Entertainment alle pijlers

Het Viva-boekentopic - deel 5

10-06-2012 15:24 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vers boekentopic!





Deel 4 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.



Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
What a nuanced anxiety
quote:GeorgieBrown schreef op 08 februari 2017 @ 12:48:

A Prayer for Owen Meany uit. Voor mij een 5* Ga zeker meer John Irving lezen nu.



Nu als tussendoortje begonnen aan Emily the Strange: The Lost Days. Leuk tot nu toe, leest (natuurlijk) lekker makkelijk weg.The World According to Garp is mijn favoriet. Oh, en Hotel New Hampshire is ook leuk
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu "Pelican Bay" van Nelleke Noordervliet en vind het geweldig.

Het verhaal is boeiend maar ook het taalgebruik spreekt mij erg aan.

Ik zal zeker nog meer van haar gaan lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net The Yiddish Policemen's Unit van Michael Chabon gelezen. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het was voornamelijk heel erg veel in relatief weinig pagina's.



Chabon schrijft echt prachtig, dat dan weer wel.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week begonnen in Eus van Ozcan Akyol.

Het leest lekker weg maar ik lees niet zo lang achterelkaar nu vanwege mijn concentratie. Ik moet af en toe wel hardop lachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 13 februari 2017 @ 13:22:

Ik ben vorige week begonnen in Eus van Ozcan Akyol.

Het leest lekker weg maar ik lees niet zo lang achterelkaar nu vanwege mijn concentratie. Ik moet af en toe wel hardop lachen.



Hij is vermakelijk he?

Vond het wel meer een mannenboek( maar wat is eigenlijk meer een mannenboek,vraag ik me nu af?)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk dat veel mensen dit inderdaad als een mannenboek zouden bestempelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 13 februari 2017 @ 13:30:

Ja ik denk dat veel mensen dit inderdaad als een mannenboek zouden bestempelen.Bij bol.com zie ik staan "een schelmenroman". Soort van Pietje Bel maar dan niet voor jongens maar voor mannen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Nou oa seks en vloekwoorden, denk eerder daarom en een mannelijke hoofdpersoon.
Alle reacties Link kopieren
Hee nog een topic over boeken? Deze had ik nog niet gezien. In het kader van Valentijnsdag morgen wordt het waarschijnlijk een lekker romantisch boek maar ik weet niet of ik dat heb.

Ik heb bijna geen chicklitt boeken dus ik moet even op mijn eReader zoeken naar een boek in dat genre.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic bestaat al heel lang
Alle reacties Link kopieren
quote:kiddootje schreef op 13 februari 2017 @ 13:29:

[...]





Hij is vermakelijk he?

Vond het wel meer een mannenboek( maar wat is eigenlijk meer een mannenboek,vraag ik me nu af?)Ghe, ik vind een mannenboek vaak een boek waarvan ik verwacht dat mannen in mijn omgeving het leuk vinden (zoals Congo, of de serie van Knausgard, offuhm Leer ons stil te zitten van Tim Parks). Dan ken ik ook nog steeds een boel vrouwen die het mooi vinden, maar noem ik het toch een mannenboek
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 14 februari 2017 @ 08:25:

Dit topic bestaat al heel lang En bovendien is dit het enige echte boekentopic!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Zo is het Tonkje!
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe Kluun leest ook weer als een trein! Het is dat ik zo moet gaan werken anders had ik hem vandaag nog uit denk ik.
Heb Emily Strange; The Lost Days uit. Leuk, voor een simpel tussendoortje. Verder heb ik bijna The Poisonwood Bible uit. Heel mooi, vind ik. Interessant verhaal en veel achtergronden over Belgisch Congo en de revolutie daar in de jaren 60. Aanrader. Als ik dit uit ben ga ik voor mijn Nederlandse klassiekers project beginnen in Terug naar Oegstgeest van Jan Wolkers.
quote:GeorgieBrown schreef op 17 februari 2017 @ 20:40:

Verder heb ik bijna The Poisonwood Bible uit. Heel mooi, vind ik. Interessant verhaal en veel achtergronden over Belgisch Congo en de revolutie daar in de jaren 60. Aanrader.



klinkt interessant! Heb je Congo van David Van Reybroek ook gelezen? Die is echt waanzinnig.



Nu bezig in Kon-Tiki van Thor Heyerdal, adventure! Over een reis per vlot van Peru naar de polinesische eilanden. Ik hou daar wel van.
Alle reacties Link kopieren
Kon tiki heb ik de film van gezien en ben er daarna wat over gaan lezen. Echt avontuurlijk!
Heb de film ook eens gezien idd, maar weet gelukkig niet meer hoe het afloopt, dus blijft vooralsnog spannend
quote:tigri schreef op 18 februari 2017 @ 12:36:

[...]





klinkt interessant! Heb je Congo van David Van Reybroek ook gelezen? Die is echt waanzinnig.



Nu bezig in Kon-Tiki van Thor Heyerdal, adventure! Over een reis per vlot van Peru naar de polinesische eilanden. Ik hou daar wel van.



Nee, maar ik ken het wel en ben nu wel benieuwd.



Oh, dat heb ik ook gelezen. Heeeeeeel lang geleden. Te gek vond ik het toen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 17 februari 2017 @ 09:47:

De nieuwe Kluun leest ook weer als een trein! Het is dat ik zo moet gaan werken anders had ik hem vandaag nog uit denk ik.



Ik had het ook in anderhalve dag uitgelezen, dat boek.

Ook als niet dancefan is het weer erg fijn leesvoer.
Niks 'ceep calm'. Gas er op!
Net The Picture of Dorian Gray uitgelezen. Dat was nou echt zo'n boek dat ik al jaren wilde lezen, maar op een of andere manier was de drempel nogal hoog. Totaal onterecht, bleek. Het was erg leesbaar en ik vloog erdoorheen. Goed boek. (duh, als het na 125+ jaar nog steeds wordt gelezen moet 't natuurlijk wel iets zijn...)
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een boekentopic! Merk dat er in mijn omgeving niet meer zoveel gelezen wordt, dus wie weet kan dit topic me inspireren. Merk dat ik de laatste tijd niet erg origineel lees, blijf hangen in dezelfde genres en auteurs. Nu dus De Lifter van Dean Koontz aan het lezen, (ik geloof) het laatste deel in de Odd Thomas-reeks. Eerste delen waren leuk, maar het wordt nu meer van hetzelfde.



Ik ben me daarnaast ook aan het verdiepen in een e-reader en ik zag dat je via Bol een Kobo Plus-abonnement kunt afsluiten. Voor een tientje per maand onbeperkt keuze uit de aangeboden boeken, soort van Netflix-idee zeg maar. Iemand daar al ervaring mee? Zag zelf al genoeg titels die ik zou willen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Georgie! Ik weet nog hoe eng ik een bepaalde scène uit dat boek vond.



Ik heb ook weer eens een boek gelezen: The Mountain Story van Lori Lansens. Een man vertelt zijn zoon over een ingrijpende ervaring uit zijn leven, toen hij samen met drie anderen strandde op een berg. Na vijf dagen worden ze gered, maar niet iedereen overleeft het. Mooi en spannend, maar er werd wel veel drama bij elkaar gebracht. Het avontuur op de berg wordt vooraf gegaan door een traumatische jeugd en doordat het verhaal niet chronologisch werd verteld, was er soms een overkill aan keerpunten.



Oja en Seeing van Jose Saramago.

Briljant. Over een land waarin de bewoners van de hoofdstad tijdens de verkiezingen met een overgrote meerderheid blanco stemmen. Dit brengt de status quo zo op glad ijs dat de machthebbers overreageren, wat weer een kettingreactie aan gebeurtenissen oproept. Heel eng omdat het tegelijk surrealistisch en geloofwaardig is.

Ook mooi hoe hij er verschillende motieven in verweeft die het verhaal nog meer diepte geven (bijvoorbeeld de verschillende betekenissen van zwart/wit en van zien/blindheid/leegte). Een losjes vervolg op zijn boek Blindness, al komt dat pas de laatste 100 bladzijden naar de voorgrond.
What a nuanced anxiety
Nee, CindieY, heb ik nog niet van gehoord, dat abonnement. Maar ik ga het checken, want het klinkt interessant.



The Mountain Story klinkt een klein beetje als zo'n RTL8 waargebeurd-verhaal-film. Andere ga ik even opzoeken. Hoewel ik niet zo'n dystopia fan ben. (of is dat het niet?)



Als ik mijn favorieten bekijk op Goodreads houd ik het meest van coming of age verhalen, historische fictie, classics en een paar thrillers.
Alle reacties Link kopieren
Haha, het was wel beter dan zo'n woensdagavondfilm, maar dat zou er inderdaad van gemaakt kunnen worden.



Seeing is meer hypothetisch/filosofisch dan dystopisch, omdat het niet per se in de toekomst speelt. Het is meer dat de extreme situatie blootlegt hoe macht, moed, en het zondebokmechanisme werken.
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven