27:

[...]





Halal vlees is meer dan alleen de wijze van slachten. Vlees is pas halal als het ook van dieren komt die met respect zijn gefokt en gehouden.

Daarnaast is het idee dat halal slachten dieronvriendelijker zou zijn dan gewoon slachten, al lang achterhaald.Dat is helemaal niet allang achterhaald. Ik ben zelf DA, dus weet waar ik het over heb. Heb voor mijn studie allerlei verschillende slachterijen en houderijen moeten bezoeken. Heb het dus met mijn eigen ogen gezien: dit is ZEER dieronvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethrose schreef op 01 maart 2017 @ 20:31:

[...]





Dat is helemaal niet allang achterhaald. Ik ben zelf DA, dus weet waar ik het over heb. Heb voor mijn studie allerlei verschillende slachterijen en houderijen moeten bezoeken. Heb het dus met mijn eigen ogen gezien: dit is ZEER dieronvriendelijk.



Vertel.





http://www.halal.nl/halal ... van-het-ritueel-slachten/
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 01 maart 2017 @ 20:32:

[...]





Vertel.





http://www.halal.nl/halal ... van-het-ritueel-slachten/http://www.halal.nl/actue ... -aan-halal-voorschriften/



Van dezelfde site..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven