Minder van Tinder 6 / kleppen over Happn

23-11-2016 20:21 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6!

Voorgaand deel 5
@rofdutchie ik zou me er niets te druk om maken. Toch juist leuk dat je voorstelde om elkaar nog niet te zien ondanks drukte?

Hier weinig swipe actie. Kom geen leuke mannen tegen
@mimo87 klopt zeker! Zie hem dan ook morgen
quote:Corona74 schreef op 03 maart 2017 @ 14:08:

[...]

Bijna alle mannen hebben zo'n selfie. Had niet gedacht dat vrouwen dat ook doen! Maar ik had het meer over de foto met dure wagen die niet van jezelf is Je moest eens weten! mij zie je in die dure wagen, maar dat zie je niet aan de foto af.
Toch weer interessante stukjes te lezen hier!

Even mijn update:

Gisteravond naar het midden van het land gereden, was erg gezellig, mooie, slanke vrouw maar heeft laten weten geen vervolg te willen.

Omdat zij het idee had dat ik na dacht over wat een ander zou kunnen denken.

Wat ik gek vond is dat we beiden vertelden over luchtig en relax omgaan met iemand en ontdekken wat er kan ontstaan.

Waarom is het dan toch weer een domper?

Leuk detail: in de kroeg waar we hadden afgesproken kwam en groep studenten een cabaret voorstelling uitvoeren.

Date van Zondag heeft ook besloten niet af te willen spreken, ondanks het enorm gezellige contact gaf zij aan niet het juiste gevoel te hebben.

Voor volgend weekend staat een date gepland, naar haar ben ik benieuwd.

Tussen de matches kwam ook een heel aantrekkelijke vrouw naar voren, het gesprek begon kortaf maar openbaarde zich al snel tot intensief contact.

Zij gaf aan poyamorie te zijn ( meerdere liefdesrelaties ), uhm... hoewel ik geïnteresseerd was naar hoe en wat dat nou exact is ben ik vragen gaan stellen.

Tot mijn verbazing gaf zij er heel open en hartelijk antwoord op, dat triggerde mij om in gesprek te blijven.

No way dat ik mijn vrouw deel!.... maar toch is het contact zo enorm gezellig en leuk.... pffff, why!?

Heb ik weer...

Toch maar de zielige 'minder van Tinder' dating groep opzetten!

Feit dat er matches zijn stemt vrolijk maar ja, wat bereik je er mee.
Balen Mats!

Ik deel nu even hoe ik je hier in dit topic over vind komen, dat is niet rot bedoeld, maar om misschien de vinger op je plek te leggen waar vrouwen bij jou tegenaan lopen.

Je komt op mij over als iemand die aardig gevonden wil worden (wie niet..). Bij jou lees ik dat heel erg in jouw manier van schrijven naar anderen. Heel voorzichtig, verontschuldigend soms. Iets wat bij mij soms wat irritatie opwekt, niet omdat je mij een onaardig persoon lijkt. Maar ik vind die voorzichtigheid bij een man onaantrekkelijk.

Ik kan mij voorstellen dat als je op date bent en net zo praat als dat je hier schrijft, de ander niet goed weet wat ze aan je heeft.

Vertrouw er op dat wat jij zegt goed is. Jouw mening, wie jij bent als persoon, jouw feedback. Het is goed!

Hier in dit topic ook, je zegt zinnige dingen. Sta er voor en dek je niet bij voorbaat al in. Je mag er zijn als mens!
Jeetje Mats, wat een verhaal weer! Never a dull moment!

Wel stom dat je date geen vervolg krijgt. Snap alleen de redenering van de dame niet zo goed.

Update: Zit wat in Eva! Mooie feedback!
Ook even een blij bericht van mijn kant, mijn date is echt een schatje. Pas 1 keer gezien en hij is nu op vakantie, maar als iets goed voelt/is en er is echt een klik dan is er geen twijfel en onzekerheid.

Nog geen enkel idee waar dit heen gaat en of het iets langdurigs kan worden, maakt mij ook niet uit.

Maar wat ik mij nu des te meer weer besef, is dat onzekerheid voor mij een alarm is. Een onderbuik gevoel, niet liefdes onzekerheid, daar zit voor mij een verschil in.

Dat onderbuik gevoel (voor mij te omschrijven als wat zenuwachtig/onrustig) heb ik erg goed naar geluisterd de laatste maanden en heb stuk voor stuk die dates beëindigd. En nu deze date, hij klopt

En wie weet komt er over een paar weken toch dat onderbuik gevoel maar dan heb ik nu genoten.

Eigenlijk mijn advies voor degenen die ook gevoelsmensen zijn: luister goed naar jezelf. Praat niet recht wat krom voelt omdat je graag wil. Als het klopt, dan is alles rustig.
Mats, wat jammer dat je date afhaakt. Je komt op mij altijd heel sympathiek over en ik snap niet zo goed waarom je dates dat niet zien!

Eva, wat bedoel je met onderbuikgevoel? Je bedoelt dat je onzekerheid geen goed teken vindt?

Ik zat gisteren na te denken over mijn relaties en ik kwam tot de conclusie dat ik op 1 de een of andere manier altijd de verkeerde mannen uitzoek. En dat dat tot nu toe een hoop drama heeft veroorzaakt. Mijn vriendjes gingen gelukkig nooit vreemd, maar de meesten waren op een bepaalde manier wel emotioneel onbereikbaar. Dat gedoe in relaties is ook de reden dat ik lang alleen ben geweest. Dat het nu stuk liep na zo'n lange tijd en dat ook blijkt dat ik nog steeds dezelfde "fout" maak als een paar jaar geleden, daar ben ik best van geschrokken. Dat ik best over mijn grenzen ben gegaan om maar iemand te "hebben".

Ik heb daarom besloten het over een andere boeg te gooien. Niet meer te gaan voor mannen bij wie ik op de 1 of andere manier heftige gevoelens heb. De date van vrijdag was erg leuk en ik voelde me tot hem aangetrokken, was zeker in voor meer en wie weet een relatie, maar die gaf dus direct al aan geen relatie te willen. Desondanks wilde hij toch contact blijven houden, maar ik heb nu besloten niet verder met hem in zee te gaan, hoe leuk hij ook was. Ik wil iets serieus en het heeft dus ook geen zin tijd te investeren in iemand die bij voorbaat al zegt niets met mij te willen, behalve dan misschien seks. Het is zeer verleidelijk om gewoon te denken: ow ik zie wel hoe het loopt. Maar ik weet dat het opnieuw een hoop drama wordt en dat wil ik gewoon niet meer.

Ik had gisteren een leuke date, zonder aantrekkingskracht weliswaar maar we hebben aan 1 stuk door gekletst en we hadden ook wel dezelfde interesses. Leek me echt een good guy, iemand die serieus is in ieder geval. Stuurde me na afloop ook een lief berichtje, met als antwoord op mijn vraag of hij nog een leuke avond had gehad (hij ging na onze date nog naar een vriend) dat niet alleen zijn avond leuk was, maar de hele dag (hij doelde dus op de date met mij eerder die middag).

Sja, geen vlinders en aantrekkingskracht, maar ik denk dat ik beter de tijd kan nemen om iemand beter te leren kennen en om van daaruit misschien iets op te gaan bouwen. Wellicht is het ook mogelijk dat vlinders later nog komen. Heb het nooit zo benaderd omdat vlinders en verliefdheid zo belangrijk waren voor mij, maar ik ben nu tot de ontdekking gekomen dat die me nog nooit iets positiefs hebben gebracht.

Zo, heel verhaal op de vroege zondagmorgen. Wie kan zich hier in vinden? Ben ik nu te rationeel bezig?
quote:greenbean schreef op 05 maart 2017 @ 07:40:

Eva, wat bedoel je met onderbuikgevoel? Je bedoelt dat je onzekerheid geen goed teken vindt?

Ik persoonlijk heb twee vormen van onzekerheid. Onzekerheid die gegrond is, het onderbuikgevoel dat dan zeurt.

Of onzekerheid zelf gecreëerd doordat de liefde gaat spelen en je elkaar aan het ontdekken bent. Die laatste is een milde vorm, iets waar ik zelf ook altijd weer om kan lachen.

Die eerste is vervelend, zeurend, zenuwachtig, iets wat grip op mij krijgt. Voor mij geen goed teken. Het lichaam die signalen afgeeft, alarmbellen soms. Ook iets wat ik goed ga praten of aan de kant ga schuiven met verzachtende conclusies.

En GB de rest wat je schrijft, ik lees mijzelf wat jaren geleden. Ik ben toen uiteindelijk beland bij zo'n good guy. Zelfde redenatie als jou. Dat was het ook niet, de aantrekkingskracht bleef uit. Wel geleerd door hem wat onvoorwaardelijke liefde is en hoe dat voelt als je dat van iemand ontvangt. Helaas was ik toen niet in staat hem dat terug te geven.

Dit was ruim vijf jaar geleden, ik heb therapie gehad in tussentijd, veel aan mijzelf gewerkt en mijn lichaam ook leren serieus nemen. Die geeft al ruim op tijd signalen aan dat iets voor mij niet goed zit. Ik koos er altijd voor om te negeren, dat ga ik nu niet meer doen.

Hetgeen wat ik hierboven schreef. Als ik nu weer alarmbellen voel rinkelen, maak ik dat bespreekbaar en als dat gevoel blijft ben ik weg.

Geen idee nog wat het mij gaat opleveren op relatie gebied, wat het mij wel oplevert is zelfvertrouwen en stabiliteit in mijzelf. Omdat ik mijzelf serieus neem en er naar handel.
Hoe oud ben jij als ik vragen mag?

Wat betreft die onderbuikgevoelens: dat herken ik zeker. Het gevoel dat je tegen beter weten in toch doorgaat met iemand, terwijl je stiekem misschien al weet dat er iets niet klopt. Ik had dat bij mijn ex, al heb ik dat hier verzwegen. Wilde er te graag in geloven, maar in mijn dagboek beschreef ik die twijfels wel.

Door mijn opvoeding ben ik ook geneigd voor de verkeerde mannen te kiezen en ik wil dat op een bepaalde manier doorbreken. De enige manier is denk ik door me niet te laten leiden door heftige gevoelens maar misschien toch iets meer naar mijn verstand te luisteren. Of duidelijk voor mezelf te hebben wat ik wil, wat ik zoek in een man. En vooral ook door bij mezelf te blijven, me niet direct weer te afhankelijk maken van een man.

Ik voelde dat gisteren direct alweer, toen de leuke date van vrijdag contact met me opnam maar vrij kortaf was. Ik voelde me direct weer teleurgesteld, terwijl ik even daarvoor nog zo blij was geweest dat hij me een berichtje stuurde. Ik moest er daarna bijna om lachen, dat ik me door zoiets kleins zo laat beinvloeden. Dat ik mijn stemming laat afhangen van 1 berichtje van iemand die ik net 1 keer gezien heb. Niet gezond en dat wil ik dus ook niet meer.
Ik denk dat dat een mooi begin is, die heftige gevoelens zijn jouw signalen denk ik. Maar ook waar jouw pijn zit wat geheeld moet worden.

Herkenning ook weer, al die heftigheid en mijzelf aanpassen aan de ander om de liefde maar te behouden, die afhankelijkheid. Ik ben gaan helen, mijn pijn erkennen en doorleven.

Er zit nog steeds pijn en verdriet, maar nu heb ik handvatten om het te durven voelen en het bij mijzelf te houden.

Ik ben halverwege de 30
Ah leuk dan zijn we ongeveer even oud

Heb je intussen nog andere relaties gehad, Eva? Of was de good guy de laatste?
Ja nog 1, die was heerlijk extreem! 8maanden lang aantrekken en afstoten haha. Zoveel van geleerd! Geleerd om bij mijzelf te blijven bij een man die echt op al mijn zwakke plekken tegelijk drukte. Ik heb nog nooit zoveel wederzijdse liefde gevoeld, waardoor ik iets langer in die relatie bleef, dat gevoel, die passie, heerlijk. Maar heb na acht maanden de stekker er uit getrokken omdat deze niet ok was. Waar ik vroeger absoluut in was blijven hangen. Dus was voor mij een fijne overwinning.

Geen enkel idee hoe een gezonde, stabiele relatie er uit ziet. Ik heb in die jaren gewerkt aan een gezonde stabiele relatie met mijzelf. En dat werpt in elk geval zijn vruchten af, dus hopelijk ook op relatie gebied.
Knap van je hoor, Eva. Ben heel benieuwd waar het heengaat met je date. Ik kan me heel goed voorstellen dat het deze keer weleens raak zou kunnen zijn, juist ook omdat je zo goed aan jezelf hebt gewerkt de afgelopen jaren.

Ik sta wat dat betreft pas aan het begin vrees ik... Maar voor mij is het besluit om bijvoorbeeld niet met die man van vrijdag door te gaan ook een kleine overwinning. En ik moet zeggen dat ik van deze laatste kortstondige relatie meer geleerd heb dan van alle relaties in mijn leven. In die zin heeft het me gelukkig toch nog iets positiefs gebracht.
Kan ik mij voorstellen GB. Die relaties heb je nodig om tot besef te komen dat wat je altijd gedaan hebt je eigenlijk niks goeds oplevert.

Mooi dat je er zo naar kan kijken!

En heel mooi ook jouw overwinning van de date vrijdag. Dat is wat je dichter tot jezelf brengt.

Rationeel benaderen is nu denk ik juist goed.
Het voelt wel als een ommekeer in mijn leven ja. Mag ik ex wel dankbaar voor zijn
Mooi beschreven GB en Eva, herken daar veel in ......ik heb dan een lange relatie van meer dan 15 jr gehad en de laatste jaren daarvan had mijn ex een ander. Dat heeft mij zo beschadigd in het vertrouwen weer naar andere mannen.....maar de laatste jaren ( 3 jr single ongeveer) zo hard aan mezelf gewerkt dat dat stukje toch beter gaat. Ik ben nu ook toe aan iets serieus, maar de mannen die ik ontmoet twijfelen daar over. Dat voelt dan ook niet goed, want wil niet achter een man aanlopen of op hem wachten.....hahaha
Dat met die onzekerheid ken ik ook ! Jaren geleden zat ik hier al in dit topic , volgens mij het eerste Minder van Tinder topic, die onzekerheid en dat onderbuikgevoel bleken achteraf toch te kloppen, en had er ontzettend veel verdriet van gehad dat hij uiteindelijk na een half jaar daten en zelfs op vakantie gaan geen relatie wilde met me... sindsdien heb ik ook niet meer serieus gedate want ik wilde die pijn en onzekerheid nooit meer voelen..

Nu 2 jaar later weer een date via tinder geprobeerd. Ons etentje was heel leuk! Die onzekerheid die ik jaren geleden voelde had ik totaal niet.. omdat hij eigenlijk nu al heel duidelijk is, maar dan vraag ik mezelf af, is dit niet TE ?? Hij zei bijvoorbeeld: diamantje je hebt een muur om jezelf heen gebouwd.. laat die muur zakken en ik ga 200% voor je.. maar ik vraag me af is dat wel normaal voor een 2e date? Hij vindt me helemaal het einde maar ik ben nog bang..

Oh ja vanmiddag hebben we een 3e date ! We gaan met de auto een tourtje maken en ergens wandelen en wat drinken.
quote:greenbean schreef op 05 maart 2017 @ 07:40:

Zo, heel verhaal op de vroege zondagmorgen. Wie kan zich hier in vinden? Ben ik nu te rationeel bezig?

Ik kan me daar helemaal in vinden hoor, vond de vader van mijn zoon helemaal niet aantrekkelijk tien ik hem leerde kennen maar erg leuk gezelschap. Hij vroeg me vaak mee uit en ben gaandeweg helemaal stapelgek op hem geworden. Vlinders zijn niet meteen nodig! Er is niets mis met het een tijdje aankijken, gewoon genieten en na een poosje weet je het wel.

Diamantje kan zijn dat hij dat oprecht zo voelt hoor. Als dat bij jou niet zo is gaat dat mss een benauwend gevoel geven, te veel druk op je schouders leggen.

Jullie date voor vanmiddag klinkt leuk! Geniet er van
quote:greenbean schreef op 04 maart 2017 @ 00:26:

Ik ben net terug van mijn date met de Nederlander, duurde bijna 5 uur

Het was een ontzettend leuke man en we hebben aan 1 stuk door gekletst, ik had het gevoel dat er een klik was...

Wat leuk om te horen!! Ik vind dat je een beetje te overanalyseert....Wat ik lees wilt niet per se zeggen dat hij uit is op een vriendschap+ oid.Het zou kunnen,maar dat kan ook van mannen die niks hierover zeggen.Of dat ze wel iets serieus zoeken.

Niet verkeerd om er van tevoren een beetje na te denken,maar laat het eens over je heen komen
@Pkm

Ik snap je wel hoor.....Een bitch maakt het je niet,slechts menselijk.Ga voor een 2e date en zie dan of je dan nog steeds weg opvalt

Misschien kan je er doorheen kijken,misschien niet.Het is zoals het is.
quote:mats schreef op 05 maart 2017 @ 00:28:

Gisteravond naar het midden van het land gereden, was erg gezellig, mooie, slanke vrouw maar heeft laten weten geen vervolg te willen.

Omdat zij het idee had dat ik na dacht over wat een ander zou kunnen denken.

Begrijp ik niet zo goed mats, kan je even verduidelijken?
quote:lola712 schreef op 04 maart 2017 @ 17:04:

Dus die man die een paar weken geleden langskwam voor een eerste date en waarmee het heel gezellig is en ik halfnaakt heb gezien (behalve voelen niks gebeurd) heeft nu ineens een vriendin. Achteraf zeggen dat ik zijn type niet ben.. Terwijl hij normaal niet zo van de relaties is laat staan allemaal op stel en sprong officieel maken... Zou mij niets verbazen als het geen lang leven beschoren is. Aan de ene kant blij mee dat het niks geworden is maar de andere kant heeft iedereen om mij heen steeds binnen paar weken weer een nieuwe vlam met alle toeters en bellen. En bij mij lukt een simpele tweede date al met veel moeite vaak.

Balen is dat.....

Jouw/onze tijd komt echt wel! Inderdaad,wees blij dat je niet je hart verloren heb aan deze man
Diamantje veel plezier vanmiddag!
Diamantje wat is normaal? Geniet gewoon en behoud je muurtje nog even. Dat hij al 200% voor je wil gaan betekent niet dat jij dat ook moet doen. Alles op jouw tempo en dat kan hij niet forceren.

Blijf dicht bij jezelf en voel wat voor jou goed is.

Logisch dat je nu nog je reserves hebt en angst voelt, je kent hem nog niet. Tast eerst af, past hij wel bij je, etc. Twee dates is niks, het kan nog alle kanten op.

Persoonlijk zou het mij afschrikken als iemand op date twee al zulke grote uitspraken doet. Maar dat is voor iedereen anders en daar zit geen goed of fout in. Als je maar luistert naar jezelf en op de rem trapt als je dat nodig vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven