Soundbar: ervaringen en tips gezocht

04-03-2017 20:10 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand is mijn man jarig en ik wil hem graag een soundbar geven om een mooier geluid van tv en radio te hebben. Maar nu welke.... ik ben vandaag hier in de stad in de enige hifi zaak van onze stad geweest maar die had alleen een sonos of Samsung staan. Ik werd erg naar Sonos geadviseerd. Op zich lijkt me dit ook een mooi systeem maar aangezien het om een flinke uitgave gaat, wil ik wel het een en ander afwegen.

Daarom vraag ik jullie: hebben jullie een soundbar? Zo ja, welk merk en hoe bevalt deze? Heb je hem al lang? Heb je uitbreidingen erop? Etc etc.

Tips zijn eveneens welkom.



Bij voorbaat dank!
Ik heb deze :







De LG LAS453B. Wij hebben ook een tv van LG, dus dit was een logische keus. Ik ben er erg tevreden over, nooit problemen mee. En vind hem ook mooi klein. Mijn schoonouders hebben bv een veel grotere (hoger) en deze valt niet heel erg op zo voor de tv. De tv staat hier op de kast, dus te hoog kon ook niet want dan zou hij voor het beeld liggen en ik vind het heel fijn dat de subwoofer draadloos is. Die kan ik dus heel makkelijk ergens neerzetten zonder gedoe met kabels. En het werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Samsung soundbar met Bluetooth subwoofer, ideaal.



Voor tv, PlayStation, zelfs de platenspeler en natuurlijk via Bluetooth onze mobiele aparaten

Perfect geluid. De subwoofer doet het ook erg mooi met film kijken en gamen.



We hebben in eerste instantie Samsung genomen omdat we zelf ook een tv van Samsung hebben.



Geen moment spijt van, Sonos en Bose vonden we gewoon veel te duur.
Alle reacties Link kopieren
Sonos (ook cadeau gegeven aan vriend)



Wij hebben de soundbar, 2x play drie boxen en de sub. Ik moet zeggen dat ik de soundbar alleen al super geluid vind geven dus daar zou je mee kunnen starten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een Sonos sounders. Geweldig geluid! Ook heerlijk om bijvoorbeeld Spotify aan te zetten vanuit bed en de deuntjes door een betere speaker te horen
Alle reacties Link kopieren
Pas nog een vergelijkbaar topic geweest trouwens. Was wel gericht op sonos maar staan ook ervaringen van anderen merken tussen.



ducktales in "Sonos play 1 - geld waard?"
Alle reacties Link kopieren
Haha natuurlijk al bedankt voor jullie reacties maar jullie zijn ook verdeeld
Alle reacties Link kopieren
Oh dank je voor de link! Ik had gezocht op soundbar.... niet goed genoeg dus
Ik heb een Samsung soundbar met woofer die via Bluetooth werkt. Heb er echt spijt van, hij heeft echt prachtig mooi en zuiver geluid maar voor 400 euro had ik wel iets beters verwacht. De Bluetooth functie werkt nauwelijks, de ophang dingetjes braken na een dag al af waardoor hij op de grond is gevallen. Qua mooi en zuiver geluid ben ik er wel heel erg tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een sonos soundbar en een play 5. Vind het een ideaal systeem, makkelijk qua bediening en helemaal icm met spotify werkt het super fijn (te bedienen met je telefoon of tablet). Ik vond het het geld waard, maar het is idd wel duur.
Alle reacties Link kopieren
Sonos soundbar. duur maar ik vind het het geld zeker waard. Alleen de soundbar geeft al echt mooi geluid en ik vind het zo handig dat ik hem kan bedienen met mijn telefoon. en ziet er ook echt mooi uit (normaal haat ik boxen in het zicht enorm...)
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 04 maart 2017 @ 22:42:

Sonos soundbar. duur maar ik vind het het geld zeker waard. Alleen de soundbar geeft al echt mooi geluid en ik vind het zo handig dat ik hem kan bedienen met mijn telefoon. en ziet er ook echt mooi uit (normaal haat ik boxen in het zicht enorm...)Helemaal mee eens! Wij zijn er erg blij mee en vinden het t geld waard.
quote:Trosjechaos schreef op 04 maart 2017 @ 20:17:

Wij hebben een Samsung soundbar met Bluetooth subwoofer, ideaal.



Voor tv, PlayStation, zelfs de platenspeler en natuurlijk via Bluetooth onze mobiele aparaten

Perfect geluid. De subwoofer doet het ook erg mooi met film kijken en gamen.



We hebben in eerste instantie Samsung genomen omdat we zelf ook een tv van Samsung hebben.



Geen moment spijt van, Sonos en Bose vonden we gewoon veel te duur.Hier precies hetzelfde. Bovendien kun je via je foon ook de soundbar bedienen. Spotify aan en je hebt heerlijke muziek (of youtube, of online streamen). Zo handig. Goed geluid!
Alle reacties Link kopieren
Net wat budget toelaat. Enkel voor simpel tv kijken en radio luisteren volstaat een draadloze speaker(s) ook wel bv Teufel of Izzy van Philips overall goedkoper dan Sonos en geluid is er niet minder om. Echt puur film het beste wat er is kun je Sonos ook links laten liggen en bv Philips, Teufel,Yamaha, aanschaffen met bv Dolby Atmos dan is iedere film genieten.
Alle reacties Link kopieren
Even een update voor iemand die net eenzelfde dilemma zit: we hebben de playbar en een play van sonos naar volle tevredenheid! Echt mooie kwaliteit. Een aanrader

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven