Op de PVV stemmen in maart (deel 3)

02-03-2017 13:28 1012 berichten
Deel 2 zit vol dus hier maar weer verder.



Linkje naar deel 2 hier:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/op-d ... ges/361923
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 15:17:

[...]





Prachtig hoor die idealen van je, maar volkomen onrealistisch. Het communisme heeft ook nooit gewerkt. Ik vind dat ik solidair genoeg ben met de minderbedeelden in Nederland en daarbuiten. Een groot deel van mijn inkomen gaat naar de belastingdienst. Van dat inkomen, waar ik voor werk, wil ik graag leuk kunnen leven. Ik ga eens in de zoveel jaar een weekje met vakantie en ik wil graag wat overhouden voor mijn oude dag, omdat ik geen pensioen heb. Lijkt mij totaal niet onredelijk.Nee, en dat soort wensen zijn voor andere mensen ook niet onredelijk.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:shifty schreef op 02 maart 2017 @ 15:13:

[...]



Eén van de redenen waarom vluchtelingen zo moeilijk terug of weg te sturen zijn is dat het land van herkomst onbekend is en/of dat je niet zomaar mensen in een ander land kan droppen. Als je binnen de EU afspraken maakt over de verdeling van de opvang kan je vluchtelingen wel (verplicht) ergens plaatsen. Dat is een reden waarom ik sterk voorstander ben van een Europese aanpak.

Ja als ze hier eenmaal zijn maar wat ik bedoel is vóór ze hier zijn doorkruisen ze tig veilige landen waar ze zich niet willen laten registreren het doel is Duitsland,Nederland,Zweden.

Dan kan de EU die landen wel sancties opleggen maar feit blijft dat vluchtelingen en gelukszoekers niet naar die landen toe willen.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 15:18:

[...]





Wat Yellow bedoelt is dat de vluchtelingen zich niet willen vestigen in de Oost-Europese landen. Haar vraag is wat de EU daar aan denkt te gaan doen. Zodra mensen een permanente verblijfsvergunning hebben, zijn ze immers vrij om zich in andere Europese landen te vestigen.Ik denk zelf dat het hele idee van een permanente verblijfsvergunning zijn langste tijd heeft gehad. Er zijn nu zo veel mensen op drift, om heel begrijpelijke redenen, en ze zijn zo eenzijdig gericht op een beperkt aantal landen, (ook begrijpelijk) dat permanente verblijfsvergunningen eigenlijk niet meer houdbaar zijn. Maar ja, daarmee stuit je wel op allerlei praktische en morele/ethische problemen.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 15:18:

[...]





Wat Yellow bedoelt is dat de vluchtelingen zich niet willen vestigen in de Oost-Europese landen. Haar vraag is wat de EU daar aan denkt te gaan doen. Zodra mensen een permanente verblijfsvergunning hebben, zijn ze immers vrij om zich in andere Europese landen te vestigen.Dat klopt, en juist daarom is het noodzakelijk om daar Europese afspraken over te maken. Nu worden vluchtelingen opgevangen in het land waar ze 'opduiken'. En in principe is dit dan dus een land wat een vluchteling voor ogen heeft. Als je afspraken maakt kan je die keuze bij de vluchtelingen weg halen en de stromen veel beter sturen/verdelen. Ook afspraken over de beweeglijkheid van vluchtelingen na hun vluchtelingen status kan je in afspraken vastleggen. Ook kan je dan betere afspraken maken over de manier waarop vluchtelingen worden tegengehouden/opgevangen/doorgelaten bij de grenslanden.
quote:PowerCube schreef op 02 maart 2017 @ 15:26:

[...]



Ik denk zelf dat het hele idee van een permanente verblijfsvergunning zijn langste tijd heeft gehad. Er zijn nu zo veel mensen op drift, om heel begrijpelijke redenen, en ze zijn zo eenzijdig gericht op een beperkt aantal landen, (ook begrijpelijk) dat permanente verblijfsvergunningen eigenlijk niet meer houdbaar zijn. Maar ja, daarmee stuit je wel op allerlei praktische en morele/ethische problemen.Ik heb het al vaker geschreven maar ik vind de ontheemdenstatus die Buma voorgesteld heeft helemaal nog niet zo gek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 14:17:

[...]





Heb ik je al gegeven. Jouw antwoord is wel weer typerend voor al die mensen die zo graag willen delen. Dat delen moet dan wel van andermans geld gebeuren. Zelf het voortouw nemen, is er niet bij. Als jij vindt dat een ander net zoveel recht heeft op jouw portemonnee als jij en je wilt graag delen met armere mensen, wat let je dan? Nogmaals: verbeter de wereld en begin bij jezelf. Stel je huis open voor daklozen en verdeel je geld onder de minderbedeelden. Goed voorbeeld doet volgen zullen we maar zeggen......



Ik breek in, veel daklozen zijn slachtoffer van het gebrek aan psychiatrische hulp, dat aantal stijgt, die kun je niet zomaar in huis nemen zonder dat je professional bent, ik denk ik zeg het even.Een onrealistisch idee dus.

Een vluchteling zou ik ook niet in huis nemen,mensen die getraumatiseerd zijn? Weleens gehoord hoe adoptiekinderen die op latere leeftijd geadopteerd zijn er aan toe zijn? En dan een volwassen variant daarvan, nee dank je.





Los daarvan vind het wel een beetje een schande dat we voedselbanken hebben,dat kinderen door pech van de ouders of onverstandige keuzes van ouders, niet actief kunnen zijn in zaken als sport en ben ik van mening dat je het als stad,of wijk moet oplossen.



Ik voel me dan weer niet verantwoordelijk voor asielzoekers, tenminste niet 1 op1. Ik vind dat de opvang,de zorg,het onderwijs echt via de overheid moet gaan. Ze betrekken bij onze samenleving vind ik ook prima, maar dat mag vanuit de overheid komen,daar betaal ik belasting voor.
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 14:03:

[...]





En het sust jouw geweten als we hier iedere gelukszoeker die aan de deur komt tot zijn dood gaan onderhouden? Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Stel je huis open voor daklozen en deel je salaris met hen.



Gelukzoekers zou ik niet zomaar in huis nemen. Voorbeeld hiervan in de UK. Vrouw wil een kind/gelukzoeker opnemen van 12 jaar en wordt opgezadeld met een opgefokt joch van een jaar of 20 die doet alsof ie 12 is. Heel angstaanjagend en je zal hem maar in je huis hebben lopen tussen je kinderen. Aggressie, doodsbedreigingen en ze leeft nu in angst. Komt ie terug om mijn gezin te vermoorden? Dit laat goed zien waar het mis gaat. Er is gewoon GEEN controle. Nergens. 12 jarigen blijken 20 jarige criminelen te zijn. En dagelijks komen er honderden van deze "kinderen" Europa binnen.



http://www.dailymail.co.u ... ill-her.html?ito=embedded
quote:aidem schreef op 02 maart 2017 @ 15:42:

[...]





Gelukzoekers zou ik niet zomaar in huis nemen. Voorbeeld hiervan in de UK. Vrouw wil een kind/gelukzoeker opnemen van 12 jaar en wordt opgezadeld met een opgefokt joch van een jaar of 20 die doet alsof ie 12 is. Heel angstaanjagend en je zal hem maar in je huis hebben lopen tussen je kinderen. Aggressie, doodsbedreigingen en ze leeft nu in angst. Komt ie terug om mijn gezin te vermoorden? Dit laat goed zien waar het mis gaat. Er is gewoon GEEN controle. Nergens. 12 jarigen blijken 20 jarige criminelen te zijn. En dagelijks komen er honderden van deze "kinderen" Europa binnen.



http://www.dailymail.co.u ... ill-her.html?ito=embeddedIk heb het verhaal nog niet gelezen maar kom op zeg zag die vrouw echt niet dat die gast veel ouder dan 12 was of sloot ze haar ogen er liever voor?
anoniem_287249 wijzigde dit bericht op 02-03-2017 15:58
Reden: 20 moet 12 zijn
% gewijzigd
quote:YellowDiamond schreef op 02 maart 2017 @ 15:45:

[...]



Ik heb het verhaal nog niet gelezen maar kom op zeg zag die vrouw echt niet dat die gast veel ouder dan 20 was of sloot ze haar ogen er liever voor?



Ze was idd naïef en dat kwam haar later duur te staan



Julie recalled: 'When I walked into the room, I didn’t think he was the person they were referring to. He looked about 19. He was very quiet and very timid.

‘I didn’t want to hurt his feelings, but I don’t usually take teenagers. I take younger children. But I just thought he needed a home and didn’t think anymore of it.'
quote:aidem schreef op 02 maart 2017 @ 15:47:

[...]





Ze was idd naïef en dat kwam haar later duur te staan



Julie recalled: 'When I walked into the room, I didn’t think he was the person they were referring to. He looked about 19. He was very quiet and very timid.

‘I didn’t want to hurt his feelings, but I don’t usually take teenagers. I take younger children. But I just thought he needed a home and didn’t think anymore of it.'

Maar niet alleen zij,zo'n organisatie die zo'n gast aan gezinnen toewijst die hadden ook allemaal stront in hun ogen?

Al met al een triest verhaal,ik mag toch hopen dat die gast nu gewoon retour afzender thuisland wordt gestuurd..
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 14:17:

[...]





Heb ik je al gegeven. Jouw antwoord is wel weer typerend voor al die mensen die zo graag willen delen. Dat delen moet dan wel van andermans geld gebeuren. Zelf het voortouw nemen, is er niet bij. Als jij vindt dat een ander net zoveel recht heeft op jouw portemonnee als jij en je wilt graag delen met armere mensen, wat let je dan? Nogmaals: verbeter de wereld en begin bij jezelf. Stel je huis open voor daklozen en verdeel je geld onder de minderbedeelden. Goed voorbeeld doet volgen zullen we maar zeggen......Je snapt duidelijk niet hoe het werkt in de wereld. Hebberigen denken alleen maar aan hun eigen portemonnaie en denken dat als anderen het beter krijgen dat zij het slechter krijgen. Maar dat is uiteraard grote onzin. Hoe hoger de algehele welvaart wordt, hoe beter iedereen het krijgt. Het is niet zo dat de hoeveelheid welvaart en welzijn in de wereld eindig is. Dat is eenzelfde discussie als dat je de werkeloosheid op zult lossen door mensen eerder te laten stoppen met werken. Hoe meer mensen er werkzaam zijn, hoe meer werk er ontstaat. En hoe meer welvaart armen van nu krijgen hoe meer de rijkeren kunnen gaan verdienen. Er is geen enkele situatie bekend waar delen betekend dat er groepen zijn die het slechter krijgen. Sinds we in Nederland sociale voorzieningen hebben is iedereen welvarender geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 13:58:

[...]



Moeten wij dan van andere verwachten dat zij in armoede blijven leven terwijl hun armoede deels ontslaat door oneerlijk consumeer gedrag van ons? Waarom heeft jouw bestaan een meerwaarde boven die van een ander?



je hebt nog een antwoord te goed, ik was volop aan het typen en toen ging het topic dicht denk ik



Ik stem voor Innovatie, maar vind te veel overheidsbemoeienis onwenselijkek

Mobiliteit,de groei van schiphol, hogere snelheden en meer wegen

Voor Europa en dan ook betere bewaking van Europese grensen, niet de Nederlandse.

Ik ben ook voor open grenzen.

Herziening huursubsidie

Geld vrijmaken voor het hoger onderwijs en investeren in instellingen op basis van prestatie i.pv. grootte.

Beter asielbeleid , duidelijke asielprocedures want het werkt voor beide partijen niet.

Klimaataanpak op globaal niveau denk ook dat de focus daar moet liggen.



En het ging gewoon erg goed de afgelopen jaren.
quote:viva1966 schreef op 02 maart 2017 @ 16:22:

[...]





Je snapt duidelijk niet hoe het werkt in de wereld. Hebberigen denken alleen maar aan hun eigen portemonnaie en denken dat als anderen het beter krijgen dat zij het slechter krijgen. Maar dat is uiteraard grote onzin. Hoe hoger de algehele welvaart wordt, hoe beter iedereen het krijgt. Het is niet zo dat de hoeveelheid welvaart en welzijn in de wereld eindig is. Dat is eenzelfde discussie als dat je de werkeloosheid op zult lossen door mensen eerder te laten stoppen met werken. Hoe meer mensen er werkzaam zijn, hoe meer werk er ontstaat. En hoe meer welvaart armen van nu krijgen hoe meer de rijkeren kunnen gaan verdienen. Er is geen enkele situatie bekend waar delen betekend dat er groepen zijn die het slechter krijgen. Sinds we in Nederland sociale voorzieningen hebben is iedereen welvarender geworden.



Ik durf met zekerheid te stellen dat als wij in Nederland de grenzen open zetten en iedereen hier binnenlaten die het armer heeft, wij het wel degelijk slechter krijgen. Het is naïef om te denken dat dat niet zo is. Een ongebreidelde groei van de wereldbevolking is niet op te vangen door een in verhouding kleine groep burgers in West-Europa. Het zijn namelijk niet de hele rijken die de zwaarste lasten op hun schouders krijgen, maar dat is uiteindelijk de Jan Modaal die tot minstens zijn 70e aan het werk moet blijven.



Zolang er geen sprake is van geboortebeperking in landen in Afrika, het Midden-Oosten en in andere arme delen van de wereld dan kun je de problemen nooit oplossen. Dat is ons de afgelopen decennia ook nooit gelukt. Je zult dan ook moeten ingrijpen bij corrupte leiders die alles in eigen zak steken, zoals volop in Afrikaanse landen gebeurt. Om die problemen op te lossen heb je een hele lange adem nodig. Als oplossen al gaat lukken. Tot die tijd zullen we dus maatregelen moeten nemen om de stroom kanslozen hierheen te stoppen.
Maar ja, wat moet je dan als je met je kleine kinderen wordt weggebombardeerd uit Aleppo. Best lullig als je daar als een rat in de val zit.
Alle reacties Link kopieren
ik ga sws op pvv stemmen, die marokanen zijn allemaal rellieschoppers die de samenleving verpesten
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
of ik stem er gwn op omdat 'mijn' partij dan eindelijk wint
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:PowerCube schreef op 02 maart 2017 @ 17:18:

Maar ja, wat moet je dan als je met je kleine kinderen wordt weggebombardeerd uit Aleppo. Best lullig als je daar als een rat in de val zit.

Klopt maar dan hoef je niet perse naar Duitsland,Zweden of Nederland om veilig te zijn.!

Dat ben je ook in bijvoorbeeld Litouwen,Griekenland,Polen etc..

Toch willen vluchtelingen niet naar die landen toe,hoe zou dat komen en hoe los je dat op?
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 02 maart 2017 @ 17:24:

[...]



Klopt maar dan hoef je niet perse naar Duitsland,Zweden of Nederland om veilig te zijn.!

Dat ben je ook in bijvoorbeeld Litouwen,Griekenland,Polen etc..

Toch willen vluchtelingen niet naar die landen toe,hoe zou dat komen en hoe los je dat op?niemand wil dood gevonden worden in Litouwen, kom op zeg. de horror
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ook in Italië willen de meesten niet blijven het doel is Duitsland,Nederland,Zweden en voor sommigen Zwitserland.
quote:PowerCube schreef op 02 maart 2017 @ 17:18:

Maar ja, wat moet je dan als je met je kleine kinderen wordt weggebombardeerd uit Aleppo. Best lullig als je daar als een rat in de val zit.In de regio opvangen met steun van ons allemaal. Mensen die hier aan de deur kloppen een ontheemdenstatus geven, een soberder opvang en van te voren duidelijk maken dat ze ooit weer terug moeten. Als mensen van te voren weten dat asiel krijgen niet gelijk staat aan een permanent verblijf hier dan zal het animo om hier naar toe te komen veel minder worden. Nu grijpen mensen de kans aan om permanent te emigreren. Wie gaat dan straks als het weer vrede is, daar de boel opbouwen?
quote:ladygaga_xx schreef op 02 maart 2017 @ 17:26:

[...]



niemand wil dood gevonden worden in Litouwen, kom op zeg. de horror

Dat zal best maar daar vallen de bommen niet op je hoofd dus daar ben je veilig.

Maar ondertussen wordt er wel gejankt dat dat soort landen hun verantwoordelijkheid niet nemen nou dat doen ze wél maar ja..
Alle reacties Link kopieren
quote:aidem schreef op 02 maart 2017 @ 15:42:

[...]





Gelukzoekers zou ik niet zomaar in huis nemen. Voorbeeld hiervan in de UK. Vrouw wil een kind/gelukzoeker opnemen van 12 jaar en wordt opgezadeld met een opgefokt joch van een jaar of 20 die doet alsof ie 12 is. Heel angstaanjagend en je zal hem maar in je huis hebben lopen tussen je kinderen. Aggressie, doodsbedreigingen en ze leeft nu in angst. Komt ie terug om mijn gezin te vermoorden? Dit laat goed zien waar het mis gaat. Er is gewoon GEEN controle. Nergens. 12 jarigen blijken 20 jarige criminelen te zijn. En dagelijks komen er honderden van deze "kinderen" Europa binnen.



http://www.dailymail.co.u ... ill-her.html?ito=embedded



Het wordt weer een lekker populistisch verhaal zo.

Dit soort dingen gebeuren heel vaak, zelfs middels adoptie.



Mensen die een ouder kind willen adopteren tot bijvoorbeeld 10 maar een onhandelbare 15/16 jarige puber krijgen uit een 3e wereld land, corrupte 3e wereld overheden die eraan meewerken en adoptiebureaus die zeggen niet verantwoordelijk te zijn voor de leeftijdscheck.Er van ofkomen is ook niet echt een optie.



Adoptie klinkt natuurlijk minder spannen,weet ik wel,past niet in de context van de vrouwen hatende sharia lovende moslims maar eigenlijk is het niet anders.
Afrika is een continent met enorme potentie. Zeer rijk aan grondstoffen, enorme hoeveelheden landbouwgrond die goed kan worden ontwikkeld, mogelijkheden voor toerisme, zonne-energie-opwekking. Als de boel goed wordt bestuurd, is er potentieel enorme welvaart mogelijk. Over het algemeen is het bestuur echter allerbelabberdst, ondanks alle ontwikkelingshulp die daar in de afgelopen decennia naar toe is gegaan. Kijk naar Zimbabwe waar dramatisch bestuur het land in enkele jaren heeft veranderd van de 'graanschuur van Afrika' naar een land met acute hongersnood.



Het is te simplistisch om te zeggen dat de vluchtelingen uit Afrika hier naar toe komen omdat wij niet genoeg willen delen en dat het onze schuld is. Misschien moeten we zo langzamerhand wel constateren dat er in veel Afrikaanse landen gewoon niet voldoende mensen zijn die een middenklasse van voldoende omvang kunnen vormen (met ingenieurs, leraren, artsen, bankiers en integere bestuurders) om een land goed te voorzien van vitale infrastructuur en goed bestuur. Misschien is de dekolonisatie van Afrika wel niet zo goed uitgepakt. Dat er veel misstanden waren in de koloniale periode moeten we zeer zeker onder ogen zien maar de huidige situatie is per saldo qua humanitaire ellende misschien nog wel erger. Uiteraard is dit ook een enorm politiek taboe, maar als Afrikanen met zijn miljoenen naar Europa komen, wordt het dan niet tijd om 'iets' meer eisen te stellen aan goed bestuur aldaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 maart 2017 @ 17:27:

[...]





In de regio opvangen met steun van ons allemaal. Je bedoelt zoals in Libanon, waar meer Syrische vluchtelingen worden opgevangen dan in heel de EU bij elkaar, terwijl het een land is dat 4x kleiner is dan Nederland
quote:DidiRidi schreef op 02 maart 2017 @ 14:27:

[...]



Ik deel al, buitenproportioneel veel. Ik heb nog veel meer te delen, door stom geluk!!! Maar ik zie graag dat we dat allemaal structureel gaan doen. Elke Nederlander betaalt belasting en van deze belasting gaat er een stuk naar ontwikkelingssamenwerking en ook naar Bed,Bad,Brood etc etc dus Nederlanders delen al heel erg veel vind je niet? Mogen we dan zelf beslissen wat we met ons verdere inkomen doen en waar we het aan uitgeven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven