Sociale media elkaars account gebruiken

05-03-2017 17:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even hier wat meningen peilen, want misschien overdrijf ik wel "verschrikkelijk" (volgens mijn puber).



Zojuist was ze aan het douchen en kreeg ik op mijn telefoon de melding "<naam puber> heeft een live video gestart", en dat was dan een bericht van Instagram. Omdat ze uiteraard geen telefoon bij zich had onder de douche vroeg ik wat dat bekende. Ze zei: "oh, dat is <naam vriendin>, die kan op mijn Instagram account en heeft dan een live filmpje opgestart".



Ik vind dat eigenlijk absoluut "not done" om op elkaars Instagram account te kunnen (met wachtwoord en alles), maar volgens puber is dat heel normaal, en is dat een goede vriendin en overdrijf ik en blablablabla....



Overdrijf ik echt als ik wil dat ze haar account beveiligt en niemand anders erop laat, ook al is dat een hele goede vriendin?

Hoe gaat dat bij andere pubers?
Ik neem aan dat ze haar account deelt met een vriendin omdat ze elkaar vertrouwen, dat er niks geks word gepost.



Zou hooguit eens vragen hoe dan dan precies in zijn werk gaat, wat ze wel en niet posten op elkaars account maar verder zou ik me er niet heel druk over maken.



Aanvulling; wat is je angst eigenlijk? Dat ze Jan en alleman er op laat? Zo ja, spreek dat dan naar haar uit zodat ze kan uitleggen wie ze er wel en niet op laat, en weet je gelijk of ze de 'gevaren' van social media ook kent.
Hoe oud zijn ze?



Als zij elkaar vertrouwen en het leuk hebben op die manier zou ik dat gewoon oke vinden. Als ze maar niet gaat denken dat pinpascodes, digid wachtwoord delen kan. Daar zou ik mij meer zorgen over maken!
Ik vind niet dat je overdrijft.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik weet ook wachtwoorden van vrienden / familie van dingen. Zolang je haar goed duidelijk maakt dat ze wel goed moet opletten welke gegevens ze vertelt en aan wie zou ik me niet druk maken. Wachtwoord van instagram is heeeeel iets anders dan digid etc.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Je overdrijft niet, vooral als ze vaak het zelfde wachtwoord gebruikt voor social mdia.
quote:Maaique schreef op 05 maart 2017 @ 17:12:

Hmm ik weet ook wachtwoorden van vrienden / familie van dingen. Zolang je haar goed duidelijk maakt dat ze wel goed moet opletten welke gegevens ze vertelt en aan wie zou ik me niet druk maken. Wachtwoord van instagram is heeeeel iets anders dan digid etc.



Jij bent geen puber.

En het gaat niet om vertellen, het gaat om wat de vriendin bijvoorbeeld zou kunnen posten uit haar naam. Cyberpesten is nogal een probleem, ik zou daar zeker in die leeftijdscategorie niet te makkelijk over denken.
Ik zou het mijn kinderen ook met klem afraden om elkaars accounts te gebruiken.



Maar aan de andere kant: mijn man en ik hebben elkaars inloggegevens ook, en dan ook echt allemaal. Man zou hier zo kunnen inloggen en een enorme rel starten, op mijn nick , maar ik vertrouw er volledig op dat hij dat niet doet en hij vertrouwt erop dat ik zijn spaarrekening niet leegroof. Kun je ook stom vinden, maar ieder mens heeft nou eenmaal het recht anderen te vertrouwen (en daarbij op zijn bek te gaan).



Ik zou het mijn dochter dus wel afraden, maar wel met de kanttekening dat vertrouwen iets moois is en dat ik blij ben dat ze een vriendin heeft die ze blijkbaar zo vertrouwt. En dat ze niet naar me .hoeft te luisteren, maar dat ze dan ook niet moet komen miepen als het fout gaat .
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze elkaars Digi-d en pincodes niet uitwisselen, zou ik me niet druk maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook niet blij mee zijn. Jij bent als ouder verantwoordelijk voor jouw kind. Niet de vriendin van jouw kind. Je kan er zo weinig mee als het mis zou gaan. (Ik weet niet hoe impulsief de meiden zijn, maar zo'n live filmpje is lastig te regisseren.)
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ze doen het allemaal en je kan uit blijven leggen waarom dat niet verstandig is, maar iedereen doet het
Ik vind het terecht dat je niet wilt dat anderen op hun accounts kunnen. Als ze ruzie krijgen, weet je nooit of ze rare berichten gaan posten in naam van de ander. Kijk maar eens naar de film Cyberbully (gebaseerd op een waargebeurd verhaal)
Alle reacties Link kopieren
ja of ik ben heel achterdochtig of gewoon raar, maar pas maar op als er ruzie komt tussen die meiden en ze hebben elkaars account gegevens...
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Meiden zijn kut, zeker met ruzies
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Jij overdrijft niet. Altijd voorzichtig zijn met dit soort dingen, vandaag zijn ze best friends forever en morgen kunnen ze opeens ruzie hebben..

Dan kan de ander van alles doen met zo'n account.
Ik denk dat ze haar telefoon wel bij had..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven