Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Apple86



Ik wil wel meeschrijven. Ik heb een dochtertje van 23 december 2016. En ik was 2 jan 2017 uitgeteld.

Ze is ook mijn eerste.

Hier gaat het ermee?



Groetjes Marijke Reijnen
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik wil ook wel meeschrijven

Op 13 december ben ik bevallen van mijn dochter, eerste kindje (toevallig allemaal meiden!)

Ik was 4 december uitgerekend dus behoorlijk overtijd!

Hoe gaat het bij jullie? Hier 12 weken oud en we hebben beide de griep :(



Groetjes!
Ik ben 20 januari bevallen van een zoon. Op de vroege ochtend voor de inleiding, begonnen vanzelf de weeën.

Hij is nu 6,5 week jong dus.

Ik was uitgerekend op 31 januari en het is ons 1e kindje (na lang wachten en 2 miskramen bij 6 en 11 weken)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook leuk vinden om mee te schrijven.

Mijn zoontje is op 23 Januari geboren. Ik was op 18 januari uitgerekend.

Het gaat allemaal goed. Hij is een tevreden baby, afgezien van wat darmkrampjes zo nu en dan.



Ik geef zelf borstvoeding en hij wordt altijd wakker rond 4 uur snachts. Nu dus ook. Zijn er hier kindjes die al doorslapen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven.

M'n dochtertje is 14 december geboren. De 13de was ik uitgerekend en ook ingeleid ivm zwangerschapssuiker.

Het is overigens ook ons eerste kindje.



Het gaat erg goed. Ze is een tevreden vrolijk meisje. Ze heeft even doorgeslapen maar helaas nu niet meer sinds een weekje. Hoewel ze het vannacht weer goed heeft gedaan van 22 tot 5.



Ze krijgt deels bv en deels poedermelk alles uit de fles omdat ze het uit de borst niet pakte en niet aankwam tussen de 3 en 5 weken. Nu groeit ze gelukkig erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, lijkt me leuk om mee te schrijven. Ik was uitgerekend op 19 januari, maar door zwangerschapsdiabetes werd ik ingeleid op 30 december. Dat is uiteindelijk een spoedkeizersnee geworden waardoor onze dochter is geboren op 31 december 2016 :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook leuk om mee te schrijven. Ons dochtertje is geboren op 22 januari. Ik was uitgerekend op 30 januari en ben ingeleid vanwege hyperemesis gravidarum. Zij is ons tweede kindje. Haar zus is nu 21 maanden.



Ons dochtertje is nu 6 weken en het is een tevreden baby. Ze krijgt borstvoeding en komt s nachts nog elke 3-4 uur. Haar zus sliep pas door met 16 maanden dus ik verwacht voorlopig ook nog niet dat ze doorslaapt.
Ik wil ook wel meeschrijven!



Dochtertje is geboren op 6 januari. 20 januari uitgerekend maar met 38 weken ingeleid ivm verwachte grote baby.

Het is ons 2de kindje. Hebben al een zoon van 21 mnd.



Onze kleine meid is nu 8 weken. Doet het nu wel goed na een wat onrustig begin.

Slaapt veel (ook de nachten door sinds ze 6 weken is) en begint nu langzaam wat lachjes te tonen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik vind het ook leuk om mee te schrijven. Onze zoon is 26 januari geboren, precies op de uitgerekende datum. Nog steeds is het een mannetje van de klok want hij komt iedere 3 (soms 4) uur voor een voeding. Hij krijgt borstvoeding gecombineerd met flesvoeding, alles uit de fles.



Hij is bijna 6 weken en groeit als kool. Het is een rustige baby wanneer hij niet getergd wordt door zijn darmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven!



Ben op 26 januari met 39 weken bevallen van onze 2e zoon. Hij is nu dus 5 weken oud en het gaat super goed. Hij slaapt veel en overal, 's Nachts slaapt ie sinds een paar dagen 4/5 uur achter elkaar en het 2e deel van de nacht gewoon 3 uur. Hij krijgt borstvoeding wat goed loopt. En hij groeit hard! Hij was met 4 weken 1,5 kilo gegroeid, zn geboorte pakje is alweer te klein.



Missflower, hoe gaat het nu met je na de zwangerschap? Is de misselijkheid meteen weg?
Alle reacties Link kopieren
Oh en hij lacht sinds een weekje naar ons, super schattig
Dat lachje is echt om bij te smelten
Alle reacties Link kopieren
lief hè die lachjes. dat maakt de uurtjes huilen of de gebroken nachten toch een stuk beter te doen. Hier had de kleine meid vorige week ineens bedacht dat ze kon omrollen als ik d'r op d'r buik legde om dr nekje te trainen. Maar na een dag was het ook weer klaar haha. Zo leuk om die ontwikkelingen te zien.



Wat ik echt leuk vind is het kletsen dat ze doet. echt hele gesprekjes met verschillende geluidjes. Zo lief!
Alle reacties Link kopieren
Ja als ik me bedenk wat hij allemaal kon toen hij net was geboren in vergelijking met nu.. mijn zoontje lacht ook sinds anderhalve week. Zo leuk als ik hem uit zijn ledikant wil pakken snachts of sochtends en ik word begroet met een lach.

Ik kijk wel uit naar het moment dat hij zijn hoofd goed op kan tillen en recht kan houden. Als ik niet oplet krijgt hij soms bijna een whiplash.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat lachen is zo lief!



Lief dat je eraan denkt pien. Met mij gaat het goed. De misselijkheid was direct na de bevalling over en ik ben blij dat ik me weer 'normaal' voel en dit niet nog een keer hoef mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, leuk dat er al zoveel meeschrijfsters zijn!



@kleinschaapje, jee das vrrvelend, allebei ziek! Hoe gaat dat met een kleintje met griep, gewoon laten uitzieken met paracetamol? Of krijgt ze medicatie?



Om even per onderwerp te reageren:

@Voeding: mijn dame (L.) krijgt borstvoeding, maar ben inmiddels al aan het afbouwen omdat ik sil stoppen als ik weer aan het werk ga. Grappige is dat ik vrij sceptisch aan bv begon, leek me erg veel 'gedoe', en het nu heel fijn vind. Heb wel al 2 ontstekingen gehad, dat drukt de pret wel wat. Daarom nu langzaam afbouwen, zit nu op 4x bv en 3x flesje per dag. Hoe doen andere bv'ers dat , ook aan het afbouwen of gaan jullie langer door?



@slaap; L. Slaapt al sinds de geboorte concequent van circa 11:30 tot 04:30 uur. Ervoor en erna wisselt het, de laatste week krijgen we haar ineens ook na de voeding van 20 uur al in bed, dan slaapt ze dus van 20-23, 24-5 en 5:30-8:00 ongeveer. Dat is wel goed te doen, de weken hiervoor was ze steeds savonds enorm aan het spoken door darmkrampjes. Nu hebben we zowaar soms weer een rustige avond .



Wanneer gaan jullie weer aan het werk? En hoe doen jullie de opvang? Ik over 1,5 week. Morgen gaat ze voor het eerst wennen op het kdv. Daar gaat ze straks 3 dagen per week heen, en man en ik zijn beiden 1 dag thuis. Vind het best spannend toch, om haar weg te brengen!
Alle reacties Link kopieren
@miss flower, wat fijn dat je je gelijk na de bevalling weer oke voelde! Ben je echt de hele zwangerschap misselijk geweest? Lijkt me verschrikkelijk, dan ervaarde je je zwangerschap waarschijnlijk niet bepaald als een roze wolk...Maar gelukkig nu weer goed!



Enn jaa lachjes en geluidjes zijn zooo leuk he? Had vooraf nooit gedacht dat je daar zo mega van kunt smelten!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef haar paracetamol tegen de keelpijn, want daar heeft ze het meeste last van. De koorts is sinds vandaag gezakt, dus dat is fijn. Hopelijk is ze snel weer beter!



Voeding Ik geef borstvoeding, nu dus 12 weken. Gaat super goed en ik kolf gewoon op werk. Wil zo lang mogelijk voeden, denk zelf aan een jaar. Het wordt toch na 6 maanden minder vaak voeden dan nu, dus dat zie ik zeker zitten. Ik vind het heerlijke momentjes samen. Ze drinkt goed uit flesjes, dat heb ik gelijk erbij geoefend met afgekolfde melk. Dus ik kan met een gerust hart naar werk. Al vind ik haar achterlaten nog steeds erg moeilijk (werk nu 2 weken weer).



Slapen Wij mogen echt niet klagen met ons meisje. De eerste weken kwam ze 's nachts elke 4 uur (dus max 2x), maar nu slaapt ze 7-9 uur aan een stuk. Ze heeft echt een ritme en als we haar in haar bedje leggen (wij doen aan co-bedding) dan valt ze ook zelf binnen een paar minuutjes in slaap. We hebben haar vanaf 2 weken oud al veel meegenomen naar opa's/oma's, uit eten etc. Dus ze slaapt denk ik daardoor makkelijker. Ik hoop in ieder geval dat het zo blijft. Nu ze ziek is slaapt ze korter, maar dat vind ik niet erg natuurlijk. Arm meisje, mag lekker knuffelen als ze daar behoefte aan heeft.



Volgende week krijgt ze haar 2e keer vaccinaties, maar de vorige keer is ze daar best ziek van geweest. Ook koorts en wat huilerig. Dus vind het ergens wel zielig dat ze nu ziek is, waarschijnlijk eind deze week is opgeknapt en dan een paar dagen later moet ze weer geprikt worden :(



Werk en opvang Ik ben dus weer aan het werk, ik werk 20 uur het eerste jaar, daarna 24 uur. Ik werk als obstetrieverpleegkundige en dus onregelmatig. Daarom wil ik niet fulltime gaan werken. Dan zie ik haar echt niet meer en werk ik alleen maar om de opvang te kunnen betalen. Gelukkig redden we het met mijn magere salaris en die van mijn man. We hebben opvang bij mijn moeder (1x per week ongeveer) en de rest bij een gastouder die in dezelfde plaats woont als wij. Dus lekker dichtbij. Omdat ik onregelmatig werk komt het er op neer dat we maar soms 1x en soms 2x per week oppas nodig hebben. Als ik het weekend werk is manlief gewoon thuis.



Hoe is bij iedereen de bevalling gegaan? Ik werk zelf dus op de verloskunde afdeling en mijn bevalling was alles behalve relaxed. Omdat ik alles kon relativeren door werk heb ik er weinig aandacht aan besteed. Maar sinds 2 nachten heb ik er nachtmerries van en komt het besef dat ik eigenlijk ook dood had kunnen gaan. Dat komt best hard binnen.. ik kan er goed over praten met mijn man, die zat zelf ook behoorlijk in de stress tijdens de bevalling.



Hoe groot zijn jullie kleintjes? De laatste keer wegen was bij ons 15 februari, toen was ze 9 weken, woog ze 5790 en was 58 cm, lekkere volle knuistjes hihi. Ze zit de +1/+2 lijn volgens het cb, maar dat is normaal bij borstvoeding vertelden ze. Na de 4 maanden buigen ze vaak weer af naar een meer gemiddeld. Want nu dook ze de lucht in met haar gewicht en lengte. hihi We zijn volgende week een maand verder, dus ben heel benieuwd! Ze draagt maat 62, alle maat 50-56 liggen al in een doos op zolder.. best jammer want sommige dingen heeft ze nauwelijks aangehad. Qua luiers zit ze nog in maat 2, die lijken nog prima te passen! Terwijl die tot 6kg zijn, dus snap het niet helemaal. Misschien slanke billetjes



Dat lachen is geweldig he? Zelfs nu ze ziek is lacht ze nog! Ze vind het hi-la-risch als ik 'Ah'zeg tegen haar. Dat zeg ik als ze haar mondje moet opendoen voor de vitamine 's ochtends. Lachen joh Ook vliegtuigje spelen begint ze nu leuk te vinden, droppie! Ze lacht al af en toe met een beetje geluid, nou dames dan smelt je hart nog meer!

Vinden die van jullie de vitamine K ook zo smerig? Ze is elke ochtend weer beledigd als ik die troep geef. Maar de vitamine D vindt ze wel oke.

Trouwens, op het doosje van de vitamine K staat 'tot en met 12 weken'. Ja eh is dat tot 12 weken en 6 dagen? Of tot de 12e week? Kan ik nu stoppen?



Oh en ik kwam gisteren tot het besef dat we geen krampjes meer hebben! jeej! (zal niet te hard juichen)
Alle reacties Link kopieren
Missflower wat fijn dat het weer goed met je gaat. Wat zal dat een lekker gevoel zijn zeg, als die misselijkheid opeens weg is!



Borstvoeding: ik wil zo lang mogelijk voeden. Liefst een jaar. Ik ga dus ook kolven op werk.

Mag ik vragen waarom je afbouwen wil voor werk, Apple? Omdat je zegt dat je de borstvoeding juist prettig vindt.



Werk: ik begin vanaf mei weer met 24 uur. Deed ik al sinds de oudste. Onze kinderen gaan 2 dagen naar een gastouder.



Bevalling: wat heftig is dat geweest voor jullie, kleinschaapje. Fijn dat jullie er goed over kunnen praten. Misschien nog wel enger juist omdat jij als verpleegkundige weet wat er allemaal gebeurde/kon gebeuren?

Mijn bevalling ging heel vlot, moesten alleen wat langer blijven ivm langdurig gebroken vliezen. Maar verder ging het prima, ik had pijnstilling, heerlijk!



Mijn zoontje woog met 4 weken bijna 5 kilo. Bij de geboorte 3,5. Is nu 56 cm, best lang! Hij past maat 56 nu en af en toe 62. Luiers net over op maat 2, maat 1 zat nog een tijd goed omdat ie bijna geen billen had .



Vit K is tot en met 12 weken, dus inderdaad 12,6 lijkt mij. Maar dat weekje zal vast niet zoveel verschil maken.

Ik gooi K en D altijd bij elkaar eigenlijk.. op 1 lepeltje. En dat vindt ie vies ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een hele lange aanloop, uiteindelijk in het ziekenhuis doorgeleid omdat ik bleef hangen op 3cm. Toen 24u weeen maar vond dat niet eens zo erg. Ze lag verkeerd (sterrenkijker) waardoor de ontsluiting niet opschoot maar ik wel constant druk voelde ipv weeenpijn. persdrang vanaf 7cm, dat was de hel omdat ik moest blijven zuchten. Toen ze eenmaal gedraaid was met 9cm ging het heel snel. En toen ze geboren was dacht m'n baarmoeder 'oké tabee hè!' Dus toen ruim 3liter bloed verloren. Ik ging in shock naar de OK. Op de OK tafel vloog er nog een emmer uit en toen hebben ze me heel snel onder narcose gebracht. Het werd geschat op 3 liter, dat hadden ze kunnen meten maar het lag overal op de grond..

Ik denk dat ik juist doordat ik zoveel weet het opzij schoof, omdat het 'dagelijkse' kost is voor me. Maar het besef dat ik zelf in dat bed lag kwam pas afgelopen nachten.



Ik deed ook de vitamine D+K bij elkaar maar dan vind ze het zo smerig dat ze de helft weer uitspuugd. Dus daarom doe ik t nu apart, gaat beter.



Mijn dochter gaat hetzelfde als jouw zoontje woog bij geboorte 3,6 en met eerste controle cb 4800.
Alle reacties Link kopieren
@voeding: ik ben van plan om door te blijven borstvoeden tot hij zes maanden is. Daarna vind ik het mooi geweest. Ik heb best veel pijn als hij aan de borst zit, dat valt me wel tegen.



@werk: ik ga vanaf volgende week weer een of twee dagen werken. Hij is nog maar 6 weken, dus in principe heb ik nog verlof, maar omdat ik een eigen bedrijf heb begin ik wat eerder. Hij wordt opgevangen door mijn moeder en schoonmoeder, waardoor ik het niet erg vind om hem achter te laten.



@ gewicht; vorige week was ik bij het cb. Hij is nu 58cm en weegt iets meer dan 5kg. Ik merk ook dat hij dikkere wangetjes krijgt en wat meer vetjes. Hij heeft nu maat 62 van broekjes en boven nog 56. Zonde hé kleinschaapje dat het zo snel gaat. Heb je leuke kleertjes gescoord, passen ze er maar zo kort in. Wij willen sowieso nog een kindje dus gelukkig worden de kleertjes nogmaals gebruikt.



@ kleinschaapje, je ervaring klinkt echt heftig. Logisch dat je soms denkt: wat als... Gelukkig Is uiteindelijk alles goed gekomen. Stop het vooral niet weg, want je gevoel mag er echt zijn. Het Is nog zo kort geleden, dus geef jezelf de tijd om het te verwerken.



Hebben jullie nog klachten overgehouden na de bevalling?

Zelf heb ik nog last van m'n bekken met staan en lopen. Ik loop ook bij een fysiotherapeute en gelukkig is het al een stuk beter dan het was, maar helaas nog niet weg. Ik wil echt graag weer beginnen met sporten. Tijdens de zwangerschap ben ik 22kilo aangekomen en nu moet er nog 4 af. Ik kom van ver, maar voel me nog niet prettig in mijn lichaam.
Alle reacties Link kopieren
@Apple, de misselijkheid (en het spugen) begon al voordat de zwangerschapstest positief was en is helaas niet meer weg gegaan. De eerste 20 weken waren het zwaarst en aan het eind namen de klachten weer toe. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik het ook. Zwanger zijn zie ik daardoor meer als een noodzakelijk kwaad als je graag kinderen wil.



Voeding: ik geef volledig borstvoeding en wil hier voorlopig mee door gaan. Onze oudste dronk niet aan de borst en toen heb ik een jaar lang volledig gekolfd. Ik ben heel blij dat deze baby wel uit de borst drinkt. Als ik weer ga werken zal ik daar kolven maar dat ben ik dus al wel gewend. Als het lukt en goed voelt wil ik weer een jaar borstvoeding geven.



Slapen: onze dochter slaapt bij ons op de kamer en komt s nachts elke 2-4 uur voor voeding. Daarna slaapt ze over het algemeen meteen weer verder. De laatste dagen zit ze s middags niet lekker in haar vel. Ze slaapt dan in de draagdoek of tegen me aan anders moet ze erg huilen.



Werk en opvang: ik werk ook in de gezondheidszorg en ik werk 4 hele dagen en diensten. Mijn man werkt ook 4 dagen en de kinderen worden dus 3 dagen opgevangen, 1 dag per week door mijn ouders en 2 dagen per week door het kdv. Ik ga weer aan het werk als de baby 3 maanden is. De baby komt op het kdv bij haar zus in de groep dus dat voelt voor ons heel vertrouwd. De oudste gaat heel graag daarheen en dat is wel een fijn idee.



Bevalling: wat ontzettend heftig schaapje. Fijn dat jullie er goed over kunnen praten. Voor je man lijkt het me ook heel heftig.

Ik ben op eigen verzoek ingeleid bij 39 weken net als bij de eerste. Bij de eerste ging het veel te snel en kreeg ik een enorme weeenstorm wat ik geen fijne ervaring vond. Deze keer hebben ze het subtieler aangepakt en ik kijk met een heel goed gevoel terug op deze bevalling. Het ging alsnog heel snel maar zonder weeenstorm, pijnstilling en hechtingen.



Gewicht. Onze dochter woog bij de geboorte 3.2 kg en nu na 6 weken 4.3 kg. Ze is nu ongeveer 55 cm.



Klachten: ik heb geen klachten overgehouden aan de zwangerschap en wil deze week weer voorzichtig beginnen met sporten.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Is er nog een plekje?



Mijn dochter is 22-01 geboren, 3 weken te vroeg.Ivm langdurig gebroken vliezen zou ik zondags ingeleid worden maar zaterdagavond besloot mevrouw om zichzelf aan te kondigen.



Tot de gebroken vliezen een hele fijne zwangerschap gehad en ik kijk erg positief terug op mijn bevalling ondanks vacuüm en knip.



Dochter was klein (2590 gram) maar groeit goed!Morgen consultatiebureau dus ben benieuwd.Verder zijn de nachten nog niet best, ze is erg onrustig 's avonds tot vroeg in de nacht en dan slaapt ze ineens tot het tijd is voor de fles.
Alle reacties Link kopieren
Hee best veel borstvoeders zie ik!



@pien, ja kan me voorstellen dat het tegenstrijdig klinkt dat ik toch aan het afbouwen ben. Dat komt door een paar dingen, waarvan een belangrijke is dat ik in een ouderwets bedrijf werk, met een bezemkast als kolfruimte en een pittige baan. Ik kwam voor ik zwanger werd al uren te kort en zie de combi met kolven niet zo voor me. Daarbij heb ik een jaarcontract en moet ik me komend jaar echt bewijzen om te mogen blijven... Dus al heb ik wettelijk alle recht, toch denk ik dat ik erg veel stress ga krijgen als ik wil kolven. Moet daarnaast ook zeggen dat het me wel fijn lijkt om niet meer als enige verantwoordelijk te zijn vd voedingen en mijn lichaam weer voor mezelf te hebben. Vandaar de keuze.

Maar dat gezegd hebbende vind ik stoppen ook wel moeilijk, dus ik bouw heel langzaam af ;). Mss probeer ik nog 2 voedingen te blijven geven.



Reageer straks ff verder, nu "4 handen op 1 buik" kijken :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven