Lijf & Lijn alle pijlers

"blonderen" op natuurlijkere manier

09-05-2007 13:21 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik was als kind altijd lichtblond, langzaam ging dat van middelblond naar donkerblond. Nu vind ik het wel erg donker worden en zou graag wat tinten lichter gaan, maar al die middeltjes zijn zo slecht voor je haar, bovendien vind ik de kapper ook best duur, je moet het ook zo bijhouden natuurlijk.



Heeft iemand ervaring met blonderen door middel van citroensap, of kamille, het effect zal niet zo denderend zijn, maar alles is meegenomen.. Of weet iemand een ander niet al te sterk middel dat je makkelijk zelf thuis kan gebruiken?



bedankt!
Alle reacties Link kopieren
laatst zei mijn kapster met citroen in de zon, maar mijn nicht, die doet er altijd kamillethee in en gaat in de zon, die is heel mooi natuurlijk blond.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ama,



Gewoon naar de HEMA gaan en daar wit flesje Blondspray halen. Kost geloof ik 2 of 3 euro. Kan je gewoon op je haar spuiten als de zon schijnt!! Wordt ie n paar tinten lichter van! Werkt superrrrrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang sprayblond gebruikt en mijn haar kon er gelukkig tegen. Het werd een hele natuurlijke tint. Maar ik heb ook genoeg verhalen gehoord van mensen waarbij het haar gortdroog werd of zelfs afbrak. Dus wees voorzichtig.

Idd met kammille en citroensap in je haar en dan in de zon laten drogen werkt beter en is net wat zachter voor je haar. Maar werkt alleen als je wel een blonde tint hebt. Dus echt heeel veel lichter krijg je het er niet door.

Maar waarom niet naar de kapper voor een mooie blonde natuurlijke tint?

succes


Hoi Ama,



Gewoon naar de HEMA gaan en daar wit flesje Blondspray halen. Kost geloof ik 2 of 3 euro. Kan je gewoon op je haar spuiten als de zon schijnt!! Wordt ie n paar tinten lichter van! Werkt superrrrrrrrrrr






Blondspray schijnt wel heeeel slecht te zijn voor je haar.

Voorzichtig dus. Ik denk dat je het bestte een pak bij de drogist kan kopen en vragen aan een vriendin of zij wat highlights erin wilt doen voor je.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
nee, geen sprayblond!!!!!!!!



anders doe je er een gedeelte highlightsextensions in een stuk of 20/25, heb je al een veel blonder effect en als je de kleur zat bent of je vind t toch niet zo leuk, haal je ze eruit.
Alle reacties Link kopieren
Tja, misschien moet ik het ook gewoon wel door de kapper laten doen. Ik wil alleen heel graag dat het niet te drastisch wordt en dat de uitgroei ook niet zo een rechte lijn wordt.

Misschien eerst even met kamille thee proberen, dat lijkt me nog net iets milder dan citroen. Blonspray mag dan 'slecht' zijn voor je haar, maar vraag me af of citroen niet net zo bijtend is. Mag dan wel natuurlijk zijn, maar hoeft natuurlijk niet goed te zijn.

Eigenlijk heb ik gewoon heimwee naar de blonde lokken uit mijn kindertijd. Eerst maar met kamille en anders door naar de kapper. Kan ik het daarna misshien zelf bijhouden met van die doe het zelf pakken.

Bedankt voor alle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu kort haar (moest het af laten knippen) omdat ik blondspray heb gebruikt vorig jaar zomer.

Ik heb wel heel dun haar dat al was beschadigd door verven.

Maar toch....dat spul blijft doorwerken nog wekenlang na het aanbrengen....

Mijn haar brak over een paar maanden tijd massaal af. Niet meteen, maar pas na een tijdje. Doe het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mezelf ook vrij donkerblond haar en ik lichtte dit in het verleden wel op met blondversteviger van Andrelon. Die is niet meer in de handel, maar wel hetzelfde (een klein flesje) van Guhl. Dat deed ik dan op een paar lokken (dus zeker niet al mijn haar) en dat werd na verloop van tijd heel natuurlijk blond door de zon. Ik verozrgde de geblondeerde plukken extra goed met cremebehandleing en het nooit last gehad van brekend haar of dofheid. Nu heb ik weer helemaal mijn eigen kleur en dat bevalt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven