Lijf & Lijn alle pijlers

Worden je huid en lippen lui van balsem en lotion?

05-05-2007 15:29 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat spreekt voor zich denk ik. Ik smeer me vaak in met bodylotion of bodyolie, en smeer mijn lippen in met vaseline en balsem. Maar doe ik dat een tijdje niet, dan worden mijn huid en lippen heel erg droog dat ze wit zien ;) Mijn vriend zou nooit bodylotion of lippenbalsem gebruiken en heeft nooit een droge huid. Als hij dat heeft of droge lippen doet hij er niks aan en is het na een dag over. Dus wordt je huid lui van bodylotion en je lippen van lippenbalsem? En kan je het dus beter niet meer gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ik ben zelfs verslaafd geweest aan lippenbalsem.

Smeerde echt om de 10 minuten, als ik het eens vergat, dan kreeg ik hele droge, jeukende, rode lippen en werd echt helemaal gek.

Heb toen een speciale zalf van de dokter gehad, soort afkickzalf :P



Bodylotion idem. Ik heb een collega die uit Suriname komt (blanke Surinaamse). Zij heeft ook wel eens gezegd dat je, als je nooit bodylotion gebruikt, ook geen last hebt van een droge huid (we hadden het in de pauze eens over droge huid en allerlei smeersels enzo).

Een maand of 3 terug werd ik ook helemaal gek van de jeuk aan mijn armen en benen. Ben om te beginnen wat kouder gaan douchen en niet meer smeren. Kostte even wat moeite, maar heeft wel geholpen.

Ik smeer nu nog maar 1 keer per week bodylotion, gewoon omdat ik het lekker vind ruiken.

Heb nu ook niet meer van die droge benen en armen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een collega die uit Suriname komt (blanke Surinaamse).




Ik vermeld dat er even bij omdat ik vaak wel verschil zie in blanke huid en donkere huid (de donkere huid die ik wel eens zie, oogt toch altijd droger dan een blanke huid).

Vandaar. Niet dat het er verder toe doet of mijn collega blank of donker is (even ter verduidelijking :D).
Alle reacties Link kopieren
hangt het er ook niet vanaf wat je dan op je lippen smeert? of is het allemaal een pot nat?
Alle reacties Link kopieren
Van lippenbalsem weet ik het wel. Ik ben een keer in een cacao fabriek geweest en daar vertelde ze het ook (lippenbalsem is meestal van cacao).



Van bodylotion weet ik het niet. Ik weet wel dat mijn oma en moeder bijna nooit smeren en een ontzettende droge huid hebben, mijn oma had zelfs een perkamenthuid. Ik smeer me sinds een aantal jaren na het douchen helemaal in en sindsdien heb ik geen last meer van mijn huid. Of het nu wel of niet beter is voor mijn huid, voor mij geen jeuk/droge huid.
Alle reacties Link kopieren
paraffine en vaseline hebben deze werking.Het kan misschien helpen als je zo'n product van dr. hauschka probeert die zijn vrij van die stoffen
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik geloof het ook wel dat dat zo is. Ik ben ook echt verslaafd aan lippenbalsem. Heb er altijd overal waar ik naar toe ga minstens 3 bij me. En gebruik m dus erg vaak. Maar ik vind het wel lekker zo en ik krijg er fijne lippen van. Bodylotion gebruik ik overigens zelden.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werken  natuurlijke produkten juist niet goed. Mijn huid wordt dan snel weer droog, ook van olie (weleda).

Wat heel goed werkt bij mij is Lóreal body expertise bodymilk in die pompflacon. Ruikt super en werkt heel goed. Ook de exfo tonic trouwens, maar dat is een ander topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet. Ik gebruikte nooit bodylotion en had regelmatig last van een droge huid. Nu gebruik ik producten van dr hauschka en die vind ik wel lekker. Je weet dan toch dat je iets natuurlijks gebruikt en ik heb echt het idee dat mijn huid gladder is.

Ook gebruik ik een gezichtlotion en dagcreme van dr hauschka en mijn gezicht is ook een stuk rustiger en gladder geworden. Daarvoor gebruikte ik namelijk de duurdere cremes ( a la chanel, dior enz), maar vond het echt te gek voor woorden dat ik die cremes gebruikte (qua prijs). Via mijn natuurarts ben ik aan de dr hauschka gegaan...



Maar of je huid hier lui van wordt?? Zolang het natuurlijke producten zijn kan het geen kwaad en verzorg je het alleen een extra beetje...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe lippenbalsem op als ik 's-morgens gedoucht heb en ik spray mijn decolleté en onderbenen in met bodysprayolie van de Etos. 2x per week spray ik mijn hele lichaam in met bodysprayolie. Alleen in de winter doe ik in de loop van de dag een keer lippenbalsem op. Ik ben nl. bang dat mijn huid eraan gewend raakt en dat je blijft smeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees in een van de berichten een vergelijking met een vriend... Mannen hebben een dikkere, en dus minder snel uitdrogende huid dan vrouwen. Onze huid is dunner en droogt daarom sneller uit. Overigens heb ik hetzelfde, als ik heel veel smeer en het een keer vergeet merk ik het meteen. Dus ik smeer nu 1 keer per week bodylotion en voor ik ga slapen smeer ik een dun laagje lippenbalsem. En thats is... merk dat ik minder last heb van droge huid sinds ik dat doe.
Alle reacties Link kopieren


Ja ik geloof het ook wel dat dat zo is. Ik ben ook echt verslaafd aan lippenbalsem. Heb er altijd overal waar ik naar toe ga minstens 3 bij me. En gebruik m dus erg vaak. Maar ik vind het wel lekker zo en ik krijg er fijne lippen van. Bodylotion gebruik ik overigens zelden.



Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen "verslaafd zijn aan" en dat je huid er lui van zou worden. Dat je niet meer zonder je lippenbalsem kunt of bodylotion (als je die veelvuldig gebruikt) heeft ook een grote psychologische factor. Ik gebruik vaak vaseline voor m'n lippen. Ik kan echter ook wel een hele dag zonder, totdat je er aan gaat denken dat je geen vaseline op je lippen hebt, dan krijg ik meteen hele droge lippen! :) Puur psychologisch dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven