Kopen jullie weleens producten bij een Turkse winkel?

01-03-2017 19:11 149 berichten
Alle reacties Link kopieren


Op aanraden van een Turkse vriendin van mij ging ik naar de Turkse winkel bij ons om de hoek voor verse munt. Bij de Ah of Lidl koop ik vaak verse munt wat soms al verlept is of de volgende dag stinkt.. de munt bij die Turkse winkel zag er alleen al beter uit!

Ik was er nog nooit geweest maar keek Mn ogen uit naar de producten en verse groentes etc..

ik hoorde dat de eieren van een Turkse winkel ook vaak verser zijn als van een supermarkt, vandaag eieren wezen halen. 30 eieren voor 3 euro! Eitje gebakken voor Mn kids, heeerlijk!



Ik ben benieuwd wat jullie er zoal halen, misschien kan ik zo wat tips op doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 02 maart 2017 @ 20:16:

Mijn melk koop ik tegenwoordig rechtstreeks bij de boerderij, elke week vier liter.

Supervers. Heerlijk.

Aardappelen haal ik bij een andere boerderij.



Brood bak ik al jaren zelf, inclusief afschrijving van de broodmachine en elektriciteit kost het me ongeveer 70 cent per brood.Turkse boeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 01 maart 2017 @ 20:07:

[...]





Die Haci Sakir zeep is toch olijfoliezeep?

Zelf gebruik ik Allepozeep, maar denk erover om die Haci Sakir ook een keertje uit te proberen.



Vandaag n.a.v. dit topic Haci Sakir zeep gekocht, de rozengeur viel me mee, niet sterk, gelukkig. Hoe bewaren jullie zo'n blok zeep eigenlijk ? Op een schoteltje of in zo'n good old plastic zeepdoosje? Verweekt het niet in zo'n doosje?







Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 02 maart 2017 @ 20:08:

[...]



Ach ga toch weg. Dat er een slechte zaak in jouw buurt is zegt toch niks over allochtone ondernemers in algemeen. Maar over die ondernemer in het bijzonder, en alleen gebaseerd op jouw subjectieve waarneming.

Heb je de rest van het topic wel gelezen.



Waarom zeg je niet

"jammer genoeg vind ik de turk in mijn buurt niet goed, want...etc

Ik lees dat ik pech heb, zo enthousiast is iedereen verder"Het is wel zo dat er Turkse winkels (en andere buitenlandse toko's) zijn die er echt verrot uitzien en dat heb je bij Nederlandse winkels eigenlijk nooit.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 02 maart 2017 @ 20:22:

[...]



Turkse boeren?



Nee, Groningse. Eigen volk eerst en zo.

Helaas geen boerderij met vleespakketten in de buurt.

Toen ik nog elders woonde ging ik naar Arkema in Noordbroek voor Blonde d'Aquitaine vlees.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Van hetzelfde merk: de shampoo, ik heb altijd de honingvariant. Heerlijk zacht!



Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 02 maart 2017 @ 20:27:

[...]





Het is wel zo dat er Turkse winkels (en andere buitenlandse toko's) zijn die er echt verrot uitzien en dat heb je bij Nederlandse winkels eigenlijk nooit.



Nou moet je een keer bij de Bristol hier komen kijken. Om te janken vind ik het daar.

Verrot lijkt me in the eye of the beholder.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Bristol niet verrot ogen, maar inderdaad niet aantrekkelijk. Een geslachte kip die niet gekoeld wordt, is natuurlijk wel bezig te verrotten.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop vrijwel al mijn vlees, groenten, fruit, kruiden, brood, droge dingen als pasta, bulgur bij de Turk.

Zowel voor ons thuis als voor m'n zaak.



Koop alles in grote hoeveelheden.

Heb een vaste slager en bakker en 2 groentenwinkels waar ik heenga. Dat zijn nette zaken. Andere Turkse winkels hier vind ik smoezelig. Daar koop ik niks.



Over halal slachten verschillen de meningen.

Dat ze een dier laten creperen hoort niet (sowieso niet, halal of niet).

De keren dat ik in het slachthuis ben geweest ging het super netjes en snel. Vond het een bijzondere ervaring.

Tijdens Offerfeest kan je het dier zien wat je hebt besteld. Ik vond het heel bijzonder om naast zo'n grote koe te staan die een paar minuten later voor je ogen wordt geslacht.

Dat ging trouwens heel netjes, zoals de Nederlandse slachtregels voorschrijven.

Niet dat mensen nu denken dat er tien man op de rug van een half geslachte koe zat .
Wat is er bijzonder aan om naast een koe te staan die geslacht gaat worden.

Echt WAT is daar bijzonder aan.
Ik vertel mijn kinderen dat het vlees wat ze eten , een levend dier is geweest, dat hypocriete gedoe altijd ' Ahhhhh zo zielugggg terwijl je ondertussen een kippenpootje eet'

Daar doe ik niet aan mee en mijn kinderen dus ook niet.

Dus...wat is er mis mee als iemand een koe uitkiest en die vervolgens laat slachten en daarbij aanwezig is?
Ik hoef niet te zien dat ze een dier doden.

Gelukkig niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:miepje1971 schreef op 02 maart 2017 @ 21:52:

Van hetzelfde merk: de shampoo, ik heb altijd de honingvariant. Heerlijk zacht!



[afbeelding]



Hoeveel kost zo een fles?



(Ik heb wel een turksewinkel in de buurt hoor maar ik kom er maar 1x per zoveel weken)
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Nou als ik in de stad ben haal ik weleens munt, bij de Turkse winkel en baklava met pistache en een pizza bij de Turkse bakker .
Wat doe je met gedroogde aardbeien? Waarbij?



En Halal kun je ook kopen in de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 03 maart 2017 @ 15:55:

[...]





Hoeveel kost zo een fles?



(Ik heb wel een turksewinkel in de buurt hoor maar ik kom er maar 1x per zoveel weken)Dat weet ik niet. Kost niet zo veel, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 02 maart 2017 @ 20:25:

[...]





Vandaag n.a.v. dit topic Haci Sakir zeep gekocht, de rozengeur viel me mee, niet sterk, gelukkig. Hoe bewaren jullie zo'n blok zeep eigenlijk ? Op een schoteltje of in zo'n good old plastic zeepdoosje? Verweekt het niet in zo'n doosje?



[afbeelding]



[afbeelding]

Ligt bij mij gewoon op het rekje in de douche. Geen vieze resten. Spoel seauieseau altijd de douchebak na, nadat ik heb gedoucht.

Ik vind de groene , en de witte( lavendel) het fijnst.
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
quote:Haaz schreef op 03 maart 2017 @ 12:11:

Wat is er bijzonder aan om naast een koe te staan die geslacht gaat worden.

Echt WAT is daar bijzonder aan.



Ik stond er niet naast met een zak popcorn hoor.



Alleen om een mening te vormen over ritueel slachten kijk ik liever zelf hoe het gaat dan dat ik afga op de verhalen van anderen.

Het heeft indruk op me gemaakt, op een positieve manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 03 maart 2017 @ 17:52:

Wat doe je met gedroogde aardbeien?Opsnoepen. Ter afwisseling van rozijntjes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:miepje1971 schreef op 03 maart 2017 @ 19:38:

[...]



Dat weet ik niet. Kost niet zo veel, denk ik.



Oh, oke. Ik ga zelf even kijken.

Bedankt voor je reactie.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 03 maart 2017 @ 15:55:

[...]





Hoeveel kost zo een fles?



(Ik heb wel een turksewinkel in de buurt hoor maar ik kom er maar 1x per zoveel weken)1 euro nog wat, meen ik me te herinneren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Nee niet meer nadat een Turkse man tegen mijn zei dat ze in Turkije extreem veel gif op hun groente spuiten die hier al 40 jaar verboden zijn.

En de Turkse mensen die hier de groente verbouwen voor de Turkse winkels die laten dat gif overkomen uit Turkije omdat het zo goed werkt

Ja dat is logisch maar het werkt bij ons ook door want dat gif is niet zomaar uit het plantje .
quote:Kuzu schreef op 03 maart 2017 @ 21:24:

[...]



Alleen om een mening te vormen over ritueel slachten kijk ik liever zelf hoe het gaat dan dat ik afga op de verhalen van anderen.

Het heeft indruk op me gemaakt, op een positieve manier.

Positieve indruk dat ritueel slachten

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het niet verdoven van dieren ernstige pijn, leed en stress veroorzaakt. Dierenartsenorganisaties in Nederland en Europa spreken zelfs van onaanvaardbaar lijden.

https://www.partijvoorded ... verdoofd-ritueel-slachten
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 01 maart 2017 @ 19:14:

Sucuk en witte kaas en kruiden en olijfolie en pasta. En baklava.

Maar het lijkt me meer een onderwerp voor onder eten dan actueel.

Is anders behoorlijk actueel, Turkije.

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Snoesje666 schreef op 02 maart 2017 @ 20:25:

[...]





Vandaag n.a.v. dit topic Haci Sakir zeep gekocht, de rozengeur viel me mee, niet sterk, gelukkig. Hoe bewaren jullie zo'n blok zeep eigenlijk ? Op een schoteltje of in zo'n good old plastic zeepdoosje? Verweekt het niet in zo'n doosje?



[afbeelding]



[afbeelding]

Maar dat is geen olijvenzeep toch ?

Die groene blokken wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er heel zelden, maar ga er wel verandering in brengen.

Volgens mij zijn er bij mij 2 Turkse winkels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven